Tää on tosi: Kilot pysyy kurissa kun juo paljon vettä ja syö kuitupitoista ruokaa.
Molempia paljon. Oletteko samaa mieltä. Mulla ainakin tehonnut.
Kommentit (9)
viljatuotteita syön tästä syystä melko vähän, mutta kasviksia je hedelmiä syön.
on just niitä kuituja myös.
kaikille ei liukenemattomat viljat sovi.
(esim. mulle)
Vilja ja kaikki sokerituotteet on mulla pahin lihottaja, pahin ahmimista aiheuttava ja eniten vatsaongelmia tuova.
Jos syö vaan lihaa ja vihanneksia, maitotuotteita ja hedelmiä, ei tarvii edes kuituja erityisesti nauttia, ja silti laihtuu.
Ai. No hyvä et muutki hokanneet. :) Se muuten pitää paikkansa.
ap.
Olipa tää tyhmä ketju. Taas tuli syöminen ja tämä dieetin kurjuus mieleen. Join juuri suuren lasillisen laimeaa mehua, mutta se kun vain yllytti tätä näläntunnetta :(
Mikä tähän sitten avuksi? Uskaltaisinko ottaa yhden pullan tai paahtoleivän (ruislepää ei ole)?
Vuosikausia terveyssuositukset on sisältäneet mm. seuraavia painonhallintaakin auttavia vinkkejä:
1) lautaselle aina puolet kasviksia
2) vettä 1,5-2 litraa päivässä
3) oikeanlaista liikuntaa riittävästi (sekä aerobista että anaerobista)
4) sokerin ja turhien valkoisten jauhojen välttäminen
5) sopivasti oikeanlaista rasvaa
Pelkästään karkin korvaaminen vihanneksilla, hedelmillä ja marjoilla auttaa kummasti laihtumisessa ;) Parhaiten kuituja saa edelleenkin täysjyväviljatuotteista, esim. hiivaton leipä, luomupasta ja puuro on loistavia! Pullamössöleivistä, tavallisesta pastasta, valkoisesta riisistä ja turhista sokeripommeista (karkit, limut, leivokset) olen luopunut melkein kokonaan (kylässä syön). Toimii, ja kaiken lisäksi tästä tulee virkeä ja hyvä olo! Muuta saa syödä senkin edestä, ja silti laihtuu ihan väkisinkin :)
Syödä pitää laihiksellakin, muuten saa vain selluliittia, väsymystä ja kiukkua aikaiseksi. Parhaiten tavoite terveemmistä elämäntavoista onnistuu, kun putsaa jääkapit ja kettiönkaapit kaikesta turhasta ja ostaa tilalle uusia herkkuja: tuoreita marjoja, miniporkkanoita, vesimelonia, kurkkua dipattavaksi kermaviilikastikkeeseen ja vaikka cashewpähkinöitä ja salamipötkylöitä pahan päivän varalle :) Älä anna periksi, tsemppiä!
PS. Kuinka kaukana kauppa on? Etkö voisi vaikka kävellä sinne hakemaan jotain muuta kuin sokeria tai valkojauhoja? Niistä ei ole muuksi kuin korkeintaan vatsantäytteeksi, eikä sitäkään iloa kestä kauaa... Kuidut pitää nälkää paremmin loitolla!
1400 kcal päivässä ruokaa, ja juoksulenkki kuudesti viikossa. Yksi lenkki 20 min, neljä lenkkiä 50-60 min ja yksi pitkä, ainakin 90 min.
Aloitin nimittäin juuri eilen aivan samanlaisen dieetin...Ostin jopa jotain terveysjuomiakin kaupasta :))) Katsotaan, toimiiko.