Helmikuiset torstaihin!!!
Aloitan nyt uuden pinon ja olen samaa mieltä siitä, että päiväpinot olisivat kätevämpiä ja helppolukuisempia kuin viikkopinot! Joten, jos keskustelijoille sopii, niin tehtäisiin näitä päiväpinoja tästä lähtien!
Viimeinen työpäivä tällä viikolla käsillä ja sitten saa taas ryhtyä viikonlopun viettoon. Onhan se palkkapussi aika pieni puolella työajalla, mutta kun pärjäämme taloudellisesti näinkin, niin kyllä se vapaa-aika on ihanaa. Siis sekä minulle että esikoiselle.
Täällä oli keskustelua ensi kevään hoitokuvioista ja olen pohtinut samoja asioita. Mies oli sitä mieltä, että päiväkotipaikka pidetään (varmasti ajattelee minun hermojani), mutta itse en niin ajatellut. Tuntuisi vieraalta viedä poika aamuisin hoitoon ja itse jäädä vauvan kanssa kotiin. Olenkin aikonut vierailla avoimessa päiväkodissa, perhekahvilassa ja sitten etsin käsiini jonkun kerhon, johon poika voisi mennä. No nämä ovat vielä suunnitelmia vain ja katsotaan sitten minkälainen tulokas on, että väsyttääkö äitiä vai ei!! Mutta molemmat olemme sitä mieltä, että poika tarvitsee ulkopuolisia virikkeitä, sen verran virtaa ja uteliaisuutta löytyy!
Annlinn:lle voimia ja hermoja kestää odotusta ja epätietoisuutta. Se kalskahti vähän korvaan, kun sanoit ettet halua sairasta lasta. Olen oppinut, että maailma ja elämä on juuri niin " julma" , että kaikkeen ei todellakaan voi vaikuttaa. Mitkään testit eivät välttämättä näytä kaikkia mahdollisia sairauksia ja näin ollen kuka vaan voi saada sairaan lapsen sitä raskausaikana tietämättä. En arvostele sinua, mutta itse en oikein uskalla sanoa edes ääneen tuollaisia asioita, koska elämä tuntuu yllättävän. Minun asenteeni on, että otetaan vastaan mitä annetaan. Tietysti on hyvä saada tietoa ja selvittää asioita, siksihän seulontoja järjestetään. Joka tapauksessa voimia sinulle tulevaan ja niinkuin joku mainitsi, niin monesti hälytykset ovat vääriä! Toivottavasti näin sinunkin kohdalla.
No nyt pitäisi taas pistää nenä kiinni paperiin ja aloittaa luku-urakka. Tämä puoli työstäni on mukavaa, kun saa arvioida muiden tuotoksia, kertoa hyvät ja kehitettävät puolet.
lehvä 11+
Kommentit (28)
Helmet kadonneet jonnekin?
Täällä sunnuntai aamu alkoi aika rauhallisesti, esikoinen nukkui sopivan pitkään, kellään ei ole kiire mihinkään. Varmaan piipahdetaan mummin luona myöhemmin ja jos sää sallii niin illaksi grilli päälle.
Moniko muuten aikoo ottaa äitiyspakkauksen? Oon alustavasti ajatellut että otetaan, vaikka esikoisenkin kaikki tavarat on kyllä ihan vielä kunnossa. On siinä kuitenkin juttuja mitä ei v 2005 pakkauksessa ollut (keväällä saatiin, niin tuli edeltävän vuoden paketti). Niin ja kun se raha on kuitenkin niin paljon vähemmän kuin niiden tavaroiden arvo, vaatteita kuitenkin kuluu.. En tiedä.
Mrs.Marple rv 10+4
Pahoinvointi alkaa jo vähän antaa periksi, ei tosin vielä kokonaan poissa. Tuntuu hyvältä kun energia alkaa palautua, jaksaa tehdäkin taas jotain. Ajattelin mennä esikoisen kanssa uimaan tänään. Vaan onkohan sittenkään viisasta kun olen saikulla, jos vaikka joku työkaveri näkee mut siellä. Hmm.
vimpa:
Kyllä ne Kelassa laskevat meidän helmikuisten äitiyspäivärahan normaalitapauksessa vuoden 2006 mukaisista tuloista.
[b]Vimpa[/b] mä käsitän sen niin, että se, minkä vuoden mukaan lasketaan riippuu siitä milloin äippärahakausi alkaa. Mulla kun on la helmikuun alussa niin Esim mulla
äippärahakausi alkaa 27.12.2007, joten mulla ainakin laskettaan 2005 vuoden mukaan. Jos on uskomista kelan sivuilla olevaa laskuria.
[/b] hupisis-rouvalle [/b] *lohtuhalaus* ja pahoittelut keskenmenosta :( Surkaa rauhassa menetystänne ja yrittäkää uudelleen sitten kun on sen aika! Voimia kovasti!
ON: Tähän asti olen vielä voinut nukkua mahallaan ja useimpina aamuina olen herännyt mahaltaan. Nyt olen jo parina aamuna herännyt selältään nukkumasta. Ilmeisesti nyt taitaa loppua toi mahallaan nukkuminen.
[b]äippäpakkauksesta [/b] minä ainakin otan pakkauksen, esikoinen kun on tulossa ja muutenkin kun se jaossa oleva pakkaus on ihanan värinen. :)
mantelipulla
Kyllä me ollaan ainakin ajateltu ottaa se. Onhan se kuitenkin niin paljon arvokkaampi kuin sitten se rahasumma. Ja toisaalta, meillä vasta esikoinen tuloillaan joten ei ennestäänkään ole pakkausta. Oon ihan rakastunut tohon vuoden 2007 äitiyspakkaukseen ja olisikin erittäin kiva saada se. En jaksa odottaa että pääsis niitä kamoja tutkiskelemaan.. Harmi että siihen menee vielä tovi.
Helmien esittelylista on taas päivitetty. :)
(.) Ei mitään erikoisempaa. Kovasti odotellaan miehen kanssa, että MILLOIN se vauvamaha oikein alkaa näkymään. Mulla on sen verran tuota " pehmustetta" jo muutenkin joten pieni mahakumpu uppoaa sinne sekaan.
Parina aamuna olen jo herännyt selältään nukkumasta. Mahallaan nukkuminen on mun lemppariasento saapa nähdä jääkö se nyt sitten kokonaan pois.
Kohta pitäis jo koittaa suorimaan nukkumaan kun aamulla pitää herätä jo viiden aikaan kun olen luvannut miehelle, että meen töihin hänen lomakuunsa ajan bussilla, jottei hänen tarvitse herätä lomalla niin aikaisin.
Vähän jännää kun vaihdan työpistettä, ja edessä on uudet työkaverit. Paikka sinällään on ennalta tuttu, mutta todennäköisesti uudet ihmiset.
Sunnuntai-iltaa... Taas on Korkeasaari kierretty ja eilinen päivä meni Muumimaassa... Voi voi kun otti voimille!!!!!
Nyt on sit vieraat saateltu matkaan ja oma lapsi nukkumassa ni äidillä alko laatuaika... Isäntä on tulossa polttarireissulta pohjois-pohjanmaalta ja koirakin on reissussa, joten meillä on iiiiihan hiljaista!!!!
Siitä päivärahasta... Kela kai maksaa viimeisen VAHVISTETUN verotuksen mukaan. Tässä hiljalleen (lokakuun loppuun mennessä) vahvistuu v2006 verotusasiat ja meidän päiväraha-anomuksethan menee Kelaan vasta sen jälkeen, joten eiköhän meidän pv-raha ehdi määräytymään viime vuoden tuloista... Näin muistaakseni kaveri (töissä ko. firmassa) asiaa valotti...
Ja äitiyspakkauksesta. En todella tiedä, mitä tekis. Pakkaus on sievä ja vaatteet toimivia, mut kun käytössä on jo nyt 3pakkausta; 2serkuilta (vm03 ja 05) ja sit tietenki oma viime vuotinen... Toisaalta sillä rahasumalla ei kyllä suuria vauvalle laiteta... Mut sit (huom hieno aasinsilta) toisaalta me joudutaan hankkimaan ne tuplat, ni olishan se 140¿ alkua niiden hintaan... :P
No mutta, nyt telkan ääreen hetkeksi enneko uni voittaa...
Luuk@ (kaks yötä ultraan ja sit tiedetään LA)
Ps. Pari pinoa viikossa on minusta aika hyvä määrä meille helmikuisille...?
Mrs.Marple: mä aion ottaa pakkauksen, jos niin pitkälle raskaus etenee. Esikoista kun edelleen toivon, ja mielestäni tämän vuoden pakkaus oli todella hieno (ainakin toppapuku). Ja se 140 euroa on kyllä niin vähän rahaa, että siihen melkein vois takapuolen pyyhkiä... =/ se ei oo nykypäivänä kaupassa ja muualla käydessä kuin nähdä, kun tollanen summa menee..
Vimpa: mäkin ymmärrän kyllä sen äitiyspäiväraha asian niin, kuten toinenkin (= edellinen) kirjoittaja. Eli jos la on alkuvuodesta 2008, tulot otetaan huomioon vuodelta 2005. Ja äitiyspäivärahahakemus pitää lähettää 2kk ennen laskettua aikaa, joten sekin jo aiheuttaa rajoituksia! (ja äippäloman voi aloittaa 50 päivää ennen laskettua aikaa) ja jos la on helmikuussa, joulukuus pitää viimeistään lähettää hakemus.. eikä ne niitä niin kovin kauaa siellä pyörittele, että odottaisivat et vuoden 2006 verotus valmistuis.
No, itellä ei tuskin oo tota onkelmaa, et minkä vuoden tuloja ottaa huomioon, kun uskon vahvasti että nyt täs kesän aikana tulot on sen 20% paremmat kuin vuonna 2005. Hakemuksen ajattelin laittaa heti kun mahdollista (joskus lokakuun alussa) jotta nää kyseiset tulot otettas juur siel huomioon... mut pitänee käydä kelan tätiltä kyselemäs asiaa, kunhan viikkoja tulee enemmän kasaan..
eipä näin sunnuntaihin muuta. toivottavasti masussa on viel elämää, huomenna ajattelin kysyä jos tällä viikolla pääsis vielä sydänääniä kuuntelemaan... jos nyt jo kuuluis " kunnolla" .
jonttu rv 13+5
Nostan vähän ylemmäs meitä, kun oltiin vähän pudottu tonne kauemmas.
Ei mulla mitään kummallista.. =)
Suan
12+4