Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ENSIKOT 19.5. - 1.6.

20.05.2008 |

Heipparallaa! En löytänyt meidän uutta pinoa, joten kokeilen avata uuden. Sovittiinhan me, että mennään kaksiviikkoisella pinolla?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä naiset luuraa? Saikku on ollut katsomassa vauvaa tänään, tulehan kertomaan kuulumisia, kun ehdit!

Harmi Norpanpoikanen, että lakki jäi vielä saamatta. Syksyllä sitten! Ehdit paremmin juhliakkin sitten, nyt on tärkeämpää tekemistä :)

Neuvolassa oltiin tänään. Painoa taas +540g/vko (aaargh!! aina!!), paineet 106/70, hb 120, pissa puhdas, sf 30. Sydänäänet 130 luokkaa. Seuraavalla kerralla onkin jo lääkäri, tekee synnytystapa-arviotakin sitten. Oon aika lyhyt joten jännittäähän se vähän, että miten mahtuu. Toisaalta äiti on kanssa pieni ja minä ollut syntyessäni yli neljä kiloa. Ja sitten tuo tk-lääkärin synnytystapa-arvio on kyllä vähän niin ja näin.. Luotan siihen, että oma terkkari laittaa äitipolille ja kuviin jos alkaa siltä näyttää.

Nyt äitiyspakkauksen vaatteiden silityshommiin!

Fiiu 32+6

Vierailija
2/15 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo kauheesti tää palstailu innostanu, kun sivut ei taho toimia. Mut jospa nyt jo pelittäs pikku hiljaa. Toukokuisissa oon kuulumisia kirjotellu, kun siä on nyt samassa tilassa olevia kohtalotovereita.

Eilisillasta lähtien on ollu aikas tuskasta. Ilta tuli supistuksia ja tuntu, et maha valuu alas.. Alamaha, -selkä, reidet ja pohkeet oli ja ovat yhä ihan turtana. Yöks supparit kuitenki loppu ja nyt tämän päivän niitä on tullu harvakseltaan. Ei mitään älykipeitä, mut sellasia inhottavia. Jonkun verran oon pätkissä nukkunu, kyljen kääntöön ja lonkkien puutumiseen oon aina heräilly. Vauva puskee ihan tosissaan alas ja tekee niin ilkeetä, et ääni pääsee välillä. Kävely on melkosta vaappumista:)

Neuvolassa käytiin tänä aamuna. Kaikki ok, vauvan pää tosi alhaalla ja terkkari povaili synnytyksen tapahtuvan pian. Ens keskiviikolle anto seuraavan ajan, mut käski soitella, kun kotiudutaan sairaalasta.. Sf mitta oli ihan sama 36, mitä se oli viime viikolla.

Nyt vaan kovasti ootetaan kovia suppareita, vesiä tai ees limatulppaa, jotakin, mikä pistäs vauhtia tähän. Toivottavasti tääkin tuskanen olotila vie jo asiaa eteenpäin, mut silti kertarytinä ois parempi, kun se, et tää tuskasuus kestää monta päivää tai viikkoo. Illalla pakkasin sairaalakassin ihan valmiiks ja vauvan kottintulokamppeet toiseen kassiin. Pinnasänky ja kehto on pedattu ja paniikilla pidän kämppää sellasessa kunnossa, et koska vaan voi lähtee. Kaikki laskutki makson eilen, ettei tarvi miettiä ihan heti sellasiakaan. Mut vaikka kaikki on valmiina, en oo ihan varma, oonko ite sitä. Musta tulee äiti, meille tulee vauva, siitä ollaan älyonnellisia, mut meidän kahen aika tulee muuttuun, meidän rinnalle tulee joku, joka väkisinkin tulee meidän väliin jollakin lailla. Tunteet on aika ristiriitasia, mut päällimmäiseks tuntuu aina pyrkivän suunnaton rakkaus tota mahan elävää kohtaan. Musta oikeesti tulee äiti ja meille tulee vauva!!

Huh, menipä sekavaks! Kuitenkin onnellista mahankasvatusta kaikille! Kertokaa kuulumisianne! Saan mäkin jotakin uutta luettavaa. Mikään muu ei tunnu enää kinnostavan, eikä kyl jaksakaan.

Fiiulla on kivat silitystouhut menossa. Niitä oli ihana pikkuruisia vaatteita silittää.. Musta vaan tuntuu, et jatkossa niitä ei tuu kauheesti siliteltyä:)

Norpanpoikanen ja puskeva maha-asukki, rv 39+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

heille syntyi pikkuinen tyttö 10.5. :)

weera pyysi ilmoittelemaan teille, että ei pääse kirjautumaan tänne, asiaa selvitellään.

vilkutukset enskamasuille ja -mammoille!

mama & justus 2,5 kk

Vierailija
4/15 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiiu oli käyny neuvolassa. Kiva, että kaikki oli kunnossa. Mun neuvola siirrettiin tältä viikolta ens viikolle äitipoli käynnin takia. Lääkärineuvola on sitten varmaan jo heti seuraavalla viikolla, kun sitä synnytystapa-arviota tosiaan pitäis varmaan tehdä. Ei kai ne sitä voi viikolla siirtää.. Mä muistelin, että mulle ois joskus teini-iässä joku lääkäri sanonu, että lantio on hieman normaalia pienempi, mutta ite en kyllä moiseen usko.. Saa nähä mitä lääkäri nyt sanoo.

Norpanpoikasen oireet kuulostaa jo aika hyvältä.. Vieläkö kotona olet? Nuo sinun ajatukset on varmasti aivan normaaleja. Minä ainakin olen nyt lähiviikkoina ajatellut aivan samoin, että tosiaan meitä on kolme ihan lähiaikoina. Ja minusta tulee äiti.. Huisia. Jotenkin sitä vaan ei pysty kuvittelemaan ja ajattelemaan, vaan sen huomaa varmaan vasta, kun vauva tosiaan on kotona ja riippuvainen äidistä ja isästään. Kukahan sitä sanoi, että onneksi raskaus kestää yhdeksän kuukautta, jotta asiaan pystyy ja ehtii kypsymään.. :)

Mamalle ja Justukselle kiitokset terveisten välittämisestä. Ja Weeralle suuret suuret onnittelut!! Tulehan kertomaan kuulumisia ja synnytyksestä, kunhan kirjautumisongelmat selvitetään..

Kirjautumisongelmia tosiaan on ollu.. Tai siis oikeastaan koko palstan kanssa ongelmia. Toivon todella, että nyt kaikki ongelmat on korjattu ja palstailua voidaan huoletta jatkaa. Kaikki ongelmat on tosiaan tainneet olla vaan täällä odotuspuolella ja kaikki muut palstat on toimineet ihan hyvin.

Vierailija
5/15 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kun kehuin, että josko ongelmat ois jo korjattu, ni tää alko jäkkäämään ihan hirveesti.. Olikohan syy meidän koneessa vai täällä palstalla. Nyt kuitenkin tuntuu taas toimivan..

Piti siis vielä omia kuulumisia kertoa.. Kävin tiistaina äitipolilla sokerikontrollissa ja ultrasivat siellä siis samalla.. Olipa kiva kurkistella masu-asukin elämää. Lääkäri näytti 4D-ultralla myös vauvan kasvot. Oli aika söpönen.. <3 Painoarvioksi sanoi 2,7kg eli kuulema ihan normaalikokoinen.

Sen sijaan huonoja uutisia tuli sen verran, että insuliini aloitettiin.. Illalla täytyy pistää. :( Ei kivaa, mut jo kaks kertaa sen oon hoitanu, eikä se ihan hirveän kauheeta ollu. Kahden viikon päästä on sitten kontrolli, jossa taas ultraillaan. Kivaa, että pääsee "tutustumaan" vauveliin nyt loppuajasta tälläkin tavalla. Harmi vaan, että ajat on aina päivällä, eikä mies pääse taaskaan mukaan. Täytyy muistaa ens kerralla kuitenkin kysyä, josko saisin kuvan sieltä mukaan, jotta mieskin sais sitten nähä esikoistaan. Lääkäri kyllä mietti insuliinin aloitusta tarkkaan, koska sokerit ei ihan hirveesti oo ollu kohollaan ja sit myös sen takia, että raskaus on jo niin lopuillaan, mut päätti kuitenkin sen antaa. Jospa se sitten ainakin estäis vauvan ihan hirveen suureks kasvamisen..

Ens viikon keskiviikkona meen siis seuraavan kerran neuvolaan.. Sit on enää 5 viikkoa jäljellä.. Aika kuluu vähiin ennen kuin loppuu.. :D

Nyt ajattelin mennä kasaamaan vauvan sängyn ja kiikuttaa sen paikoilleen.. Mies ei kylläkään oo antanu vielä lupaa tuoda sitä sisälle, mut ei kai sie sitä varastoonkaan takaisin vie, jos sen tuon.. :D

-Saikku-

Vierailija
6/15 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nostoa.. Toivottavasti enskat on nauttimassa ihanasta kevätpäivästä! Saikku sitten jouduit aloittaa piikittelyt, no, onneksi raskaus on jo loppupuolella. Ihana varmaan tuo 4d-ultra, me ei olla sitä iloa päästy kokemaan. Yksi aika hyvä kasvokuva on kyllä tavallisellakin saatu. Joko toit pinniksen sisälle? Meillä on vielä kaupassa. Haaveena sellainen, josta saisi yhden laidan pois, että voisi tehdä vauvalle pesän ihan siihen mun viereen. Taitaa niistä useimmista saadakin..?

Niin ja Weeralle hirmuisesti onnea pikku prinsessasta!!! Toivottavasti pian pääset meille kertoilemaan kuulumisianne.

Tänne kuuluu hyvää! Rakas ystäväni oli järjestänyt mulle vauvakutsut, joita on tänään vietetty. Sain kaikkia ihania pikku paketteja ja kaikki oli leiponeet jotain, joten herkuteltiin ja seurusteltiin. Oli niin ihanaa! Kyllä kaikki mammat on ansainneet tuollaiset ihanat kutsut! Aion kyllä laittaa hyvän kiertämään ja järjestää yhdelle toiselle ystävälleni samanlaiset kunhan hänelläkin alkaa mammaloma häämöttää.

Muuten voidaan paksusti ja lomaillaan. Illalla elokuviin katsomaan Indiana Jonesia!

Fiiu 33+4

Vierailija
7/15 |
26.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Eipä ole enskat oikein viikonlopulla tainneet netissä surffailla.. Itekin olin lauantaipäivän muuttamassa omaa mummoani ja sitten sunnuntai meni raksalla maalaillessa.. Tän päivää olenkin sitten oikeastaan vaan lorvinut. Ei oo ollu kauheesti energiaa mitään alkaa tekemään.

Fiiu: Musta kans tuntuu, et noista uusimmista häkkisängyistä kyllä saa melkein kaikista sen toisen reunan laskettua alas.. Mäkin olisin tahtonu sellaisen, mut toi meidän sänky on 26 vuotta vanha, ni silloin ei sellaisia hienouksia varmaan edes vielä ollut.. :)

Mukavan kuuloiset vauvakutsut olit myös saanut.. Järjestäispä joku mullekin. En vaan siihen usko.. Kaikki sellaiset kaverit, jotka tuollaisesta innostuis asuvat niin kaukana, että niistä ei oo järjestämään. :(

Omaan napaan ei mitään ihmeitä.. Insuliinia piikittelen iltaisin ja on kai se jonkun verran auttanutkin, mut on sokerit kuitenkin muutamana aamuna ollu kohollaan.. Soittelen keskiviikkona äitipolille arvoista, ni saa nähä mitä siellä sitten sanotaan. Ja ens viikolla sitten kontrollikäynti.

Sellaisia menkkamaisia oireita on ollu mahassa ja selässä nyt muutamana päivänä.. Mitäköhän meinaavat? Ei siis oikeastaan ees kipeitä, mut sellaista pientä juilimista kuitenkin.. Ja suppareita tulee varsinkin lenkillä käydessä. Ei nekään mitään kovin kipeitä, mut inhottavia kuitenkin..

Tulkaahan muutkin kertomaan kuulumisianne.. Meidän pino taitaa tässä kesän jälkeen kuihtua ihan olemattomiin ellei uusia enskoja pian saada palstailemaan..

-Saikku rv34+5-

Vierailija
8/15 |
27.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinkin pääsin linjoille, tai siis rekisteröidyin uudelleen kun ei sen entisen Weer@-tunnuksen kanssa onnistunut enää...oli nämä systeemit muuttunut sillä aikaa kun olin hakemassa meidän pienokaista. Katsotaan onnistuuko tämän uuden palstan käyttö...

Eli siis kuten Mama kävikin jo teille ilmoittelemassa, niin meille syntyi pieni tyttö 10.5. Kokoa neidillä oli 2955 g ja 49,5 cm. Eli ehdin kuin ehdinkin viettämään äitienpäivää jo tänä vuonna :) Ollaan koko perhe sekaisin pienestä suloisesta tyttärestä. Synnytys meni hyvin, oli tosi positiivinen kokemus kaiken kaikkiaan, laitan myöhemmin tarkempaa kertomusta sen vaiheista. Nyt ollaan parisen viikkoa oltu kotosalla, mies meni eilen töihin isyyslomalta, joten toista päivää tässä kahdestaan ollaan neidin kanssa. Ulkoilemaan päästiin viime viikon lopulla, ja hyvin tuntuu unet pihalla maistuvan.

Päivä ja yö kerrallaan mennään, ei voi koskaan tietää mitä tuleman pitää...Yöt nukkuu melko mukavasti, heräilee syömään 2-4 tunnin välein. Päivisin syö joskus jopa tunnin välein joten neiti on jo ottanut kovasti painoa kiinni, eilen terkkarin kotikäynnillä painoa oli tullut lisää 500 g...eli hyvin ruoka maistuu. Ja hyvin ruoka on riittänytkin, lisämaitoa ei ole tarvittu missään vaiheessa vielä. Imetys lähtikin tosi hyvin käyntiin, joka yllätti itsenikin. Olin varannut pari purkkia korviketta, josko ei vaikka heti onnistukaan, mutta näyttäisi ainakin tässä vaiheessa riittävän.

Kiitos paljon kaikille onnitteluista! En ole ihan nyt selvillä mitä täällä on teille kaikille tapahtunut viime viikkoina, mutta ei ole tainnut kuitenkaan muita uusia enska-vauvoja syntyä? Norpanpoikanen taitaa olla seuraavana vuorossa, vai jokohan olet tositoimissa ollut...? Nuo sinun tuntemukset kuulostaa tutuilta, itselläkin oli ennen h-hetkeä samanlaisia ristiriitaisia tuntemuksia, mutta kyllä ne ajatukset sitten selviää kun saa sen oman nyytin kainaloon. :)

Saikku on pitänyt aktiivisesti meiän pinoa pystyssä, hieno juttu. Harmi homma tuo insuliini, mutta toivottavasti sen avulla saat sokeriasiat kuntoon. Tsemppiä sinulle! Nuo juilimiset kuulostaa lupaavilta, olisikohan se sitä...? :)

Fiiulla on ollut kivankuuloiset vauvakutsut. Sinullakin alkaa noita viikkoja kertymään mukavasti.

Mukavaa viikonjatkoa kaikille! Toivottavasti tämä enska-pino ei ihan kuihtuisi kokoon...

Weera ja pikkuneiti 17 vrk

Vierailija
9/15 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vielä Weeralle pienestä prinsessasta!! Mukavaa, että synnytys on sujunut hyvin. Ei täällä mitään kummallista ole tapahtunut.. Norpanpoikasella taitaa myöskin jo olla vaavi kainalossa. Ei ole sieltä suunnalta kuulunut moneen päivään mitään.

Mun oireet (?) hävisi sen tien, kun niistä kerroin.. Ei siis mitään juilimisia tai muutakaan ole havaittavissa.

Neuvolakäynti oli siis tänään:

rv 35+0

Paino -400g/3vkoa

RR 115/74

Pissassa proteiinit plussalla, mutta kun paineet oli niin hyvät, ni ei sitten laittanu labraan.

Hemoglobiinia ei mitattu ollenkaan, kun oli viimeks ihan hyvä.

Sf 35cm. Meni hienosti yli käyrän, mutta siihenkään ei puuttunut, koska viime viikolla oli ultrassa ja ens viikolla myös menossa..

Lapsiveden määrä oli normaali.

Syke 145-155 ja raivotarjonnassa edelleen majailee. On siis ollu jo viikoilta 28 lähtien, eikä ainakaan mun mielestä ole sieltä kertaakaan kääntyillyt.

Liikkeet ++

Soittelin tänä aamuna äitipolille sokeriarvoista, kun antoivat viikko sitten soittoajan. Paastoarvot oon nyt saanu pysymään insuliinin avulla alhaalla, mutta sitten on noussu noi aterian jälkeiset arvot.. :( Puhelimessa ollut kätilö kysyi asiasta lääkäriltä ja lääkäri määräs myös aterian yhteydessä otettavan insuliinin. Täällä siis pistellään nyt ihan urakalla.. Ens viikolla meen sit taas kontrolliin äitipolille ja pääsen taas kurkkailemaan ultrassa vauvelia. :) Se tässä asiassa on ainakin positiivista.. Neuvolassa sitten terkkari sanoi, että viimeistä lääkärikäyntiä ei sitten otetakaan, koska äitipolilla ultra on kuitenkin tarkempi koon määrittämisessä ja siten synnytystapa-arviossakin. Kahden viikon päästä meen sit taas omaan neuvolaan ja saa nähdä jos sitten saan äitipolillekin vielä kontrolleja..

Että tällaisia kuulumisia tänne päin. Kuinkas teillä muilla? Eihän nyt kuihduteta tätä pinoa.. Aktiivisesti tänne kirjoittelemaan!!

-Saikku rv35+0-

Vierailija
10/15 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Weeralle paaaaljon onnea! :)

mä en oo oikeen päässy palstailee, kaikkee ihme häikkiä ollu mut vauva ei silti synny.. kaks kertaa joutunu ihan ambulanssikyydillä sairaalaan, toisella kertaa oli tilattu myös mediheli. :O yhen kerran sit ihan omalla autolla kerettiin lähtee. joka kerran osastolle useemmaks päiväks tarkkailuun.

mulla siis välillä tulee aika mukavasti verta tuolta. pehmeet paikat, parille sormelle auki ja istukka ollu kohdunsuun päällä, mut nyt vetäytyny ylöspäin, että pääsee varmaan alakautta synnyttämään. sen takia välillä tullu reilustikki verta ja aina pakko ottaa vakavasti eli äkkiä sairaalaan.

aattelin sitte ku on näin paljon viikkojaki, etteikö sitä vois rupee jo käynnistelee et sais sen pois sieltä huolestuttamasta. lääkäri sano vaan ettei kannata, vaikka viikkoja ois jo tän verran ni jos käynnistelee ilman et se ite ois tulossa ni vauva voi olla "alkukankea". en sitte tiiä miks niitä aikasemminki on otettu, mulla kuitenki jo ihan täysaikanen.

samoin sitte epäili raskausmyrkytystä jonka takia piti siellä osastolla makaa, alapaineet yli sadan ja näköhäiriöitä sekä päänsärkyä.

pissa oli kuitenki puhas eikä verinäytteissäkää ollu mitää..

ois kyllä mukava jos se sieltä jo päättäis tulla.. painoarvio oli 3500g.

alapää niin kipee, liitoskipuja ja tuntuu että toi värkki tuolta kohta tippuu tielle. että aika vaappumista on jo meno..

Saikku, ihan tällanen tyttömäinen ääk-kysymys, miten riittää pokka tuikkia itteä? onko sujunu ihan mallikkaasti? :) mä oon pari kertaa joutunu ja jotenki oli hirveen vaikee tuikkasta ku ties millon nappaa. vaikka tietää ettei se satu, eikä muitten pistämänä haittaa mitää. mulla on kait siinä joku esto.. :O

mä oon nyt ton istukka-jutun takia käyny joka viikko ultrassa, on meille sulonen pikkunen tulossa. <3 hirveen hellyttävää kattoo ku se aina työntää peppua etee ku yrittää mitää mittailla, pienet kädet vaan viuhtoo. ootan niin maailman eniten että saan sen syliin!

miten sitä voiki pyöriä näin oma napa vaan mielessä. joka päivän melkee joka hetki ootan vaa et tulis nyt ees joku MERKKI, et nyt synnytys ees pikkuhiljaa alkais.

mut tällästä.. koittakaa kaikki pallomasut jaksaa!

alf 38+4

Vierailija
11/15 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanasti sanottu Alfreed, tälläsiä pallomasujahan me jo ollaan.. :) Teillä on ollut kaikenlaista, tsemppiä vaan kovasti! Eiköhän huolet nyt pian lopu ja saat vauvelin syliin. Voih, sulla se on jo niin lähellä..

Norpanpoikanen tosiaan varmaan kanssa jo vauvautunut..?!

Kiitos Weera kuulumisistanne, ihanaa, että kaikki meni niin hyvin synnytyksessä ja kotonakin. Se aina helpottaa kaikkea, kun imetyspuoli sujuu noin hyvin!

Saikku, kuulostaa tutulta noi sun juilimiset. Kanssa sellaista menkkamaista kipua tuntunut ja vielä yleensä öisin, levossa. Maha ei kyllä yleensä ole kovettunut silloin, kun kipua tuntuu. Supistuksiakin enemmän kuin ennen, eivät kyllä kipeitä. Kai sitä kroppa tietää, että h-hetki lähenee..!

Haettiin eilen kanssa pinnis kaupasta! Sellainen ruskeaksi petsattu, nätti. Ihan surkeat ohjeet oli, ei saatu sitä insinöörimiehen kanssa koottua :) Olihan siinä kokonaista viisi osaakin.... No, tänä iltana uudella onnella sitten uutta yritystä :)

Muutenkin oon nyt panostanu hankintoihin. Ostin käytettynä matkarattaat kaupunkireissuja varten, sellaiset, joihin saa turvakaukalon napsautettua. Vaunut on meillä niin isot, etteivät todellakaan mahdu mun pieneen autoon, joten ajattelin, että jotkut shoppailukärryt on oltava. Katsotaan nyt, osoittautuuko meillä tarpeellisiksi, mutta kaveri ainakin kehui kovasti, että heillä on hintansa haukkunut.

Sellaista tänne, hyvää kuuluu. Mutta kysymys teille enskasiskot, saatteko te nukuttua?? Mulla viime yö oli aivan poikkeuksellinen, nukuin varmaan 7 tuntia unen katkeamatta. Yleensä herään aina jos pitää vaihtaa kylkeä (on se vaan pienimuotoinen operaatio tän mahan kanssa!) ja jos pitää vessaan mennä niin nykyään herään siihen niin täysin, että voi olla että pari tuntia menee valvoessa sen jälkeen. Aaaaaa.. Tietty oon ollut sinä onnellisessa asemassa, että kesälomalaisena oon voinut ottaa päikkäreitä, mutta ahdistaa yöllä jos pitää vain pyöriä. Kai nuilla hormooneillakin sitten on osansa tässä...

Mukavaa loppuviikkoa, pitää ruveta siivoamaan!

Fiiu 34+1

Vierailija
12/15 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alfreed: Peukkuja pidän sulle, että kaikki menis hyvin loppuun saakka ja että ei tarvitsis enää kauaa odotella.

Tuo pistäminen onnistuu kyllä yllättävän hyvin.. Oon mäkin joskus aikaisemmin harjoitellu pistämistä ihan oikealla neulalla ja ruutalla, mut noihan on sellaisia "kyniä", joilla on tosi turvallista ja helppoa se homma. Ja usko tai älä, mut se ei todellakaan kyllä satu yhtään.. En oo tainnu kertaakaan ees tuntea, kun oon sen neulan reiteen laittanu. Jännitti kyllä aluks ihan kamalasti, mut helppoa se on.

Fiiu: Nukkumisesta kyselit.. Toisinaan nukun paremmin ja toisinaan huonommin.. Näitä huonoja öitä on kyllä useammin. Asentoa täytyy vaihtaa vähän väliä ja herään siihen kyllä kans. Vessassa käydessä oon huomannu ton saman, että siinä ehtii jo herätä niin paljon, et uni ei kyllä kovin helposti enää sen jälkeen tule. Viime yönä taisin valvoa sellaisen 1,5 tuntia vessassa käynnin jälkeen.. Toissa yö mullakin meni niin, että aamulla, kun heräsin, niin oikein säikähdin, koska en ollu heränny ees vessaan kertaakaan.. :) Hyvä asia tosiaan tässä on se, että päikkärit voi kyllä ottaa, jos siltä alkaa tuntumaan, mut ku mä en oikein meinaa päivisin saada unta.. Ehkä saan sitten yöllä tarpeeksi kuitenkin unta.

Mä kans hoitelin siivoushommat tossa aamusta ja kohta pitäis alkaa värkkäämään ruokaa töissä käyville.. Ajattelin tehdä kanawokkia. En oo tainnu koskaan ennen tehdä, mut on jo muutaman päivän tehny mieli kokeilla, niin tänään sitten päätin sellaista tehdä.. Saa nähdä mitä siitä tulee.

Viikonlopulla ois yhdet lakkiaiset ja talon maalaamista.. Alkuviikosta voinkin olla sitten taas aika väsy.. Mutta sitten taas nukutaan.. Ihanaa tämä äitiyslomalaisen elämä!!

-Saikku rv35+1-

Vierailija
13/15 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kans tuolla matkarattaat vaunujen lisäks.. Täytyy vaan sitten testailla, kun vauva syntyy, että kuinka pientä niissä voi kuljetella.. Ne on siis sellaiset ihan "sateenvarjorattaiden" tyyliset, ei siis turvakaukalomalliset. Voi olla, että ei ihan pienen kanssa niillä meno onnistu.. Auton hankintakin on kyllä varmaan edessä, joten jospa sitten sais hankittua sellaisen, johon vaunutkin hyvin mahtuu.

Vierailija
14/15 |
30.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö tää Saikku sun ja mun keskusteluiksi pikkuhiljaa :)

Noita matkiksia suositellut kaverini sanoi, että on aika pientä vauvaa jo niissä vienyt makuuasennossa, vähän enemmän topannut jalkopäätä ja sanoi, että hyvin on sujunut pikku reissut. Kai kuitenkin parempi vauvan siellä olla, kuin kovin pitkään siinä kaukalossakaan.

Eipä muuta tällä kertaa!

F.

Vierailija
15/15 |
31.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

28.5. klo 23.21 syntyi meille pikkuprinssi. Painoa 3720 grammaa ja 52 senttiä. Synnytys oli kova, kertomus löytyy tuolta toukotuhisijoiden pinosta tai pitäs löytyä, jahka tämä kone sen antaa lähettää.

Mä jätän palstailun ny hetkeks, et saadaan arki toimimaan, mut palailen jossain vaihees vauvapuolelle ja käyn toki lueskelemassa, miten teidän muiden käy.

Voimia, palkinto on aivan mahtava!

Norpanpoikanen ja Poika 3 vrk