Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Paljon sait viikkorahaa kun olit 16v?

Vierailija
04.08.2007 |

Ja mitä jouduit tekemään sen eteen?

Itse sain 100mk ja kävin vielä töissä viikonloppuisin.

Siivosin himan, kokkasin viikonloppuna koko perheelle, katsoin äidin deekuiluja se oli siitä kai korvaus.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: se joka sai lämmintä kättä.

Vierailija
22/31 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hieman epäsopivia...

Vierailija:

T: se joka sai lämmintä kättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelin ja asuin viikot naapuripaikkakunnalla.

satasesta meni 20 mk junamatkoihin. lopulla rahalla ostin itselleni ruokaa. jos tarvitsin koulutarvikkeita, vaatteita, menoihin viikonloppuisin tms, sain siihen erikseen rahaa.

kesäisin olin mansikkamaalla poimimassa mansikoita, kun muuta kesätyötä ei pienellä paikkakunnalla saanut. matkaa mansikkamaalle oli 12km/suunta, jonka menin pyörällä ja myöhemmin mopolla.

äiti ja isä sanoi, että jos ei mene kesätöihin (=mansikkamaalle), ei saa asua kesää kotona...

kesätyörahoilla sain tehdä mitä itse halusin :)

Vierailija
24/31 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein viikonloput ja lomat töitä, sain noin 2500mk/kk palkkaa. Lisäksi minulla oli tuohon aikaan jo palkallinen kesälomakin =) Kannatti aloittaa työnteko nuorena. Sain maksettua itse ajokorttini.

Vierailija
25/31 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: lämmin käsi

Vierailija
26/31 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuin eri paikkakunnalla kuin vanhempani ja olin lukiossa. Vanhempani maksoivat kuluni (asumisen, ruuan, matkat jne.). Lisäksi sain rahat vaatteisiin, koulukirjoihin ja kaikkiin muihin menoihin, jotka olivat elämisen kannalta välttämättömiä.

Lomilla tein töitä isäni yrityksessä ja tienasin siten käyttörahani.

Ei siinä yllättäen puhuttu mitään mistään erityisistä viikkorahoista, kun maksoivat muutenkin lähes kaiken.

Vierailija
27/31 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahasta ei tosiaan ollut puutetta, mutta silti vanhempani valitsivat pihin kasvatustavan. En edes saanut opintotukea kotoa muutettuani 18v, koska vanhempani tienasivat reippaasti liikaa.

Vierailija
28/31 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tein tosi paljon kotitöitä, koska isä oli yh ja sovinisti.

Sittemmin sain äitipuolen ja lisää veljiä, mutta voin sanoa että uusioveljet makas perseellään ja mä tiskasin, tein ruokaa, lämmitin saunaa jne jne ja mun veli joutui myös ajamaan nurmikoita.

Ihme että lähdin kun tilaisuus tuli.

vm -69

Vierailija
29/31 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain itselleni lapsilisäni (muistaakseni tasan 500 mk) ja kävin lisäksi iltatöissä. Kaikki paloi vaatteisiin, matkoihin ja huvitteluun, ikinä en saanut mitään säästöön. Sittemmin olen järkevöitynyt kyllä. Normaaleja kotitöitä tein, mutta eivät ne mitenkään rahan saamisen ehto olleet.

Vierailija
30/31 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

0¿

Vierailija
31/31 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä paikkasi rahalla sitä, ettei ollut koskaan paikalla, isä on liikemies. Äitikin on bisnesnainen ja rahaa kyllä on, mutta ei aikaa ainoalle lapselle.

Olen nyt 25-vuotias ja minulla on 2 pientä lasta. Harmittaa, kun vanhempani vieläkin antavat paljon rahaa, mutta harvoin tapaavat lapsiani ja minuakin vaikka asumme samassa kaupunginosassakin.

Että ei se raha aina onnelliseksi tee, mielummin olisin viettänyt aikaa perheeni kanssa, kuin shoppailemassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi