Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Heinähelistimien ma-ke viikko 32

06.08.2007 |

Jos vaikka tällä viikolla tulisi viimeiset vaavit :)

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisköhän suorittaa taas katsastus montako meitä täällä enää on odottelemassa..?

Vaavastatotta, Gaia - joko olette nyytin saaneet?.. entä muita?

Mä ainakin edelleen täällä, eikä merkkiäkään,että lähtö joskus tulisi. Alkaa tosissaan rassaamaan. Oisko kenelläkään ehdotuksia, miten saada päivät kulumaan? Lenkkeily, lukeminen ja nukkuminen alkavat jo kyllästyttää..

Puikui rv40+5

Vierailija
2/13 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen niin stressaantunut ja ahdistunut, ettei mitään rajaa. Eilen sentään supisteli jo päivällä, se oli ihan uutta. Yöllä tosin ei sit ollut kun pari pientä supistusta.

Mulla alkaa kans aika käydä pitkäksi. Tässä miettii tosiaan jo syksyn asioita. Tai lähinnä jos käynnistäminen menee ens viikon loppuun, niin sit menee elämä kyllä ihan sekaisin.

Mä soitan tossa 9 aikaan heti terkkariin ja pitää vähän jutella, jos edes pääsis lääkäriä tapaamaan ja katsois ton mun sisätilanteen, et olenko edes avautunut yhtään.

oasis 40+5 (tai 41+3)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi todella kaunis poika lauantaina 4.8 klo 14.10. Karhunpojan mitat ovat 3440g ja 49 cm. Synnytys kesti 4h ja oli hyvä kokemus. Kirjoitan lisää myöhemmin. Kotiuduttiin jo eilen ja kaikki sujuu hyvin.

Gaia

Vierailija
4/13 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään soitin ajan yliaikaiskontrolliin ja sain ajan huomiselle klo 9. Muisti sanoa jo heti puhelimessa, että käynnistelemään ei sitten aleta jos kaikki hyvin... ARGH! Muutenkin jo rassaa, ei tämä tästä lähde millään. Jos eilen supisteli taas enemmän niin arvaatteko jo mitä tänään? Ei sitten supistuksen tynkääkään. No, huomenna ainakin tietää vähän tilannetta. Pyydän kyllä lääkäriä olemaan todella kovakourainen kohdunsuulle, viimeksi se käynnisti synnytyksen lopullisesti. Nyt meni tänään sitten meidän nuoremman synnytyspäivä 41+4, joten kerta kerralta pidemmälle, eka syntyi jo 40+1.

Tänään oli kaveri lapsineen aamupäivällä kylässä ja kohta tulee toinen. Ihan kiva kun tulevat pitämään seuraa. Yksin lasten kanssa meinaa helposti hermo pettää. Eipä helpota helle oloa yhtään, turvottaa vaan.

Viimeistään huomenna siis kuulumisia, ainakin saa faktaa ja ultrakuvaakin, sitten rakenneultran, jännää sekin.

Meillä on muuten molemmat mummot ostaneet jo vauvalle vaaleanpunaista, vaikka sukupuolesta ei mitään tietoa. Luottavatko noin paljon intuitioonsa... Tosin mun ja miehen sukuun syntymässä puolen vuoden sisään neljä pienokaista, joista ainakin yksi on 99%:sti tyttö. Onhan sit varmaan joku, jolle antaa. Kyllä meiltäkin yksi pitsihattu ja pinkki paita+housut löytyy, joten katellaan minkämoiset vehkeet sieltä ulos tulee ;-)

Helpa ja Sissi 41+4

Vierailija
5/13 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Gaia!!!

Täällä kidutus kipujen suhteen jatkuu, viime yönä heräsin suppareihin, kärsin niitä kolmisen tuntia ja sitten ne taas loppuivat.

Neuvola ok, sf mitta pudonnut edellis viikosta pari senttiä vaikka sama mittaaja. Kaveri kurkkii jo viittiikö tulla tollaseen paikkaan. Nyt sitten siirryin neuvolasta sairaalan piiriin, sinne sitten torstaina.

Olo muuten hyvä, helle ei haittaa ja energiaa piisaa. Hain just hirveän satsin grilliruokaa ja kohta rannalle. Nyt pitää nauttia kun on lämmin keli!!

Voikeehan paksusti ja poksumissäteitä!

Lumituuli ja mikäköhän päivä se sitten onkaan, vissin rv41+2

Vierailija
6/13 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää helle ei sovi mulle ollenkaan. etenkään kun viileälläkin on ihan mieletön turvotus. neuvolassa sanottiin, ettei pääse 41+0 lääkärille, vaan pitää odottaa tota yliaikaiskontrollia. sanoi, et voisin perjantaina yrittää jo soittaa sairaalaan 41+2 jos ottaisivat mut sisälle. Pitää kai itkeä ja kerjätä.

Tänään on ollut vähän menkkamaista kipua. Ja sit taisi issias alkaa vaivaamaan. ja oikeaa jalkaa särkee aivan sairaasti. Mulla toi issias vihoitteli kun olin töissä ja oli kuuma. Nyt tuli sit tänään takaisin vaiva.

Mulla ei oikeastaan ole seuraavaan 4 yöhön sit lapsenvahtia, et kai mä sit toivon ettei lähtöä tule vaikka haluankin vaavin ulos nyt heti.

oasis 40+5

Vierailija
7/13 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä reippaana, ihan kun ei synnytys olisi lähimaillakaan;)

Jep, kuumuus on kivaa kun jalat alkaa väkisin turpoomaan, täytyy mennä vähän kävelemään josko auttaisi. Ei mitään muuta kerrottavaa.

