Osaatteko kutoa kangasupilla? Minä tein tänään 1,75 metriä pöytäliinaa. :)
Oli pitkästä aikaa tosi kivaa. Oletteko kokeilleet? :)
Kommentit (7)
Nyt sitten suunnitteilla olkkariin matto.
Tosin silloinkin joku muu laittoi loimet valmiiksi. Matto oli pitkään käytössä, mutta nyt ei kotona ole enää yhtään pitkää käytävää niin pitkälle matolle.
Yläasteella tein sellaisen kaitaliinan ja se on ollut ensimmäinen ja viimeinen liina mitä olen ikinä tehnyt tai tulen tekemään.
Olin nopea tekemään käsitöitä (kaikenlaisia, kiitos äitini perimän) ja opettaja puratti minulla neljä kertaa aina lähes valmiin liinan. Kävi toki tarkistamassa välillä ja koskaan ei ollut huomauttamista. Huomautukset löytyivät aina silloin, kun liinasta puuttui enää 5-10cm. Jäi sellainen paskan maku liinasta, että se ei ole ollut edes koskaan missään pöydällä. Kaapissa maannut jo kohta 20v. Onhan se nätti, kun nyt katsoo, mutta en vain voi ottaa sitä esille.
Minulta menisi vuosi noin pitkään pätkään.
Osaan tehdä itse asiassa koko homman alusta loppuun; luoda loimen, niisiä ja sitoa ne polkuset. Niisiminen on kyllä kaikkein kamalinta, sen kun tekisi aina joku muu, niin olisipa mukavaa. Ja kyllä, itselläni on pyöräspuut.
Voi sitä, jolle tuli ikävä.
Loimen luominen on lopulta selkeää, mutta työlästä. Olen joskus kokeillut ja lopputulos oli ihan hyvä.
Mukavaa, että meitä on näin monta! :)
AP
Ja mattoja olen kutonut myös.