Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juuri synnyttäneet ja pienten vauvojen/lasten äidit! Hölmö kysymys teille.

Vierailija
05.08.2007 |

Synnytin tasan viikko sitten, eli vauvamme vain nukkuu ja syö, valveillaoloaikaa ei juurikaan ole. Normaaliahan se on, mutta olen ihmetellyt tätä " vauvaikävääni" .

Vauvan nukkuessa pitkiäkin pätkiä ikävöin vauvaa ihan hirmuisesti. Toki annan vauvan nukkua rauhassa, mutta koko ajan toivon ja odotan, että vauva heräisi hoidettavaksi ja sylitettäväksi.

Tiedän, että tämä kuulostaa hirveän hölmöltä, koska vauva nukkuu lähistöllä koko ajan, mutta tarpeeni vauvan läheisyyteen on aivan hirmuinen. Mistähän tämä voisi johtua? Vauva ei ole ensimmäisemme, vaan peräti neljäs, enkä muista tällaista kokeneeni sisarusten kohdalla, ja siksi ihmettelenkin.

Olen kuullut kyllä, miten vauva tankkaa äitinsä läheisyyttä, mutta että äiti tankkaisi vauvan läheisyyttä tuntuu oudolta, varsinkin tässä mittakaavassa.

Tiedän, että jonkun viikon päästä tilanne on jo ihan toinen, silloin varmasti kaipaan edes pientä lepohetkeä erossa vauvasta.

Onkohan kyse hormoneista? Onko kukaan kokenut samaa?

Kuulostaa itsestänikin ihan hassulta ja varsinkin näin kirjoitettuna melkein idioottimaiselta hörhöilyltä, mutta toivottavasti joku ymmärtää.

Ja toivon tässä hormonimylläkässä asiallisia vastauksia. =)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hienoa että on näin. Lapsellasi on varmasti hyvä äiti =) Onhan ne vauvat ihania, varsinkin omat. ehkä se johtuu siitä. Paljon onnea!!

Vierailija
2/6 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla oli sama sekä ekan että toisen lapsen kanssa. ja molemmat olivat kovia nukkumaa, kuopus jopa nukkui heti melkeen 3x 3h:a päivässä/yössä, hyvä että ehti syöttää ja vaipan välis vaihtaa... voi niitä aikoja !!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itse asiassa kakkosen kanssa vähän saman tapainen tilanne. Yritin jotenkin imeä kaiken itseeni, jotta osaisin varmasti nauttia ja muistaisin myöhemmin vauva-ajan, koska lapsia ei enää tulisi lisää. Onko tämä kuopus se, joka täydentää perheenne eli onko hän jäävä viimeiseksi lapseksi? Jos näin, onko mahdollista, että sinäkin yrität pikkuisen hysteerisesti saada kaiken irti, koska et tule enää kokemaan vauva-aikaa?

Vierailija
4/6 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama juttu, kunhan synnytyksestä tokenin.. Ihanaahan se oli, ihan toivoin että vauva heräisi niin pääsisin imettämään ja pitämään sylissä.. Ihanaa vauva-aikaa!!! T: Kolmatta odottava rv14

Vierailija
5/6 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut ajatellutkaan, että läheisyyden kaipuuni voisi johtua siitä, mutta kun ajattelee, niin sitä se varmaan on, luopumista tulevan edessä, viimeinen vauva-aika.

Onneksi pitkä lapsuusaika vielä edessä. =)

Vierailija
6/6 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavia hetkiä koko perheellenne pikkuisen kanssa!

4

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi