Takuuvarmoja massaansulautumisvaatteita (kauppoja ja vaatemerkkejä) yläasteikäiselle pojalle?
Minä taas heräsin siihen tosiasiaan, että koulut alkavat ihan kohta ja meidän juniorit ovat taas kasvaneet ulos vaatteistaan eli pitäisi lähteä ostoksille. 13 kesäisellämme on taas menossa vaihe, että mikään ei nappaa, erityisesti ei vaatteiden ostelu eli hänet on raaharttava kauppaan puoli väkisin. Enää pitäisi tietää mihin kauppaan ja millaisia vaatteita pitäisi tyrkyttää.
Aloittaa nyt yläkoulun ja paikkakuntakin on uusi, joten voisi helpottaa paljon, jos olisi " oikein" pukeutunut. Eikä taida itsekään ihan tietää, mitä mahtaisi se " oikea" tapa olla (mikä selittänee haluttomuutta lähteä vaatteita etsimään.) Vielä kaupungin samanikäiset näyttävät kuljeskelevan shortseissa tai capreissa ja t-paidassa, mutta tuskinpa koko syksyä koulussa, joten teinipoikien äidit voisivat nyt auttaa naista pulassa ja kertoa, mihin kauppaan pojan raahaan.
Kommentit (28)
olisi, jos penikalla olisi vielä joulunakin yhdet ehjät housut... Pyykkikoriinkin meidän kakaran vaatteet tutustuvat tiiviiseen tahtiin, joten on mukvampi, että housuja on neljät eikä kahdet tai kolmet. Farkkuja käyttää muuten varmasti myös yli talven, joten ne voi halutessaan laskea talvihousuiksikin, vaikka talvea varten varmaan ostetaan vielä yhdet kouluhousut ja yhdet lämpimät housut ulkoiluun. Niitä verkkareita muuten saattaa olla kahdet tai kolmetkin joten housumäärä vain kasvaa. Minä en halua pestä kymmentä koneellista päivässä pyykkiä, mutta en myöskään halua opettaa mukuloille, että samoja hikisiä verkkareita käytetään harkoista toiseen.
Vierailija:
Miksi syksyksi tarvitsee 4 pitkät housut ja vielä urheiluvaatteet erikseen eli 5 housut?
jolla ja myös kavereilla vaatteina farkut, (pillitkin saa olla ainakin täällä Helsingissä :) ), t-paita (raidallinen, yksivärinen tai bändipaita), gollege huppari-takki (joko yksivärinen tai raidallinen) vetoketjulla ja kangastennarit. Nämä voi olla joko merkkivaatteita jos ei rahasta ole pulaa, tai H&M (nuo hupparit 19,90e) KappAhl (farkut) kuten meillä.
Myös tavalliset hupparit käy mutta ei mitään kuvia paidassa, meillä ei käy myöskään mitkään tekstit.
Fred Perry, Lacostea ja Polo Laurenia näkyy nuorisolla
etköhän selviä.
Ostat vain riittävän neutraaleja asianmukaisia poikien vaatteita (H&M, urheiluliikkeet), niin niillä pärjäätte.
En kuitenkaan suosittelisi mitään pillihousuja tai polvissa roikkuvia housuja vaan ihan jotain tuon ikäisille teineille suunnattuja perushousuja.
" Miksi syksyksi tarvitsee 4 pitkät housut ja vielä urheiluvaatteet erikseen eli 5 housut?"
Miksi ei lapselle tai nuorelle ostaisi reilusti vaatteita jos ei raha ole ongelma? Onhan minulla itsellänikin ainakin neljät farkut ja useita erilaisia muita pitkiä housuja sekä hameita, joten miksi lapselle ei saisi sellaisia hankkia?
Eikä selitykseksi kelpaa se, että ne jäävät kuitenkin yhdessä talvessa pieniksi, koska kyllä aikuistenkin farkut kulahtavat ahkerassa käytössä ihan hirveiksi enkä niitä enää seuraavana talvena töihin laittaisi. Ja muoti muuttuu...
Minä pidän ap:n kasvatuslinjasta lapsensa pukemisen suhteen. Pidä pääsi!
On aktiivinen ja urheilullinen poika eikä aina tarkin vaatteistaan. Voi tietysti olla, että enää tänä syksynä ei vaatteita menisi rikki, mutta varaudun kuitenkin siihen, että menee.
Joudun koko ajan ostamaan 6-vuotiaalle pojalle uusia housuja, kun kaikki menevät polvesta puhki.
Sen sijaan tyttöjeni housujen polvet ei mene koskaan rikki.
muutakaan, joka melko takuuvarmasti tekisi heistä kiusaamisen kohteita. En myöskään päätä, mitä vaatteita 13-vuotiaani pukee, paitsi erikoistapauksissa (juhliin juhlavaatteet), mutta päätän kyllä, että hän ei kulje pakkasessa shortseissa ja t-paidassa, vaan hänelle ostetaan kouluun keleihin sopivat kouluvaatteet.
Minä päätän mitä hintaluokkaa ne vaatteet ovat ja minä valvon, että ne ovat riittävän käytännölliset. Minä siis raahaan hänet kauppaan ja ehdottelen erilaisia vaatteita, joista hän sitten päättää, mitä haluaa tai jos haluaa jotain, mitä minä en ehdota. Mutta minä päätän, että hänellä on syksyksi n. 4 pitkät housut, kasa t-paitoja ja kasa pitkähihaisia paitoja, syksykengät tai kahdet, syystakki, asianmukaiset urheilu- ja ulkoilu(retkeily)vaatteet, koulureppu tai -laukku ja kasa ehjiä sukkia ja alushousuja. Se on sitten voi voi, jos tuo rajoittaa liikaa lasta, mutta sille ei sitten voi mitään.
Vierailija: