Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelle palkankorotukset kunnissa? Sairaanhoitajat vs. opettajat, entäs muut???

Vierailija
30.07.2007 |

Eikös olisi järkevämpää esiintyä yhtenäisesti kunta-alojen matalapalkkojen palkkauksen suhteen. Nyt on ainakin työnantaja päässyt hyvään tulokseen, kun työntekijät ovat keskenään erimielisiä. Mielestäni nuo esitykset yhteisen kunnallisen palkkaohjelman jatkamisesta seuraaville vuosille ovat hyviä. Opimmekohan mitään edellisistä lakoista? Ei ainakaan meille sairaanhoitajille tuonut tulosta.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkkaa! Itse olen opettaja ja minulla on yliopistosta maisterin tutkinto. Vaikka sairaanhoitajan tutkintoa ja vastuuta arvostankin, niin heidän tutkintonsa on kuitenkin ammattikorkeakoulututkinto. Mutta hekin tarvitsevat kyllä lisää palkkaa.

Joku täällä oli sitä mieltä, että opettajat vaan lusmuilevat. Toivotan sinut lämpimästi tutustumaan tähän hommaan ja voit sitten parin kuukauden jälkeen arvioida, että tuliko lusmuiltua! :)

Olen sitä mieltä, että nimenomaan korkean koulutuksen omaavien julkisen sektorin työntekijöiden (sis. opettajat, sairaanhoitajat ja vaikka esim. kirjastonhoitajat mutta ei välttämättä lähihoitajat, sillä heidän koulutuksensa ei ole kovin korkea tai pitkä) palkkoja pitää nostaa ja PIAN!

Vierailija
2/34 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpailu siis käynnistyi täälläkin, eikä tuo ap: esittämä solidaarisuus tule varmasti onnistumaan. Sääli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastenhoitajien, sosiaaliohjaajien, palomiesten yms. Joku aiemmin osuvasti kirjoittikin siitä, että vpk vaan pelastamaan. Teidän opettajien palkkaus on matala, mutta harvalla on mahdollisuus samanlaisiin lomiin kuin teillä. Tuskin kenelläkään on noin pitkät palkalliset lomat ja katson sen kyllä isoksi etuudeksi.

Vierailija
4/34 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin ajattelin, että sana opettajat pitää sisällään kaikki opettajat!

terv. olinkohan nro 8?

Vierailija
5/34 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta luokanopettajilla ei ole mitään hätää palkkojen suhteen.

t:9

Vierailija
6/34 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin lastentarhanopettajana kaksi vuotta luokanopettajan sijaisena. Nyt sain onneksi lastentarhanopettajan viran ja menen mielelläni siihen tehtävään, eivätpä työt seuraa kotiin.

Vierailija
7/34 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei vaan te kaikki vapaan kasvatuksen kannattajat, teidän murkkuikäsiänne yritetään kasvattaa (voi arvata onko " kepeää" hommaa) ja töitä tehdään kotonakin vielä illat pitkät. Ei niitä tunteja kuule koulussa vedetä ihan lonkalta ja kokeet ja muu ekstra homma joka " kuuluu" palkkaan. Opettajilla kun ei tunneta ylityölisää vaikka keskustellaan vanhempainpalaverissa klo 19 illalla.... revi siitä!

Vierailija
8/34 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellette arvannut.... anteeksi vuodatus mutta harmittaa noi jotka sanoo, että meillä on lyhyet työajat. Minä se istun ainakin illat pitkät töitä tekemässä. Loma on pitkä, myönnetään, mutta ei tota hommaa kestä hermot muuten

Vierailija
9/34 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakoulun puolella onkin sitten vähän eri asia... Meidän koulussa ei ainakaan näy enää ketään kahden jälkeen päivällä, kaikki varmasti menevät kotiin suunnittelemaan niitä tunteja... Ja loma on yhtä pitkä kuin teilläkin. Olisit opiskellut luokanopettejaksi.

Ja loman pituudella ei ole mitään tekemistä jaksamisen kanssa. Luuletko tosiaan, ettei niillä kolmea vuoroa tekevillä hoitajilla ole kuitenkin hiukan raskaampi työ kuin sinulla?

Vaihda alaa tai lakkaa kitisemästä.

Vierailija
10/34 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreiden ansiot melkein 20% jäljessä eurooppalaisesta tasosta eli sinne suunnattava ainakin osa. Lähi- ja sairaanhoitajat ovat sorsantyhjentäjiä, joille riittää ihan hyvin nykyinen palkkataso. Ei paljon vastuu paina.

Opettajakunnasta kohotusta lukioiden opettajien palkkoihin. Heidän pitää tietääkin jotain ja takana on ihan oikea maisterikoultus, ei mikään opettajaseminaari.

Vierailija
11/34 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paina. Muistankin tuon huomenna töissä kun potilas menee elottomaksi tai muuta pientä. Tyhjennän vain sen sorsan.

Vierailija
12/34 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei lähihoitajia leikkaussalissa työskentele, mutta työni on kaukana tuosta sorsan tyhjentämisestä.

Mun lähisukusulainen on opettaja, monesti on puhuttu tuosta palkasta. Eihän se sinänsä korkea ole, mutta nuo lomaetuudet tekee sen, että ainakin hän on tyytyväinen. Kyllä se työ on raskasta muuallakin, vaikka varmasti esim. murrosikäiset ovat vaikeita opetettavia. Toisaalta esim. sairaanhoitajista osa hoitaa vain murrosikäisiä. Miettikääpä opettajat ja muut mitä he saavat kokea päivästä ja yöstä toiseen, eikös heillekin sitten kuuluisi pitkä kesäloma yhtälailla??

Vierailija
13/34 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenellä on AKATEEMINEN koulutus ja kenellä ei. Kyllä henkien pelastaminen on aikalailla vastuullisempaa, oli koulutus sitten akateeminen tai ei, verrattuna AKATEEMISEN kirjastotädin puuhasteluihin.

Vierailija
14/34 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lääkäri, vaikka heille korotuksia vaadinkin. Heitä kuitenkin suuresti arvostan.

ja ainakaan lähihoitajat eivät pelasta mitään ihmishenkiä. Koulutusta takana jotain muutama kk? Ihan ookoo palkka tällä hetkellä. Siellä ne mopit kädessä kulkevat.

Sairaaloissa käyneenä ei se työtahti muuten mitenkään kauhan kovalta vaikuta. Paitsi kun päivän viinerilasti saapuu...Toista se on täällä yksityisellä.

T. Tradenomi 4600¿/kk + edut (mm. Audi)

Vierailija
15/34 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka tietää mitä sairaalassa tapahtuu, sanovan noin. Toki minäkin arvostan lääkärin työtä ja kyllähän heillekin palkkaa lisää kuuluisi. Mutta se ei poista sitä asiaa, että sh on aikamoinen vastuu, kunpa vaan tietäisit. En puhu tässä nyt lähihoitajista, koska meidän sairaalassa heitä ei juuri työskentele, joten heidän vastustaan en osaa sanoa. Raskasta työtä kuitenkin tekevät.

se leikkaussali sh, myös kaupallinen koulutus.

Vierailija
16/34 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diplomi-insinöörien keskipalkka on pienempi kuin lääkäreillä.

Vierailija
17/34 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pätevät opettajat ovat kllä maistereita ja lastentarhanopettajatkin kandeja.

Vierailija
18/34 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on oikeudenmukaista, terv. yksi akateeminen (tärkeä huom.).

Olemme valmiit maksamaan lapsemme hoidosta enemmän tarvittaessa lakon takia. Toivomme itseasiassa lakon alkavan.

Vierailija
19/34 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka tekee töitä kasista neljään ja joskus ylikin. Illalla vastailen sähköposteihin ja vanhempien puheluihin, jos niitä tulee. Vanhempainvartit venyttävät päiviä kuuteen-seiskaan, koska kyllähän opettaja joustaa työajoissaan, kun vanhemmat eivät voi... Ihmettelen, mistä keskiarvopalkka on listoihin revitty, usealla ylitunnillakaan en ole saanut palkkaani paljoakaan kahden tonnin yli, vaikka ihan ykkösmaksuluokan kunnassa töitä teen.

Minulle on turha tulla naureskelemaan luokanopettajan lyhyitä työpäiviä ja pitkiä lomia. Tänä kesänä olen taas vaihteeksi työttömänä, joten lomaa ei ole päivääkään! Työ on stressaavaa, luokat isoja ja koko ajan työtaakkaa lisätään. Joten niin kuin joku aiemminkin sanoi, tervetuloa tutustumaan työhön, jos pidät meitä etuoikeutetussa asemassa olevina.

Vierailija
20/34 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttavani oli töissä lastensuojelussa eikä tosiaan kateeksi käynyt työnsä, varsinkaan kun kuulin palkan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi