Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ღ.¿:*¨`*:¿.ღ LOKAKUISET-05 ELOKUU ღ.¿:*¨`*:¿.ღ

01.08.2007 |

Ajattelin ihan huvin vuoksi availla meille uutta pinoa, jos edes jonkinmoista keskustelua saatais pidettyä yllä ;)

Meille ei mitään uutta. Itsekin viel yhes koossa. Yliaikasekshan tää meni, niinkuin vähän arvelinkin. Eikä juuri mitään merkkejä oo havaittavissakaan... :(

Noh, ikävähän tätä masua sit taas tulee kun se on poissa, joten pitäs nyt nauttia kun vielä voi!

Viime pinossa kyselin tosta imetysteestä, mut ei kukaan vastaillu... Kysyn nyt kuiteski uudestaan varmuuden vuoksi, elikäs onkos kellään kokemusta tuon käytöstä? Ja jos on, niin millaista?

Ollaan aika paljon sisustettu nyt tuota pimun huonetta kun kaikki vauvakamat piti viedä meidän huoneeseen uudelle tulokkaalle. Alkaa pikkuhiljaa olee jo ihan kaunis " ison" tytön huone! :D

Hirmu kalliita vaan kaikki lasten tavarat! Tekis mieli hankkii vaik mitä, mut en kyl näillä hinnoilla! Vaik sinänsä viel aika turhaa, kun aikas vähän tuo pimu aikaansa omassa huoneessaan viettää. Olkkarissahan se meidän kiusana pyörii ;)

Mut ei mulla taas tän kummempia...

Jäädään jänskäämään josko joku muukin innostuisi pinoilemaan! :)

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäs valittaa et kun on kuumaa... mut kun tää täällä ei oo mikää helleihminen. Lapsetkin kiukkusia ja hikisiä kokoajan ja mein pienin herra nukkuu vähän levottomasti...

Josta tulikin mieleen sanja :)

...Toivottavasti oot jo nyytinhaku reissulla!!! Tää helle olis ihan hurjaa sen ison massun kanssa. (nimimerkillä kokemusta on v.2003)

TRUUTTA oli pinotunut! Olipas mukavaa kuulla teidän kuulumisia!

Ja muutenkin kivasti porukkaa kirjoitellut taas pinoon :)

Meillä esikoisen 4v synttäreitä juhlittiin lauantaina. Melkoisen pinot tuli leluja taas ja kävi meillä parikymmentä vierastakin.

Keskimmäinen oli vähän tyrmistynyt kun HÄN ei saanut lahjoja ;) Mummo toi namipussin hänlle ja johan meni suu hymyyn! Vähän on tollaselle alle parivuotiaalle hankalaa selittää et nää on nyt veikan synttärit ja veikan lahjoja... noh, elämä on :)

Mein pienin tulee tälläviikolla 5kk. Miten tää aika on menny näin nopeesti?!?!?!

Ei oo enää mikään ihan vauva, koittaa jo kovasti päästä liikkeelle. Hyvin on ryömimisen elkeitä nähtävissä. Pelkällä tissillä elelee vielä, kohta pitää jo alkaa kiinteisiin siirtymään.

PUHUMISESTA : Meillä ei puhuta vieläkään. Jokunen sana tullee (äiti, anna, pappa, yäk) muutaman muun taitoi aikaisemmin, muttei enää. Meillä joku kontrolli tuon puheen vuoksi n. 2,5 vuotiaana. Kuulemma vaan tarkastaavat sitten että kuinka puhe on kehittynyt ja noin. Mutta siis on meillä tässä välissä se 2v neuvolakin vielä.

POTTA on ihan kiva kapine, istuu siinä muttei sinne mitään tarpeitaan kyllä tee.

SÄNGYSTÄ: meillä siirryttiin jatkettavaan tosi aikaste, oli silloin 1v1kk. Kun piti vapauttaa pinnis pikkuveikalle. Hyvin nukkuu siinä ja siellä kestää. Unenlaatu itseasiassa parani kun pääsi isompaan sänkyyn.

Muita galluppeja en nyt muista...

Mutta nyt esikoisen kaverin 4v kekkereille...

T. K@tju ja poikakolmikko

Vierailija
2/62 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa täällä pyörimässä. Ja tosiaan Truidekin oli näyttäytynyt, hyvähyvähyvä!

Me tulimme eilen kahden viikon lomalta keskisuomesta. Parempaa keliä olisi voinut olla mutta mutta, minkäs niille ilmoille mahtaa. Heti kun mies meni takaisin töihin alkoi helteet.

Meille ei ihmeempiä kuulu, arki koittanut ja tosiaan vuoden olen vielä pojan kanssa kotona. Ohjelmaa tarvii hänelle kyllä keksiä sillä on niin energinen kaveri että jotain touhuttavaa pitää olla.

Imetysteestä ei ole kokemuksia. Niinköhän se on että Sanja on nyt jo synnyttämässä, tulehan kertomaan sitten kumpi tuli!

Meillä poju nukkuu vielä pinniksessä ja tutti on käytössä unien aikaan jos on käytössä. Olen miettinyt sitä isompaa sänkyä, mutta jospa vuoden loppuun mennessä sitten.

Kävimme heinäkuussa Särkänniemessä, poju taisi käydä muutamassa laitteessa ja sitten kävimme Delfinaariossa jossa pelkäsi ihan kamalasti. Jyväskylän Suurajoissa kävimme viikonloppuna ja tyyppi oli ihan tohkeissaan autoista, helikoptereistä ja veneistä. Poju on nimittäin HULLUNA AUTOIHIN! Voisi varmaan katsella Autot-leffaa aamusta iltaan jos antaisin pyöriä.

Tää oli nyt vaan tällaista sekavaa tarinaa, täytyy mennä. Pidetään pinoa pystyssä, koitan itsekin käydä useammin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko heti kommentoida Romia, kun mainitsit Autot-dvd:n! Meillä sama juttu, Milo kattois sitä AINA! Joka ikinen aamu kaivaa sen levyn esiin, ja näyttää sitä kaikille, että joku vaikka erehtyis laittaa sen pyörimään..Se on meillä katottu miljoona kertaa, ja muut lapset jo aivan kypsiä siihen(ja se on musta vielä harvinaisen tylsä leffa!!), mutta Milo vaan jaksaa katsoa.Ja oikeesti siis katsoo sen, ei tee muuta kuin nakottaa sohvalla, rätti ja tutti käden ulottuvilla:O).

Kivasti taas jotenski omaa oloa helpotti, kun Katju sanoi, ettei Timikään puhu vielä..Ettei olla ainoita! ( Menihän nimi oikein, kun muistan kyllä Joonas, Timi ja Tuomas, mutta että menikö oikee nimi oikeelle lapselle??)

Tänään taas, kun pojulla meni kuppi nurin, niin haki rätin ja tutin, ja painu sänkyynsä..sinne nukahti ja nukkui kolmatta tuntia..Ihan on äitinsä lapsi, ymmärtää nukkumisen päälle:O).

Meillä on nyt pihalla oikea Puuhamaa; trampoliinin lisäksi iso uima-allas, ja iskä yllätti eilen lapset ja teki niille vesiliukumäen! Nyt pääsee suoraan altaaseen liukumäen kautta ja voitte arvata mikä trafiikki, kun " kylän" lapset tulevat vieraisille..Kohta alan myymään rannekkeita, heh!

Kävästiin viime viikolla Lintsillä, mutta Milo sai vaan kunnian katsoa vierestä muiden ilottelua..Ens kesänä on ostettava sillekin ranneke, mutta nyt en vielä raatsinut..Hyvin viihtyi muuteskin, kun oli niin paljon nähtävää..

Huomenna ois kesälomat lusittu, ja pitäs palata työmaalle..EVVK! Toisaalta ihan jees, mutta näillä helteillä sais ajan kulumaan muuteskin..Enpä tosin ole mikään kuuman ilmanalan ihminen, ja odottelenkin innolla niitä ihania, raikkaita ja kuulaita syyspäiviä!

Laulamisesta oli vissiin juttua ollut, ja meillä ei sitä(kään) harrasteta..Milo kyllä hienosti tanssii ja heiluttaa pebaa, mutta laulaminen vissiin vaatis sitä kielenkäyttöä, joten se on jäänyt..

Laitetaas taas jonkinsortin Gallua: Mitenkä rouva Maatuskat aikovat pitää itsensä virkeinä ja hyväntuulisena syyssateilla?? Mä oon ihan vakavissani aatellut aloittaa salilla ja uimassa käynnit, het kun meiän uimahalli kesätauon jälkeen aukeaa.Mulla on semmosia liikuntalippuja, jotka ostin töistä tohkeissani viime syksynä, ja hitsin hitsi, ne on voimassa vain tän vuoden loppuun, ja niitä on jäljellä vissiin 8!!! Ai kuinka niin laiska liikkuja!!

Vielä Pähkikselle; Kuis teidän neiti Ekaluokkalainen alias Keskari tulee viettämään iltapäivät? Meneekö koulusta puistoon vai tuleeko esikon kiusaksi kotiin? Joko innolla/kauhulla odotat tulevaa syksyä, kun paljon muutoksia tasaisen varmassa kotiäiteen elämässä?

Heipat kaikille, huisin hauskoja kesäpäiviä niin kauan kuin säät sallivat!

Ja vauvauutisia ootellaan kovasti..ja toki uusia plussailijoitakin..*vink, vink*. Bonnie ja BT kans linjoille...

Truuttendaali

Vierailija
4/62 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas yömyöhällä konetta takomassa...

Mies lähti just töihin ja ei nyt sit enää nukuta... olis kyllä tossa kasin aikaan nukuttanu kamalasti, mut tais mennä unet sit ohi kun siihe aikaan ei nukkumaan tosiaankaan täällä meidän huushollissa vielä pääse. Iltapuuhat paraimmillaan siihen aikaan.

Truutta muisti aivan oikein :) Muutoinkin nimet tuli ihan ikäjärjestyksessä :)

Laulamisesta: ei lauleta meilläkään, siihen taitaa tartteta sitä puheenlahjaa ;)

Mutta nyt tää lähtee nukkumaan. Jos saa unta... meillä yläkerrassa melkosen kuumat oltavat.

t. K@tju ja poikakolmikko

Vierailija
5/62 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tää yks tuu ulos ikinä!!! Ja olet K@tju aivan oikeessa siinä et kyl on KUUMA!!! Mä hikoon niin hirveesti et ei kannattais suihkusta tulla ulos ollenkaa! Onneks nää " hajuhaitat" ei tota mein typykkää kauheesti haittaa ja kotonahan me vaan möllötellään.

Laitettiin taas eilen pimulle allas takapihalle ja kyl ois niin tehny mieli mennä sinne iteki pulahtamaan! Mut ei tän kokonen valas sinne ihan mahu! :) Eikä täs näin lopus viitti oikeen tonne lampeenkaan mennä pulikoimaan kun ei tiedä noist pöpöist ja muist... Kait se on vaan kärvisteltävä...

Huomenna ois sit vika neuvola ja sit pääsis varailee aikaa yliaikaistarkastukselle. Nykyään ne kuulema ottaa siihen vast ku on viikot 41+5, eli lauantaille menis... Ja vähän menee tiukoille kun lapsenvahditkin ovat sit koko kesälomansa käyttäneet ja joutuvat maanantaiksi töihin... Noh, mut sinänsä lohduttavaa et kyl tällä viikol ainaki jotain tapahtuu! :)

Truutan galluppiin: Mä ajattelin, et nyt on kyl otettava itseensä niskasta kiinni ja alotettava toi liikkuminen! Laihista en alota ennen imetyksen loppumista, mut kuntoilu tekis varmaan vaan hyvää! Pimun jälkee kun en oo tehny oikeestaan mitää! Ja kyllä sen huomaa!

Aikaa on tietty vähän vaikee löytää ku mies on yrittäjä ja tekee ympäripyöreitä päiviä ja sit on kuiteski tuo pikkutoukka joka vaatii omansa ja tietty tuo rakas pikku pimu! Varmaan ainaki aluks jää tuo kuntoilu vaan vaunulenkkeihin, mut onhan seki jotai!

Oli muuten tosi mahtavaa huomata näinkin monen osallistuneen keskusteluun! Hyvä, hyvä maatuskat! Erinomaista! :)

Mä taas palailen, mut nyt syömään ;)

Vierailija
6/62 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

no niin kuin sanoit tällä viikolla sentäs jotain tapahtuu.

Me oltiin pojan kanssa keskustassa käymässä ap kun ei ollut muutakaan tekemistä. Käytiin torilla ostamassa hedelmiä ja herneitä (poju ihan hulluna herneisiin). Illalla mennään Luukkiin vähän polskuttelemaan.

Huomenna vietetään omaa Helsinki-päivää, mun äiti tulee seuraksi ja mennään torille ja muuten vaan fiilistelemään keskustan vilinää. Täytyy käydä myös ostamassa uudet pihakengät sekä kumisaappaat. Siinä välissä käyn kampaajalla, onkin aikaa edellisestä käynnistä. Lyhyet hiukset kun tuuppaa olemaan kamalat kun kasvaa yli.

KUNTOILU kesäkuussa aloitin iltalenkit. Milloin kävellen, milloin juosten, milloin sauvoilla. Miehen ollessa nukutusvuorossa oli hyvä lähteä. Nyt on ollut pitkä tauko ja tullut mässäiltyä ja se kyllä näkyy vaassakin. Tarttis tehrä jottain...mulla myös jotain liikuntalippuja jotka menee kait umpeen vuoden lopulla. Just joku uiminen ois ihan jees. Tai sitten menen lähikoulun jumppaan.

Lauantaina on tiedossa tyttöjen shamppanjapicnic. Toivottavasti säät suosii vielä viikonloppunakin. Sunnuntaina käydään ehkä asuntomessuilla, sain pari lippua sinne.

Truuttamaassa taitaa olla oikein huvipuisto tosiaan! Me tullaan kans...

- Olettekos jo varanneet 2v-neuvolaa? Mä olen niin aikaisessa että varasin jo.

Palaillaan!

Vierailija
7/62 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä samaa vikaa, kuin Rahikaisella ja monella muullakii..Saman tien kun tulee pois suihkusta, vois palata takasin..Eikä olla ees raskaana.. Toisaalta taas, kun pysyis pois sieltä suihkusta, niin ei niin valtoimenaan toi hikoilu olekaan, mutta sitten alkaa ne ns.hajuhaitat: " ei se haju mittään, mutta ku silmiä kirvelee" ..

Mulla on jostain syystä viime aikoina yöt olleet kovin katkonaisia; heräilen kolmen pintaan, ja sitten ei tuu uni millään..Pyörin ja hyörin, ja mietin kaikki asiat mahdollisimman pessimistiseen malliin, ja sitten se uni ehkä tulee viiden jälkeen uudelleen..No ei vielä haittaa, kun ei oo aamuherätyksiä, mutta ens viikolla, kun koulukuljetus ry Truutta aloittaa taas syyskauden, niin ois ihan kiva nukkua yönsä. Lapset kyllä nukkuu, kun pikkuset possut, mutta äitee senkus valvoo, ja yks yö oli niin kauhia nälkä, että vetelin ruisleipää piimän kera aamuneljältä:O).

Romilla on AINA jotain kivaa happeninkia! En ole katkera, mutta kuitenkin..MIstä ihmeestä ideoitte kaikkea kivaa..Sulla tarvii olla kyllä tosi pirtsakoita ystäviäkin, kun aina löytyy jotain kivaa syytä " juhlaan" .

Mekin oltiin kesällä yksissä 4-kymppisbileissä, ja oli kyllä huisin mukavaa; siellä oli kivaa porukkaa koossa, vaikka ei tunnettu kuin itse juhlakalu suunnilleen, hyvät tarjoilut ja karaokea! Laulaa luikuteltiin ja välillä naiset oli tanssityttöinä, kun ukot päräytti biisejä.

Mulla on taas tullut ystäväni iskias kylään:O(. Ei kiva, ei. Oikea takajalka on ihan omituinen; välillä menee kuin sähköiskuja pitkin reittä ja säärtä, välillä taas on ihan puutunut..Mutta tätä se tytöt tietää; vanhuus ei tule yksin! Nauttikaahan te nuoret, kun ei ole pahempia kremppoja...

Sanja se saa nauttia nyt raskauden ihanuudesta ja ainutlaatuisuudesta ihan koko rahalla! Pahus vain, kun tuli näin kuumat säät.. Jotenkin vain muistan itsestäni, että kun mulla meni kakkonen ja kolmonen n.viikon yli lasketusta, niin kyllä olin aikamoinen Päivänpaiste; heh..Sitä niin tuijottaa siihen laskettuun päivään, että sitten kun ei mitään tapahtunut, niin kaamea masis aina aamuisin, ja iltaisin taas toiveikkaana nukkumaan, että jos yöllä tulis lähtö. Ja Kakkosen kanssa kävi niin, että systeri oli meillä viikon kylässä siihen malliin, että on sitten esikon kanssa synnytyksen ajan, mutta kun mitään ei tapahtunut, niin lähti juhannukseksi kotiin ja johan alkoi tapahtua; het seuraavana yönä lähti limatulppa ja alkoi säännölliset supparit, ja pikkuherra syntyikin sitten Juhannusaattoaamuna aikaisin.

Mutta, mutta..ei kait nyt Silja olekin ottanut epähuomiossa Sanjan vuoronumeroa, ja laittanut vauvaa tulemaan etuajassa???

Olettekos muut mammat kovia lukemaan? Tuli vain mieleeni, kun mulla on taas oikea lukuvimma päällä; kaikki dekkarit menee semmosta vauhtia, ettei malttais muuta tehdäkään kuin lukea.Välillä ihan kirja per päivä, mutta kotityöt on tullut sitten hoidettua vähän vasemmalla kädella( ja oon sentäs oikeakätinen..Mutta tosi kyllä on, ettei nuo hommat niin hienosti hoidu ilman kirjojakaan..)

Jokohan mainitsin, että meillä on rippijuhlat sunnuntaina? Kakkonen pääsee ripille, ja meitsi kun vääntää töitä lauantaina klo 15 asti jokaisen illan lisäksi, niin saattaapi olla, että meillä isukki pääsee leikkimään jauhopeukaloa ja Aleksi Alastonsiivoojaa, kun ei mamma jouda...

Näihin haavekuviin päätän tämän iltaisen raporttini...Sanjalle kovasti supistuksia ensi yöksi~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~!

Muille kauniita unia, sellaisia ihanan viilentäviä...

Trutti

Vierailija
8/62 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikki kun ajattelette mua ja toivottelette suppareita! Niitä täällä kipeästi kaivattaisiinkin! Oli tänään tuo vika neuvola ja kaikki on masuasukilla kunnossa. Teki sitte samalla sisätutkimuksen kun on kätilö ja halusin vähän päivitystä tuohon kohdunsuun tilanteelle. Kohdunkaulaa siis enää vajaa sentti jäljellä, täysin pehmeä ja reilu 4 cm auki! Oli siis edistynyt taas viime viikosta, mut ku ei supistele!!! Eikä ne vedetkään mene!

Sain sitte soittaa äitipolille varatakseni yliaikaistarkastusta ja tietty toivoin et ne ottais mut mahd pian käymään, mut ei se täti siel kuunnellu mua olleskaan vaan ilmotti heti alkuun et tuut sitte lauantaina puolilta päivin. Eihän sinne nyt kauheen pitkä aika oo, mut ku en jaksais enää oottaa!! Ja pikkasen pelottaa tuo tulokkaan kokokin ku pimu oli 4,5kg ja tokahan tuppaa aina olemaan ekaa isompi...

Mieskin sano heti mulle ku sille tietoja soittelin, et nyt soitat sinne uudestaan ja sanot et haluut tulla aikasemmin! Mut ku ei taida nuo hommat ihan silleen toimia... Enhän mä voi vaan tollasta vaatia! Enkä haluu et ne pistää mun papereihin et tää on hankala tapaus tjn!

Ku alkais nyt ees vähän suppailee ni vois hyvillä mielin lähtee sinne käymään ja uskoisin et ei ne mua enää kotiin takas laittais!

Kyllähän tuo masu vähän väliä kovettuu, mut ku ei satu ja välistä sitä ei tunne ollenkaa, näkee vaan...

On niin hassu olla yksin kotona! Mun vanhemmat tuli hakee pimun aamulla rannalle, et pääsin rauhassa neuvolaan. Vaik eiköhän ne sielt koht ala tulee takas et saa pimu ruokaa ja pääsee sit nukkumaan päikkäreitä. Tämmöseen omaan rauhaan vois kyllä tottua, mut ei taida olla tarjolla ihan lähivuosiin! ;)

Olet oikeassa Truutta, ei oo Siljasta vähään aikaan kuulunu... Ettei se tosiaan ois menny kiilaamaan mun ohi täs jonossa ;) Koska kyllähän se vois sieltä kait jo alkaa tulemaanki pikkuhiljaa ku eiks se laskettu aika ollu elokuun lopussa?

Ja kyl käy Romia kateeks ku tollasiin illanviettoihin pääsee! Mulla ku nuo kaverit on jakautunut nuoriin bilettäjiin ja sit perheellisiin, ni eipä oo kukaan tollasta saanu aikaseks... Ehkä me perheelliset ollaan vaan niin tylsiä ku aina vaan kotona möllötellään...

Jep, mut nyt hetkeks oikoseks sohvalle :)

Vierailija
9/62 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin aamupäivällä pojan kanssa pyöräilemässä ja Haltialassa leikkimässä. Nyt nukkuu päikkäreitä.

Juu tämä jengi jolla menemme lauantaina picnicille on sama kokoonpano joiden kanssa ollaan 6 kesää tehty laivaristeily Tukholmaan. Viime kesänä laivalla ollessamme todettiin vaan että ehkä tämä laivajuttu on nähyt jo, siitä syystä keksimme tänä vuonna sitten tuon picnicin. Tosi kiva että ryhmä säilyy entisellään ja halua on tavata edelleen, kaikki ovat kiireisiä ja vapaapäivät on harvoin samaan aikaan (olemme kolleegoita). Tämä päivä sovitaan aina jo keväällä jotta kaikki muistaavat sitten anoa saman päivän vapaaksi.

LUKEMINEN minä olen lukija, tosin nykyään jaksaa vähemmän lukea. Eniten menee hömppäkirjat nykyään, ovat niin helppoja. Mutta väliinkin mahtuu ihan asiallisiakin kirjoja.

Niin mahtaako se Silja olla jo mennyt Sanjan ohite synnyttämään...vai liekö Sanjakin jo sitä tekemässä....?!

Nyt muita asioita hoitelemaan netissä.

Vierailija
10/62 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys pitkästä aikaa. En ole joutanut pinoutumaan aikoihin. Koulu vei männä lukuvuonnna mehut ja kesä tuli oltua töissä joten aika on ollut tiukilla.

Mut kuitenkin poikani oli Paavo syntyi sillon lokakuun 3. päivä. Joten kovasti suunnittelen tässä jo synttäreitä vapaa ajalla. Kun sitä vapaa aikaa olisi niin paljon... Opinnäytetyön teko on alkamassa täydellä tohinalla ja harjoittelut painaa päälle...niin kiirrettä riittää.

POTTAILUsta oli puhetta meillä pave käy potalla. Ja välillä isojen tyyliin pöntöllä. Aina vain mille mielelle sattuu. Vaippa saattaa olla kuiva pitkään. Mutta ajankanssa hyvä tulee.

TUTTI jäi pois käytöstä siinä vuoden iässä. Ja pullot ja nokkamukit samoihin aikoihin.

OMAAN Sänkyn siirryttiin ennen 1 vuotis synttäreitä. Kun pinnasängysta tultiin aina vauhdilla pois.

LAULAMINEN on kova juttu kun siihen sisältää leikit. Aina vaan huudetaan sit lisää kun laulu loppuu.

Nyt on tullut sellainen vaihe että Autoelokuva ja ne pikkuautot on IN. Mummolassa kun on kaksi traktoria ja kaivinkone niin voitte uskoa, että saa ajella niillä.

Mietin tässä eräs päivä mitenkä äkkiä se aika kuluu, vastahan nämä naperot oli vauvoja. Nyt ollaan niin ISOJA, että hui...Itsellä on iskenyt kauhia vauvakuume kun lähiympäristössä nuite vauveleita tahtoo tulla sarjatuotantona... Ehkä sitten kun opinnot ovat loppusuoralla niin voisi meillä näyttää vihreää valoa tuo isäntä.

Pinoudun tässä usiammin, kunhan saan itseni koneen ääreen.

*Höde*

Vierailija
11/62 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti Truutalle huikkaan isot morot, hauska " nähdä" sinuakin. Multa on ennusteet mennyt ihan ohi tai muisti on tehnyt tepposet. Nämä tuplaesikoiset aiheuttavat dementiaa ;)... Sen verran meidän kuulumisia, että nukkuminen lastensängyissä alkaa hiljalleen vissiin sujua :)! Kylläpä onkin moni päässyt " helpolla" sänkyjen vaihdossa *olen kateellinen* ;)! Meillä nimittäin uupui ihan totaalisesti koko perhe... Mutta naatiskelkaa helteistä, ite en niin kauheasti välittäis, tuntuu tuota hikeä pukkaavan ihan muutenkin ;D!

Vierailija
12/62 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan Höde *vilkuttaa*, kyllä mä ainaskin muistan sut Ja Paavon:0). Hauska kuulla kuulumisia, vaikka harvemminkin..

Ja Napiaisille morotsut takasii... Niin, meillähän ei olla vielä siirrytty isoon sänkyyn, mutta voisin kuvitella, että sujuu suht kivuttomasti, kun Milo on sen tyyppinen tapaus, että kun on väsy, jää aina sänkyyn ihan kiltisti ja vilkuttaa vaan perään.. Nyt kun " sanoin" tän ääneen, käy luultavasti niin, ettei jää ensinkään issekseen uuteen sänkyyn, herää miljoona kertaa yössä, ja putoaakin jokusen kerran...Kop, kop!

Alkaa jo olla melkein hoikka olo, kun hikoilee muutaman litran päivässä..Tähän jos vielä jotain pienimuotoista liikuntaa yhdistäis, niin ois aikamoinen kuntokuuri..Toisaalta taas, hyvä (teko)syy olla liikkumatta, kun sydänhän voi vaikka tykätä huonoa näillä keleillä rasituksesta..

Romin ystävätapaamiseen vielä palattava; meillä kun on semmonen neljän äiteen kööri, jonka ajatus on ollut muutaman vuoden se, että käymme pari kertaa vuodessa yhdessä syömässä tai istumassa iltaa jonkun kotona, niin ei hemmetti tahdo millään onnistua:O(. On hitsin hankalaa saada aikatauluista raivattua semmonen ilta, joka sopii kaikille ja tänä vuonna, kun saatiin vihdoinkin kesäkuuksi sovittua ilta yhden äiteen luo, niin sen lapsi sai ykätaudin kaksi tuntia ennen sovittua tapaamista!!! Tää on just tätä..Kyllä harmitti, vaikka toki enemmän säälitti se pikkumies joka taudin kourissa oli.. Mutta meillä varmaankin hankaloittaa asioita sekin, että kaikkien lapset on isompia, nuorimmat 5-vuotiaita(paitsi tietty Milo)ja sitten pitäs vielä niiden harrastuskuskaukset ja vanhempainillatkin saada pois päiväjärjestyksestä.. Mutta hatunnostoa sinne, että pidätte kiinni tommosesta äiskien omasta nautintohetkestä!

Äskeisestä aasinsiltaa vielä seuraavaan; Sain työkaveriltani lahjakortin Vikingin Tukholmanreissulle, ja nyt olis kauhia innostus lähteä " A-luokan" -risteilylle(siis ilman lapsia) vaikkakin B-luokan hytissä... En lapsia ees viitsis ottaa mukaan Vinkkarille, kun tiedän, etteivät siellä viihtyis, kun ovat niin tykästyneet Siljan laivoihin, kun siellä niin selkeetä se kulkeminen ja paljon " aktiviteettia" lapsille..Mutta toisaalta taas, en tiedä sitten kuiteskaan, osaisinko nauttia koko reissusta, kun penskat olis kotona, ja varsinkin, kun lähtö olisi lauantaina ja paluu ma-aamuna, niin lapset lähtisivät kouluunkin, niin että äitee vain " humputtelis" laivalla..Höh, tuntuu, että pienempikin aika itsekseen auttais lataamaan akkuja, ja jotenkin noilla laivoilla se nukkuminen ei ihan onnistu, kun pitkin yötä kaatokänniset juoksee ja örveltää hyttikäytävillä jne...Että taitaa tosiaankin olla jo nähty noi risteilyt aikuisporukalla...

Silja, Silja..Tule jo päästämään meidät jännityksestä!!! Onko vauva maailmassa, vai onko helteet vieny niin mehut, ettet jaksa kirjuutella? Toivottavasti kaikki kuiteskin kunnossa.. Ja Sanjakin on ollut sen verran hiljaa, että taitaa se pikku-ukko??(olihan se ukkeli vissiin tilauksessa..) olla jo päästänyt mamman tositoimiin...

Millasta säätä muualla maailmassa? Bt ja Bonnie, tulkaahan kertomaan, kun me ollaan jo aikas hikisiä näissä Suomen säissäki, jotta kuin te jakselette? Vai oottekohan kenties kesälomilla, miettii hän.

Huomenna onkin jo taas perjantai ja vielä palkkapäiväkin, joten sen kunniaksi suunnattava Jumboon..Pakko mennä ostelemaan tarjottavat sinne rippijuhliin...

Ollaanhan kuulolla, ja nautitaan näistä helteistä, kun kohta kuiteskin kärvistellään kaatosateiden keskellä...

Heipat!

Truutta ja Milo

Vierailija
13/62 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsit kun ei meinaa ehtiä ollenkaan koneelle. Nyt piti heti aamutuimaan maksaa pari laskua, joten pääsin sit tännekin käymään..

Mäkin muistan Höden, heippa vaan! :)

Truide heittelee gallupeja siihen tahtiin, et ei perässä pysy.. mut yritetääs kuitenkin:

Mulla on LUKEMINEN jäänyt valitettavan vähiin. Tykkään siitä tosi paljon ja olen aika kaikkiruokainen kirjojen suhteen. Menee jopa historialliset romaanit, vaikka koulussakin aina nukuin hissantunnit. Mutta kunhan nuo lapset tuosta kasvaa, niin on sit taas enempi aikaa lueskella. Hope so.

KUNTOILU? Siis mä olen tämmönen hyötyliikunnan harrastaja, meikää ei nähdä salilla, sen voin luvata. Mutta uiminen on kivaa ja piiitkät, reippaat kävelylenkit tuolla joen varressa. Yhtä puolta pohjoiseen ja toista puolta takaisin. Alkaa olla maisemat jo aika tuttuja.. ;)

Truidelle piti tosta keskarin koulun aloituksesta sanoa, että kyllä tätä mammaa vähän huolestuttaa. Miten ihmeessä meidän tättähäärä ehtii ajoissa kouluun sitten, kun se joutuu yksin hoitamaan kaikki aamutoimet? On varmaan puhelinlinjat kuumina puolin ja toisin.. Toivottavasti isoveli menisi edes jonain aamuna samaan aikaan kouluun.

Iltapäivät on ihan ok. Tyttö jää koululle kerhoon ja saa olla siellä neljään asti. Alkuun täytyy mennä sitä vastaan (kuka milloinkin ehtii), mutta onneksi matka on lyhyt ja helppo, joten varmaan se alkaa sujua pian itsekseenkin.

Onkos muuten teidän pikkukoululaisella kännykkä? Mä vaan mietin, että kun meidän keskarilla on (sai tänä kesänä), niin tarviiko (uskaltaako) sen antaa ottaa sitä kouluun mukaan..

Jahas, nyt mua kaipaillaan. Aurinkoista hellepäivää kaikille ja palaillaan taas! Ai niin joo, muakin kiinnostaa Siljan ja Sanjan kunto!!? Tulkaahan raportoimaan!

Pähkis

Vierailija
14/62 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Truidelta kysyä, että ootteko jo ostanu koulurepun? Pitäis löytää joku kestävä malli tytölle, jos sellaisia ylipäätään on. Pojalle oon joutunu ostamaan joka vuosi uuden (yhtenä vuonna jopa kaksi!), kun ne vaan yksinkertaisesti hajoaa. Mites teillä?

P

Vierailija
15/62 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan myös sinut Höde...hassu juttu kun kesällä kävimme päiväretkellä mökiltä Kuopiossa niin ajattelin että täällähän se Hödekin saattaa kävellä vastaan enkä tiedä sitä.

Poju oli ottanut aamusella vaipan pois itse joten pesukone pyörii jo kun otti ja luikautti pisut muutamaan otteeseen sänkyyn.

Piti vielä lisätä tuohon meidän ' treffiporukka' -juttuun, olen meidän porukassa ainut äiti ja loput ovat sinkkuja. Kiva siis kuunnella ja jutella joskus muustakin kun lapsista, sitä ikään kuin irtaantuu todella hetkeksi omasta arjesta.

Eilen illalla olimma taas Luukissa uiskentelemassa ja taitaa tää aamupäivä mennä pyöräilessä sekä Haltialassa leikkiessä. Vinkiksi muuten että Haltialan mailla on todella mahtavat AURINGONKUKKApellot, ja sieltä voi vapaasti käydä niitä poimimassa.

Juu mutta nyt aamupalalle, nauttikaa nyt kuitenkin lämmöstä huolimatta vielä kesäpäivistä, kohta on taas talvi ja kylmä!

Vierailija
16/62 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se Sanja saa viedä sen ekan vuoron ihan huoletta, meikäläinen jakautuu sitten jouluna jos sillonkaan. No mutta enepää en nyt ehdi taas kirjottelemaan, tulen myöhemmin kertomaan kuulumisia jos ehdin. Laiskuus ja Jesse vie kaikki voimat.

T.Silja rv 37+1

Vierailija
17/62 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikäs täällä ollaan jakauduttu!!! :)

Sillon keskiviikkona heti päikkäreiden jälkeen alko hirmu supistukset ja se oli menoa sitte! 4 tunnin päästä synty tyttönen maailmaan 54cm ja 4455g! Nyt sitte totutellaan elämään 4 hengen perheenä!

Vierailija
18/62 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas tytöllä pituutta. Toivottavasti kaikki meni hyvin!

Eilen oli ihana ilma picnicille ja meillä menikin Suomenlinnassa pitkään. Kotiin tullessani meidän terassilla oli bileet joten ilta jatkui siinä naapureiden kanssa istuskellessa.

Tänään ollaan käytetty poikaa lääkärissä kun viime yönä nousi kuume ja on edelleen. Mitään muita oireita ei ole.

No mutta, poju nukahti juuri joten painun alakertaan jätskin pariin. Ensi viikkoon!

P.S Miten meni Truuttendaaleilla rippijuhlat?

Vierailija
19/62 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa topakka tyttö :)

Täällä vielä kärvistellään mahan kanssa ja varmaan vielä ainakin kolme viikkoa ellei sitten jopa neljä :(

Mieli on vähän masis tuon miehen takia mutta luultavasti (toivottavasti) olis taas ihan ohimenevää, parisuhde vaan taas vähän pännii.

Taidan mennä nukkumaan, huomenna on Jessen nimpparit ja menin kutsumaan mummot, papan ja miehen siskon perheineen kahville joten tarttee kerätä voimia että jaksan olla " bileissä" mukana.

T.Silja

Vierailija
20/62 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Ja siis tottakai onnea koko teidän perheelle!!! Ja vauvantuoksuista arkea sinne teille :)

t. K@tju ja poikakolmikko