Mitä pahaa vieraan hedelmän maistamisessa on ?
Lopultakaan.
Siis jos se hoidetaan sivistyneesti niin, ettei tautivaaraa ole eikä sellaista vaaraa, että sillä jotenkin nolattaisiin puolisoa.
Älkääkä selittäkö, että luottamus menee kun tässä kyselen asiaa enemmänkin arvopohjalta....jos vieraan hedelmän maistamista ei pidettäisiin pahana, niin ei siinä mikään luottamuskaan menisi.
Ei siinä touhussa kenenkään vehkeet kulu.
Kommentit (23)
Minä ajattelen, että pysyvä parisuhde on jollain tapaa pyhä - ei vain koska olemme keksineet pitää sitä sellaisena, vaan koska se perustavanlaatuisesti on sitä. Jos ihminen olisi aivan puhtaasti vain biologinen olento ja lisääntyminen elämän ainoa tarkoitus, emme luultavasti pitäisi yksiavioisuutta arvossaan.
Mutta eihän ihminen pelkkä lisääntymiskone ole. Meillä on lukuisia muitakin tarpeita ja voimme henkisesti parhaiten, kun seksuaalisuudessa on myös pysyvyyttä ja turvaa. Erityisen tärkeä tämä kokemus on lapsillemme.
Vieraan hedelmän maistaminen rikkoo tätä parisuhteen ja perheen pyhyyttä, ja siksi se sattuu!
Jos hyväksyt sen itsellesi, niin sitten sinun tulisi hyväksyä samanlainen käytös kumppaniltasi. Kyseessä ei kuitenkaan olisi avoin suhde, koska kumpikin toimisi toiselta salaa, pettäen luottamuksen.
Vierailija:
jos vieraan hedelmän maistamista ei pidettäisiin pahana, niin ei siinä mikään luottamuskaan menisi
arvostushan siinä menee, ja jos oikeasti rakastaa ei muita halua, paitsi ehkä fantasioissa ja fantasia ja fakta ei ole sama asia,koskaan.
minusta PARAS suhde on se, jossa kumpikaan ei haluA vierasta tai sitten semmoinen jossa molemmat haluaa vierasta ja myös saa sitä vapaasti käydä panemassa....
Yksiavioisuus on täysin keksitty juttu. Ei kaikkialla eletä samoilla säännöillä ja nämä nykyiset läntisen maailman normitkin on varmasti luotu uskonnon tms. pohjalta. Joillekin ns. vapaa suhde sopii, mutta varmasti tuollaisen suhteen on oltava vahva kaveruus/kumppanuussuhde. Itse en moiseen suhteeseen pystyisi.
Itse voisin itselleni sallia liiton ulkopuolisen seksin, mikäli liitossani en saisi vaimoltani tarpeeksi, sillä kyseessä olisi täysin tarpeiden tyydyttäminen, tunteeton pano. Aina pillu käden voittaa ja omaan käteen kyllästyy. Mutta koska en voi hyväksyä toisen hoitoja (en usko hänen pystyvän tunteettomuuteen näissä asioissa), en voi sallia itsellenikään ulkopuolisia suhteita. Reilu peli molemmin päin...
jos pettäjän tielle lähtee, pitää olla valmis siihen, että parisuhde ei voi olla enää entisensä. Tulee ero, mies/vaimo lähtee kostopoluille, suhde muuttuu kulissiliitoksi jne...
mikäli kumpikin osapuoli on sitä mieltä, että vieraat on sallittuja tietyin ehdoin, niin ei siinä mitään pahaa ole. Mutta jos toinen on ajatusta vastaan, pitää sitä joko kunnioittaa tai erota. Ihan yksinkertaista se on.
Mutta sellaisessa luvallisessa vieraan maistamisessa täytyy olla myös valmis siihen, että kaikki ei sujukaan, ja toisen voi myös menettää.
itse en voisi koskaan pettää vaikka minkälainen halu tulisi, ja todellakaan en haluaisi vaimon pettävän.
tarvettakaan ei ole, meillä seksiasiat pelaa loistavasti.
ajatuksissaan voi olla vaikka mitä, mutta ikinä en vaimoa loukkaa sellaisilla ajatuksilla/teoilla. Hän on se, mitä olen aina halunnutkin ja tulee olemaankin, ikinä en ketään meidän välejä halua sotkemaan.
pitää toivoa, että myös vaimon ajatukset pysyvät samoin minussa, paljon kun tulee oltua poissa, niin väkisinkin ajattelee, että mitähän se vaimo kotona puuhaa. Ja pienen piston tunnen sydämmessä, jos ajattelen, että hän olisi jonkun toisen kanssa.
mutta on se paljon ihanampaa kun tunteet mukana
Ja silloin ollankin vaarallisella tiellä
M41
ja muutenkin tuo M41 (jos nyt kirjottelee aina samalla nimellä) on mun mieleinen mies :)
n30+
Maistaminen tuo myös huonoja mielleyhtymiä. Minä ainakin kaipaan pitkiä turvallisia ihmissuhteita - vaikka unelmoin kyllä siitä, että voisi mistään luopumatta aloittaa uuden suhteen. Arki on mukavaa ja lapset ja mieheni, mutta jos voisi saada raakstajan, joka olisi aivan lääpällään minuun.
Vierailija:
Ai yhdyt??:-))
Joo kyl kirjoottelen aina samalla nimimerkillä
tässäkin mielessä samalla aaltopituudella. ;)
n30+
ei se parisuhde siitä epävakaammaksi muutu, kun homma on avoin ja selvä kaikille.
seksi toisen kanssa ei ole mitenkään parisuhteelta pois.
Itse löysin itseni muutama päivä sitten naimassa parhaan ystäväni kumppania. Me olemmat molemmat perheellisiä ja onnellisia, olemme tunteneet toisemme kouluajoista ja uskallan julkisestikin sanoa rakastavani tätä uutta seksikumppaniani, mutta parisuhteitamme emme halua purkaa. Mutta kun omissa suhteissa on pyörähtänyt kaksinumeroisia vuosilukuja voi olla piristävää vähän vaihdella. Huomasimme molemmat että tarvitsimme tätä, etenkin oman seksuaalisen itseluottamuksen nostamiseksi.
Vierailija:
ei se parisuhde siitä epävakaammaksi muutu, kun homma on avoin ja selvä kaikille.seksi toisen kanssa ei ole mitenkään parisuhteelta pois.
Vierailija:
Ai yhdyt??:-))
Joo kyl kirjoottelen aina samalla nimimerkillä
Sä kuulostat todellakin mieheltä, joka on monen naisen mieleen. Myös mun. :)
Fiksu. Kohtelias. Älykäs. Tunteellinen. Vetoava.
Kaikesta kun oikein toitotetaan ja paljon puhutaan, se ikäänkuin tulee luvalliseksi. Missä ihmiset on teidän kunnioitus ja moraali. Kaikkihan me ollaan tietty eri luonteisia. Ei voi muuta ku nauraa näille jutuille.
se on tosi hankala juttu. Kun omalta kohdalta tota miettiny, niin itselle sallisi paljon enemmän kuin miehelle. Johtunee siitä, että oman päänsä ja ajatuksensa tuntee, mutta toisten ei. Eli periaatteessa voisin hyväksyä ns. pettämisen silloin, kun kyse pelkästään seksistä. Tämä toimisi hyvin omalla kohdalla. Miehen puolesta hyväksyisin myös, jos kaikki olisi täysin varmaa asiassa: kyse puhtaasta seksistä, ei muita tapaamisia/ sen enempää tutustumista, ei oman puolison korviketta, vaan jotain lisää, ekstraa.
Ehkä sitä luottamusta voisi lähteä luomaan parinvaihdolla tai peräti olla kaikki neljä näkemässä, mitä siinä toisen parin kohdalla tapahtuu. Ehkä auttaisi, kun näkisi puolisonsa toisen kanssa seksin merkeissä. Ehkä siihen tottuisi ja se olisi luonnollista. Voi kun tuohon pääsisi, itsellä oma lehmä ojassa, kun oikeesti haluaisin piristää seksielämää muilla miehillä, en vain voi kun en voi luvata vielä miehelle samaa muiden naisten kanssa enkä halua lähteä pettämään.
Eli mielenkiintoinen kysymys...