Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruotsissa taas moniosaajat, kulttuurinrikastuttajat ja työvoimapulan helpottajat näyttäneet taitonsa

Vierailija
06.08.2007 |

Nuorisojengi mellakoi Göteborgissa

Julkaistu 06.08.2007, klo 09.41

Maanantain vastainen yö on ollut levoton Göteborgissa Ruotsissa. Nuorisojengi sytytti useita tulipaloja ja rikkoi ikkunoita Angeredin kaupunginosassa.

Noin 80 ihmistä jouduttiin evakuoimaan kodeistaan tulipalojen vuoksi. Kukaan ei loukkaantunut vakavasti.

6 - 12 hengen nuorisoryhmä sytytti yön aikana palamaan koulun, kahvilan, vuokrakiinteistön ja monitoimitalon.

Yön aikana tuli ilmoitus myös laukaustenvaihdosta, mutta poliisi ei ole pystynyt vahvistamaan tietoa. Poliisi ei ollut vielä aamuun mennessä pidättänyt ketään tapauksista epäiltynä.

SVT, YLE Uutiset

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoihoiset ovat parempia kuin tummaihoiset? Valkoihoiset osaavat olla sivistyneitä? Ja ainoastaan valkoihoiset? Koska ihon pigmentti tunnetusti määrittää luonteen, käyttäytymisen ja tavat.

Vierailija
2/58 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maassa maan tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on Angered kyseessä, " uusruotsalaiset" taas vauhdissa. Kun ei näistä ongelmista saa puhua ilman että leimataan rasistiksi ollaan siinä tilanteessa kuin Ruotsissa nyt. Ihmiset pelkäävät ja välttävät liikkumista iltaisin ja öisin monikulttuurionnelassaan.

Vierailija
4/58 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos Suomeen ois 60 -luvulla tullut sellainen määrä maahanmuuttajia kuin Ruotsiin tuli, suomalaiset eivät olisi ikinä sitä hyväksyneet.

Suomalaiset ovat sulkeutunut ja erakoitunut kansa, mutta Ruotsi ottaa edelleenkin maahanmuuttajia ja pakolaisia suuret määrät vaikka jotkut eivät sitä näemmä tiedäkkään. Mutta täytyy ottaa huomioon että siellä on kansanluonne ihan toista kuin täällä.

Rasisteilla on aina joku oma ongelma johon he hakee syntipukkia toisista ihmisistä.

Olen itse syntynyt ja kasvanut Ruotsissa, isäni on ruotsalainen, joten tiedän tämän Ruotsin tilanteen vähän paremmin, luulisin.

Vierailija
5/58 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla taitaa vain olla huono suomi-itsetunto kun et arvosta omaa maatasi ja sen kansalaisia tuon enempää. ilmeisesti monikulttuurisuuden arvostelu on sinulle kipeä aihe.

katsoppas youtubesta video welcome to sweden niin tiedät onnelastasi vähän enemmän.

Vierailija
6/58 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuin ja elin lähiössä jossa läehs kaikki oli maahanmuuttajia, eikä ollut ongelmia.

Ruotsissa oli myös erilaista kulttuuriesta maahnmuuttajia kun suomalaiset tuli, elikkä esim. Jugoslaviasta ja Kreikasta.

Kattele sinä itse vaan sitä Youtubea, minä perustan tietoni vähän erilaisiin lähteisiin muutenkin. ;D

Sinulla on ongelmia eikä vaan? mutta omapahan on asiasi.

-10.

Vierailija
7/58 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Suomeen olisi ilomielin ollut tervetulleita sadattuhannet maahanmuuttajat 60-luvulla jos täällä olisi heitä tarvittu. Suomi ei ole sen enempää sulkeutunut ja erakoitunut kansa kuin Ruotsikaan. Kummallista että todellisista ongelmista ei saa puhua leimautumatta rasistiksi, se vasta on todellista rasismia että ei edes suostuta näkemään ongelmia. Ja kyllähän niitä pakolaisia otetaan lisää ja lisää vaikka ongelmat vain lisääntyvät. Mutta 10-20 vuoden kuluessa on jo ongelmat aivan erilaisessa mittakaavassa kuin nyt, silloin onkin jo liian myöhäistä.

