Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Kokemuksia? Keskenmeno? Kuinka pian tuhruvuodon alettua voisi odottaa kunnon vuodon alkavan?

Vierailija
05.08.2007 |

Pelkään, että on tulossa keskenmeno. Aamulla tuli pyyhittäessä rusehtavaa tuhrua. Nyt tullut jo pikkaisen pikkuhousunsuojaankin. Jos kyseessä km, niin koska alkaa tulla verta?! Vai voiko olla, ettei tule verta.

Kamala paniikki! Just alkoi rv7.

=(

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
2/26 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ennen vaan tuhrutti.

Ultrassa sitten huomattiin tuulimunaksi.

Voi se olla ihan harmitontakin. Veljeni vaimo on raskaana, Veristä vuotoa oli ollut monta viikkoa. Ihan normaalisti raskaus kuitenkin jatkui.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli 1. raskaudessa tuhruvuotoa 6 viikkoa putkeen. Se oli todella hermoja raastavaa, kun koko ajan pelkäsin, milloin vuoto muuttuu kirkkaaksi. Se kuitenkin pysyi vain tuhruna ja raskaus sujui normaalisti.

Eli älä panikoi tuosta vielä! :)

Vierailija
4/26 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että voi olla ihan normaaliakin, mutta silti pelottaa. Meillä monen vuoden lapsettomuus taustalla, ja nyt ekaa kertaa raskaana..

ap

Vierailija
5/26 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruskeaa tiputtelua. Vuotopäivien välillä oli aina noin viikko. Ja menossa oli ihan alkuraskaus ehkä joku rv 8. -> . Ei kuitenkaan ollut km, tuossa tuo 2v tyttö kovasti touhuaa.

Odottele rauhassa vaikka vaikeaa onkin, älä menetä vielä toivoasi.

Mulla tiputtelu johtui ilmeisesti istukan infarkteista, jotka ilmeni synnytyksen jälkeen (että niitä oli ollut)...

Vierailija
6/26 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut ollut elävää sikiötä aikoihin

Vierailija
7/26 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut mitään verenvuotoja.

Vierailija
8/26 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on eka ultra kahden viikon päästä. En tiedä jaksanko odottaa sinne asti, ainakaan jos tiputtelu jatkuu.

ap

Vierailija
9/26 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

illalla tulikin sitten taivaan täydeltä. Olin jo Kätilöopistolla ja siellä tulvi sitten.

Vierailija
10/26 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä :)

4

Vierailija
11/26 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis että mene (ei menen)

4/12

Vierailija
12/26 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmantena päivänä muuttui ensin kuukautisvuodon tyyppiseksi vuodoksi, sitten yltyi nopeasti sellaiseksi, että sain vaihtaa yhden illan aikana 3 (ihan täyttä) sidettä, ja taas laantui kuukautisvuodoksi. Ultrassa yksityisellä todettiin, että kohtu oli tyhjentynyt - mikä oli hyvä; ettei joutunut kaavintaan.

Voimia odotukseen, ei ole välttämättä vielä km - toivotaan ettei vuoto ylly; tai jos se yltyy kunnon vuodoksi, voit ainakin tuudittautua siihen, että luonto sitten hoitaa kaikki kerralla pois; ei se kaavintakaan ole hyvä asia tulevaisuuden raskauksia ajatellen.

Vierailija
13/26 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha mennä sinne, ellei ole sietämätöntä kipua tms. muita oireita, joita ei voi kotona hoitaa. Ohjeeksi puhelinpäivystyksessä annettiin tuohon tuhruvaiheeseen, että vähän voi lepäillä, jos siltä tuntuu. Km tulee, jos tulee, välttämättä siis ei. Olin viikolla 10.

Km alkoi kaksi päivää tuhruvuodon alkamisen jälkeen. Ohjeena päivystyksestä, omalta gyneltä ja neuvolan th:lta edelleen pysyä kotona ja syödä ibuprofeenia ja parasetamolia sekä mennä jälkitarkastukseen polille seuraavana päivänä.

Tuhru ei itsessään ole varma keskenmenon merkki, monilla naisilla esiintyy tuhrua, vaikka kaikki on kunnossa. Jos tilanne käy liian raskaaksi psyykkisesti, voit hakeutua ultraan, mutta jos vuoto pysyy pelkkänä tuhruna, kyseessä ei ole km.

Vierailija
14/26 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se nyt kiva olisi tietää, onko siellä elävä alkio vai kenties keskenmeno alkamassa.

Vierailija
15/26 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuulimunaraskaus ja alkoi ensin sunnuntaiaamuna tuhruttelulla, maanantaina polille ja ultraan.

Vierailija
16/26 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meillä oli kysymyksessä vuosien yrityksen " tulos" , ehkä sen takia oli niin pitkä pinna. Ei se tieto olisi tilannetta kääntänyt mihinkään suuntaan.

Vierailija:

Kyllähän se nyt kiva olisi tietää, onko siellä elävä alkio vai kenties keskenmeno alkamassa.

Vierailija
17/26 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä heti haluan tietää.

Itselläkin tuulimuna takana.

Ärsyttävää, kun oma kroppa huijasi 11 viikon ajan olevansa raskaana :/

Vierailija
18/26 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin, niinkuin joku jo kirjoittikin, ei se tilannetta miksikään siitä muuta - km tulee, jos on tullakseen.

Itse ainakin ajattelin asian niin, että JOS siellä elävä ihmisenalku sinnittelee, minä vuodan verta ja sinne mennään sörkkimään; tilanne vaan ärsyyntyy entisestään + tulee kaikenlaiset tulehdusriskit vielä päälle - siitä voisi olla sen mahdollisen alkion hankalampaa selviytyä. Itse odotin siis viikon verran kunnes kaikki vuoto oli tyrehtynyt - sitten vasta ultraan.

t. 14

Vierailija
19/26 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

klamydiaakin. Oletko testannut?

Vierailija
20/26 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja totesi, että ei polilla voida auttaa. Mietin sitten asiaa tovin ja totesin, että en viitsi lähteä jonottamaan sellaisten ihmisten joukkoon, joiden tilanteen kannalta lääkäriin pääsy on tärkeämpää ja joita voidaan auttaa.

Jos raskaus keskeytyy, se kuitenkin keskeytyy ja asia on hyväksyttävä. Tämä on siis ollut oma päätökseni, muut tekevät omansa, enkä niitä arvostele. Kukin ottaa tilanteen omalla tavallaan vastaan.

19

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme