Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruotsissa taas moniosaajat, kulttuurinrikastuttajat ja työvoimapulan helpottajat näyttäneet taitonsa

Vierailija
06.08.2007 |

Nuorisojengi mellakoi Göteborgissa

Julkaistu 06.08.2007, klo 09.41

Maanantain vastainen yö on ollut levoton Göteborgissa Ruotsissa. Nuorisojengi sytytti useita tulipaloja ja rikkoi ikkunoita Angeredin kaupunginosassa.

Noin 80 ihmistä jouduttiin evakuoimaan kodeistaan tulipalojen vuoksi. Kukaan ei loukkaantunut vakavasti.

6 - 12 hengen nuorisoryhmä sytytti yön aikana palamaan koulun, kahvilan, vuokrakiinteistön ja monitoimitalon.

Yön aikana tuli ilmoitus myös laukaustenvaihdosta, mutta poliisi ei ole pystynyt vahvistamaan tietoa. Poliisi ei ollut vielä aamuun mennessä pidättänyt ketään tapauksista epäiltynä.

SVT, YLE Uutiset

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne ovat rikollisia, siitä ei mihinkään pääse. Samoin Youtube on pelkkää sensaatiohakuista roskaa.

-10.

Vierailija
22/58 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin Youtube on pelkkää sensaatiohakuista roskaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen syntynyt, asunut Ruotsissa, olen Ruotsin kansalainen eikä minun tarvitse todellakaan tuollasiin hömmään tai yhteen ainoaan uutsipätkäänkään edes perustaa tietojani.

Oletko koskaan kuullut mediakriittisyydestä muuten? Kaikki mitä lehdissä on, kaikki mitä Tv:stä tulee ei välttämättä ole niin kuin halutaan esittää ja annetaan ymmärtää.

-10.

Vierailija
24/58 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Youtube joku nykyihmisen Raamattu? Voi herrajee.. kylläpä olen tontu kun en katso sitä edes. ;D

Lukisitte tekin mieluimmin kuin pyörisitte kaiket päivää netissä.

Vierailija
25/58 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä jos et tajua niin henk. koht. voivoi

Vierailija
26/58 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan tietoinen miten he vääristelevät tilastoja jotta saadaan maahanmuuttajien rikollisuus näyttämään mahdollisimman alhaiselta.

Vierailija:

Minä olen syntynyt, asunut Ruotsissa, olen Ruotsin kansalainen eikä minun tarvitse todellakaan tuollasiin hömmään tai yhteen ainoaan uutsipätkäänkään edes perustaa tietojani.

Oletko koskaan kuullut mediakriittisyydestä muuten? Kaikki mitä lehdissä on, kaikki mitä Tv:stä tulee ei välttämättä ole niin kuin halutaan esittää ja annetaan ymmärtää.

-10.

Vierailija
27/58 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko lukutaitoinen ollenkaan? Missä olen sanonut mitään pahaa maahanmuuttajista? EN MISSÄÄN! Minä en ole haukkunut ketään toisin kuin sinä! Mutta sinun ennakkoluuloiset asenteesi kyllä olen huomannut. Edelleenkään se että arvostelee mm. Ruotsin maahanmuuttopolitiikkaa ei tee kenestäkään rasistia. Jos sinä haluat kahtiajakautuneen syrjäytyneitä ihmisiä täynnä olevan yhteiskunnan Ruotsiin niin saat ihan rauhassa olla sitä mieltä. Siihenhän tämä Ruotsin meno johtaa. Karjalaiset olivat ihan tervetulleita Suomeen, monella paikkakunnalla sinun halveksimat epäluuloiset, sivistymättömät, muita vihaavat ihmiset rakensivat omalla ajallaan ja jopa omalla rahallaankin taloja karjalaisille...

Kummallista että sinä et voi hyväksyä totuutta. Mutta ennen pitkää se totuus tulee sinunkin silmiesi eteen, mutta siinä vaiheessa se ei ole enää miellyttävää. Kun hyssytellään asiat hiljaisiksi eikä haluta tehdä niiden eteen mitään on pian jo liian myöhäistä.

Vierailija:

osoittaakseni että ette kykene vastaamaan siihenkään, koska totuushan on että ette tee niitäkään hyväksy. Se on teikäläisille tyypillinen asenne..