Vierailija:

jos Suomeen ois 60 -luvulla tullut sellainen määrä maahanmuuttajia kuin Ruotsiin tuli, suomalaiset eivät olisi ikinä sitä hyväksyneet.

Suomalaiset ovat sulkeutunut ja erakoitunut kansa, mutta Ruotsi ottaa edelleenkin maahanmuuttajia ja pakolaisia suuret määrät vaikka jotkut eivät sitä näemmä tiedäkkään. Mutta täytyy ottaa huomioon että siellä on kansanluonne ihan toista kuin täällä.

Rasisteilla on aina joku oma ongelma johon he hakee syntipukkia toisista ihmisistä.

Olen itse syntynyt ja kasvanut Ruotsissa, isäni on ruotsalainen, joten tiedän tämän Ruotsin tilanteen vähän paremmin, luulisin.

Vierailija
8/58 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siitä seurasikin mm. se että mm. Tukholman alamaailma on täysin entisen Jugoslavian alueelta kotoisin olevien hallussa. Järjestäytynyt rikollisuus sen kuin kasvaa ja se on vain yksi ongelma.

Vierailija
9/58 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin olet aivopesty kun koet kaiken arvostelun rasismina.

Vierailija
10/58 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka sentäs on suomalaisia!!!

Minun omat sukulaiseni Ruotsissa puhuvat aina siitä että suomalaiset ovat niin sisäänpäin kääntyneitä etteivät ota edes pakolaisia.

Minun omassa suvussani siellä on jopa muutama maahanmuuttaja jo. He ovat ihan tervetulleita eikä niitä mopata niin kuin täällä haukutaan kaikki erilainen. Suomalaiset pelkää erilaisuutta ja ovat aina muutenkin tasapäistämässä kaikkia, siksi koska he pelkäävät ja ovat vähän sivistymättömiä muutenkin.

Mitä mieltä olet muuten homoista, mormoneista taikka vaikka Jehovan Todistajista?

Jos joku väittää että ruostalaisilla ja suomalaisilla on samalainen luonne, valehtelee kyllä aika tavalla.

-10.

Vierailija
11/58 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kautta aikojen Suomeen on tullut ihmisiä muualta jotka on maahamme hyväksytty ja karjalaisetkin Suomeen saivat tulla ja vielä talot ja korvaukset saivat.

Kyllä suomalaisilla ja ruotsalaisilla on hyvinkin samanlainen luonne, varsinkin pohjoisessa asuvilla.

Ruotsissahan sitä vasta ihmisiä tasapäistetäänkin, sehän se on oikein mallimaa maailmassa, koulussakin numerotodistuksia ei jaeta ettei tule huonommille paha mieli.

Miten homot, mormonit ja Jehovan todistajat liittyvät tähän ketjuun? Tässä ketjussa oli kyse maahanmuuton aiheuttamista ongelmista! Mutta se olitkin sinä joka vedit sen kuuluisan rasistikortin esiin. Jos vähän luet kirjoituksiasi niin etköhän se ole sinä joka on se rasisti, haukut suomalaiset eli kokonaisen kansan mm. sisäänpäinkääntyneiksi, sivistymättömiksi jne. Kun sinä yleistät niin alanpa minäkin yleistämislinjalle, ja totean että kaikki irakilaiset on varkaita.

Vierailija:

jotka sentäs on suomalaisia!!!

Minun omat sukulaiseni Ruotsissa puhuvat aina siitä että suomalaiset ovat niin sisäänpäin kääntyneitä etteivät ota edes pakolaisia.

Minun omassa suvussani siellä on jopa muutama maahanmuuttaja jo. He ovat ihan tervetulleita eikä niitä mopata niin kuin täällä haukutaan kaikki erilainen. Suomalaiset pelkää erilaisuutta ja ovat aina muutenkin tasapäistämässä kaikkia, siksi koska he pelkäävät ja ovat vähän sivistymättömiä muutenkin.

Mitä mieltä olet muuten homoista, mormoneista taikka vaikka Jehovan Todistajista?

Jos joku väittää että ruostalaisilla ja suomalaisilla on samalainen luonne, valehtelee kyllä aika tavalla.

-10.

Vierailija
12/58 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa ruotsalaiset lehdet ovat vähitellen uskaltautuneet kirjoittelemaan aiheesta. Eihän siinä ole mitään järkeä että otetaan suvaitsevaisuuden nimissä niin paljon pakolaisia ettei niistä pystytä huolehtimaan.

Vierailija
13/58 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

osoittaakseni että ette kykene vastaamaan siihenkään, koska totuushan on että ette tee niitäkään hyväksy. Se on teikäläisille tyypillinen asenne..

Suomen kansako se antoi suojan karjalaisille? Jos tältä epäluuloiselta kansalta ois kysytty asiaa, niin karjalaiset olisi lähetetty takaisin rajan taakse sitä samaa tietä kuin tulivatkin. Se oli Suomen valtio joka otti karjalaiset vastaan, ei kansa.

Niinkuin sanoinkin jo kerran mutta voinhan sanoa sen toisenkin kerran kun ei mene jakeluun näköjään, että sen teidän Youtube voitte tukkia sanonko minne, minä en hae sieltä tietämystäni.

Ette te ole rasisteja, mutta ennakkoluuloisia ja todenäköisesti huonompi osaisia jotka hakevat muista ihmisistä syypäitä omaan pahaan oloonsa, se on sama asia Ruotissakin.

-10.

Vierailija
14/58 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mm. suomalaisten sopeutumattomuudesta oli aikoinaan paljon juttua lehdissä.

Mutta maahanmuuttajat rakensivat Ruotsiin hyvinvoinnin ja Suomeen tulee tulevaisuudessa paljon maahanmuuttajia, eikä suinkaan mistään euroopasta. Paras alkaa vaan tottumaan asiaan :D

Mutta noloa edes kuvitella että tänne tulis esim. koulutettua väkeä muualta koska Suomella ei ole valmiuksia lisäkouluttaa koulutettua väestöä, kieli on erittäin vaikea, ilmasto kylmä, ihmiset omitusia, ei kokemusta maahanmuuttajista.

Kyllä en menee mieluimmin muihin maihin joissä on valmiudet ottaa vastaan koulutettua väkeä, me saadaan tyytyä rupusakkiin.

Hyvä niin :D olen vahingoniloinen.

Vierailija
15/58 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikehan se on perustella kun ei tiedä mitä sanois ja kun käsityksille ei perusteita ole.

-10.

Vierailija
16/58 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin osa suomalaisista on kuitenkin hyvinvoivaa ja ahkeraa, ei rikollista sakkia. Ei niiden tarvii hengailla teidän luuseriporukoissa.

Vierailija
17/58 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhennettynä pakolaispolitiikkaa ei saa arvostella tai jos niin tekee on vähäosainen ja -älyinen juntti.

Vierailija
18/58 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin sanoinkin jo kerran mutta voinhan sanoa sen toisenkin kerran kun ei mene jakeluun näköjään, että sen teidän Youtube voitte tukkia sanonko minne, minä en hae sieltä tietämystäni.

Vierailija
19/58 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

päinvastoin tulee mieleen joku säälittävä ja vulgaarinen tapaus.

Vierailija
20/58 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo on uutispätkä ja jos et sitä ole nähnyt etkä edes viitsi katsoa (heikkoon tekosyyhyn vedoten) niin annahan olla...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän