Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea @MONA@!! Tyttöjä tupsahtelee.

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10922791&p=1&tm…

Heräsin pariin vähän napakampaan harjoitussupistukseen. On hiki ja tuli nälkä ja varsin vaikea on saada unen päästä kiinni. Tulin kokeilemaan, jos tämä ruudun tuijottaminen väsyttäisi, kuten on ennenkin tehnyt. Alan saada tarpeekseni harjoitussuppareista, jotka yöllä herättävät ( eivät liittyneet kyljen kääntämisiin tai vauvan liikkeisiin). Vaikka voisin pian ottaa jo niitä oikeita supisteluja, niin epäilenpä, että synnytys alkaa vasta lähempänä La:ta. Hitto taas supistaa. Pitää kai kokeilla nyt kaurapussia tai jotain, jotta saisi vähän nukuttua. Aamulla kello soimasssa, kun neuvolaan on meno. Esikoinen syntyi meillä 40+4 ja 40+2 tuli limatulppa. Nytkin odottelisin, että sinne asti mentäisiin, mutta pian olen näiden supistelujen kanssa valmis vaikka heti hommiin.

Nyt täytyy kai kokeilla nukkumisista.

Västis ja Taimi 37+6

Vierailija
2/40 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä neuvolaan lähdössä. Piti vain tulla pikaisesti katsomaan onko tullut lisää vauva-uutisia ja olihan niitä:

Paljon onnea Hettu ja Mona!!!!!!!!!!!!!!!!!

pönttö-örvelö 37+5 la 18.8

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unta on takana katkonaisesti mutta aika pitkät yhteensä. Illalla supisteli oikeastaan ensimmäistä kertaa tasaisin välein mutta ei mitään kivuliaita. Pakkailin sairaalalaukun koska jossain vaiheessa se kuitenkin lähtö tulee. =)Yöllä sitten samanmoisiin kovettumisiin heräilin ja alaselkä tuntui että olisi tulessa. Lähinnä hyvä mieli näistä koska nyt tuntuu että jotain alkaa tapahtumaan ja kroppa valmistautumaan.

Kahdelta vasta on neuvola. Täytyy pyytää seuraava aika hieman aiemmin. On jotenkin sidoksissa asiaan koko päivän. Tytön kanssa harjoitellaan taas pyöräilyä tänään. Ilmakin näyttää upean aurinkoiselta.

Tulen kertomaan neuvolakuulumiset. Millainenhan terkka mua siellä tänään odottaa.

Mukavaa päivää kaikille!

4/40 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä täältä tosiaan joskus perässä tullaan...

Mulla on ihan oikeasti ruvennu laantumaan nuo supparit...masentaa... eilen oltiin illalla oikein risusavotassa haravan kans ja siellä tuntu tosi tukalalta esim kyykistyä mutta suppareita ei sitten tullu ku automatkalla muutama vaikka saunassaki käytiin..plääh..muutaman päivän oikein lepäilin ku aattelin kokeilla varstes sitä taktiikkaan mutta ilmeisesti ne tais sitte ne supparit lopettaa..ehkä sitä pitäs jo asennoitua siihen että yli la:n mennään ku koko raskaus on vaan saanu " piätellä" , ois vaan ollu kiva vauvautua ku isoveljet on vielä lomalla

Västis: sullahan kuulostaa oikein kivoilta nuo supparit jo, ties vaikka ois jo kunnon harjoitussuppareita =)

Mää olen järkyttävän turvoksissa kans, nyt ku oli viileämpää muutaman päivän laski turvotuksetki mutta ku kävin aamulla puntarilla oli kahen päivän aikan painoa tullu toista kiloa, että silleen!!

Yöt alkaa olla jo aika hankalia..lonkat puutuu ja hirveen vaikea on kylkeä vaihtaa (silloin supistaa) vessassa täytyy ainaki kerran käydä..aamulla kyllä väsyttäis...huoh

Täytyy tästä rismaan lähteä jos vaikka muistais ostaa niitä siteitä ja vauvan pesuaineet viikon ruuan lisäksi..täytyy yrittää saada joku pikkumies kaveriksi..taitaa olla turhaa

Supparituulia puhaltelen (ja enkä vähiten itelleni =) vaan tasasesti kaikille!)

Nani76 ja Vilperi 37+5 (la18.8)

Vierailija
5/40 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa kun aurinko paistaa ja on lämpimämpääkin luvannut. Jokohan sais ulkona pyykkiäkin kuivateltua.

Täällä on entistä enemmän tullut supisteluja ja vihlontaa/viiltelyä, mutta ei ole siitään lähtenyt synnytys etenemään. Huomista äitipoli käyntiä odotellessa, saas nähdä laittavatko vielä kotiin... Sitten sen näkee, mutta jos minusta ei ala kuulua viikonlopun aikana, niin olen jäänyt nyyttiä hakemaan.

vauva2006 rv39+5, la 4.8.

Vierailija
6/40 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen olin ihan uuvahtanut koko päivän ja sama tila jatkuu. yöt olen kyllä suhteellisen kivasti nukkunut.mutta kai sillä voi olla osuutta asiaan kun sata kertaa kääntää kylkeä ja joka välissä kuitenkin herää.eli uni on tosi pinnallista.ja joka päivälle olen " tosi" fiksusti järjestänyt jotain ohjelmaa, joten ei jää päikkäreille aikaa.

eilen oli neuvola,tänään jalkahoito (ihanaa) ja huomenna ultra.

tosiaan huomenna aamupäivällä on ultra,ja nyt sitten katsotaan se vauvan koko.eilen hermostutti mutta nyt jo mieli ihan hyvä.

syynä siis sama sf-mitta jo juhannuksesta asti.

terkkari on aiemminkin tuumaillut,että tämä vauva kasvaa jossain sisuksissa,ja käsikopelolla tuntunut ihan normaalin kokoiselta.ainahan nuo mitat heittää,mutta huomenna sen sitten näkee,onko kasvettu vaiko kasvu pysähtynyt.

poika 4v lähtee isovanhempien kanssa koko viikonlopuksi mökille =) me täällä miehen kanssa laitetaan kotia toivottavasti ahkeraan kuntoon ja saadaan jotain aikaiseksikin.

oma olo on väsähtänyt, ja jalat alkaneet tuntua raskaalta, huohotuttaa jo pelkkä käveleminen (sitkeästi vaan eilenkin taitoin neuvolamatkan 4km edestakaisin kävellen) mutta yritän mahdollisuuksien mukaan liikkua ja pitää kuntoa yllä synnytykseen asti.

nivuskipu on alkanut, se onkin ihan uutta,kun suonta vetäisi nivusten kohdalla,ja on olo kun jalka pettäisi alta.

selkää myöskin särkee alhaalta,sekä oikean lapaluun kohdalta. joten tulihan niitä vaivoja tännekin,tähän asti ollut niin vaivatonta.

huomista ultraa siis odotellen ja jännäten.

neitiniiskunen rv 37+0 -poks-

Vierailija
7/40 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpä ei kummempia.. Välillä on aika kypsä jo odotukseen, välillä nautti vielä olostaan.. Tänään taas tuntuvat kylkiluut painavan kohtua.. Täytyy välttää turhaan istumista..

Piiu ja vauva rv 36+6

Vierailija
8/40 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paino: -100g (yhteensä tullut nyt 16kg)

turvotus: -

rr: 102/60

pissa: --

sf-mitta: 34cm

tarjonta: rt

Siinähän niitä sitten olikin. Kovasti jo neuvolatäti jutteli synnytykseen liittyviä juttuja käytännöistä, puudutteista yms. vaikka eipä tästä nyt niin kauaa ole kun ihan ihan samaisessa sairaalassa on näitä lapsia pusattu. Kiva kuitenkin asioista jutella ja mukava että terkka ottaa itse puheeksi!! Kyseli mm. että jännittääkö, pelottaako ja muutoinkin millaisia ajatuksia minulla on. Edellisistä synnytyksistä puhuttiin myös aika paljon. Ensi viikolle ei nyt aikaa antanut, kun mulla on kuitekin maanantaina se äippäpoli aika, niin soittelen vasta sitten että mitä ovat siellä sanoneet.

Eilen illalla supisteli, nipisteli jo aika kovasti. Välillä tuntui kuin olisi ruuvimeisselillä kaiveltu tuolta kohdunsuulta, kuvittelin jo sitten vessassa käydessä nähneeni jotain limaakin, mutta taisi olla vain toiveajattelua.. Ei kai tästä nyt vielä viikkoihin mihinkään..

pönttö-örvelö rv 37+5 la 18.8

Vierailija
9/40 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut ahkerana sivustaseuraajana ja nyt sain aikaiseksi liittyä mukaan.

