lääkäri määräsi väärää lääkettä!!!!
Käymme yleensä yksityisellä lääkäriasemalla, mutta nyt kävimme terveyskeskuksessa, koska ajattelin, että kyllä sielläkin osataan hoitaa yksinkertainen silmätulehdus. Enpä mene uudestaan.
Terveyskeskuslääkäri määräsi pienelle tytöllemme silmätulehdukseen voidetta, jota EI saa käyttää silmiin, tämä lukee selosteessa hyvin selvästi. Eipä sitten ole laitettu kuin silmätippoja. Mutta mitä olisi voinut käydä, jos en olisi huomannut lukea pakkausselostetta? Ja en ole varma voinko luottaa tuohon silmätippamääräykseenkään, samalla reseptillähän ne ovat.
Miten voi lääkäri tehdä tuollaisen virheen?? Pitäisikö valittaa? Lääkäri oli muuten mukava jne, mutta en kyllä luota häneen enää lainkaan. Kauhistuttaa ja suututtaa.
Kommentit (35)
En minäkään suoralta kädeltä lähtisi lääkäriä syyttämään ennenkuin varmistan lääkkeen todellisen käytön ja miksi ohjeessa lukee muuta.
ja voidetta ei missään tapauksessa saa laittaa silmiin, apteekkari oikein korosti tätä asiaa ja ihmetteli lääkärin reseptiä. Ko. lääkettä käytetään ihotulehduksiin.
-ap
Sitten tottakai palautetta asiasta jos noin on tullut huti.
Ei se vaarallista ole silmiinkään tungettuna, mutta voipi kirvellä aika tavalla.
t: lääkäri
Kuulostat kyllä nyt ihan provolta, mutta jos asia on kuten kerrot niin soitat sinne lääkärille ja hänen tulee selvittää asia kanssasi. Itse sain useiden sivujen selvityksen, kun meille lääkäri määräsi liian ison annoksen lääkettä pienelle lapselle. Huomasin itse ennen lääkkeen antoa että annostus ei ole oikein. Tein ilmoituksen sekä lääkkeen myyneestä apteekista ja lääkäristä. Virheistä ei opi jos niitä ei tuo ilmi.
että provoksi syytetään, niinhän täällä aina tehdään. Pyydän anteeksi, että laitoin koko juttua tänne ja vielä isommat pahoitteluni, etten laittanut lääkkeen nimeä tarpeeksi nopeasti, että siitä nyt hermostuitte.
Netistä olen tuosta fucidinista lukenut ja kaikkialla (mitä minä olen lukenut) on tuon lääkkeen käyttö silmiin kielletty!
-ap
Siksi syytin provoksi. Se nimi ei meinannut sieltä millään tulla.
Tule sit kertomaan mitä se sanoi.
mutta nyt se on korjattu, eikä vahinkoa käynyt. Soitin terkkariin ja puhuin lääkärin kanssa. Tipat on kuitenkin oikein määrätyt, joten niillä mennään. Kannattaako enää viedä asiaa mihinkään? Eipä huvita ainakaan.
Terveyskeskuksen lääkärit = PAHA
Yksityisen aseman lääkärit = HYVÄ
Näkeehän sen jo aloitusviestistä... Hehee =)
mun mielestä kannattaa kertoa asiaa sen kummemmin suurentelematta tapahtuneesta lääkärin esimiehelle eli ylilääkärille. Ja nimenomaan siinä hengessä ettei näin pääsisi käymään uudestaan.
Ihan oikeasti tämäntyyppisillä jutuilla voi olla kovastikin vaikutusta sen lääkärin tapaan tehdä työtä, ja mahdollisesti myös siihen, että jos lääkäreille alkaa tulla kovan paineen ja kiireen alla jatkuvasti moisia lipsahduksia (sitähän tuo epäilemättä oli), voi se vaikuttaa lääkärimitoitukseen.
Mä oon joskus saanut penisilliiniä vaikka allergiatiedoissani lukee se selvästi ja kerron siitä lisäksi joka kerta lääkettä määrätessä. Tuolloin ehdin jo ostaa sen apteekista ennenkuin tajusin. Lääkäri ei apteekista soitettaessa suostunut vaihtamaan sitä, joten tein kirjelmän ylilääkärille. Vastineeksi tuli sekä ylilääkärin että lääkärin pahoittelut tapahtuneesta sekä silloinen 100mk korvauksena lääkkeestä ja muusta harmista... :)
Lääkäri määräsi särkylääkettä, jolle hyvin allerginen. Oli jo tiedossa aikaisemmin. Hoonoa suomea puhuva lääkäri lupasi korjata asian. Mutta taas tuli vaarallista särkylääkettä. Onneksi alan ihminen potilaana. Muuten olisi saattanut lähteä henki.
Mulle lääkäri määräsi allergialääkettä, jota tunnetusti SAA käyttää imetysaikana, mutta kehotti varmistamaan vielä teratologisesta tiedotuspalvelustas, itse kun ei ollut lastenlääkäri.
Sieltäkin sanoivat, että saa käyttää imetysaikana. Tuoteselostessa kuitenkin lukee: Älä käytä tätä lääkettä, jos imetät.
Eli tieteellisiä seurantatutkimuksia kyseisestä lääkkeestä ei ole, ja siksi varoitus pitää olla tuoteselosteessa, mutta käytännön kokemus on osoittanut, että se on vaaraton imeväiselle.
Olisiko kyse vastaavasta? Aoteekista ehkä kannattaisi kysyä, he saattaisivat tietää, käytetäänkö teidän lääkettää joskus silmään.