Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen pettynyt, haimme 1v pojallemme päiväkotipaikkaa ja saimme perhepäivähoitajalle paikan.

Vierailija
02.08.2007 |

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tarvitsi myös iltahoitoa.

Vierailija
2/29 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös me haimme yksivuotiaallemme (1v3kk tarkalleen) hoitopaikkaa nimenomaan päiväkodista. Pph:lle en missään nimessä haluaisi häntä. Onneksi kävi tuuri, ja poika pääsi samaan ihanaan lähipäiväkotiin jossa isosisko on jo ollut =)

Vierailija
4/29 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin ollut äärettömän pettynyt jos olisin saanut 1v10kk pojalle päiväkotipaikan. Onneksi sanottiin että noin pienille pyritään järjestämään aina pph-paikka koska se on noin pienille lapsille ehdottomasti parasta.

Vierailija
5/29 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkotipaikkaa ja sain perhepäivähoitopaikan edes sinne hakematta.

Pienillä on sentään ikäistään seuraa, mutta kiva se on 3 veen siellä " vauvojen" joukossa pyöriä.

Vierailija
6/29 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi lapselle on hyväksi olla samassa hoitopaikassa sisarustensa kanssa, ja jos perheen muut lapset on päiväkodissa niin...

Vierailija:

Itse olisin ollut äärettömän pettynyt jos olisin saanut 1v10kk pojalle päiväkotipaikan. Onneksi sanottiin että noin pienille pyritään järjestämään aina pph-paikka koska se on noin pienille lapsille ehdottomasti parasta.

Vierailija
7/29 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ehtii kuule laitostua myöhemminkin! Ihanaa saada kasvaa rauhallisessa kodinomaisessa ympäristössä.

Vierailija
8/29 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäin vielä kotiin lapsen kanssa siitä syystä että paikka olisi ollut vain pph:lle.

Vierailija
9/29 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin pienelle lapselle HYVÄ pph on varmasti parempi kuin päiväkotipaikka, oikeasti alle 3-vuotiaan ei pitäisi päiväkodissa olla!! Itse olen ollut siellä töissä, ja kyllä suretti ne pienet..

Me haimme kuitenkin 2- vuotiaallemme ensisijaisesti päiväkotipaikkaa, koska pari vuotta katselin lähialueemme perhepäivähoitajien toimintaa puistoissa, enkä suin surminkaan olisi lastani antanut juuri kellekään heistä hoitoon. Meillä kävi loistava tuuri, päiväkodin johtaja soitti ja ilmoitti, että päiväkotipaikka löytyy, mutta löytyisi myös paikka äitiyslomalta palaavalta pph:lta, jonka lapset ovat allergikkoja/astmaatikkoja (pojallamme astma). Kyse sattui olemaan henkilöstä, joka oli jo tuttumme ja aivan ihan ihminen - otimme pph -paikan saman tien vastan. Vuoden ajan on poika hoidossa ollut, ja parempaa perhepäivähoitajaa en voisi toivoa. Mutta siis ymmärrän, miksi asia ahdistaa, perhepäivähoitajia on niin laidasta laitaan.

Vierailija
10/29 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisenä ihana, mutta liian usein hakiessa ulkona vahtimassa hoitajan murkkuikäiset omat lapsukaiset hoitolapsia ja hoitaja sisällä (aina käväisemässä).

Toisaalta esikoisella oli fantastinen pph josta valitettavasti jouduimme luopumaan, kun tarvitsimme vuorohoitoa. Aina ei vaan osu se ihana kohdalle... Muuten ole sitä mieltä, että alle 3v:n hoitopaikka on pph.

Vierailija
11/29 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa toiminta on suunnitelmallista ja toimintaa vetää tiimityönä koulutettu henkilökunta. Ruoka ja siivous ei ole poissa lastenhoitoajasta.

Vierailija
12/29 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä puhuu taas totaalisen tietämätön ihminen!

Ruoanlaitto on OSA PERHEPÄIVÄHOITOA. On äärimmäisen hienoa, että lapset näkevät ruoanlaittoa ja siivousta ja saavat jopa osallistua siihen!