Monen vaivat kuulostavat hyvin tutuilta...Mulla nyt pahimpana särky sormissa, viime yönä turposivatkin ihan mahdottomiksi. Eilen olin neuvolassa ja kaikki paineet sun muut kyllä ihan kohdallaan.

Neljättä (ja viimeistä) tässä siis odotellaan. Laskettu aika on 15.8, mutta jokainen mennyt yli. En siis jaksa uskoa tämänkään ajallaan syntyvän. Eilen terkkari sanoi, että pää on kiinnittynyt ja sf pienentynyt, mutta mittaajakin oli edellisellä käynnillä eri.

On ollut kiva lukea myös iloisia vauvauutisia ja onnea kaikille, jotka ovat jo vauvelinsa saaneet!

No niin, siinähän sitä oli alkajaisiksi:)

Leijonaemo 38+1 (15.8)

Vierailija
10/40 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen aamulla otettujen maksa-arvojen tulokset olivat tulleet ja arvot olivat hyvät, huomattavasti alle viitearvojen, joten kaikki on hyvin ja kutinat johtuvat jostakin muusta. Edellisellä kerralla oli sama juttu, kutinoita ilmeni, mutta maksa-arvot olivat hyvät. Oli huojentavaa kuulla.

Joillekin alkukuusta lasketun ajan omaavista oli annettu ensiviikollekin neuvola-aikoja. Me sovittiin terkan kanssa, että jos ei nyt perjantaina käynnsitetä tai maanantaina viimeistään, niin otan ite yhteyttä neuvolaan ja sovin seuraavan neuvola-ajan ensiviikolle. Mutta siis toiveissa on saada jo nyytti kainaloon. Jotenkin sitä kun huomisesta odottelee sitä käynnistämistä, saattaa pettyä jos ei mitään tapahdukkaan, vaikka olen yrittänyt siihenkin henkisesti valmistautua, että laittavat vielä kotia.

vauva2006 rv39+5, la 4.8.

Vierailija
11/40 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, tänään on laskettu aika, mutta ei suppareita eikä muutakaan merkkiä synnytyksen lähestymisestä. Neuvolassa kävin ja kaikki ok.

Verenpaine 114/70

Sf mitta 34, ollut sama jo kolme viikkoa

Pissa puhdas

Turvotusta ei ole

Paino oli laskenut 100g viime viikosta, joten nyt tullut yhteensä 13,9kg :)

Sydämen syke n. 150

Tarjonta RT

Ja käynnistys aikaisintaan 10.8. mikäli ennen ei vauveli ymmärrä maailmaan tulla.

Vauveli03 rvkoja tasan 40, laskettu aika tänään 2.8.

Vierailija
12/40 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittelen listaa taas huomenna.

Neuvolassa tuli käytyä. Hemppa on onneksi noussut parissa viikossa 107 ->118, joten nyt voin sen suhteen olla rauhallisempana.

RV 37+6

Painoa +700gr/vko (ja eilen syöty pizza iltapalaksi)

Verenpaine 101/64

SF: 32,5 (laskenut)

Tarjonta: rt (pää syvällä)

SÄ:+

Liikkeet: ++

Kun olin jo poistumassa, niin terkka ovelta vielä huhuili, että jos tässä synnytys käynnistyy, niin ei tarvitse seuraavaa aikaa perua (joka siis on viikon kuluttua), mutta soittele sitten sairaalasta ekaa käyntiä vauvan kanssa. Ja toivotteli hyvää vointia ja hyvää mahdollista synnytystä. Ei ennustanut mitään synnytyksen suhteen, mutta ei pitäisi kai omituisenakaan, jos synnytys käynnistyisi. Saa nähdä miten käy.

Nyt ihan silmät ristissä rikkonaisen yön jäljiltä ja koti kaipaisi siivoajaa, kun mummo tulee miehineen meille lauantaina.. Täytyyköhän odottaa äitiäni paikalle vai siivoilla huomenna tyttären kanssa. Onneksi toi 4-v rakastaa luututa lattiaa mopilla.. Eihän jälki priimaa ole, mutta viihtyy kotihommissa minun kanssani. Tänään kyllä vain huilaan, jos maltan.

Nyt on kaikkien muiden asiat unohtuneet. KOmmentoin myöhemmin, jos muisti toimisi.

Västis ja Taimi 37+6 (17.8.)

Vierailija
13/40 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei osaa päättää mitä haluaa. Lähes koko viime yön valvottuani ja pohdittuani tuota käynnistämistä tulin siihen tulokseen että varasin äskettäin lääkärille ajan kättärille käynnistyskeskusteluun. Aika on huomenna iltapäivästä ja jännitys on jotain aivan kamalaa. Mua stressaa niin kauheesti se että jos tämäkin menee yliaikaseksi niin vauva todellakin ehtii kasvamaan aika suureksi ja käynnistys olisi varmasti tuolloinkin taas edessä, joten miksi en sitä jo nyt pyytäisi, kun vauva saattaisi olla vielä inhimillisen kokoinenkin alatiesynnytykseen. Voihan se olla että tällä toisella kertaa kun paikatkin on paljon kypsemmässä tilassa käynnistykselle, niin se ei olisikaan niin kamalaa kuin ekalla kerralla, jolloin lähdettiin epäkypsästä tilanteesta käynnistelemään. Höh..valivali..kamalan stressin nyt vaan lykkäs päälle:(

Johonkin piti jotain kommentoidakin, mut ei tää lahopää nyt muista mitään, palailen varmaan myöhemmin uudestaan, viimeistään huomenissa kertomaan lekurikäynnistä. Vaikka sen käynnistämispäätöksen saisinkin, niin tuskin sitä kuitenkaan vielä huomenna alottaisivat, joten varmasti tulen sieltä vielä " tyhjin" käsin takaisin huomenissa!

Falz & Veijari 39+6

Vierailija
14/40 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oli 8 pv yli ja painoarvio oli 4,9 kg. Kohdunsuulla oli sen verran kaikki kypsänä, että ihan tipalla laitettiin. Poika syntyi 1h 45 min. ensimmäisestä tipasta. Mulla ainakin jäi ihan hyvä kuva siitäkin tavasta synnyttää ja nyt oon ensi viikolla menossa (silloin 39+0) polille keskustelemaan synnytystavasta. Toivoisin, että nytkin käynnistettäisiin, kun nuo mun synnytykset on ollu sen verran nopeita, että vähän pelottaa ajatus autoon synnyttämisestä.

Montaa eri mieltä tosta käynnistämisestä ollaan ja varmaan on paljolti kiinni paikkojen kypsyydestä, miten onnistuu...

Tsemppiä vaan huomiselle!

Leijonaemo 38+1

Vierailija
15/40 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kuin sainkin ajan äippäpolille huomiseksi,neuvolatätin vastusteluista huolimatta!Kätilö sanoi,että jos tilanne " kypsä" ,voidaan käynnistellä.Huijui..

Falz,mullakin kokoarvio n.4kg-4,5kg jotenka senkin vuoksi toivon ettei kamalasti menisi yliajalle.Yksi lapsistani pinoi 4,3kg ja silloin repesin pahasti :/ Vaikkakin tää meidän ihana terkkari on sitä mieltä,että iso vauva on vasta sellanen viiskilonen eikä koon takia kannata käynnistää.Huoh.

Niin,oon kyllä myöskin varautunut kotiutumaan vielä,mutta saapas nähdä nyt sitten.Näiden särkyjen ja kipujen vuoksi tuntuu,kuin olisin synnyttänyt jo kolme päivää (ja yötä).Oon kohta turvallisuusriski omille lapsilleni kaiken valvomisen jälkeen.

Sanon saman kuin joku muukin (huono nimimuistini..) eli jos ei viikonlopun aikana kuulu,olen jäänyt haikaraa oottelemaan.Pitäkää peukkuja!Ja kaikille muille jaksamisia.

MagicaL rv39+???

Vierailija
16/40 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää on ihan sumea, kun en illalla vaihteeksi osannut alkaa nukkumaan, yöllä piti herätä monta kertaa ja aamulla joutui nousemaan ajoissa neuvolaan. Ei oikein nuo kuuden tunnin yöunet riitä...

Neuvolakuulumiset:

Paineet laskee edelleen 96/66

Painoa +311g/vk

Sf 34, sama kuin viimeksi, johtuu asennosta tai vähäisestä laskeutumisesta

Syke n.145

Liikkeet ++

Tarjonta rt

Vauvan pää on aika alhaalla, mutta liikkuu vielä. Itse toivoisin että lakkaisi liikkumasta ja pyörimästä akselinsa ympäri, niin vähenisi nuo vihlonnat eikä sotkeutuisi napanuoraansa. Painoarvio oli nyt vajaa 3kg, joten aika samaa luokkaa kuin edellisetkin tuntuisi olevan. Parista seuraavasta ajasta puhuttiin, eivät ole työntämässä minua pariin viikkoon vielä synnyttämään :)

Suurensuuret onnittelut vauvansa saaneille!!!!! Tästähän se tahti vain kiihtyy, meitä elokuisia kun on aika paljon. Ja onnea matkaan käynnistysarvioihin menijöille!

Gallup: miten teillä muilla on tullut ruskea " poikaviiva" mahaan? Minulle tuli pojalta viimeisen kuukauden aikana napaan asti, tytöltä ei ollenkaan. Nyt ei viivaa vielä näy, joten olisikohan tyttö tulossa... Vai onko jollain tullut erilaisia viivoja, vaikka lapset ovat samaa sukupuolta?

Miksuliinu 37+6 (17.8.) joka kohtaa vajoaa päiväunille

17/40 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

empä ole minäkään kirjoitellut aiemmin..lukemassa kyllä päivittäin taustalla:)elikkäs nimulla kaksi lasta ennestään poika 030402 ja tyttö 221103 syntyneet rv 37+2 ja 38+1!supistellut on jo pitkään ja moneen yöhön ei ole tullut oikein nukuttua...olo on tosi kurja kun pitäisi lasten kanssa jaksaa mutta kun ei oikein edes puistoon jaksaisi kävellä...jaksamisia kaikille elokuisille ja supistuksia niitä toivoville!!!!terveisin elokuinen80 ja rv 37+2

Vierailija
18/40 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys täältäkin!

Laskettu aika meni siis jo maanantaina ja odottelu jatkuu. Pää on kuulemma hyvin kiinni ihan alhaalla ja masukin laskenut reippaasti, mutta supistuksia on ollut vähemmänlaisesti. Saan nukuttua hyvin koko yöt, jaksan tehdä koirien kanssa lenkkejä ja neuvolaankin varasivat vielä uuden ajan ensi viikolle - täytyy siis kai varautua ihmettelemään vielä jonkin aikaa. Vaikkakin tosi vahvoja yrjötys-aaltoja on sitten ilmaantunut ja pientä päänsärkyä - voisikohan ne olla alun merkkejä..?

Eilen lääkäri tutkaili onko joskus murtuneesta häntäluustani mahdollisesti haittaa synnytykselle, mutta totesi lopulta, että: " jos se nyt pikkusen sieltä eteen lopulta tulee, niin et sinä pientä uutta murtumaa sen muun kivun ohessa edes huomaa..." Eli ei muuta kuin ponnistamaan ;)

Nyt lähden vaan tappamaan aikaa Lastentarvikkeeseen, ciao!

Odottaja-75 RV 40+3 (la 30.7.)

Vierailija
19/40 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitikö teillä sit se 4,9kg painoarvio hyvin paikkaansa, eli minkäkokoinen oli syntyessään, jos saa udella? Varmasti ihan hyvä vaihtoehto teillekkin tuo käynnistäminen, jos kerran olet noinkin vauhdikas synnyttäjä, ettei tosiaan tarvitse pelätä motarille synnyttämistä, joten peukut pidän teille pystyssä että saatte käynnistämiseen luvan!

Magical: Täällä oli esikoinen syntyessään 4090g eli ei hirmuisen pieni sekään, muttei nyt tavattoman suurikaan, mutta siitä huolimatta jouduttiin leikkaamaan episiotomia ja pieniä repeilyä tuli myös sen lisäksi, siksi siis nyt kammoksuttaakin niin paljon lähteä synnyttämään vauvaa, joka on ollut samankokoinen kun esikko syntyessään jo 2-3vkoa sitten, varsinkin jos se kasvutahti on sitä 200g per vko :/ Ja sinulle myös pidän peukkuja pystyssä, että saisit mahdollisimman pian sen käynnistämispäätöksen, ettei tarvitse kipujesi kanssa tuskastella enään tämän enempää!

Falz taasen :D

Vierailija
20/40 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikilla näyttää olevan huonosti nukuttu yö takana. sama myös täällä.

tänään oli viimeinen neuvolakäynti.

maanantaina mennään sectioon jos ei sitä ennen mitään muutoksia tuu.

jännittää...