Pitääkö lomat mielestänne viettää lasten pillin mukaa?
Siis rampata muumi- ja puuhalandioissa ym. Mun mielestäni ei. Eihän tossa ole aikuiselle mitään rentouttavaa.
Kommentit (9)
minä sanon lapsille, että nyt on meidän vuoro valita. Viimeksi te saitte valita.
Ei ole hyvä sekään, lapset viedään kuukaudeksi sukuloimaan ja vanhemmat puuhaa vain omia juttujaan. Perhelomaa tarvitaan.
Mielestäni on ihanaa nähdä, kun lapsella on kivaa. On sitten käyty hyvin syömässä ja lilluttu kylpylässä. Kaikilla on ollut kivaa.
Eikä rampata yhtään missään. Särkänniemessä käydään, kun se on lähellä ja matkustetaan jonnekin, jos siltä tuntuu.
1.vko mökillä lasten kanssa, tavattiin samalla sukulaisia
2.vko miehen kanssa Roomassa, lapset isovanhempien kanssa mökillä, olivat käyneet mm jokiristeilyllä lounasaikaan
3. vko koko perhe kotona, ulkomaisia vieraita, joille näytettiin Helsinkiä ja käytiin myös Korkeasaaressa, Suomenlinnassa ja Linnanmäellä, koska heilläkin oli lapsia.
4. ja 5. vko lähdettiin purjehtimaan minun vanhempien kanssa, käytiin sillä reissulla myös Muumimaailmassa
6.vko 2 päivää kotona ennen töiden ja pk:n aloitusta
Monenlaista ohjelmaa oli ja kaikilla mukavaa.
Lasten arki on rankkaa meidän aikuisten takia; olen siis työelämässä sen sijaan, että hoitaisin lapseni kotona. Ja mielestäni lapsilla on yhtä suuri oikeus lomaan... Hassua sinänsä mutta minä en kärsi siitä, että " joudun" lomalla tekemään jotain lasten ehdoilla ja vieläpä heidän kanssaan! Itse asiassa yhteiset retket ja reissut ovat olleet todella onnistuineita; ehkä siitä syystä, että haluammekin olla yhdessä.
Kannattaa miettiä tarkkaan haluaako lapsia, jos ei ole valmis lasten ehdoilla elämään edes silloin, kun lapset ovat pieniä. Tai jos jo olemassa olevat lapset tuntuvat rasitteelta, niin missä mahtaa olla vika??
Jos et anna aikaasi pienelle lapselle, niin älä odota sitä häneltä silloin kun itse olet vanha!
P.s. Ensi viikonloppuna ohjelmassa on retki Muumimaailmaan... ;)
Mitä ap tekee lomalla lasten kanssa?
Kuka siitä sitten nauttii, kun lapset vain kiukuttelevat.
Paras on viettää lomaa niin, että kaikille löytyy jotain mieleistä. Se tarkoittaa sitä, että myös lasten toiveita kuunnellaan. Ja jos lapset toivovat puuhamaata, niin onko se yksi päivä puuhamaata aikuisiltakaan liikaa vaadittu. Ja kyllä sitä on todellakin ilo katsella, kun lapset nauttivat olostaan.
Siihen ei tarvita puuhalandioita, mutta jos lapset ovat iloisia ja onnellisia, niin yleensä aikuisetkin ovat ja päinvastoin.