Suomen kansako se antoi suojan karjalaisille? Jos tältä epäluuloiselta kansalta ois kysytty asiaa, niin karjalaiset olisi lähetetty takaisin rajan taakse sitä samaa tietä kuin tulivatkin. Se oli Suomen valtio joka otti karjalaiset vastaan, ei kansa.

Niinkuin sanoinkin jo kerran mutta voinhan sanoa sen toisenkin kerran kun ei mene jakeluun näköjään, että sen teidän Youtube voitte tukkia sanonko minne, minä en hae sieltä tietämystäni.

Ette te ole rasisteja, mutta ennakkoluuloisia ja todenäköisesti huonompi osaisia jotka hakevat muista ihmisistä syypäitä omaan pahaan oloonsa, se on sama asia Ruotissakin.

-10.

Vierailija
28/58 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletteko samalla selvittäneet kuinka suuri osa näistä rikoksen tekijöistä on suomalaista syntyperää?

Jossain oli juttua muistaakseni kymmenestä ruotsin etsityimmästä rikollisesta ja näistä muistaakseni 3 oli suomalaista, 3 rutsalaista ja loput muista maista tulleita maahanmuuttajia. Eli aika hurjasti suomi edustettuna.

Samoin kun katselee talousrikostilastoja niin suomalaiset siellä komeilevat kärjessä. Oikeasti ei yritystä perustessa kannata missään mainita suomalaisuutta, sillä se herättää heti epäilyksen veronkierrosta ja muusta vilpistä.

Ja kun katselee noita tukholman kaduilla majailevia kodittomia alkoholisteja ja narkkareita niin eiköhän suomalaisuus ole vahvana tekijänä.

Vierailija
29/58 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa että et tunne Ruotsin historiaa lainkaan. Ruotsin hyvinvointia on alettu rakentaa jo 1920-luvulla. Sanooko nimet Per Albin Hansson ja Tage Erlander yhtään mitään? Ei ilmeisesti.

Kun Ruotsiin alkoi tulla suurissa määrin maahanmuuttajia, tulivat he hyvinvointivaltioon, eivät rakentamaan hyvinvointivaltiota.

Millä lailla Suomessa ei ole kokemusta maahanmuuttajista? Miten ihmiset ovat omituisia? Miten ei ole valmiuksia lisäkouluttaa ihmisiä? Tälläkin hetkellä Suomi kouluttaa ILMAISEKSI tuhansia ulkomalaisia ja kiitokseksi tästä moni näistä ilmaiseksi opiskelleista ulkomaalaisista lähtee Suomesta heti koulutuksensa jälkeen pois.

Kielen vaikeus on yksilöllinen asia, jos ei sinulla ole kielipäätä ei se tarkoita ettei jollain toisella ole. Itse ainakin tunnen useita korkeasti koulutettuja jotka ilomielin tulisivat Suomeen.

Vierailija:

mm. suomalaisten sopeutumattomuudesta oli aikoinaan paljon juttua lehdissä.

Mutta maahanmuuttajat rakensivat Ruotsiin hyvinvoinnin ja Suomeen tulee tulevaisuudessa paljon maahanmuuttajia, eikä suinkaan mistään euroopasta. Paras alkaa vaan tottumaan asiaan :D

Mutta noloa edes kuvitella että tänne tulis esim. koulutettua väkeä muualta koska Suomella ei ole valmiuksia lisäkouluttaa koulutettua väestöä, kieli on erittäin vaikea, ilmasto kylmä, ihmiset omitusia, ei kokemusta maahanmuuttajista.

Kyllä en menee mieluimmin muihin maihin joissä on valmiudet ottaa vastaan koulutettua väkeä, me saadaan tyytyä rupusakkiin.

Hyvä niin :D olen vahingoniloinen.

Vierailija
30/58 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruotsalaisilla 0,8 erittäin monella vähemmistöllä yli 3 tai jopa 4. Suomalaiset ovat muiden länsimaalaisten ja itäaasialaisten kanssa kaikkein vähiten rikoksiin syyllistyvää joukkoa. Rikoksia tekee eniten yllätys yllätys, afrikkalaista ja Lähi-idästä kotoisin olevat...

Vierailija:

oletteko samalla selvittäneet kuinka suuri osa näistä rikoksen tekijöistä on suomalaista syntyperää?

Jossain oli juttua muistaakseni kymmenestä ruotsin etsityimmästä rikollisesta ja näistä muistaakseni 3 oli suomalaista, 3 rutsalaista ja loput muista maista tulleita maahanmuuttajia. Eli aika hurjasti suomi edustettuna.

Samoin kun katselee talousrikostilastoja niin suomalaiset siellä komeilevat kärjessä. Oikeasti ei yritystä perustessa kannata missään mainita suomalaisuutta, sillä se herättää heti epäilyksen veronkierrosta ja muusta vilpistä.

Ja kun katselee noita tukholman kaduilla majailevia kodittomia alkoholisteja ja narkkareita niin eiköhän suomalaisuus ole vahvana tekijänä.

Vierailija
31/58 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kun Suomeen joukolla täältä muutettiin eli varsinkin 70-luvulla. Kyllä näistä lehdissä kirjoiteltiin. Nämä rikolliset tulivat sitten vanhoiksi rötöstelemään ja/tai monet muuttivat takaisin Suomeen. Mutta edelleenkin vankiloissa on, määräänsä suhteutettuna hyvin paljon suomalaisia.

Monella on hyvin epäloogiset kannanotot tässä ketjussa.

Miksi hyvinvointi valtio Ruotsi oisi ottanut maahanmuuttajia jollei se oisi tarvinnut lisätyövoimaa? Ajatelkaa nyt itsekkin vähän, ei kai oman järjen käyttö ole kiellettyä? siinähän ei olisi ollut yhtään mitään järkeä!!!

Sitten mitä tulee karjalaisiin, isovanhempani olivat karjalaisia jotka muuttivat tänne sodan jaloista, maan sisäisinä pakolaisina. He saivat huonoa kohtelua, ihmiset olivat kyllä edestäpäin mukavia mutta heti kun selkänsä käänsi he nimittelivät karjalaisia ryssiksi ja haukkuivat että kun noitakin elättejä tänne piti ottaa. Syynä oli se että Suomessa oli köyhyys ja köyhäthän ja syrjäytyneet ne pelkää muualta tulleita.

Sittemmin isovanhempani muuttivat Ruotsiin, ottivat Ruotsin kansalaisuuden eivät ikinä kuulleet siellä kenenkään suusta vastaavia herjoja kuin mitä Suomessa saivat kuulla.

-10.

Vierailija
32/58 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäköhän göteborgin valkoisiin on mennyt? Ai miten niin valkoisiin? No suurin osa götebörgissa asuvista on maahanmuuttajia, kuitenkaan, emme koskaan saa lukea että maahanmuuttajat olisivat riehuneet siellä. Koska siellä kuitenkin riehutaan, voimme olettaa että tekijät ovat valkoista vähemmistöä. Pitäisiköhän Göteborgin loputkin valkoiset korvata maahanmuuttajilla, hehän kun eivät koskaan syyllisty mihinkään rikokseen, ainakaan median luomassa todellisuudessa...

Vierailija
33/58 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Millä lailla Suomessa ei ole kokemusta maahanmuuttajista? Miten ihmiset ovat omituisia? Miten ei ole valmiuksia lisäkouluttaa ihmisiä? Tälläkin hetkellä Suomi kouluttaa ILMAISEKSI tuhansia ulkomalaisia ja kiitokseksi tästä moni näistä ilmaiseksi opiskelleista ulkomaalaisista lähtee Suomesta heti koulutuksensa jälkeen pois.

Kielen vaikeus on yksilöllinen asia, jos ei sinulla ole kielipäätä ei se tarkoita ettei jollain toisella ole. Itse ainakin tunnen useita korkeasti koulutettuja jotka ilomielin tulisivat Suomeen.

Vierailija:

- ja voi jysäys sentään. Suomessa on maahanmuuttajia noin 2% väestöstä, se on euroopan pienimpiä määriä.

Suomessa ei ole jo valmiiksi kouluteutuille maahanmuuttajille tarjolla pätevöittämiskoulutusta, tai sitä on hyvin niukasti. Toisin kuin esim Ruotsissa tai Norjassa. Moni insinööri siivoaa täällä vuodesta toiseen, joku kirurgikin kuulema ajaa bussia. Millaisella maalla on varaa tuhlata koulutettua väestöä?

Mitä nämä sinun kaverisi ovat jotka tänne heti paikalla tulisi kun väität samaan hengenvetoon vielä että kaikki jotka koulutetaan häipyvät maasta? vaikka ei silti niin minäkin heinä tekisin.

Kielipäisyydestä totean taas että siis kyse on siitä että kuka haluaa tulla maahan jonka kieli on vaikea kun on maitakin joissa pärjää englannilla ja kielikoulutus muun koulutuksen ohella on huomattavasti tehokkaampaa ja paremmin suunniteltua?

-10.

Vierailija
34/58 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuollainen hyysäri varmaan lohduttaa niitä lukemattomia naisia ja tyttöjä, jotka ovat joutuneet maahanmuuttajien raiskaamiksi Ruotsissa. Ja nämä maahanmuuttajat tulevat pääsääntöisesti Lähi-idästä tai Afrikasta. Mutta ihanaa, että 10 puolustaa näitä. Opettelisit ensin millainen hyysärivaltio Ruotsi on, jossa saat heti rasistin leiman jos sanot jotain pahaa ulkomaalaisista.

Ja monen ruotsalaisen mielipide on, että IKÄVÄ ON NIITÄ AIKOJA, JOLLOIN RUOTSIN VIHATUIMMAT MAMUT OLI SUOMALAISIA!!!

Tajuat varmaan itsekin mitä sillä tarkoitetaan! Sitä, että suomalaisten mamujen rikoksia ei voi verratakaan nykyisten maahanmuuttajien rikoksiin!!

Vierailija
35/58 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaalaisten rikollisuus on kasvava ongelma Suomessa. Valitettavasti monesti jos asiat sanoo suoraan ja totuudenmukaisesti niin saat heti rasistin leiman.

Mutta mietitäänpä ensin naapurimaatamme Ruotsia. Siellähän on noin 9 miljoonaa asukasta, joista miljoona on ulkomaalaistaustaisia. Näistä ulkomaalaistaustaisista noin 400 000 on suomalaistaustaisia. Suomalaiset aiheuttivat Ruotsissa aikoinaan aika paljon ongelmia, mutta jos näin voi sanoa niin olivat aika harmittomia, lähinnä sellaista humalaisten ryypiskelyä ja riehuntaa. Ja toki pitää muistaa, että läheskään kaikki ruotsinsuomalaiset eivät mitään ongelmia aiheuttaneet. Suurin osa oli töissä käyvää väkeä, mm. Volvon tehtaillahan suomalaisia oli sankoin joukoin töissä, toki myös muualla ympäri Ruotsia. Sitten oli ne Slussenin suomalaishumalaiset.

Nykytilanne Ruotsissa on johtamassa kaaokseen. Maan maahanmuuttopolitiikka on epäonnistunut. Ruotsissa on noudatettu hyvin vapaamielistä politiikkaa tässä asiassa, maahan on päässyt todella helposti mm. perheenyhdistämisohjelman kautta. Toki monet tulivat 1960- ja 1970-luvuilla Ruotsiin töihin, Ruotsin valtiollahan oli työvoimatoimisto Balkanin alueella. Mutta siis maahan pääsi myös niin, että yksi ulkomaalainen muutti Ruotsiin ja kohta tuli 20 sukulaista perheenyhdistämisohjelman avulla.

Ruotsiin otetaan koko ajan lisää maahanmuuttajia eikä huolehdita edes entisistä, miten voi olettaa kenenkään sopeutuvan jos ei ole tilaa kielikursseilla, ei ole työtä jne. Lisäksi niin Ruotsissa kuin Suomessakin on monia maahanmuuttajia, jotka eivät vuosien maassa asuttujen vuosien jälkeen puhu yhtään maan kieltä.

Ruotsin asukkaista noin 50 % asuu Tukholmassa ja sen eteläpuolisilla alueilla, hyvin monet maahanmuuttajat asuvat myös juuri näillä alueilla. Pohjois-Ruotsissa taas asukkaita ja maahanmuuttajia on huomattavasti vähemmän. Moni Ruotsin kaupunkien lähiöistä on slummiutunut mm. Malmön Rosengård ja Göteborgin Bergsjön.

Kyseiset paikat ovat aivan järkyttäviä, ambulanssi tulee poliisisaattuessa sillä muuten eivät uskalla tulla. Koulut on tosi huonotasoisia ja ruotsalaisia oppilaita voi olla 400 oppilaan koulussa 2 kpl. Ruotslaisista teinitytöistä jo 3/4 pelkää raiskausta. Ruotsiin on muodostunut pelon ilmapiiri. Jos olette seuranneet Ruotsin tapahtumia niin raiskaukset ovat todella usein sellaisia, joissa tekijöinä ulkomaalainen henkilö.

Lisäksi mm. Ruotsissa on suvaitsevaisuus ja rasismipelko mennyt niin pitkälle, että mm. Pohjois-Ruotsiin on rakennettu moskeijoita, vaikka siellä ei kovin montaa muslimia asu, perusteluja on mm. ollut " kun moskeijat ovat niin kauniita rakennuksia" . Olen samaa mieltä tuosta kauneudesta, mutta se ei ole peruste, että tässä monikulttuurihössötyksessä mennään noin pitkälle. ELi pitää rakentaa moskeija, ettei nyt kukaan vaan loukkaannu. Naurettavaa.

Tässä muutama videopätkä Ruotsin tilanteeesta. Ruotsin tilannetta on hyvä seurata, sillä yleensä Suomi on tullut Ruotsia noin 10-20 vuotta perässä lähes asiassa kuin asiassa.

Fox Newsin juttu Malmöstä (englanniksi)

http: //www. youtube. com/watch?v=94Wyrxj7qvg

Raiskaukset lisääntyneet Ruotsissa (suomeksi)

http: //www. youtube. com/watch?v=E8q4MEjK4Cs

Maahanmuutosta Ruotsissa (engalnniksi)

http: //www. youtube. com/watch?v=aHES4L9KMTY

Valitettavasti Suomen tilanne tulee johtamaan luultavasti samaan, ellei maahanmuuttopolitiikkaa muuteta.

Vierailija
36/58 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi Ruotsin kuuluisimmista suomalaisista on Juha Valjakkala!

Mikä siinä on että av-mammat pitää, linnavenkuloiden tapaan rikollisten hierarkiaa mukaillen, raiskauksia pahimpina rikoksina mitä on? tämä on minulle arvoitus. Minä pidän tappoja, tapoin yrityksiä ja murhia pahimpina rikoksian. En ole ikinä pelännyt joutuvani raiskatuksi, kun en liiku niissä piireissä.

Vai ei suomalaisten rikokset, ilmeisesti valkoisesta ylirodusta johtuen, ole niin pahoja kuin tummempi ihoisten? Sinulla on itselläsi rikollisen luonne.

Ruotsissa on eniten vankilatuomioita saaneet suomalaiset, valitettavasti näin on, siis yhä...

Vierailija
37/58 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suhteellisesti eniten rikoksia tekee kyllä ihan muut maahanmuuttajat kuin suomalaiset. Menepä vaan ruotsiin ja kysy kummalla on pahempi maine suomalaisella vai vaikka irakilaisella...vastauksen saat kyllä helposti esille!!!

Vierailija:

yksi Ruotsin kuuluisimmista suomalaisista on Juha Valjakkala!

Mikä siinä on että av-mammat pitää, linnavenkuloiden tapaan rikollisten hierarkiaa mukaillen, raiskauksia pahimpina rikoksina mitä on? tämä on minulle arvoitus. Minä pidän tappoja, tapoin yrityksiä ja murhia pahimpina rikoksian. En ole ikinä pelännyt joutuvani raiskatuksi, kun en liiku niissä piireissä.

Vai ei suomalaisten rikokset, ilmeisesti valkoisesta ylirodusta johtuen, ole niin pahoja kuin tummempi ihoisten? Sinulla on itselläsi rikollisen luonne.

Ruotsissa on eniten vankilatuomioita saaneet suomalaiset, valitettavasti näin on, siis yhä...

Vierailija
38/58 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä tyypillisemmillään muukalaispelkoista, vainoharhaista ja toiseltä vielä kopsattua tekstiä.

Mihin toimiin ajattelit siis ryhtyä?

Olen itse Tukholmalaisesta lähiöstä, mutta enpä ole huomannut moista ilmiötä.

-10.

Vierailija
39/58 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irakilaisia pakolaisia otetaan noin 100 per viiko lisää, että päättele siitä.

Tule kattoon tänne jos et usko.

-10

Vierailija
40/58 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tinyurl. com/e4nx4

Ruotsin jahdatuimmat rikolliset, HELVETIN MONTA PERUSRUOTSALAISTA!!! Mutta ai niin ulkomaalaiset ei tee rikoksia..hys hys hys...nyt hiljaa...

www. aftonbladet. se/vss/nyheter/story/0,2789,1119121,00. html

Tämäkin on varmaan vaa valetta, eikö niin...HYS HYS, pitää nyt hyssytellä..

www. youtube. com/watch?v=94Wyrxj7qvg

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan