Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ღ.¿:*¨`*:¿.ღ LOKAKUISET-05 ELOKUU ღ.¿:*¨`*:¿.ღ

01.08.2007 |

Ajattelin ihan huvin vuoksi availla meille uutta pinoa, jos edes jonkinmoista keskustelua saatais pidettyä yllä ;)

Meille ei mitään uutta. Itsekin viel yhes koossa. Yliaikasekshan tää meni, niinkuin vähän arvelinkin. Eikä juuri mitään merkkejä oo havaittavissakaan... :(

Noh, ikävähän tätä masua sit taas tulee kun se on poissa, joten pitäs nyt nauttia kun vielä voi!

Viime pinossa kyselin tosta imetysteestä, mut ei kukaan vastaillu... Kysyn nyt kuiteski uudestaan varmuuden vuoksi, elikäs onkos kellään kokemusta tuon käytöstä? Ja jos on, niin millaista?

Ollaan aika paljon sisustettu nyt tuota pimun huonetta kun kaikki vauvakamat piti viedä meidän huoneeseen uudelle tulokkaalle. Alkaa pikkuhiljaa olee jo ihan kaunis " ison" tytön huone! :D

Hirmu kalliita vaan kaikki lasten tavarat! Tekis mieli hankkii vaik mitä, mut en kyl näillä hinnoilla! Vaik sinänsä viel aika turhaa, kun aikas vähän tuo pimu aikaansa omassa huoneessaan viettää. Olkkarissahan se meidän kiusana pyörii ;)

Mut ei mulla taas tän kummempia...

Jäädään jänskäämään josko joku muukin innostuisi pinoilemaan! :)

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa taas oikein kylmät väreet.. Pieni vauva.. IHANAA!! :)

Siljalle tsemppiä odotuksen loppumetreille. Kurjaa kun parisuhde pännii, mutta kokemuksen äänellä voin sanoa (jos nyt yhtään lohduttaa..), että odotus- ja varsinkin vauva-aika on ainakin meillä ollut suhteen kannalta AINA se vaikein ja stressaavin. Selvitty ollaan kuitenkin, vaikka joskus on meinannut usko loppua. Voimia ihan hurjasti sulle!!

Nyt en ehdi kummempia turista, kun tänään on tosi kiire aikataulu. Helteistä maanantaipäivää vaan kaikille!

Pähkis

Vierailija
22/62 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja iskälle, ja pienelle isosiskolle ja kaikkea hyvää vauvatyttöselle! Hienot oli mitat neidillä!!

Ja Siljalle jaksuja..yhdyn Pähkiksen sanoihin, että toi odotusaika ei aina oo sitä auvoisinta aikaa ukkokullan kanssa, eikä ihan heti synnytyksen jälkeenkään, kun itse on hormonimyrskyn kourissa, ja mies ei ymmärrä mitään..(näin kärjistetysti..). Mutta kyllä tuo on ohimenevää, usko pois.

Viime viikko oli aikamoista haipakkaa, kun olin töissä joka ilta ja lauantain, ja sitte oli ne rippijuhlat. Kiitos kysymästä, Romi, juhlat sujui oikein mallikkaasti, mutta nehän olivatkin aikas pienimuotoiset, juhlakalun toivetta mukaillen. Päivänsankari sai rahaa ja kauniin ristin. Meillä jäikin kaikki muut lapset kotiin, paitsi esikoinen lähti kirkkoon mukaan..Hyvä niin, että mummi oli kotihengettärenä, sillä kirkossa oli kuuma kuin saunassa ja huono ilma, ja toimitus kesti kuiteskin puolitoista tuntia.. OIs Milo varmasti vetänyt oman show:n kirkossa, ja perkeleet kun ei sinne oikeen sovi, ja mulla tunnetusti sammakot lentää suusta hermostuessani, niin ois voinut olla aikas mielenkiintoinen tilaisuus, jos ois koko lapsilauma ollut siellä..

Nyt on pienimuotoinen ketutus päällä, kun miehen prätkäkypärä varastettiin eilen duunipaikan varastolta:O(. Harmittaa pirusti, kun maksoi yli 300, ja vasta nyt keväällähän sen osti..Prätkävakuutus kyllä korvaa sitä, mutta kun omavastuu on 150, niin takkiin tulee joka tapauksessa..

Pähkis kyseli känny-ja reppuasiaa...Meillä ei oo kännyä, kun vasta kolmella vanhimmalla, ja oon aatellut ettei noi nuoremmat tarttekaan, niin kauan kun olen kotosalla päivät..Mutta mielestäni ihan hyvin teijän neiti ekaluokkalainen voi ottaa kännyn kouluun..Meidän kolmonen ainaskin pitää kännyn suljettuna koulupäivän ajan, ja avaa sen vasta vikan tunnin päätyttyä..Näin ei häiritse ketään, ja jos känny katoaa, niin ei ole muuta rahallista menetystä, kuin itse laite, kun ei siten voi ulkopuolinen sillä soitella..Ja saldorajoitushan kantsii varmaan ottaa siihen.

Repuissa taas on tosiaankin ihan kauheesti eroja; Kolmoselle piti ostaa varmaan kaks reppua jo ekalla luokalle, kun hajos vetskarit tai saumat, mutta sitte taas neloselle ostettiin reppu ekalle luokalle jostain Tarjoustalosta tarjoushinnalla, ja vieläkin on aivan ehjä ja kelpaa hälle, vaikka aloitti nyt kolmannen luokan!

Kyllä taas on hikiset oltavat; kuinkahan Sanja jakselee näillä helteillä, kun maitoa pukkaa ja muuteskin vielä vähän synnytyksen " jälkitilat" vuotoineen päällä..Huhhuh, muistahan juoda kovasti paljon!

Ei parane enempiä jaaritella, mutta jäädään odottelemaan Siljan vauva-uutisia.(aatteles, Silja, että jos sun =teidän vaavi syntyy silloin 30.8, niin mulla tulee sinä päivänä kuluneeksi 18 vuotta, kun esikoinen syntyi..Snif! Ja muistan senkin kuin eilisen päivän kaikkine synnytyksen hetkineen, ja paksutukkaisen käärön sylissäni!! Niin se aika kuluu loppujen lopuksi ihan mieletöntä vauhtia...)

Ihanaisia kesähetkiä kaikille, ja käykäähän kertomassa kuulumisianne..

Truide ja Milo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelenpa tässä nopeasti, kun kävin tuossa hammaspesu-pinkassa kääntymässä myös. Ehdittekö/viitsittekö muut kommentoida muissa pinoissa koskaan mitään? Mä kun en yleensä ehdi tännekään kuin pikaisesti. Kerran kävin muuten av:lla vastaamassa johonkin kysymykseen, mutta sielläkin ihan Pähkiksenä. Ne " nimettömät" kommentit on välillä jotain ihan kauheeta..

No joo, odotin siis löytäväni täältä Siljan kuulumisia. Huhuu! Tulepa kertomaan miten jakselet!? Joko olet paremmalla mielellä? Vai vauvaako oot pukkaamassa..? ;)

Ja napiaisilta piti kysyä, että koskas se laskettu aika sulla on? Juu oonhan mä sen täällä " kuullut" , mutta mun nupissa ei asiat pitkään pysy.. Mikä vointi sulla?

Ja muutkin odottajat hoi! Tulkaa raportoimaan! Olikos ainakin Harju ja Hömötintti? Sorry jos nyt meni nimimerkit metsään..

Jeps joo, nyt on taas mentävä. Palaillaan!

Pähkis

ps. Kiitos Truutta koululaiskommenteista. Meillä meni muuten eka päivä loistavasti, kuis teillä?

Vierailija
24/62 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan kulutettu sunnuntaista lähtien päivät lähestulkoon sisällä, pojalle iski vauvarokko. Onko kenenkään ' vauvoilla' ollut se jo? Aika harmiton mutta ikävä kun kuume nousee niin korkeaksi.

Ruoan jälkeen lähdössä hakemaan parisängyn jalkoja, päätin että nyt uutta ilmettä isompaan makuuhuoneeseen ja vanha sängynkehikko lähtee. Vähän uutta textiiliä jne niin johan on kuin uusi, heh.

Olettekos Korkeasaaressa käyneet tänä kesänä? Ajateltiin josko poju on viikonlopuksi jo kunnossa niin voisi pyörähtää siellä.

Silmiä väsyttää kun luin melkein koko pojan päikkäreiden ajan, ei taas ole vähään aikaan lukenut noin ' pitkää' pätkää putkeen.

Joskus silloin tällöin tulee kommentoitua jotain muuta pinoa, ei kovin usein.

Kiva että Truuttendaalissa rippijuhlat menivät hyvin!

Nyt syömään...

Vierailija
25/62 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään neuvolassa th sanoi että ei se vielä tänään eikä huomennakaan synny. Ei ole vielä kiinnittynyt mutta pää tosi alhaalla, tosin se sanoi että kiinnittyminen voi tapahtua kaks tuntiakin ennen synnytystä. Kyllä tässä on pikku hiljaa saanu kokea enempi supistuksia mutta ne on kyllä laantunut ennen kun on ehtinyt edes alkaakaan. Ei Jessen aikana kyllä näin paljoo supistellu.

Meinasin jäädä tuonne metsän varteenkin koiran kanssa äsken kun niin vihlo jalkaa, liekkö vauva nipisteli hermoja vai mitä lie mutta jalka meni välillä melkein alta.

Sykkeet oli tänään 135(-140) ja samaa luokkaa on ollu melkein koko raskauden että mitäs veikkaatte kumpi tulossa :) terveydenhoitaja sanoi että hän epäilee poikaa. unissa mä olen synnyttänyt poikia (kaks kertaa).

Parisuhde etenee samaan malliin kun ennenkin, se yks iltanen juttu sitten vaan meni taas ohi sen enempiä keskustelematta. Tuntuu että siitä on turha keskustella kun ei se tunnu menevän perille. Sitten kun tämä toinen pienokainen on maailmassa ja meno jatkuu samaan malliin niin sitten on kyllä nostettava kissa pöydälle. Ongelmahan siis on se kun mies käy niin paljon viihteellä ja perhe elämä ei oikein maistu. Kyllä se sitten joskus osaa yllättää ja laittaa meille ruokaa ja siivoo, osaa kai vedelle oikeista naruista etten vois olla vihainen. Ja kyllähän mä ymmrärrän että kavereita pitää olla, varsinkin kun mua ei kaikki ne sen jutut kiinnosta samalla lailla kun kaveria. Kai sitä vaan on niin katkera kun itte ei pääse lähtemään samalla lailla, tai kyllä mä olen saanu aina mennä kun on tullu joku meno mutta mulla niitä on harvemmin :(

Pähkis kyseli että ehditäänkö muissa pinoissa käydä, no mä luen aina noi odotus puolen eloisten jutut ja synnytys sivuilla käyn ja surffailen aika paljon muuallakin täällä vauva lehden sivuilla, joskus otan kantaa ja aika paljon ole ittekkin laittanu alotuksia.

Korkeasaaressa käytiin tossa heinäkuun puolessa välissä ja oli ihan kiva reissu, ihan vaan oman perheen kesken. Jessekin oli jonkun verran kiinnostunut eläimistä. Nyt olis ensviikonloppuna myyrmäki markkinat ja sinnekkin on tulossa joku kiertävä farmi poneja, kaneja ym niin vois sinne mennä Jessen kanssa. Fallkullaan piti kans mennä mutta se sit onkin nyt elokuussa kiinni joten katellaan jos syyskuun alussa vielä pääsis yhessä koossa, kaveri lupas lähteä sitten kanssa.

Niin ja syyskuussa alkaa taas myyrmäkihallissa kirppari, sinne olis kiva mennä kiertelemään mutta katellaan miten sitten jakselen, tosin se näyttää olevan koko syyskuun ja viellä kaks ekaa lokakuun viikonloppuakin että ehkä sitä jollekkin viikonlopulle meikäläinenkin ehdi mukaan.

No joo tartee lopetella ja laittaa vähän vielä sähköpostia kun tahtoo kaikki asia vähän jumia mulla välillä.

T.Silja

Vierailija
26/62 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kovasti onnitteluista! :) Tässä tää arki alkaa pikkuhiljaa sujumaan... Vaikka ens viikollahan se vasta koetus alkaa ku äijä palaa töihin ja me pimut jäädään kolmestaan... iiiks!

Nyt on vielä hyvin menny ku äijä on koko ajan jaksanut touhuilla kaiken näköstä tuon pimun kaa ja me ollaan saatu vauvan kans olla ihan rauhassa ain välistä. Ens viikolla se oon taas minä ku saa juosta pimun kanssa ja vaavi saaki sitte jäädä vähän vähemmälle huomiolle...

Noh, onneks tuo vielä nukkuu suurimman osan ajasta, ni ei siinä suurempaa ongelmaa... :)

Mustisjuttujakaan ei ole vielä ollut suurempia. Kovasti typy haluis vaavia pusutella ja halitella mut ku on vaan niin pirun kovakouranen et pahaa tekee! Eihän nuo vaavitkaan helpolla hajoa, mut rajansa kaikella ku yks rutistelee ja repii raajoja! Sitte ku oikein kieltää niin raivo tulee! Pitää siis koko aika varovasti kiellellä ja ohjailla hellimistä vähän parempaan suuntaan!

Ja välistä huomaa et typy kehittää jostain kiukkukohtauksen ihan vaan päästäkseen syliin, vaik onhan se syli sille vapaana koko aika muuteski paitsi imettäessä! Ei oo viel ihme kyllä keksiny just sillo tulla pyytää jotai ku imetän, mut eiköhän se viel senki tempun keksi ku ei oo enää isiä auttamassa! :)

Truutalle: kyl on kuuma! Ja hiki virtaa! Ja sit ku noit imetysliivejä ei oo montaa, niin tosi kiva kun ne sit tuoksuu niin freesiltä että! ;) Vaik ei sen puoleen, ei nää maitopuklutkaan paidassa kovin sulotuoksuisia oo! ;) Tää on nyt tätä... :)

Siljalle paljon tsemppiä loppuodotukseen! Kyllä se aika siinä menee vaikkakin hitaasti! Ja voisitko muuten laittaa tänne ne myrtsin kirppiksen päivämäärät? Täytyy taas mennä sinne kiertelee ja tekee löytöjä tyttösille! :)

Mekin ajateltii mennä sinne myrtsin markkinoille nyt lauantaina. En kyllä tienny et siel ois eläimiäkin, mut sehän ois hienoa! Pimu varmasti tykkäis!

Romille sen verta et käytii Korkeasaares ja meidän typy oli ainaski ihan hulluna kaikkiin eläimiin, et suosittelen lämpimästi!

Jahas, kutsu käy! :)

Palailen taas kunhan kerkiän! :)

P.S. Bravo maatuskat!!! Täähän alkaa olla jo ennätyspino!!! :D

Vierailija
27/62 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan unohdin taas puolet " asioistani" , mut yritellään näillä muisteilla...

Korkeasaari on meilläkin ollut tän kesän suunnitelmissa, ja varsinkin Milon vuoksi, mutta oon aatellut, ettei näillä helteillä kantsi mennä, kun elukat vaan makaa ihan raatona..Viileämpiä säitä ootellessa, mutta pakko sinne on mennä..

Jokos Sanjalla on kovat keskustelut ja väännöt typykän nimestä? Vai sujuuko teillä kenties ihan sopuisissa merkeissä nimen valinta? Meillä kun on aina ollut niin, että mä ehdottelen ja ukko ei suostu, mutta sitten sillä ei oo kuitenkaan ehdottaa mitään parempaakaan(siis yleensä sillä ei ole minkäänlaista ehdotelmaa), joten vartti ennen kastetta, meikä kirjoittaa nimet kirkon papereihin ja se on siinä.. Tais aikanaan esikoiselle tulla nimi ilman kummempia keskusteluja, mutta sen jälkeen aina vaikeutunut ko.aihe..

Siljan kantsis vaan alkaa jo vähän laittaa ukolle palloa jalkaan, kun sitten vaavin syntyessä saattaapi olla, että menohalut senkus lisääntyy, kun ukkokulta huomaa, ettei kaksi mee silleen sutjakkaasti yhden tapaan.. Ne kun tuppaavat nuo miehet joskus olemaan sellasia, että kaikki asiat tarttis vääntää rautalangasta, ja jos et sitä tee, niin aattelevat jotta ei heitä sitten justiinsa tänään kotona tarvitakaan! Nimimerkillä; Kokemusta on! Kukas teille tulee Jesseä katsomaan, kun synnärille lähdette? Meetkös muuten Kättärille, Jorviin vai Naistenklinikalle? Juu, ja veikkauksessa pidän terv.hoitajan kanssa samaa linjaa; Poikaa aattelisin, mutta mikäänhän ei ole niin epävarmaa, kuin tulossa olevan vauvan sukupuoli ilman lapsivesitutkimusta jne...

Mä oon aikas huono kirjoittamaan yhtään mihinkän, mutta täytyypä " tunnustaa" , että käyn silloin tällöin lukemassa kuumepuolelta " Kultasia 60-lukulaisia" ..Siellä on niin mahtavan " kuulosta" porukkaa, ja kun menee ikähaarukka yksiin mun kanssa, niin aivan mahtavaa lukea niiden jutskia....Vaikkei kuumetta ookkaan, kait..

Tänään pyörähdetty Jumbossa jopa 2 kertaa!!! Ekaks käytiin Milon kanssa aamukaffella siellä, ja sitte iltapäivällä piti käydä vitosen ystävälle ostaa syntsälahja, ja samalla kolmoselle ostettiin Seppälästä kuteita, kun siellä oli tarjous; Osta 40 eurolla lasten vaatteita, saat 10 euroa alennusta!

Ja vielä Pähkikselle; Ekaluokkalainen on meillä kans niin innoissaan koulusta, että haluaa iltaisin mennä mahd.aikaisin nukkumaan, jotta pääsee kouluun nopeammin:O).

Iloista odotusta Siljalle ja muille positiivareille(Napiaiset etc.) ja muille mukavata viikonloppua ja sen odotusta!

Truttis

Vierailija
28/62 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUIPPUSUOSITTU KIRPPUTORI MYYRMÄENURHEILUHALLI

Syksyn 2007 kirpputorit tulevat olemaan 1-2.9,

8-9.9, 15-16.9, 22-23.9, 29-30.9, 6-7.10

ja 13-14.10.

Kirpputorin myyntiaika klo 10-14.

T.Silja

Vierailija
29/62 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kättärille ollaan tällä kertaa menossa synnyttämään, pikkusen se jännittää kun taas uus paikka, Jesseä synnytin naistenklinikalla. Truideko se oli kans kättärillä synnyttäny? Mua ahdistaa se kun niissä huoneissa ei kuulema ole vessaa eikä suihkua että missä pidit/ piditte vauvaa sen aikaa kun olitte suihkussa, siis oliko se sitten yksin siellä huoneessa vai ottaako ne hoitsut sitten hoitoon siks aikaa? Olihan Jessekin naistenklinikalla yksin siinä huoneessa nukkumassa kun mä käväsin suihkussa mutta se suihku oli kumminkin samassa huoneessa kun missä nukuimme.

Jesselle on kyllä hoitajia sitten kun synnytys käynnistyy. Kummatkin mummot on valmius tilassa ja miehen sisko asuu kans tässä lähellä ja mun veli mutta se nyt on viimeinen vaihtoehto mutta että siitä ei pitäis olla huolta.

Romi kyseli vauvarokosta, eipä ole ainakaan meillä moista tavattu.

Truide taas kyseli Sanjalta nimi asiaa niin ajattelin ittekkin siihen jo vastata kun muuta en ole tässä miettinytkään kun nimiä. Tytölle olis valmiina nimi ihan vaikka jos niitä syntyis kaksoset mutta pojalle en sitten millään keksi nimeä :( Kummiasiakin ahdistaa, se olis taas hyvä jos syntyis poika niin olis kummit mielessä. Mies vaan eilen heitti että entä jos ne kieltäytyy, sanoin vaan että ei kyllä ole varaa kieltäytyä kun ei meillä sitten ole muuta vaihtoehtoa. En kyllä usko että kieltäytyisivät, jännittää vaan että miten se naishenkilö sitten kun sillä on kans laskettuaika marraskuun alussa että mahtaako uskaltaa lähteä tulemaan tänne ristiäisiin. Mutta se on kai sitten sen ajan murhe.

Nyt tarvii varmaan mennä koisimaan.

Öitä

T.Silja

Vierailija
30/62 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla Siljalle vastaamaan, kun mun päällä unohdan taas kohta kaikki asiat:O).

Mä oon juu synnyttänyt kaikki 6 lasta Kättärillä, ja " tykännyt" kyllä, paitsi vikalla kertaa joteskin oli kiireisempiä ja kireämpiä hoitsut osastolla kuin aiempina kertoina.. Ja siellä on kyllä semmosiakin huoneita, missä on suihku ja oma vessa! Mulla oli ainaskin nelosen ja vitosen kanssa semmonen huone, ja sain vielä olla molemmissa ihan issesseen, vaikka olivatkin mitoitettu kahdelle hengelle..Kai ne aatteli, että paree laittaa omaan huoneeseen, kun vierailutunnilla jo omaa perhettä ihan kiusaksi asti tuli käymään, heh. Ja Milon kanssa taas, kun ei ollut veskiä tai suihkua huoneessa, niin kämppiksen kanssa käytiin vuorotellen suihkuhuoneessa, jolloin toinen vahti muksuja..Ja saa vauvat viedä sinne kansliaankin siksi aikaa.

Toi nimijuttu on muuten just niin, että tytöille löytyis nimiä pilvin pimein, ja sitten pojille ne on aikas tiukassa..Meilläkin on joka muksulla 3 nimeä, joten on ollut aikamoinen puurtaminen nimien kanssa, ja kummejakin jouduttu käyttämään osittain samoja! Ja Milollehan tuli toiseksi kummiksi isoveljensä, hih!

Käykös kaikki äiteet puistoissa tai jossain äiti-lapsi-piireissä? Mä en oo edelleenkään saanut itseäni raahattua niihin..Taas kyllä mietin, josko nyt tänä syksynä alkaisin Milon kanssa puistossa ees käymään, että sais vähän kontakteja oman ikäsiinsä kamuihin.

Vauvarokkoa ei mun mielestä oo meillä ollut kellään koskaan, mutta sen olen kuullut, että tulis yleensä ennen 2-vuotis-ikää ja kova kuume voi olla jokusen päivän, jonka jälkeen näppyjä..

Yritinpä tossa eräänä aamuna Miloa potattaa, kun oli hyvin kuiva vaippa aamusella, mutta saikin poika kaameet kilarit! Eilen sitten kysyin, josko menisit potalle, mutta pudisti vaan päätään..Liekö ois pitänyt aiemmin aloittaa, ja nyt kestää sitten iät ja ajat ennenkuin alkaa homma sujumaan. Luin muuten jostain vauvalehdestä niistä " pissittäjistä" , jotka jo vauvaa nostelevat lavuaarin reunalle tai purkkiin pissittävät, ja aikasmoista puuhaa tuntui olevan.. Ei mulla ainaskaan olis aikaa tommoseen, että jatkuvasti seurailisin vauvan kehon kieltä, koska on pissit tulossa..No, jokainen tyylillään, ja hienoa jos ne onnistuvat siinä, jotka katsoo asian omakseen.

Sunnuntaina vien meijän vitosen tyttökaverinsa syntsille, ja silloin aattelin ottaa kolmosen ja nelosen mukaan, ja mennä uimahalliin niin, että menen itse hetkeksi salille etsimään kadonnutta vyötäröäni, ja sitten pulahdan uimaan..Lapset voivat uiskennella keskenään sen aikaa, kun teen tuttavuutta kaikenmaailman prässien kanssa..Tänään aattelen näin, saas nähdä kuinka sunnuntaina eukon käy!

Missäs ne ulkomaan sistersit luuhaa, kun ei mittään kuulu..(paraskin ihmettelijä...)?

Tässäpä pikaiset, palataan taas!

Hauskaa viikonlopun alkua!

Truutta

Vierailija
31/62 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin toivottamaan viikonloppuja ja samalla tsemppaan taas Siljaa:

Oon kans ollu Kättärillä kolmesti, enkä löydä mitään valittamista. Huoneessa ei ole tosiaan ollu vessaa eikä suihkua, mutta mä olen kärrännyt beibin siks aikaa kansliaan kun oon käynyt suihkussa ja jopa vähän laitellut itteeni sen jälkeen.

Olen aina osastolle mennessä esittänyt toiveen " omasta" huoneesta, ja kahdella viimeisellä kerralla sainkin olla melkein koko ajan vauvelin kanssa rauhassa kahdestaan. Mutta sehän on tietty tuurista kiinni mihin sitä joutuu ja kenen kanssa.. Rento asenne vaan niin kyllähän sitä muutaman päivän seisoo vaikka päällään. ;)

Vauvarokkoa ei vissiin ole meillä ollu kellään..

Kuule Truutta.. mähän käyn siellä Traktorissa näiden muksujen kans, mut eipä tosiaan ole rouvaa näkynyt! Ja aika lähelläkin asutte! Mites se nyt sillee..?

Puistoruokailu oli taas tänä kesänä kova sana. On se niin vaivatonta viedä lapset valmiiden patojen ääreen ja ulkonahan ruoka maistuu vielä niiiin hyvältä. Loistava juttu!

Nyt syksystä lähtien puistoilu tulee olemaan erittäin satunnaista, kun meikä lähtee töihin. Ei siinä paljon mihinkään ehditä tai jakseta.. :(

Jaa.. nytpä en muuta muistakaan.. Kiva muuten, et Sanja on jaksanu käydä kertomassa kuulumisiaan! :) Synnytyskertomus ois vielä kuulematta, eli semmosta sit kun joskus on aikaa.. heh.

Nyt pitää lähteä kaupoille ja sit koululaista hakemaan. Heipat!

Pähkis

Vierailija
32/62 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä taas vaan roikutaan ;) Sain hetken rauhaa kun vaavi nukkuu ja mies vai pimun ulos! :)

Nimiasia on meillä täysin avoin! Ja just niinku Truutta sano! Meikä ehdottelee nimiä ja miehelle ei kelpaa mikään, mut ei myöskään ite ehdota mitään! Kyllä osaa olla vaikeeta!!! Siinä mieles paljon helpompaa ku tuli tyttö ku mullaki noit ehdotuksia riittää ku sit pojalle en löytäny oikeestaan mitään kivaa! Onneks täs nyt on viel aikaa ennenku päätöksiä täytyy tehdä...

Vauvarokkoo meil ei tietääksein oo ollu. Tosi korkee kuume oli kyl tos joku aika sitte ja kesti sen pari päivää mut mitään näppyjä meille ei tullu... Ellei se sitte ollu näpytön rokko?!?!

Me ollaan käyty tos meidän vieressä olevalla hiekkalaatikolla leikkimässä vaik aikas usein siel saa olla ihan yksin... Nyt ajattelin jos alkais vaunuilemaan tonne kauemmas puistoon jossa tiedän käyvän paljon muitakin äitejä. Tuo kävely kun tekis mulle ihan hyvää! ;)

Sitte ois tarkotus jatkaa tota pimun muskaria, ajattelin et vaavi voi hyvin tulla mukaan ja nukkua sit kaukalossaan sen aikaa ja sit ku vähän kasvaa ni varmaan viihtyy mun sylissä ku ei tuo pimu siinä oikeen tuol muskaris enää viihdy! Täytyy jutella sen ohjaajan kanssa sit enemmän asiasta kunhan se taas alkaa...

Vai synnytystarinaa... Oli niin nopee juttu et ei oo paljoo kerrottavaa...

Aamulla oli siis vika neuvola. Kätilö katto et kohdunkaulaa oli vaa vajaa 1cm jälellä ja et olin sellaset 4-5cm auki. Täysin siis valmis synnyttää jos vaa jotai alkais tapahtuu, mut ku ei ni ei! Melkein sama tilanne oli ollu jo viikko sitte! Minä sit soittelin äitipolille ja varasin yliaikaistarkastusajan jonka sain vast lauantaille 11.8 ja sitä sillo tulin tänneki vuodattelee ja harmittelee. Olin meinaan täysin varma et tää vaavi ei yksin tuu ulos!

Siinä sitte syötin pimun ja pistin päikkäreille ja ajattelin itekin mennä nukkumaan. Pari kertaa havahduin kun supisti, mut ei miteskää kipeesti. Mut sit ku nousin sängystä ylös meni vain hetki kun eka kunnon supistus iski. Tämä siis klo 15.40. Siitä meni vaan pari minuuttia kun tuli seuraava ja taas seuraava jne. jne. Lähti siis kunnolla käyntiin heti! Neljältä soitin miehelle et alas tulla kotio ja äidille et tulkaas hakee pimu, nyt tuli lähtö. Tuntu et siihen meni ikuisuus et mies tuli kotiin, vaik ei siinä menny ku joku 40 min. Ja ajomatka sairaalaan oli TOSI pitkä! Oli niin pirun tuskasta istuu paikallaan kun supistaa... Sairaalaan meidät kirjattiin 17.20 ja päästiin suoraan saliin. Kätilö totes et kyl tää joo tosiaan tänään syntyy ja meni hakee lekuria antamaan mulle spinaalia. Epiduraalin oisin halunnu, mut ilmeisesti uudelleensynnyttäjille annetaan spinaali koska se tehoaa nopeammin tjn... Ilokaasulla sitte sinnittelin sinne asti. Sit ku se pirun lekuri tulee sinne vihdoin viimein se alkaa päivitellä kun mun alaselässä on iso tatska et voiko koko puudutusta antaa. Yritettii kyl selittää sille et on se onnistunu aikasemminki ni miks ei nyt! Sit seuraavan ongelman se sai siitä ku tuolissa/jakkarassa oli liian korkea putkijalka ja kuinka sen kätilön tulisi nyt ottaa asia puheeksi esimiehensä tai jonku kanssa et ne vaihdetaan! Tätä se jauho vaik kuin pitkään. Meinasin jo huutaa sille et anna nyt v.ttu jo olla ja anna sitä v.tun puudutetta!!! (Jälkikäteen kun juttelin sen kätilön kanssa, ni se oli samaa mieltä et se oli täysin asiatonta käytöstä silt lekurilta, mut on kuulema joku osaston pomo tai joku ja vähän omituinen persoona...) Sit ku se puudute annetaan, niin siinähän pitää olla selkä ihan mutkalla. Mut se nyt ei oo ihan helppoo ku koko ajan supistaa ja sit ku on tuo valtava masukin eessä! Mut lekuri se vaan hokee et " rouva on hyvä ja pyöristää selkänsä kuin vihainen kissa" ja " rouva on hyvä ja pyöristää selkänsä kuin kuplavolkkarinkatto" . Näitä se hoki uudestaan ja uudestaan ja ääni muuttu vaan vihasemmaks. Yritinhän mä, mut ku ei mee ni ei mee!!! Herra on hyvä ja pitää nyt sen turpansa kiinni, huusin minä pääni sisällä! Mut ei kauheesti uskaltanu ääneen sanoo ku toinen on kuitenki tökkäämässä valtavaa neulaa selkärankaan... Siinä tuli sit kätilö avuks puristaa mua olkapäistä ja polvista yhteen...

No, ei siinä kaikki. Se lekuri ei saanu laitettuu sitä puudutetta kunnolla ja multa puutu vaan oikee jalka! Autto se sen verran et kivut tuli taas siedettäviks, mut ei vieny niitä pois. 8cm olin jo auki joten puhkastiin kalvot. Ja se sit taas teki supparit tosi kivuliaks ja asiaa ei helpottanut täysin tunnoton oikea jalka...

Sitte alkokin jo ponnistusvaihe ja vaikka se ei kestänyt ku 15min ni kyllä meinas usko siinä välissä loppua! Tuntu et en ikinä saa sitä ulos ja sattu niin pirusti! (Pimun kanssa epiduraali oli vienyt kaikki kivut pois, supistuksia en tuntenut lainkaan kuin painon tunteena peräpuolessa ja ponnistaminenkin tuntui vain todella epämiellyttävältä ei kivuliaalta) Onneks oli mies vieressä valamassa uskoa et kyllä sä pystyt ja kätilökin oli tosi kannustava! Ja tulihan se tyttö sit lopulta ulos rääkäisyn kera klo 19.45. Eli 4h 5min ekasta supparista... Eppari tehtiin ja silti viel repesinkin. Mut oli tuo palkinto sen arvoinen!!!

Isi leikkas napanuoran vaik oli vannonu et ei sitä tee, mut ku kätilö ei kysyny mitään vaan lykkäs vaa sakset isin kätee ja sano et tosta. Ei sitte kehannut kieltäytyy... :)

Näin tuo meidän tyttö siis tuli tähän maailmaan! :D

Nyt vetäydyn tuonne sohvannurkaan miehen kaikkuun! Öitä maatuskat!

Kiitti Silja muuten noist päivämääristä! Oishan mun pitäny ymmärtää et ku kirjotit et koko syyskuun ja puoleen väliin lokakuuta... Noh, nyt on ainaski väännetty rautalangasta ;)

Vierailija
33/62 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun nuo ilmat on viilenneet ainakin täällä suunnalla!

Alkoi meinaa olla sekä lapsilla että äidillä aikas tuskasta ja HERMOJA RAASTAVAA nuo helle päivät.

Meillä menee ihan kivasti. Esikoinen aloitti kerhot. kolmesti viikossa käy aamupäivällä kerhossa ja syyskuussa alkaa sitten vielä kerta viikkoon liikuntaleikkikoulu. Ihan innoissaan on aina kerhoon lähdössä. Onhan se kivaa saada muutakin puuhaa kun äidin ja veljien kanssa touhuilut joka päivä...

Tää mein keskimmäinen herra vaan ei oikeen sulattanut ekan viikon kerhojuttuja ihan niin hyvin. Kun siis ei päässyt veikan mukaan. Kamalat raivarit vetäs ekana aamuna kun iskä lähti esikoista viemään kerhoon. Toinen oli lippis päässä ja sandaalit käsissä jo odottamassa että hällekkin puetaan ja noin... ja sit joutukin jäämään kotiin äidin ja pikkuveikan kanssa. Mutta eiköhän tuo tuohon totu tässä syksyn mittaan. Pitää aina sitten lähteä vaikka puistossa poikkeamaan pienempien kanssa, on heillekkin jotain kivaa puuhaa sille ajalle.

Meillä tehdään vissiin poski hampaita. Kamalasti hankaa niitä ja kokoajan sormet suussa kun oikeen kaivelee niitä takimmaisia hampaita. Hampaan pesu on ihan kamala juttu ja tutti tullut tärkeemmäksi. En anna enää tuttia kuin unille ja pidemmille automatkoille, vaikka poika sitä monesti kinuaakin pitkin päivää.

Uhmaa on tosiaankin ilmassa. Kiva kun kaksi uhmaikäistä nyt talossa :(

Esikoisella onneksi vähän jo alkanut rauhoittua, mutta joku " 4 vuoden kriisi " on ollut tässä kesän mittaan meneillään. Tää nuorempi taasen ruvennu kokeilee rajoja oikeen kunnolla. Nyt ollaan jouduttu pihalla oikeen syynäämään herran tekemisiä, kun on alkanut nahista vanhempien kanssa. Saattaa siis kunnolla mäiskiä isompiaan lapiolla, viedä kaikki lelut käsistä ja jos isommat pistää vastaan ni tää jääräpää ryhtyy vaikka painimaan saakka.

Tuo mein pienin herra on jo 5kk. Miten tää aika meneekään näin nopeesti!!! On ihana, helppo ja niiiiiiin iloinen kaveri että. hänen kanssaan ollaan kyllä päästy tosi helpolla. Ei turhia itkeskele ja on oikea hangon keksi aamusta iltaan. Nukkuu hyvin ja pelkällä rinnalla vielä mennään. Helppoa :)

Sanjalla oli aika samanlainen synnytys ollut, mitä itselläni tästä kolmosesta. Paisti että en saanut mitään muuta kuin ilokaasun. Mutta meillä oli kanssa nopeaa toimintaa. Kerrasta alkoi ja sairaalassa oltiin reilut pari tuntia ennen pojan syntymää. Oli se tosiaan ihan toisen tuntusta miustakin ponnistaa ilman puudutetta!!! Kyllä ties mistä se tulee ;)

Ja piti kommentoida, että miulla kanssa puutui vaan vasen puoli tästä mein keskimmäisestä kun sain silloin juuri spinaalin. Mutta kun käskivät kylkeä vaihtaa niin se kai jotenkin " levisi" se puudute aine... meinaa sitten meni toinenkin puoli tunnottomaksi.

Siljalle tosiaan tsemppiä synnytykseen... ja PALJON supistuksia ;)

Mutta nyt syömään jätskiä ;) Pojat nukkuu ja mies töissä, tää äiti viettää laatuaikaa itsensä kanssa.

t. K@tju ja poikakolmikko

Vierailija
34/62 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos illan nauruista Sanjalle!! Ei sais toisen tuskaselle synnytyskokemukselle nauraa, mutta kun oli NIIIIIIIIIN hauskasti kerrottu, että näin jo sieluni silmillä, kuinka yks ähkii tuskasena ja lekuri syynäilee tuolin jalkoja, ja sitte hokee noita mantroja; selkä kaarelle.... Mä en oo muuten koskaan saanut epiduraalia tai spinaalia, tosin en oo kyllä halunnutkaan.Mulla on joku kumma kammo, etten voi kuvitellakaan sitä, että mun pitäs synnytystuskissani ja supistusten kourissa olla justiinsa jotenkin köyryssä ja varsinkaan sitä, että joku sohis mun selkärankaa piikillä...Ei onnistu, ei. Mä oon saanut sen paracervikaalin muutamasssa synnytyksessä, mutta nelonen ja vitonen tupsahti ihan luomuna. Joskus haaveilin altaasta synnytyskipujen helpottajana, mutta sitten kun päästiin asiaan, niin olikin jo homma niin pitkällä, että jäi ammeet ja muutkin helpotukset saamata. Ja kolmosen kans taisin kovasti " suunnitella" jakkara-synnytystä, mutta hehheh, näillä jalkalihaksilla jäi vaan haaveeksi..En pysynyt yhtään omilla lihaksillani, ja ukkoparalla pullistu silmät päästä, kun yritti tätä valasta kannatella, joten kätilö hienovaraisesti " käski" meikän petille pötkölleen...Ja loistavasti siinä synnyteltiin kyljellään! Ai kamala, kun näihin muistoihin aina unohtuu...

Pähkis hoi, se Traktori on kuiteskin Aika kaukana meiltä, ettei sinne silleen ihan sattumalta tuu lähettyä, kun täs on muutama puisto lähempänäkin, ja varsinkin, kun en oo ollut mikään puistofani..

Ihana kuulla Katjustakin, ja sulla on kyllä niin " helpon" oloinen vauva, etten yhtään ihmettelis, vaikka kohta ois jo uutta tulossa*vink, vink*.

Nyt pakko paneutua maate, kun ollut ihan oikean pituisen päivän töissä, ja jalat taas sohjona... Kaunihia unia, romanttisia kuvia....

Trutte

Vierailija
35/62 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä ollaan koko poppoo vähän " reissussa rähjääntyneitä" . Oltiin siis häissä eilen, äidin veli joka myös tämän meidän keskimmäisemme kummi meni naimisiin. Hyvät oli häät, mutta kyllä oli urakka noiden poikien kanssa siellä!!!

Pienimmäinen rupes haluumaan tissiä kirkossa ja turautti tosi aromikkaat soossit siinä samassa.

Tää mein keskimmäinen veteli puuhapete nameja koko vihkimisen ajan (=ainoo tapa pitää se paikallaan ja HILJAA)

Esikoinen oli kyllä kiltti. Mutta kamala kyselyripuli meinas iskee siellä kirkossa... miksi myö ollaan täällä, kuka tuo on (pappi), miksi nuo seisoo tuolla, miksi niillä on tuollaset vaatteet, miks mein pitää istuu.... :)

Onneksi mummo ja pappa sai esikoisen kysymyksinneen kontolleen kirkossa ja meille jäi " vaan" nuo pienemmät.

Siellä hääjuhlassa sitten kun mein keskimmäinen, oikee herra ruokaa rakastava näki sen seisovan pöydän... koitappa siinä selittää ettei vielä saa ottaa sieltä mitään. Sitten kun olis pitäny taas istua rauhallisesti pöydän ääressä ja syödä suht siivosti... Eihän nuo mein pojat siis malta olla paikallaan ja kun siellä ei oikeen voinu päästää valloilleen juoksemaan. Kummiski olisvat lahjapöytää olleet tyhjentämässä tjn.

Oltiin miehen kanssa ihan poikki kun kotiin illalla päästiin. Oli meillä sellainen 1,5 tunnin ajomatkakin suuntaansa häihin. Sen ajan pojat onneksi nukkuivat.

Että TRUUTALLE: ei... ei.... ei enää lisää lapsia ;)

Tänään pitäisi vielä ottaa urakaksi vaatteiden penkomista. Katella kahdelle pienemmälle isompaa vaatetta tuolta pahvilaatikoista varastosta ja laittaa pieniä jemmaan. Saisi taas vähän järjestystä noihin vaatekaappeihinkin.

Mutta nyt kahvia juomaan kun kaikki pojat nukkuu.

t. K@tju ja poikakolmikko

Vierailija
36/62 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvaa elokuuta rakkaat lokamaatustkat! Ja paljon onnea perheenlisayksesta Sanjalle!!

Elama on jatkunut entiseen malliin taalla. Paljon tulee juttua, suurin osa suomeksi, mutta englanniksikin valilla kuten: " peekaa lawn moweria" eli tytto on aivan paniikissa, kun kuulee kaukaakin ruohonleikkurin aanen. Muutkin kovat aanet saa vakavaksi. Tutista paastiin yllattavan hyvin eroon. Ekoina iltoina piti vahan enemman lukea kirjaa, mutta uni tuli kuitenkin suht helposti. Parina ekana yona tytto myos herasi ja itki kovin tuttia. Niina oina annettiinkin se sitten, mutta vahitellen yot nukuttiin putkeen ja tutti jai kokonaan pois. Viikko siina meni. Pottailu sujuu hieman paremmin. Jos vaan muistan kysya tasasin valiajoin, etta onko pissahata, mennaanko potalle niin kylla ilman vaippoja voi olla pitkankin tovin. Isommat asiat tehdaan edelleen vaippaan, ei vahingossakaan pottaan.

Meilla muutto edessa Bostoniin tammikuussa. Joudutaan etsimaan uusi tarha tytolle, mika harmittaa ihan kauheasti. Ollaan tykatty tasta tarhasta tosi paljon ja tytto on joka aamu mennyt sinne innoissaan. No, lapset tottuu tosi nopeasti uusiin tilanteisiin niin eikohan sielta uudesta tarhasta loydy ihan hyvia ystaviakin. Itsekin joudun etsimaan uuden tyopaikan, blaah! Ei yhtaan huvittaisi. Oon yrittany ehdottaa, etta josko nyt ruvettais sen kakkosen yrittamiseen, mutta mies ei ole samaa mielta. tai siis kyllahan se siita yrittamisesta varmaan tykkaa ;) mutta sanoo, etta mun hermot menis, jos ma olisin kahden lapsen kanssa kotona kun hanella tyomaara tulee vaan lisaantymaan eika han pystyis auttamaan lastenhoidossa senkaan vertaa, mita nyt tekee. Ikava kylla, oon vahan samaa mielta. Nytkin on vaikea saada mitaan kotona tehdyksi, kun tyton kanssa joskus ollaan kahdestaan, kun neiti haluaa koko ajan syliin ja pitaisi leikkia jne.

Ei tassa muuten, mutta kun ollaan ton suomen sosiaaliturvan piirissa ja saisin aitiysrahaa tanne sen saman kun ekan lapsen kanssa mikali lapsi syntyy ennen lokakuuta -08. Eli alkaa tulla kohta kiire jos meinaa siihen ehtia. Muuten joudutaan odottamaan siihen, etta oon Suomessa taas ehtiny olla toissa sen 6kk... Eli joutuis odottamaan viela sen 2009 loppuun... Sori, tallaista tajunnan virtaa...

Jaaha, nyt taytyy jatkaa toita. Maanantai, maanantai...

Hyvaa elokuun loppua kaikille!

BT ja vauhdikas pikku V

Vierailija
37/62 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan kohta mennä vähän lepäilemään, eli siis edelleen olen yhdessä koossa ja ei merkkiäkään että olis syntymässä :( jalkaa edelleen vihloo ikävästi ja menee alta. Eilenkin jumbossa notkahtelin ihan yhtäkkiä kun niin teki kipeetä jalassa, nojailin sitten ostoskärryihin että ei olis niin tyhmän näköstä kävely.

Ajattelin päästää miehen mökille vielä viikonloppuna jos haluaa lähteä, itse jäisin Jessen kanssa kotiin. Tosin äidilleni puhuin että voisin mennä heidän luo mutta äiti sanoi että heillä on paljon toimintaa viikonloppuna, korkeasaari reissu lauantaina ja sunnuntaina Lohjalle siskonsa luo. No mä eka innostuin että miks ei voitais mekin sitten vielä mennä mutta eilen jumbossa tuli uskon puute tuon kävelyn kanssa että en tiiä uskallanko lähteä korkeasaareen. Mies vaan tokaisi että saahan sieltä niitä pyörätuoleja lainaan :D ja sunnuntaina ei innosta mennä tädinkään luo kun niillä on sellanen arvaamaton koira että pelkään jos se ottaa yhteen Jessen kanssa kun Jessekin on välillä arvaamaton koirien kanssa. Tosin vieraiden koirien tai ainakin kissojen kanssa on todella varovainen mutta meidän koira taas saa kyytiä ihan liikaakin välillä.

Kyllä mä vähän kaipaisin jo toimintaa tänne, tai no Jesse kyllä järjestää " toimintaa" mutta siis niinkun muita aikuisia ja lapsia. Viikonloppuna kävin kattomassa miten se meidän avoin päiväkoti olis auki ja siellähän oli remppa ihan vielä kesken :( en kyllä lähe kirkolle enää tässä vaiheessa kun se toimii siellä nyt remontin ajan. Ymmärsin neuvolassa että olisivat jo kohta takas muutamassa sinne.

Mä en nyt enää muista mitä piti tulla tänne kirjottelemaan joten taidan mennä vähän lepäilemään.

T.Silja

Vierailija
38/62 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sekä Sanjan synnytyskertomus.

Meille ei ihmeempiä kuulu, viime viikkoinen vauvarokko on tosiaan ohi ja nyt riittääkin sitten puuhaa ja ohjelmaa tälle ja ensi viikolle kun jouduttiin niitä viime viikon juttuja siirtämään. Tänään tulee vieraita Tampereelta ja huomenna alkaa muskari ja huomeniltana menen ystäväni kanssa kaupungille (leffaan ja kaffelle). Torstaina on naapuritytön synttärijuhlat. Perjantaina ei ole mitään ohjelmaa mutta lauantaita menee valmistellessa, meillä on kesän ' päättäjäisjuhlat' ja meille tulee 4-5 perhettä viettämään lauantai-iltaa ruoan/juoman ja lasten leikkien parissa.

Minkäs kokoista vaatetta teillä lapset nykyään käyttää? Huomasin mökillä olleessa että kaverilla on jalka ainakin kasvanut ja piti mennä ostamaan uudet pihakengät ja kumisaappaat. Vaatteet on kokoa 92/98, jotkut vielä 86.

Jaahanst, täytyy mennä alas tekemään voileipäkakkua vieraille tarjottavaksi. Palaillaan!

Vierailija
39/62 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut nostellaan, niin ehkä joku muukin tän pinon löytää... ;)

Vierailija
40/62 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanja se jaksaa pitää pinoa pystyssä.. hyvähyvä! Mitäs sitten kun lähdet synnyttämään? Tuu nyt sit varottamaan tänne et tietää joku muu nostella sillä aikaa, hih..

No juu, itse en pääse koneelle läheskään niin usein kuin haluaisin. Yksi kone, monta käyttäjää ja maatuskalla paljon muutakin tekemistä, niin siinähän sitä ollaan. Ei mulla olis nytkään oikeasti aikaa (eikä varsinaista asiaakaan:)), mutta pakkohan tänne oli tulla Sanjan seuraksi. ;)

Imetysteestä en ole koskaan kuullutkaan. Mitä se semmonen on?

Ja lastenhuoneen sisustuksesta piti vielä sanoa, että siinä kannattaakin käyttää harkintaa. Mähän en sitä aikoinaan käyttänyt, ja nyt meillä onkin sen seitsemää erilaista kalustesarjaa, jotka ei stemmaa mitenkään yhteen.. Eli kannattaa miettiä asioita hieman pidemmällä tähtäimellä.

Voi vidu nyt toi pimu heräs! Eikä oo enää sitä tuttiakaan, jepjep.. vieroitus onnistui muuten yli odotusten. Ainoo vaan et (päivä)unia ei oo enää niin helppo saada jatkumaan, kun ei voi työntää tulppaa suuhun..

Gotta go, heipat!

Pähkis