Kun kerroit äidille kuukautisistasi, mitä teki/sanoi?
Tuosta toisesta ketjusta muistui mieleen jo unohtunut asia omien kuukautisteni alkamisesta.
Oikeastaan ne taisivat olla jo toiset kuukautiset, kun kerroin äidille tarvitsevani siteitä. Äiti oli lähdössä töihin iltavuoroon ja mulle tuli kiire sanoa asia äidille, etten jää pulaan seuraavaan päivään asti.
Ensin äiti kysyi, että mihin ihmeeseen niitä tarvitsen! No, kuukautisia varten tietysti, sanoin minä. Kaapissa oli kuulemma tamppooneja ja äiti kehoitti kokeilemaan niitä. Sanoin, etten osaa enkä halua ja pyysin rahaa siteisiin ja kyytiä kauppaan. Äiti antoi rahaa kyllä, mutta ei ehtinyt viedä kauppaan. Käski pyytää isältä kyydin.
No, en meinannut saada kyytiä, kun en uskaltanut sanoa mitä kaupasta tarvitsin. Isä jäi siihen luuloon, että auto laitettiin lämmitykseen ja ajettiin paukkupakkasella 23km kauppaan suklaapatukan takia.
Nyt kun ajattelen asiaa, niin olipa kompelösti hoidettu tilanne äidiltä! Muuten ihan ok äiti, mutta tämä oli kyllä kumma pohjanoteeraus näin jälkikäteen ajatellen.
Millaisia muistoja teillä muilla on? :)
Kommentit (6)
Äitini sanoi " voi kauheeta" , haki siteen ja käski laittaa housuihin. Eipä niistä hirveästi vuosien varrella senkään jälkeen keskusteltu.
Olin 12 v.
Mutsi myös tokaisi jotakin, että nyt sitten voit tulla myös raskaaksi.
Ja veli, 10 v, tokas mulle kun valitin verenvuodosta, että " laita laastari"
Olin 7 luokalla kun kuukautiseni alkoi ja aamulla huomasin läiskiä alushousuissani. Kerroin niistä äidilleni joka kertoi missä hänellä on siteitä ja pillahti itkuun.
Mutta niinhän toi teki silloinkin kun kerroin että hänestä tulee nyt eka kertaa mummi. Nyt on jo nelinkertainen <3
Mä olin 12 ja tullut kesäleiriltä, jossa menkat alkoivat. Eipä siitä sitten enempiä puhuttu. Koskaan. Isä aikoinaan mulle ehkäisystäkin puhui.
hän lupasi ja käveli samantien naapuriin kertomaan siskolleen. En puhunut äidilleni sen jälkeen koskaan kuukautisistani (mikä oli varmaan hänelle helpotus?) eikä hän kysellyt. Ostin itse siteeni ja pesin veriset housuni... Eikä koskaan keskusteltu myöskään ehkäisystä tms. Ei ylipäänsäkään keskusteltu mistään henkilökohtaisesta :(
hän lohdutti ja kertoi mitä siihen muuta liittyy.. Oli kyllä jo aikaisemmin kertonut monta kertaa, joten ei mikään paniikkitilanne. Hyvin hoiti.