Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ღ.¿:*¨`*:¿.ღ LOKAKUISET-05 ELOKUU ღ.¿:*¨`*:¿.ღ

01.08.2007 |

Ajattelin ihan huvin vuoksi availla meille uutta pinoa, jos edes jonkinmoista keskustelua saatais pidettyä yllä ;)

Meille ei mitään uutta. Itsekin viel yhes koossa. Yliaikasekshan tää meni, niinkuin vähän arvelinkin. Eikä juuri mitään merkkejä oo havaittavissakaan... :(

Noh, ikävähän tätä masua sit taas tulee kun se on poissa, joten pitäs nyt nauttia kun vielä voi!

Viime pinossa kyselin tosta imetysteestä, mut ei kukaan vastaillu... Kysyn nyt kuiteski uudestaan varmuuden vuoksi, elikäs onkos kellään kokemusta tuon käytöstä? Ja jos on, niin millaista?

Ollaan aika paljon sisustettu nyt tuota pimun huonetta kun kaikki vauvakamat piti viedä meidän huoneeseen uudelle tulokkaalle. Alkaa pikkuhiljaa olee jo ihan kaunis " ison" tytön huone! :D

Hirmu kalliita vaan kaikki lasten tavarat! Tekis mieli hankkii vaik mitä, mut en kyl näillä hinnoilla! Vaik sinänsä viel aika turhaa, kun aikas vähän tuo pimu aikaansa omassa huoneessaan viettää. Olkkarissahan se meidän kiusana pyörii ;)

Mut ei mulla taas tän kummempia...

Jäädään jänskäämään josko joku muukin innostuisi pinoilemaan! :)

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..joten kopioin tekstini tuosta toisesta, jonka aloitin hätäpäissäni eilen.. =)

Terves pitkästä aikaa!

Liian harvoin tulee luettua saati kirjoitettua täällä..

Raportoin pikaisesti sillä väsy painaa, ajattelin kuitenkin että nyt tai ei koskaan..

Meidän " Mella" ja " Milla" täyttävät syyskuun puolella 2v. Aivan ihana ikä! Voitte siis päätellä että UHMAA ei kovin paljon toistaiseksi ole, mitä nyt silloin tällöin kiukkukarjumista mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä. PUHETTA on alkanut tulla lyhyessä ajassa, aluksi yksittäisiä sanoja ja nyt 3-4 sanan " lauseita" tai paremminkin sanajonoja. Ihanaa kun ymmärrys paranee koko ajan, molemmin puolin =)

POTTAAN ei tule kummaltakaan, ikinä, mitään. Eivät ole kiinnostuneita koko touhusta vaikka tietävät mitä potalla tapahtuu.

TUTIT ovat käytössä sängyssä. Kovasti ollaan suunniteltu niitä pois mutta se vaan siirtyy ja siirtyy..

ISOJEN TYTTÖJEN SÄNGYT saavat toistaiseksi odottaa, ovat rauhallisia nukkujia eivätkä kiipeile laitojen yli.

Terveitä ovat olleet ja kotiäitinä olen. Täällä sitä puuhaa riittää, sillä muutimme keväällä toiselle paikkakunnalle ja ostettiin oma talo =)

Meinasin tukehtua pullaani kun luin että sinä NAPIAISET olet raskaana =) Onneksi olkoon! Minusta tuntuu että nämä meidän tytöt eivät pääse isoiks-siskoiks =) Mutta paras olla vannomatta. Eli vauvakuume ei vaivaa, raskaanaolo-kuume välillä kyllä ;-) Ja paljon onnea myös muillekin odottajille! Niin sitä mennään toista kierrosta ja vielä selvästi muistan ne odotuspuolen pähkäilyt 2 v sitten!

Nyt meen nukkumaan, puoli 8 aikoihin on taas aamulla herätys..

Palaan taas, ainakin lukemaan!

Jännä.

Vierailija
42/62 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja terveiset Särkänniemestä, eilen käytiin rengasmatkalla ja kivaa oli :).

Sanja: en minäkään ole kuullutkaan imetysteestä...

Olipa kiva Jännä kun putkahdit linjoille kertomaan kuulumisia :). Kiitos onnitteluista, heh, olipa hyvä että sait pullan kuitenkin ujutettua oikeaan osoitteeseen =D. Ei mekään oltais vielä pinniksistä luovuttu, mutta tälle tulokkaalle ei viitsitty enää kolmatta pinnistä hommata. Isäntö tosin jo meinasi luovuttaa ja kasata pinnikset takaisin käyttöön, mutta mä olen pysynyt lujana. Nyt on kyllä parina päivänä nukahtamiset sujuneet kuin ennenvanhaan eli hyvin ja nopeasti, alkaiskohan uutuden viehätys menemään ohi *no koputetaan nyt puuta vielä*. Pottailut on myös sitä sun tätä, kovasti siellä tykätään istua harvoin tehdään mitään. Tuteista luopumista olen tässä pohtinut, pitäiskö se tehdä ennen tämän 3. syntymistä vai jättäiskö ottamatta mitään stressiä ja antais vielä lasten lutkuttaa ;). Ei meilläkään muuten ole käytössä kuin nukkumaan mennessä ja suurimmassa hädässä. Itselläni on ollut tutti vielä kuvioissa 6-vuotiaana! Järkyttävää, mutta totta =O. No, en nyt ihan niin pitkälle kai kuitenkaan omieni kanssa mene ;)...

Kervinen kanssa linjoille kertomaan miten menee ja Truutalta en ole saanut vauvan sukupuoliennusteita (tai sitten on jäänyt huomaamatta?). Salamatkustajan sykkeethän paukuttaa aina sitä 150...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo kauheesti kerennyt olla koneella lähiaikoina. Lomat on pidetty ja nyt sitä taas raadetaan töissä.

Eetu meni onneks tosi kiltisti loman jälkeen hoitoon. Hoki kyllä lomallakin hoitokavereidensa nimiä kokoajan. =) Loman aikana on muuten poitsusta tullut oikeen papukaija. Kaikki sanat matkii perässä.

POTTAILUSTA istuskelee kyllä mielellään, mutta saalis tulee aina vaippaan

TUTIT vielä käytössä, iltaisin lähinnä. Nyt ollut parin viikon jakso et on halunnut tuttia kokoajan. Mistä lie johtuu.

ISO SÄNKY eetu on nyt 3 yötä nukkunut jatkettavassa. Hyvin on mennyt. Nukahtaa samanlailla, kun pinnikseenkin. Ei tuu vaeltelemaan. Lauleskelee kyllä hetken ennenkun nukahtaa =))

Muita galluja en nyt muistakkaan mut laitanpa yhden ite...

LAULAMISESTA Lauleskeleeko teidä taaperot? Eetu osaa aika hyvin laulaa sen ihhahhaa, ihhahhaa hepoo hirnahtaa aa.... Pysyy hyvin sävelessä mut sanat tulee tietty vielä vähän sitä sun tätä. Jänis istui maassa laulusta osaa sen hyppää pois, hyppää pois kohdan.

Oma tahto on ukkelilla tosi kova. Haluu kaikkea ja jos ei saa ni kauhee huuto. Anna, anna, anna ja hampaat on irvessä =))

Nyt lähden valmistautumaan tehiksen katsomiseen. Onnea kaikille jotka odottaa lisää vaaveja. Yritän pinoutua vähän useammin.

T. Nasu

Vierailija
44/62 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli lääkäri neuvola ja jäi vähän tyhjä olo koko käynnistä, empä paljoo mitään uutta oppinut paitsi että vauvan pää on jo tosi alhaalla mutta ei mitään muuta, (ite luulin et vauva on poikittain) mutta siis olis ollu kiva tietää jonkin sortin painoarviota mutta ei se edes kopeloinut mahaa, Jessen odotus ajan korttia sitten kattelin ja vertailin, niin kauhukseni huomasin että masu on nyt niin iso kun silloin kun Jesseä menin synnyttämään ja tässä on vielä ainakin kuukaus että menen tätä synnyttämään (tai niin ainakin luulen) yks neuvolan täti sanoi että aika samankokoinen varmaan tulee kun Jessestä eli (3,605) mutta nyt vähän pelottaa jos onkin 4kg tai isompi, miten mä ikinä jaksan sen ponnistaa ulos kun Jesseäkin ponnistelin vajaan tunnin :( Tarttee ainakin yrittää tuota makeen syöntiä vähentää ettei se kasvattais vauvaa.

Pelottaa vähän kun miehellä alkaa ens viikolla työt ja mä olen ollu välillä aikasen väsyny ja nyt olen saanu hetken aina torkkua kun ukkeli kahtoo poikaa mutta miten käy näiden loppu viikkojen, onneks Jesse vetelee ihan kivoja päiväunia niin silloin saan ittekkin nukuttua.

Meillä on aika hyvin ruvennut tulemaan nyt kakka tai pissa pottaa, ja varsinkin jos potta on olohuoneessa ja leikkii samalla. Ei kyllä mielellään menis mutta kun vaan vie niin kyllä se sitten siihen istahtaa.

Imetysteestä, mä käytin sitä mutta oli aika yhtätyhjän kanssa, ei mulla ollu kovin runsas maidon tuotanto. Ostin sitä jostain luontaistuotekaupasta ja oli aluks todella pahaa, sit rupesin käyttää hunajaa seassa ja kai siihen makuun sitten tottui kun sitä join. Mutta rupes hampaat lahoomaan sen jälkeen, liekkö johtu hunajasta vai siitä että en saanut raskaus aikana tarpeeks kalkkia niin hampaat lohkeily ym... Nyt jos juon imetysteetä niin en kyllä laita ainakaan hunajaa sekaan. Ja kalkki tablettejakin on tullu ostettua kun en syö/ juo paljoo maitotuotteita.

No juups, ompa kiva kun on alkanut mammat kirjottelemaan taas. Heräilevät kesä horroksesta kohti syksyä :)

T.Silja

Vierailija
45/62 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on moni käyny kuulumisiaan pistämässä :)

Hienoa maatuskat, hienoa! Tapu, tapu! :D

Välistä meinas epätoivo iskeä, et yksinkö mä täällä vaan raapustelen, mut sinnikkyys näköjään palkitaan ;)

No, ei sen puoleen, et varmaan kun jakautumaan pääsee ni ei meikäläistäkään täällä paljoa näy... On tuo vauva-arki sen verta uuvuttavaa, et varmaan pienet lepohetket menee itelläki nukkuessa eikä tietsikalla roikkuessa niinkuin nyt... ;)

Sain onneks tuon meidän pimatsunkin simahtamaan päikkäreille. Sillä nousi eilen päikkäreiden jälkeen kuume 38,7 ja sit maattiinkin vaan loppupäivä sylikkäin sohvalla. Aina ku noustiin niin itku tuli ja halus vaan takas pötköttää. Himpulat ja Muumi DVD:t kovassa käytössä. Illalla kuumetta olikin sit jo 39,6 eiku panadolia nassuu ja nukkumaan. Kuume laskikin sit, mut yöllä kun heräs ni oli noussu takas 39,6 ja eiku lisää lääkettä... Sit onneks nukuttii aamuun asti. Aamulla kuume 39 ja oli laskenu nyt ilman lääkettä 38,7, mut annoin kuiteski vähän panadolia ennen ku laitoin päikkäreille jos sais nukuttua paremmin. Taas ollaan koko aamu kateltu vaa Muumeja ja pötkötetty sohvalla... Voi toista pientä raasua! On niin ressun olonen. Vaik tosin hitusen paremmalla päällä ku eilen. Ehkä tää tästä, toivottavasti! Mut nyt kuulema kait kiertää joku parin päivän kuumepöpö!?! Kuulin vaan yhelt tuttavalta et heillä parin päivän kuumetta oli seurannu oksutauti... Toivottavasti tää ei oo sitä!!! Mä en jaksa jos tuo pieni alkaa viel oksentamaankin... Nyt eiku sormet ristiin ja toivotaan et menis nopeesti ohi!

LAULAMINEN on meillä kans tosi in! :) Muutamaan lauluun, kuten tuohon Ihhahhaan, Piiri pieni pyörii ja Missä on peukalo yms typy osaa jo sanojakin vaik paljon tulee omia. Sävelessäkin pysyy aikas hyvin! Ja hirveesti tykkää kuunnella lastenlauluja ja tanssii sitten mukana :)

Omasta navasta sen verta, et pikkusen alkaa jo tuskastuttaa et eikö tää ikinä tuu ulos! Nyt mennää siis 40+4. Saas nähä meneekö käynnistykseen asti niinkuin pimu... Mulla ei näköjään vaan noi supparit osaa itsekseen alkaa ilman kalvojen puhkaisua... :( Ei vaan millään jaksais enää odottaa! Vaik toisaalta ei sen tarttis just nyt syntyy ku haluu hoivata tuota omaa pikku tyttöä. Mut sit taas toisaalta mä haluun sen jo ulos!!! :)

Nyt jos vielä söis vähän ennen ku tuo raasu herää. Veikkaan et ei nuku kauaa, mut sit vois yrittää jatkaa niit unia mun viekus meidän sängys...

Mut palaillaan!!

Vierailija
46/62 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, kun on edelleen pino pystyssä Lokamaatuskoilla!

Olen välillä käynyt lukemassa, mutta jotenkin kirjoittaminen jäi, kun alkoi olla niin yksinpuhelua silloin keväällä..Josko syksy saisi itse kunkin innostumaan, tai sitten ei, kun on monilla töihin lähtöä ja nuita pikkuvaaveja tulossa taloon...

Kiva Katju, kun kaipailit...kummasti mieltä lämmitti ja Napiaiset kans; sullahan oli selvät tyttösykkeet jo alussa, ja ne pitkät sääret siellä ultrassa, niin jäikö silloin kertomatta ennustuksen tulos?! Typykkä siis teille:O).

Meille ei kummempia, terveinä pysytty, pottailua ei harrasteta äidin laiskuuden vuoksi, tutit edelleen aikas tärkeitä ja puhetta ei tule:O(. Se alkaa oikeesti jo kohta huolestuttamaan, kun Milo edelleenkin puhuu latinaa, siansaksaa ja örkkimörkkejä, mutta edes " amppu" , jota hoki ennen lampun nähdessään, ei tule enää... Sitte taas kun oikeen kovasti jotain haluaa, niin kuulen ihan selvästi sanovan; " anna, äätelöö, namii" jne..Taitaa olla toiveajattelua koko homma..Meijän isommat penskat sano kerran, että Milo sanoi " pimppi" ! No just joo, jätkä ei puhus mitään, mutta eka sana ois jotain noinkin tärkeetä, heh!!!

Kauheeta, kun aika on rientänyt, kun Siljankin beibi jo kohta puskee maailmaan..Hui, jännittääkös yhtään, kun tulee pieni vaava taloon ihan justiinsa? Ja Sanjallako on jo nyt varmaan nyytti kainalossa?

Meillä on " iso" sänky jo koottuna makkarissa, mutta toistaiseksi ollut niin kiirettä, ettei olla siirtoa tehty..Tosin Milo on jo pidemmän aikaa nukkun pinniksessä niin, että toinen reuna on alhaalla ja pääsee sieltä itse pois, muttei ole iltaisin sitä tehnyt, aamuisin kyllä..On muutekin kumma tyyppi, kun saattaa päivällä yhtäkkiä ottaa tutin suuhunsa ja rätin kainaloon, ja mennä itse petiinsä.

Kuis Romilla kakkosen haaveet edenneet?

Entäs Pähkiksen iskä, onko jo paremmalla mallilla..Muistan lukeneeni aiemmin, että oli sairastunut vakavasti..

Tosta mammateestä...Muistan, että silloin jo 80-luvulla, oli jotain semmosta teetä, jonka uskottiin lisäävän maidon tuotantoa

ja sitten oli fenkoliteetä, jonka piti vissiin vaikuttaa vatsavaivoihin... Käytin ainaskin sitä fenkolia, ja muuta vaikutusta sillä ei mielestäni ollut, kuin se, että rintamaito oli vihreetä!! Juu u, ihan tosi, kun pumppasin ylijäämiä, niin aivan selkeesti maidossa oli sellainen vihreä vivahde..Uskon kyllä, että ihan itsessään runsas juominen auttaa siihen maidon tuotantoon.(Vanha kansahan uskoo vahvasti, että pilsneri lisää maidon tuotantoa..).. Huh, vieläkin tulee kylmät väreet, kun muistelen sitä Milon ja mun takkuista alkutaivalta..Mullahan oli rinnanpäät niin verillä ja auki, että huusin ja itkin jo ajatuksestakin, että vauva nappais tisun suuhunsa...Huhhuh*nielaisee*..

Vaan nyt toivotan kaunista illanjatkoa, ja ois mukavaa nauttia seurastanne toistekin..

Jaksuja raskautuneille ja yöheräämisten kanssa kärvisteleville, muille muuten vaan mukavaa eloa:O).

Truide

Vierailija
47/62 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hitsit kun meinas pudota kakkulat päästä kun huomasin kuka täällä on käyny! Senkin Truide! Hauska tappa taas vanha tuttu! :)

Juu kiitos kysymästä, meidän iskä on paremmassa kunnossa - tavallaan. Eli sairaus etenee hyyyvin hitaasti ja sitä nyt tällä hetkellä vain seuraillaan. Henkisesti on ollut aika raskasta, mutta näinhän tämä elämä menee, että tiettyihin asioihin ei vain voi itse mitenkään vaikuttaa. Tämä tavallinen arki onkin ollut hyvää terapiaa, kun ikäviä juttuja ei yksinkertaisesti ehdi miettiä liikaa. Ja tästä tulikin mieleen, että KIITOS kaikille maatuskoille tsempityksistä silloin aiemmin, kun niitä todella tarvitsin! :)

LAULAMISESTA tykätään meilläkin. Typy ei varsinaisesti laula itse (paitsi näin: laalaalaa!), mutta kuuntele sujuvasti äidin tai isosiskon laulua. Tanssiminen on myös ihan huisin hauskaa! Rytmikäs lanneliike on pätkällä hyvin hallussa.. ;)

No niin, tällä erää ei muuta kun kauniita unia ja heipat ensi kertaan!

Pähkis

Vierailija
48/62 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään uutta ole tapahtunut, tänään taas neuvola takanapäin ja ei sielläkään mitään mullistavaa, kaikki ok.

Romin vaate galluppiin voisin vastailla että meilläkin edelleen on 86cm vaatteet käytössä, joskin jotkut alkaa olla jo aika pieniä mutta housut menee vielä hyvin. Mutta ollaan myös käytetty jo 92cm. Anoppi on pikkusen hullu näissä vaateasioissa ja kirpparilta kärrää ihan mielettömiä määriä Jesselle vaatteita, yksin päivä se toi kolme n.86cm paitaa ja mä olin ihan että apua, ensinnäkin alkaa olla jo pieni koko ja meillä on tuhat ja sata ton kokoista paitaa. Mä sit puhelimessa sille sanoin kun se alko taas papattaa kirppareista että ei enää yhtään paitaa Jesselle ellei sitten ole reilusti yli 92cm, meille ei kertakaikkiaan mahdu enää. Toinen vaan vetoo siihen kun on niin halpaaa arghhhhhhhh!!!!!!!! En tiiä ottiko sitten vähän nokkiinsa. Mutta vois kysellä että mitä Jesse tarvii. Kerran sille puhuinkin että alkaa kengät olla vähissä, no eikös se sitten kirpparilta ostanu kolmet kengät samantein ja varmaan uusia tarttuu mukaan enskuussa sitten myyrmäestä (tai siis uusvanhoja). Hyväähän se tietenkin tarkottaa mutta liika on aina liikaa.

No joo eipä tässä muuta taidan ruveta nukkumaan.

T.Silja

Vierailija
49/62 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko taas vilistänyt vauhdilla, ja kun koululaiset/opiskelijat valtaa tämän koneen, niin saan suunnilleen varata taas aikaa, milloin pääsen turisemaan. Ostettiin meijän kakkoselle rippi+15-vuotislahjaksi kannettava, josta maksoi itse satasen, joten yksi vähemmän tällä kotikoneella notkumassa..

Romin galluun; Milolle ostin just eilen lenkkarit, koko 24(oli tosin pienehkö ja kapea malli)ja mummi osti sille uudet kävelykengät kokoa 23. Tähän asti kulkenut 22:ssa, ja ne on just sopivat. Välikausihaalarin ostin 92 kokoa, ja luulen että talvipukukin saa olla sen kokoinen, ellen sitten vasta kevään puolella osta, jolloin kyttäisin alesta 98:a. Sisävaatteet pitkälti 86/92..Niissä vaatteissa vaan tuntuu olevan ihan senttienkin heittoja valmistajasta riippuen.

Pitäs kohta hakea vitonen koulusta, ja sitten lähteä käyttämään tota esikoista asioilla; HKL:n toimistoon päivittämään opiskelijalippu ja pankkiin hakemaan vihdoinkin automaattikortti, kun sai vähän tienestejä kesän mittaan tililleen. Meemmä siis Itikseen, niin saa hoidettua molemmat asiat samalla kertaa, ja äitee voi pyörähtää kaupoissa..Eilen oltiinkin parin ystäväni kanssa treffeillä Itiksessä, ja sehän meni koko kauppakeskus pimeeksi muutamaksi toviksi sen pikkusen ukkosen vuoksi..Mullakin auto kattoparkissa, joten tarvitsin hiukkasen kantoapua, että sain kaksista rullaportaista kannettua rattaat ja poitsun katolle...Ei nääs rulliksetkaan tietysti toimineet..No, onneksi en ollut hississä tossa kohtaa, ois voinut pieni paniikki iskeä, huhhuh.

Milon sanavarasto on edelleen aikas kehno: " piipaapiipaa" hokee, kun näkee hälytysajoneuvon, ja " namii" tulee ihan selvästi, kuten myös aika ymmärrettävästi siskon nimi..Ehkäpä se ei olekaan aivan mykkä!

Siljalle jaksuja vielä viimiselle piinaviikolle(toivottavasti jääkin viimiseksi, hih) ja oohan varovainen sen jalkasi kanssa..Mullahan Milon kanssa joskus puolivälissä jo odotusta meni jalka niin alta, että en kertakaikkiaan pystynyt liikkumaan mihinkään (vika lähti jotenkin selästä asti) ja jouduin soittamaan ukkelin hakemaan mut autolla läheiseltä busapysäkiltä..Ei oo kivaa, ei noi vaivat..

Milo tuli viereen vonkaamaan, joten paree lopetella tähän...

Hei vaan kaikille!

Truutta

Vierailija
50/62 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenku tissihuuto taas käy ;)

Meillä kengät kokoa 23 ja vaatteet 86/92. Housuissa vaan 92 tuppaa olee vähän liian pitkiä...

Siljalle tosi paljon jaksuja! Kyllä se kohta sieltä tulee! :)

Jahas, olikin sitten tosi pikanen käynti. Palaillaan :)

Vierailija
51/62 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vain pinoa nostamaan, kun ei viittis aina olla selaamassa sitä kauhian kaukaa..

Kuis Romin eiliset bileet sujui? Olikos lapset mallikkaasti, tai siis osasivatko jo leikkiä keskenään?

Meille on taas vaihteeksi muuttanut Monsteri!!! Tuo lapsi, joka kylässä ja kylillä ollessaan, on niin " ensikainovieno" , muuttuu kotona aivan hirviöksi!!!! Saattaa nousta pöydälle seisomaan ja nakkaa sieltä kamat lattialle, tai sitten repii sivuja (kirjaston mielellään)kirjasta, tai heittätyy lattialle huutamaan pää punaisena, tai kiusaa sisaruksiaan tai ihan mitä vaan..Vaihdokas se on, sanon minä! Eihän mun Kullannuppuni voi olla tuollainen. Onko muillekin muuttanut joku outo Känkkäränkkä, onhan ?

Siljalla jänskät paikat, kävi kuin vaan, niin ei enää mee ku korkeintaan kaks ja puoli viikkoa, niin ootten kahden lapsen perhe! Aikas ihanaa, vai kuin? Koitahan nyt nauttia vikoista hetkistä, ja paijata masua ja levätä, jos vain mahdollista, kun sitten taas on hetken aikaa vauva-aikataulut. Ja kyllä sitä masuakin tulee ikävä, vaikka ei se näköjäs mihinkään lähe, muuttaa vaan olomuodon löysemmäksi..Nimim. Näin on ja pysyykin...

Millonkas Napiaisten laskttu aika olikaan? Menikö sinne lokakuulle vai keksinkö omiani?

Ens su lähtee meiän kolmonen leirikouluun Inariin!! Ovat sunnuntaista lauantaihin reissussa, ja kyllä aika hurjalta tuntuu..Menevät ja tulevat bussilla yöaikaan, ja nään jo sieluni silmissä Konginkankaat ja kaikki muut kauheat onnettomuudet... Kai tää on loppuelämä tätä, huolta aina jostakin...

Odotan taas muitakin maatuskoja linjoille, joten älkäähän nyt turhaan antako ihmisten täällä seisoskella:O).

Mukavaa viikon alkua!

Trutti ja Milo-Monsteri

Vierailija
52/62 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ollaan vielä yhdessä koossa ja ihan kypsiä jo odottamaan, tuntuu että tää viimeiset pari viikko on ollu vaan sellasta riutumista, tekemistä olis mutta mitään en oikein osaa/ viitti tehä, missä se pesän rakennus viettikin on mikä pitäis tulla ennen synnytystä (ei taida olla synnytystä tiedossa siis lähimain) ja vielä on laskettuun päiväänkin 4 päivää :( saatikka sitten kun (/ jos) yli menee :( Mitään tuntemuksia ei siis ole synnytyksestä, mies tosin on heti ihan skarppina kun vähänkin mainitsen että nyt vähän supistelee tai jotain sinne päin, niin se on ihan että ei kai se nyt vielä, hän ei ole ehtinyt nukkumaan vielä :D olikohan raukka ihan yliväsynyt kun Jesseä oltiin synnyttämässä, yö meni sairaalassa ja seuraavana päivänä oli hetken töissä ja illalla vielä kavereiden kaa baariin.

No joo, sen verta sain tänään tehtyä että lajittelin vauvan vaatteet, pienimmät jo tonne kodinhoitohuoneeseen ja loput vielä vaatehuoneeseen, on aika poika painotteisia vaatteita (Jessen ja Jessen serkun vaatteet) on siellä muutamia unisex vaatteita. Että kyllä tässä nyt taidetaan mennä poikaa synnyttämään, on se aikamoinen yllätys jos sieltä tyttö pyörähtää :) Pojalle nimeäkin tässä enimmäkseen pohditaan, ehkä senkin takia kun tytölle mulla nyt sitten olis kyllä nimi jo valmiina mutta siitä ei olla miehen kanssa puhuttu.

Mahasta olen kyllä nauttinut ja silitellyt, pelottaa jos tää todella on se viimeinen raskaus mitä mies uhkailee. Mä olen vaan sanonut että ei siitä tarvii vielä puhua kun en mäkään ajatellu ruveta näitä lapsia ihan tehtailemaan mutta kyllä mulla kolmaskin olis haaveissa sitten joskus.

Jesse putos tossa alkuillasta meijän sängystä, hyppi siellä ja muksahti alas, en ollu edes näkemässä (kauhea äiti kun lapsi yksin riehuu sängyssä) kuului vaan muksahdus ja hirvee huuto. Pieni kuhmu ja punanen läntti on nyt merkkinä otsassa, pikkusen on levoton olo että ei kai vaan käyny pahemmin mutta loppu ilta on menny kyllä ihan hyvin ja tuolla se huoneessa jo nukkuu ja välillä jotain uni ölinää kuuluu. Tuskin tulee sitä enää sitten heräteltyä yöllä. Jesse on kyllä ihan itte osannu nuo yö herättelyt hoitaa vaikka aika hyvin on nukkunut nyt pari viimeistä yötä.

Kaivoin muuten taas oman nukkeni tuolta komerosta Jesselle leikkeihin, tykkää sitä hoidella ja laittaa nukkumaan. Istuvat jopa samalla tuolilla kun kattovat telkkaria. Tänään laitettiin vaippakin vauvalle. Pikkusen menee välillä retuuttamisen puolelle ja saattaa paukauttaa jollain lelulla tai istua päällä mutta pikku hiljaa tässä opetellaa vauvojen kanssa olemista. Mummolassa on nukenrattaat joita tykkää työnnellä välillä, meille ei kotiin osteta ellei tule sitten tyttöä mutta siihen asti saa mummin luona työnnellä rattaita, meillä hoidetaan vauvat sitten ilman rattaita.

No joo pylly tai jalka, mikä lie painaa niin kovasti taas kylkee kun tässä lysyssä istun niin taidan mennä maate.

T.Silja

Vierailija
53/62 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanjalle ja perheelle ONNEA prinsessasta:). ihania vauvauutisia :)!

Tän meidän kuopuksen eräpäivä olis marraskuussa, 5. päivä. Jotenkin vaan tuntuu ettei mennä sinne saakka. Vointi on ollut helvetin väsynyt eikä niin onnellinen, jotenkin pelottaa että mitä siitä tulee kun vauva syntyy. Muuten on vointi hyvä, eli kaikki neuvolan kontrollit on ihanteelliset. Painoakin on tullut vasta 3,5kg (niin sitä löytyy multa ihan riittävästi omasta takaa, eli hyvä niin). Tuplat ovat edelleen erittäin energiaa vieviä, ihania kiukku- ja narinapusseja, temperamenttisia pieniä pippureita. Tyttö vaan kokoajan haluaa jotain, " haluan pullaa" , " haluan leipää" haluan juustoa" " haluan pomppia" tai kyselee " missä on...?" Huvittava pakkaus. Pojalla on hurjaa vauhtia alkanut sanavarasto karttua, aika vähäpuheinen oli pitkään, mutta nyt on kova vauhti sen suhteen tosiaan päällä. Sandaalit meillä on kokoa 24 ja nyt varmaan 25 kävelykengät saa ostaa, " vanhat" kengät on 23 ja vielä mahtuu (liikkumisvaraa ei tosin kauheasti ole). Vaatteet on 92cm, mutta nyt on ostettu syksyksi kokoa 98 (housut tuntuu vielä hitusen pitkiltä). Kevään 92cm haalarit menee ONNEKSI vielä tämän syksyn :)!

Kuulkas siskot, täytyy nyt ihan sanoa että tämän yhden odottaminen tuntuu tuplasti raskaammalta kuin noiden kaksosten ;)! Tuplaraskaudessa kun laittoivat saikulle rv24 ja sen jälkeen sitä sai van olla ja paijailla masua loppuun asti. Mitään ei tarvinnut tehdä ja sai nukkua ja lepäillä ja hemmotella itseään :), oi niitä aikoja ;)... Nyt tuntuu että kohtu tulee kohta kurkusta pihalle ja tämän yhden vonkaleen liikkeet tekee kipeää verratuna duon hempeisiin potkuihin. Kaksikon perässä juostessa alkaa supistella kipeästi, mikä sekin on uutta. Tuplia odottaessa sain ekat supistukset synnytyssalissa. On kyllä jotenkin niin täydellisen erilainen raskaus, molemmissa omat ongelmansa ja hyvät puolensa.

Jaa mutta johan tässä tuli taas valitettua tätä omaa kurjuutta riittävästi ;). Siljalle sinne jaksamisia viime metreille :)!

Vierailija
54/62 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu meidän kesänpäättäjäisbileet meni hyvin, aikuisia oli jotain reilu kymmenen ja lapsia kuusi.

Täytyy varmaan kohta rupee kaivaan välikausihaalari esille ja puuvillapipot, sen verran oli aamusella kylmä. No aurinko tosin vielä lämmittää että ehkä se ei vielä tällä viikolla ole ajankohtaista, mene ja tiedä.

Voi vitsit noi päivänukutukset on alkanut viemään aikaa...en haluaisi vielä että poika ne lopettaisi, vasta ensi kesän ' saa' lopettaa jos haluaa...

Mun äiti tulee illaksi hoitamaan poikaa kun me mennään miehen kanssa kahdestaan kuuntelemaan Bo Kaspers Orkester' iä Finlandia talolle. Viime loppuvuodesta piti jo mennä mutta sitten tuli eteen pojan leikkausasiat joten myytiin liput eteenpäin.

Ei muuta ihmeempää tänne, nyt muihin hommiin.

Vierailija
55/62 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempeistä, sitä tarvitaan, vaikka pakkohan tämä on kaikki jaksaa ja kestää kun itte on osallisena kaikkeen ja lopussa on niin ihana palkinto.

Napiaisille kans voimia raskauteen, vaikka mulla on menny ihan hyvin tää raskaus niin kyllä se on ollu rankempi kun Jesseä odottaessa, olihan kaikki helpompaa kun oli vaan minä ja mies, nyt on pieni vesseli ja sen jälkeiset raskaus ongelmat jotka toistuu kuulema pahempana seuraavassa raskaudessa, heh nyt neuvosta vaari jos meille koskaan tulee enää kolmatta vauvaa niin pakko saada ainakin selkä kuntoon sitä ennen.

Mulla oli tänään kans vaikeuksia saada Jesse päiväunille, nukutan sen vielä vaunuihin ja yleensä olen laittanu sille valjaat että se pyysyy makuullaan ja tänään sitten kun luulin että poika nukkuu niin rupesin avaamaan valjaita (kun pyörii niin paljon niin valjaat ei purista kun ne on avattu) niin eihän se veijari nukkunutkaan ja sit meni taas puol tuntia et sain sen uudelleen nukkumaan, että vähän otti pattiin, siihen meni yhteensä tunti että sain sitten pojan vihdoin nukkumaan, mutta toisaalta me herättiin vasta noin klo 8 että luulen että laitoin pojan liian ajoissa unille.

Nyt muuten kyssäriä Katjulle ja Sanjalle, että mitenkäs teillä sujuu päiväunet kun on vauva, miten ehditte kaikkia nukuttamaan tai siis nukahtaako teillä itestään? Mä olen pohtinut sitä kun Jesse siirtyy tässä varmaan kohta puoliin sisälle nukkumaan ja kun olen vieressä nukuttanut loppuun asti että mitenkäs sitten vauvan kanssa jos sillä ei satukkaan olemaan sama rytmi?

Tänään vessassa oli pikkuhousunsuojassa aika iso löntti, liekkö limatulppa vai ihan vaan valkovuotoa, en tiiä mitä oli mutta nyt on ainakin taas ihan suorastaan kuivakausi, toi valkovuoto on ollu aika runsasta nyt viimeisen viikon ainakin. Eikä erityisesti supistele, takapuoli/ häntäluu on aika kipee välillä, siis jomottelee ja masu on herkästi kovana mutta eikai tässä nyt vielä synnyttämään lähetä, huomenna on neuvolakin. Ei Jessen aikana mulla ollu näin paljon juttuja ennen synnytystä, mä vaan olin ja sitten se poika syntyi. Nyt maha on usein pinkeenä ja pientä supistelua, äsken suihkussa tuntui että se pää kohta tulee sieltä ulos, ei tehny kipeetä mutta oisko ollu sellasta paineen tunnetta.

Truuttalle muuten lohdutukseks, meilläkin on välillä täällä pikku riiviö, onneks vaan välillä, ei ole vielä sellasta jatkuvaa uhmaa mutta tässä nyt ainakin tänään ja eilen on ollu vähän pinna kireenä Jessellä, herkästi suttuu jos asiat ei mene niinkun haluaa. Keittiössä raivoo kun ei saa mitä haluaa, kun en olevinaan ymmärrä mitä se haluaa vaikka tiedän että keksin haluaa ruoan jälkeen, joskus olen antanu keksiä kun on niin reippasti syöny mutta sitten kun en aina annakkaan ja joskus Jesse muistaa että vois keksiä pyytää niin raivari siitä tulee.

No joo taidan mennä lepäämään jos vaikka lähtö tuliskin sairaalaan (mutta en usko) niin jaksan paremmin jos on nukkunut :)

T.Silja

Vierailija
56/62 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yömyöhällä täällä kirjoittelen...

Oon ruvennu ahkeraksi liikkujaksi :) Ollaan parin naapurin rouvan kanssa alettu iltalenkkeilemään kahdeksan-yhdeksän maissa ja eihän sitä sitten osaa rauhoittua heti nukkumaan, kun tänäänkin kymmeneltä sitten lenkiltä palattiin.

Siljalle tulin vastailemaan kyssäriin. Meillä siis aika helppoa tuo nukkumaan laittaminen. Niin päiväunille kuin yöunille. Päikkäreille pojat vaan vien. Isompi menee mein sänkyyn nukkumaan ja keskimmäinen omaan sänkyyn. Nukahtaavat sinne itsekseen. Pienin pojista nukkuu sisällä kopassa olkkarissa. Kun herra ei suostu nukahtamaan ulos, ei niin millään! Siksi pitää noita poikia jakaa eri huoneisiin, että muuten eivät malta käydä nukkumaan nätisti. Kaksi vanhempaa alkaa temuamaan ja jos vien pienimmän omaan sänkyyn niin esikoinen ei sille anna unirauhaa kun myllää pedissä tovin ennen kuin nukahtaa. Pinnasänky kun siis meidän huoneessa.

Kohta pitää kyllä alkaa saada nuo kaksi vanhempaa nukahtamaan omiin sänkyihin ja samaan huoneeseen päikkäreille. Pääsee sitten tuo pienin myös omaan petiinsä. Meillä siis tuo 4 vuotiaskin kun vielä nukkuu 1½ tuntia päikkäreitä.

Illalla meneevät myös samaan aikaan nukkumaan kaikki. Iltasadun jälkeen vien isommat sänkyihinsä ja sinne jäävät ja pienin menee iltamaidon päälle omaan sänkyynsä nukahtamaan itsekseen.

Meillä jotenkin vaan aina menny nuo rytmit yksiin aika nopeesti. Pienet on vaan sulautuneet esikoisen rytmeihin.

Jouduin kyllä silloin keskimmäisen synnyttyä esikoista nukuttelemaan ja olemaan tovin hänen vieressään. Itkuhälytin oli mukana nukutuspuuhissa kun keskimmäinen nukkui vaan ja ainoostaan päivisin ulkona silloin.

Iltaisin koitin saada sitten keskimmäisen aina sitteriin nukkumaan siksi aikaa että sain esikoisen nukkumaan. Onneksi meillä se koliikki tuolla keskimmäisellä sattui ajalle 02-12 ja hän siis torkkui silloin iltaisin vielä suht tyytyväisenä. Esikoinen oppi kyllä aika piakkoin sitten nukahtamaan itsekseen ja nukuttelut jäi pois. Tää mein pienin on siitä veikee kaveri ollut syntymästään sakka, ettei suostu nukahtamaan syliin. Alkaa kitisemään syötyään silmät ristissä ja kun hänet siirtää omaan sänkyyn nukahtaa sinne heti. Oikee ihanne vauva nukkumisien suhteen!!! :)

Tulipas pitkä stoori meidän nukkumisista :)

Nyt nukkumaan... jos huomena tulisi kuulumisa rustaamaan.

t. K@tju ja poikakolmikko

Vierailija
57/62 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusen on jännät paikat, laskettuaika tänään ja aamusta jo alkoi supistella enempi ja vähempi, kello kädessä ei tässä sentään vielä vaikka yhesti meinasin jo ruveta laskemaan. Sit oli paikko kysästä kaverilta et voidaanko tulla kylään. Ei vaan huvittanu kotona miettiä suppareita. Ajattelin et mennään pyörällä että päästään ripeesti, heh no alku oli pikkusen kankeeta kun eikös heti alkanu supistella mutta rauhallisesti poljin ja siitä se sitten lähti sujumaan, ei sinne kaverille aja kun noin 5min pyörällä. Siellä sitten aika meni nopeesti ja muutamia suppareitakin tuli. Sit kotiin vaan takas syömään ja Jesseä nukuttamaan. Tässä siis ollaan edelleen kasassa. Taaas äsken supisti aika lailla, istua ei oikein sais.

Eilen neuvolassa sain vähän huolen aihetta kun sydänäänet oli vaan 120 ja alle, jopa 117. Terkka sitten sano että haluaa kuunnella vielä uudestaan että hän ottaa yhden asiakkaan tässä välissä. Mä sit venailin noin 20min ja se toi mulle mehuakin että saatais vauvaan vähän ytyä. Sitten uudelleen otettiin ne äänet, no se sai sitten 120-130 ja sano että jatketaan näillä, ihan ok on ja liikkeitä vaan pitää seurata. Nukku vaan sillä hetkellä ja kerää voimia synnytykseen kuulema. Kyllä nyt hermostuttaa kun ei tää ole enää mikään vilkas tapaus ollu että onhan kaikki vaan kunnossa. Ja sit mä pelkään että entä jos sitä lapsivettä tuleekin tihkumalla ja en tajuu sitä :( On tässäkin nyt huolia viime metreillä.

Sitä venyvää limaakin on tullu taas eilen ja tänäänkin, mitähän lie, eikös se limatulppa tule kerralla vai?

No tarttee mennä syömään, taas supistaa,pitää varmaan se kello ottaa ja laskee välejä. Saa kyllä syntyä parin päivän sisäään, en kestä jos tälleen pitkään supisteleee.

T.Silja

Vierailija
58/62 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas taas pino karannut kauas, kauas...Hei tytöt, eihän nyt anneta tämän pinon taas kokonaan tyrehtyä tyhjyyteensä...

Tänään on Siljalla SE päivä...Jokohan on beibi vilkaissut allakkaa, ja päästää äitin nauttimaan vaavin tuoksusta??

Itse heräsin 04.57, ja ajatuksissani sitten palasin kahdeksantoista vuoden taa; 05.04 syntyi silloin meidän esikko, ja aika liikuttuneessa mielentilassa aamuyötä valvoskelin..

Meidän Monsteri on hiukan rauhoittunut, kun keksin mennä aamupäivisin purkamaan energiaa puistoon! Eilen ja tänään ollaan oltu aamusta puistossa tunnin verran, ja voi vitsi, kun Milo nauttii..Poitsu hyppii ja juoksee edestakaisin, kokeilee jokaisen pallon ja lelun ja on ihan fiiliksissä..Sitten kotiin tultua nappaa rätin ja tutin taas kainaloon(tutin kylläkin suuhun) ja samantien päikyille..Ei millään jaksanut edes syömiseen keskittyä, vaan nukkumaan piti jo heti laittaa..Syö sitten lounaansa vasta unien jälkeen..

Onkos muilla muuten kuinka tarkkaa noiden ruoka-aikojen kanssa? Meillä kun on aika freelancerin hommaa, heh..

Johan oli eilen sitten taas itsensä tartutettava BB;n saloihin..Ihanaa, kun se alkoi, kun mä oon työiltoina ollut ihan epätoivoinen, kun ei oo telkusta tullut mitään katsottavaa, ja kun pää käy niin ylikierroksilla, ettei unikaan tuu ennen puoltayötä..Nytpähän voi sitten tyhjätä aivonsa BB,n ääressä. Tunnustaako muut tuijottavansa sitä?

Meillä sano itsensä irti sitten sekä dvd että digiboxi:O(. Pitäs hommata uudet..On kyllä dixiboxit parissa huoneessa, mutta nyt kun olkkarin boxi pimahti, niin se on paha ja Milo on ihan ihmeissään, kun ei Autot-dvd;tä saa enää lainkaan katsoa..Onneksi hätätilassa voi katsoa tietsikalla tai pleikkarilla...

Tarttis lähteä shoppailee muutamat hanskat syksysäiden varalle, ja komoselle kaikkea tarpeellista leirikouluun..Sinnekin pitää ostaa mm.puukko, taskulamppu yms.

Aurinkokin meni piiloon, höh!

Mukavaa loppuviikkoa, ja Silja tulee sitten heti kertomaan vauva-uutiset, kun on aihetta, jookosta?

Truide

Vierailija
59/62 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tämäkin kuukausi vierähti?! Mutta ihan hyvä kuukausipinkka ajatellen miten huonosti aiemmin pinkka pysyi hengissä.

Voi jiesus mikä yö takana, poika siirrettiin eilen isoon sänkyyn ja siis se mylläsi eestaas IHAN KOKO YÖN, eli meikä sitten valveilla ettei kaveri vaan tipu sieltä alas. Oliskohan se pinnis pitänyt vielä pitää...sekin oli jo niin ahdas...en tiedä. Taisi poika nukkua itsekin huonosti ja nousta väärällä jalalla sillä ollut hieman kiukkuinen myös hän tänään (kuten äitikin).

Miten teidän muiden siirtymiset ovat sujuneet isompaan sänkyyn? Jotka olette jo siirtäneet.

Truutta kyseli jotain mutta pää nyt kiukusta tyhjä joten en muista, sori.

Mukavaa perjantaita kaikille!

Vierailija
60/62 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siljalle tosta nukuttamisesta, et mein pimu nukahtaa itsekseen omaan sänkyyn sekä päikkäreille että yöunille. Laulan vaa pari laulua ja sitten toivottelen hyvät yöt ja lähden pois. Oven jätän auki. Siellä se pimu sitten höpöttelee itse itsensä uneen.

Tuolla pikkuisella ei mitään rytmiä vielä oikeastaan ole. " Nukuttamiset" on onnistunu ainaki tähän asti ku ei siinä kauaa mee. Iltaisin tuo pieni on koko ajan rinnalla, ni sillon on hiukka vaikeeta välistä ees löytää sitä pientä aikaa mennä laulamaan, mut oon kuiteski yrittäny ehtiä! Muutaman kerran se on siel odotellu hissukseen äitiä kun on sanottu et äiti tulee ku on syöttäny vauvan.

Meilläkin pimu tarttee ihan selkeesti tuon ulkoilun puistossa aamupäivällä tai muuten se on yks kiukkuiita. Vaunuillaan nyt tonne vähän kauemmas puistoon joka aamu ku siel on tosi paljon äitejä lapsineen. Pimulle riittää siellä puuhaa ja seuraa! Maittaa päikkäritkin sitte paremmin!

En oo kauheen tarkka noist kellonajoista, mut yritän kuiteski pitää vähän rytmistä kiinni. Tuntuu et kaikki sujuu vähän helpommin ku mennää tutun kaavan mukaan. Välillä (yleensä vkloppuisin) menee kaikki vähän sinne päin jos on ohjelmassa jotain muuta ni ei pysty niin pitää kiinni toisen nukkumisista ja syömisistä. Sillon nukutaa päikkärit ehkä autossa tms ja syödään mitä on tarjolla.

Romille: Meilläkin kesti parisen viikkoa ennenku se nukkuminen suju han kunnolla siel omassa isossa sängyssä. Siinä välissä oli myös hyvän nukkumisen jakso, mut sit tuli taantuminen... Kovasti yritti aluks tula sängystä pois ja sitte itku tuli ku jätti yksin. Meillä ainaki autto ku jätettiin ovi auki ni kuulee sitten meidän äänet olkkarista.

Koht on mumi tulossa kylään joten täytyy lopetella! Palaillaan! :)