Onneksi kukaan ei kysele joko, joko. Kolmatta kun odottaa niin uutuudenviehätys näköjään kaikonnut.

Lumituuli rv41+3

Vierailija
8/13 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään oireita että elokuussa pääsis synnyttämään. Nyt vaan odotan torstain neuvolaa ja sit perjantaina yritän soittaa sairaalaan, et jos ottaisivat yliaikaiskontrolliin jo silloin. Mulla alkaa stressi pukkaamaan kun loppuu esikoisen hoitajat pikkuhiljaa...

oasis 40+6

Vierailija
9/13 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja alkaa jo täää odottelu kyllä raastamaan hermoja. Torstaina neuvola, ja sit vissiin saakin tosiaan sen jälkeen alkaa soitella yliaikaiskontrolliin aikaa. Toivottavasti ei tarvitsisi sinne asti mennä, mutta pahalta näyttää. Ei merkin merkkiäkään ilmassa synnytyksestä.

Koittakaahan jaksella, niin minäkin..

Puikui rv 41

Vierailija
10/13 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siis tänään yliaikaiskontrollissa, eikä lääkäri suostunut vähääkään vauhdittamaan sisäpuolelta. Mieslääkäri, ei kai halunnut " kopeloida" . Ultrasi vaan kohdunkaulan. Mitään ei alakerrassa ole tapahtunut, minkä kyllä jo tiesin etukäteen. Mulla ei aiemminkaan ole mitään tapahtunut ennen tositoimia.

Perjantaina sitten käynnistellään viikoilla 42+1, jos ei synnytys sitä ennen käynnisty. Nyt ei ainakaan mitään tuntoja. Helpottaa hieman kun tietää, että tällä viikolla jotain ainakin tapahtuu.

Ja se siitä pienestä vauvasta, jota ovat neuvolan tädit veikkailleet. Samoilla painoilla menee kun isot veljet. Eli tällä hetkellä arvio n. 4,3kg. Onneksi, en nimittäin osais varmaan pientä tirriäistä käsitellä ;-).

Akupunktiossakin kävin ja onneksi oma fyssarini palasi lomalta. Yritti ainakin neuloja laittaa kaikkiin mahdollisiin supistuksia lisääviin pisteisiin. Ja antoi vielä kaksi neulaa kotikäyttöönkin, illalla sitten pistelen neulat kohdilleen. Josko olis jotain vaikutusta, eikä tarttis käynnistellä.

Jatketaan me viimeiset vielä hetki odottelua. Supistuksia ja paljon kaikille!!!

Helpa ja Sissi 41+5

Vierailija
11/13 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei ole mikään muuttunut. Kipeiden supistuksien määrä 0. Pieniä kivuttomia tulee silloin tällöin. jalkoväliä tosin jomottaa etenkin yöaikaan tosi paljon. Unettomuus vaivaa edelleen. ja stressi. Mutta eipä asiat tästä kai mihinkään muutu.

Huomenna on neuvola. Ei siitäkään ole oikein mitään hyötyä kun paikalla on lastenpuolen täti, joka ei osaa edes kokoarviota antaa. Mutta saanpa puhelinnumeron nmihin soitan tuosta kontrollista. Voi olla, et soitan jo huomenna koska mä en jaksa enää. Ei mua stressaa ajatus et vaavi on masussa vaan kaikki muu. Miten järjestää esikoisen hoito kun olen yh. Ja pian kaikki mahdolliset apulaiset menee takaisin töihin, kouluun etc. Ja sit mulla ei olekaan sitä auttavaa käsiparia tässä niinkuin oli suunniteltu.

Olipa kiva, että kesän kuumin päivä osui juuri tälle ajankohdalle :-S

oasis 41+0

Vierailija
12/13 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos meitä vielä? Nyt on ollut jo kipeämpiä supisteluja muutaman tunnin. Tosin tuntuu siltä, että voivat hiipua milloin vaan. Nuorimmainen on päiväunilla ja mun vanhemmat on valmiudessa, joten katellaan.

Akuneulat piti supistuksia yllä, mutta otin pois juuri, joten saas nähdä loppuuko myös supparit. Jos loppuu kokonaan, niin työnnän varmaan takaisin. Olishan se kiva synnyttää ilman lääkkeellistä käynnistystä, on kuitenkin luonnollisempi tapa. Ja jokainen päivä tuntuu ikuisuudelta... Vaikka niitä ei enää ole kuin pari jäljellä.

Poikien syntymäpäivät on 1.1. ja 11.11. joten jos vielä ehtis tälle päivälle niin 8.8. sopis joukkoon.

Malttamaton Helpa ja Sissi 41+6

Vierailija
13/13 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti...

Meille syntyi sunnuntaina aamulla poika. Painoa oli 3560g ja pituutta 50 cm. Synnytys oli hyvä kokemus. Lauantaina meni aamusta vedet ja vuorokausi kesti että synnytys käynnistyi...nyt onnellisesti kotona ja totutellaa millaista on olla lapsiperhe.

Lisää tarinaa myöhemmin.

tsemppiä vielä odottaville,ei enää onneksi mitenkään voi mennä kauaa teillä muillakaan! voimia!