Äitini löi lastamme
takapuolella. Kyse oli kovasta läpsäisystä, josta lapsi alkoi itkemään. Harmittaa ja suututtaa. Lapsi on uhmaikäinen, jolle rajoja on asetettava jatkuvasti ja näin teemmekin jäähypenkin turvin. Välillä ei meinaa konstit toimia. Lapsi veti auki mummon housujen vetskarin ja tästä tuohtuneena mummo löi lasta. Suututtaa ja harmittaa. Omat lapsuudentraumat nousivat pintaan. Itse emme hyväksy ruumiillista kuritusta missään muodossa.
Kommentit (16)
Sanoin tietenkin, että miksi noin teit. Ei sanonut mitään ja lohdutin ja kielsin lasta vielä kerran.
Ja lasta on yritetty parhaan mukaan kasvattaa, itse en olekaan väittänyt osaavani. En vain hyväksy fyysistä väkivaltaa. Ja lapseni on kasvatettu niin hyvin kuin on osattu. Osaa sanoa aina kiitos, hyvää päivän jatkoa, tervehtii tuttuja ihmisiä, esittelee itsensä. Toisinaan ei kuitenkaan tottele ja riehuukin. Mun käsittääkseni kaikki lapset ovat sellaisia joskus.
Vierailija:
Enpä taida ihan uskoa ellet sä sit pelottele niitä lyönneillä et istuvat ihan paskan jäykkänä pelosta kokoajan
ja muiden on syytä kunnioittaa sitä. Tee selväksi äidillesi ettet hyväksy lapsesi lyömistä jos äiti ei tähän pysty niin sinun täytyy päättää kuinka tärkeä on tuo periaate lapsen koskemattomuudesta. Toisaalta laki jo sanoo ettei lasta saa lyödä.
Itse olisin tuossa tilanteessa suuttunut ja raivonnut äidilleni. Ehkä ennen nujerettiin lapset, mutta nykyisin se on laitonta.
tulla opetetuksi nätisti kuinka maailmassa eletään. Lapsi ei ole paha jos tekee väärin, hänelle pitää kertoa kuinka toimia ja aikuinen on se paha jos ei osaa opettaa muuta kuin väkivaltaa tai syyllistämistä.
Olin vihainen äidilleni ja sanoin myös, että voisin tehdä sinusta rikosilmoituksen.
ja muiden on syytä kunnioittaa sitä. Tee selväksi äidillesi ettet hyväksy lapsesi lyömistä jos äiti ei tähän pysty niin sinun täytyy päättää kuinka tärkeä on tuo periaate lapsen koskemattomuudesta. Toisaalta laki jo sanoo ettei lasta saa lyödä.
Itse olisin tuossa tilanteessa suuttunut ja raivonnut äidilleni. Ehkä ennen nujerettiin lapset, mutta nykyisin se on laitonta.
[/quote]
Miksi lapselta täytyisi ottaa pois itsetunto ja luulot? Onko se kasvattamista?Väkivallalla voidaan opettaa vain väkivaltaa.
Sitten hän toisti käytöksensä kerran, kun oli meillä lapsia hoitamassa. En ota enää lapsenvahdiksi. Lapseni kertoi, että hän oli ottanut siskoltaan pois tavaran, niin mummo löi...
lapseni ei kuitenkaan ole mikään ylivilkas höyryjyrä ja vaikka olisikin, ei häntä saa silti lyödä. Meillä virheistä rangaistaan aina.
Älä anna kenenkään kajota sun lapsiis! Mä en päästäs tollasta edes mun lasten lähelle ja jos kuulisin et joku on lyönyt mun lapsia niin löisin takas!
Viimeksi teki salaa, lapseni kertoi. Haluan todella tehdä tästä lopun, ihan kamalaa käytöstä minunkin mielestäni. Riittää, että hän lyömisellään on aiheuttanut minulle traumoja. Enkä voi ottaa häntä enää lapsia hoitamaan, ainakaan jos en ole itse paikalla. Yleensä hän ei kyllä hoidakaan muulloin,käy kylässä silloin kun itse olen kotona.
ehkä alkaa itsekin oppia miltä se tuntuu.
vaikka sehän on laissa kiellettyä. Ap