Perhepäivähoito on KODINOMAISTA hoitoa eikä tarkoitus olekaan, että hoitopäivä ohjelmoidaan erilaisilla viriketuokioilla. Hoitajan ei siis ole tarkoituskaan HOITAA lapsia koko ajan.

Tietenkin lasten ikärakenne vaikuttaa päivien kulkuun.

Mutta se, että on olemassa " opetussuunnitelma" ei todellakaan vielä tee hoidosta laadukasta, saati että sen perusteella voisi todeta se olevan jokaisen lapsen parhaaksi.

Tarpeet ja olosuhteet ovat erilaisia. Todella jurppii lukea tuollaisia yleistyksiä - ne kertovat kyllä kirjoittajastaan todella paljon...

Vierailija
13/29 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan av:lla muuta ammattikuntaa, jota yhtä kiivaasti arvostellaan, kuin pph:t? Itse olen ollut tässä ammatissa parisen vuotta ja täytyy sanoa, että yhtään huonoa pph:aa en ole vielä kollegojeni joukosta bongannut. Kaikki erilaisia ihmisiä ja erilaiset näkemykset esim. kasvatuksesta, mutta kaikki tekevät työtä tosissaan ja tarkoituksena lasten hyvinvointi. ja mielestäni pp-hoidossa lapsi kokee aidommin päivähoidon kodinomaiseksi. Meillä leivotaan lähes joka päivä (myös lapset). Lapset saavat pilkkoa salaattia (tylsällä veitsellä), täyttää pesukonetta ja jopa 1½-vuotias hoitolapsi haluaa itse laittaa lautasensa koneeseen :) Tänään kitkettiin puutarhasta rikkaruohoja ja siivottiin mustikoita. Tehdäänkö tällaista päiväkodissa?

Vierailija
14/29 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen pääsi päiväkotiin, kun oli eskari, pienemmät perhepäivähoitajalle. Puolen vuoden kuluttua vapautui kaksi päiväkotipaikkaa ja sitten lapset meni päiväkotiin.

Vierailija
15/29 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin sanoa, että omia lapsiani en laittaisi mistään hinnasta päiväkotiin, ainakaan alle 3vuotiasta.

Te ette tiedäkään mikä meininki siellä oikeasti on. Säälittää ne pienet lapsiraukat, joiden vanhempia siellä " ihanat hoitotädit" kilvan haukkuvat ja parjaavat. Milloin on vaatetus pielessä ja milloin mitäkin muuta juoruttavaa ... Onhan siinä päiväkotielämässä tietysti se hyvä puoli, että lapsista kasvaa suhteellisen nopeasti omatoimisia, kun on pakko. Sellaisissa lapsiryhmissä ei hoitajilla ole antaa aikaa yksittäiselle lapselle juurikaan ja ulkoilutilanteet ovat yhtä kaaosta (kokemuksesta tiedän)

Nyt kun olen työni puolesta vienyt useammankin perheen lapsia aamuisin päiväkotiin ja hakenutkin iltapäivällä, niin valitettavan usein joudun kuuntelemaan hoitajien marinaa lapsista ja heidän vanhemmistaan, kuinka he eivät osaa mitään ja kuinka kaikki asiat on päin helvettiä ja jne. jne. (olen perhetyöntekijä) Useasti olen joutunut hakemaan lapset itku silmässä (omissani siis) kun hoitajat haukkuneet lapset ja heidän vanhempansa minulle.

Vierailija
16/29 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

le perhepäivähoitajalle. Mikäli hän olisi esim hoitovapaalla oleva lto, saattaisin harkita mutta tuskin sittenkään. Johtuen siitä että nimenomaan perhepäivähoitajalla ei ole lapsille aikaa, kun kaikki on tehtävä yksin. Päiväkodissa on aina joku jolle hommia voi delegoida. Ihan arkipäivän esimerkki, kun puen yhtä pientä, perhepäivähoitajana joudun huudattamaan toista pientä kun kädet ei riitä. Päiväkodissa hänet voi ottaa syliin toinen hoitaja jne. Teoriassa kuulostaa hienolta että esim ruoka laitetaan perhepäivähoidossa kaikki yhdessä mutta arvatkaa huviksenne kiinnostaako kaikkia lapsia laittaa ruokaa joka päivä. Sitä pikku kultaa voi kiinnostaa enempi kiipeillä kirjahyllyyn ja sillon ei oo kivaa kellään. päiväkodissa otan muutaman lapsen laitttamaan ruokaa ja muut hoitajat leikittävät muita. Mutta onneksi vanhemmilla on vapaus valita, ainakin teoriassa,

Vierailija
17/29 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä syystä että olen itse ollut aivan kammottavalla pph hoidossa.

Sekä siksi että kotona ollessani näin joka ainoa päivä 2 pph, jotka istuivat ostarin kahvilassa keskenään, ja lapsiraukat törötti ja istui rattaissa odottamassa että arvon rouvat saa juorunsa juoruttua. Ja kyllä usein suorastaan vakoilin ja kuuntelin heita ja kielenkäyttö lapsille oli aivan kammottavaa.

Totuus on se, että kukaan ei pysty millään tavalla valvomaan millä tavoin pph toimivat. Päiväkoti ei myöskään ole mikään unelmapaikka, mutta ainakin aikuisia on useampia. Lisäksi kävin päiväkodissa lapsen kanssa tutustumassa 2 viikkoa. Joten tuli aika paljon tutuksi paikka, ja eihän se herkkua ollut mutta mielestäni parempi kuitenkin kuin pph.

Ja lopuksi tottakai hyviäkin pph varmaan on, mutta omalle kohdalleni sellainen ei sattunut.

Vierailija
18/29 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kauheaa kun lapsi joutuu pph:lle! Siinähän menee jo koko elämä pilalle, lapsiraukka!

Vierailija
19/29 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tasan 1v. joutui päiväkotiin, kun pph:ta ei ollut tarjolla. Se oli ihan kamalaa ja olisin kyllä kotona hoitanut, jos olisin tiennyt, onneksi sai paikan pph:lta sitten puolen vuoden kuluttua. Nyt hoitoon vieminen on ihan erilaista ja lapsi tykkää pph:sta mielettömästi. (Osaa siis puhua.) Ei se päiväkoti ollut kyl niin kamala paikka, mulle se oli kova paikka mulle. Hoitajat sielläkin mainioita, mutta se hälinä ja levottomuus...Joka tietty luonnollista kun iso lauma pikkaisia... Mä taas tiedän ja tunnenkin kaikki tämän alueen pph:sta ja kaikille kyllä veisin hoitoon mieluummin kuin päiväkotiin (jossa muuten yli sata lasta.) En tarkoita tällä nyt haukkua päiväkoteja, mutta niitä ei vain yleensä ole suunniteltu noin pienille. Kyllä meilläkin saatetaan vaihtaa päiväkotiin sitten kun lapsi kasvaa, kun eskari tosiaan samassa.

Vierailija
20/29 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen työskennellyt viidessä eri päiväkodissa ja jokaiseen niistä veisin lapseni hyvillä mielin =)

Mielestäni pienelle lapselle olisi hyvä perhepäivähoito päiväkotia parempi

paikka, mutta mistä ihmeestä sellaisen hyvän löytäisi. Suurimmalle osalle meilläpäin asuvista perhepäivähoitajista en ainakaan lastani haluaisi viedä. Varmasti joukossa on jokunen hyväkin, mutta en luota niin paljoa hyvään tuuriini, että saisin lapset juuri hänelle.

Olen pitänyt päiväkodissa vallitsevasta positiivisesta ilmapiiristä ja suunnitelmallisuudesta. En ole koskaan kuullut kenenkään haukkuvan vanhempia tai lapsia! Jos jollakin lapsella on ollut ongelmia niihin on henkilökunta pyrkinyt puuttumaan lapsen parhaaksi, omaa ammattitaitoaan hyväksi käyttäen. Päiväkodin suuri etu on mielestäni se, että henkilökunnalla on ympärillään erilaisilla kokemuksilla ja ammattitaidolla varustettuja ihmisiä, joiden kanssa jakaa asiat.

Tulipas melkoinen ylistyspuhe päiväkodin puolesta, mutta koska omat kokemukseni olivat niin päinvastaisia kui 26, halusin tuoda ne esille.

Omat lapseni aloittavat huomenna päivähoidon päiväkodissa,tuntuu niin haikealta ja jännittäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme