Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TAMMITENAVAT viikko 31

30.07.2007 |

en hokassu vielä tän viikon pinoa.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tuossa mieleen että voisko joku ottaa vielä tolkun tuosta tammitenavien listasta ja tehdä siitä " siistin" . Sitä on aika kurja lukea ja yrittää löytää ketä siellä on. Viimeksi sitä on päivitetty toukokuun lopussa, vai muistinkohan väärin.

Tämä päivä on ollut yhtä harmaa kuin sää ulkona. Liekkö hermoilen piilevästi huomista neuvolaa vai mistä johtunee tämä synkkyys. Kaikki huolet tuntuu kaatuvan tänään päälle ja lapset ovat pääasiassa kinastelleet. Toivottavasti muilla on ollut parempi keskiviikko.

Me ei käydä 4D ultrassa, en edes tiedä missä mahtais olla lähin täällä pohjoissuomessa. Ja hinnat ovat huimat, enkä näe siinä muuta riemua kuin sen et näkis vauvan. Täytyy elää mielikuvissa vauvan elämää.

Nyt suuttui pikku-ukko, pitää yrittää vielä yksi rääky selvittää, jos ne sitten jo tälle päivää loppuis.

Toivottavasti huomenna on muutakin kerrottavaa kuin huonon päivän valittamista!

Iuiu ja masukki 15+

Vierailija
22/29 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä oli myös eka neuvolalääkäri.

paino oli viikkoa kohden noussut 600 grammaa eli yhteensä 4 kiloa viime neuvolasta. kaikki oli muutenki kunnossa ja kuunneltiin sydänäänet ja hyvin kuului ja vauva liikkui aivan mahottomasti. seuraava aika on 31.8. huomenna lähdetää miehen kanssa tukholmaan, toivottavasti ei väsyttäis niin paljon ettei mee koko matka hytissä makoiluun. mulla tuo pahoinvointi alkaa ehkä jo hellittää mut väsymys ei. lääkäri sanoi että väsymystä voi kestää puoleen väliin asti ja sitten pitäis " piristyä" mut saas nähdä...

mimmu-83 ja masukki rv 14+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lueskellut viestejänne, mutta ei vain ole jaksanut enää iltasella alkaa kirjottamaan. Minulla ei pahoinvointia ole ollut enää rv 12 jälkeen, mutta nyt onkin sitten pari viikkoa sitten tullut tilalle " iki-ihana" närästys. Onneksi apteekista saa Gaviscon nimistä liuosta, jota käytin jo esikoistakin odottaessa. Se auttaa kyllä tosi hyvin. En saa pureskeltua mitään Rennie tabletteja tms.

Maha on jo iso, neuvolassa eilen mitattiin ekaa kertaa kohdunpohjan korkeus ja minun käyräni kulkee siellä ylärajalla. Korkeutta oli 15 cm. Mutta näin oli ekassa raskaudessakin, joten saatoin odottaa suurta masua taas. Liikkeitä olen tuntenut tosi tosi vähän, vaikka toista odotankin. Jotain pientä kuplintaa tuntuu välillä, mutta ei mitään ihan selkeää.

4D:stä sen verran, että otin selville hinnan täällä omalla kotipaikkakunnallani, ja siitä jää itselle maksettavaa kelan jälkeen 200 euroa. On se aika kallista, mutta olen vakaasti harkinnut meneväni sinne. Lääkäriasemalta sanottiin että paras ajankohta on rv 24. Itse haluan saada sukupuolen selville, mieheni taas ei haluaisi... Mites sen sitten pitää sisällään, jos vaikkapa sen saan selville ultrassa.

Rakenneultra on parin viikon kuluttua, 16.8. silloinkin voi nähdä sukupuolen, jos hyvä onni käy...

Mutta nyt menen nukkumaan, hyvää yötä kaikille ja hyvää viikonloppua.

Kerttuli2 rv 18+1

Vierailija
24/29 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa kirjoittelen, reissussa oltiin reilu 6 viikkoa ja nyt siis vihdoin jälleen kotona!

Paljon oli uutta porukkaa tullut, tasapuoliset onnittelut kaikille masussa asustelevasta pienokaisesta! =)

Nt-ultrassa on kai jo suurinpiirtein kaikki käyneet, meillä siinä laskettuaika aikaistui viikolla ja turvotus oli 1.5mm eli kaikki ok!

Rakenneultraankin oli porukkaa jo pian menossa, heitänkin kysymyksen jotta meinaatteko sukupuolta kysyä vai jaksatteko säilyttää jännityksen synnärille asti? ;) Meillä rakenne vasta syyskuun puolenvälin paikkeilla, mutta käyn kyllä kerran ultrassa ennen sitä ja ajattelin kysäistä kumpikohan on tulossa. Ennestään meillä siis yhteensä 5 poikaa joten tyttöä toivottaisiin, kaikki pojat kyllä toivovat poikaa ;)

Nyt sitten enemmänkin omasta navasta, joka alkaa olla suhteellisen iso näillä viikoilla verrattuna edelliseen raskauteen! Raskaus on sujunut alkuvuodoista huolimatta hyvin, jos en olisi asukkia nähnyt voisin sanoa etten ole kyllä raskaana, sen verran olottomat olot on! Nyt parisen viikkoa sitten rinnat alkoivat kasvaa ja nyt on jo vaihdettu koko beestä ceehen =)

Pitäisi soittaa viimein lääkäriin tännekin aika, Suomessa kävin kahteenkin otteeseen, mutta täällä siis en ole vielä käynyt. Ongelma on se, etten tiedä haluanko mennä samalle gynelle kuin viimeksi... =/ Täytyisi vain joltain saada suositus jostain toisesta gynestä ja se on helpommin sanottu kuin tehty...

Niin ja kirjoittelin aikaisemmin nimim. allu2006, mutta en enään pitkän paussin jälkeen muistanut käyttistä enkä salasanaa, joten olen siis nykyisin allujapupu ;)

-Allu ja Pupu rv15+

Vierailija
25/29 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas kaikille. Harmaata on ja viikko taas vierähti! Millasissa tunnelmissa sitä lähtee tammikuiset viikonlopun viettoon? Jaksatteko hillua kavereitten mukana kosteissa illoissa? Itse en oikein ole hirmu kiinnostunut katselemaan vierestä, kun muut humaltuvat. Tosin ei ole kyllä paljon juhannuksen jälkeen ollut menojakaan :P Pari alkoholitonta sidua odottaa jääkaapissa, jos vaikka tekisi mieli " fiilistellä" :)

Itse kävin neuvolassa taas tuossa keskiviikkona, meillä tosiaan ultrataan joka kerta ja oli se mukava nähdä kun pikkuinen siellä jumppasi niin että nlan tätejäkin oikein nauratti. Kyllä se tuo aina ihan toisenlaista varmuutta ja luottamusta kun pääsee näkemään tai kuulemaan että siellä joku tosiaan on. Itselläni kun painokin on vain pudonnut hieman ja mahaa ei tosiaan ole vielä näkyviin pullahtanut. Joka aamu tulee peilistä katseltua että joko se nyt näkyisi :) Kai sitä saa ihan riittävästi sitten jatkossa esitellä ;)

Neuvolassa näytti nyt tällä kertaa viikot vastaavan tuota viimesistä menkoista laskettua aikaa, eli nyt olisi 15. viikko menossa (14+1, eikös se silloin ole 15. viikko?). Rakenneultra ja ensimmäinen lääkäri meillä on vasta rvko 20 ja sanoivat, että vasta sitten tarkistetaan la mittoihin nähden pitäväksi.

No niin, ei muuta kuin mukavaa viikonloppua kaikille tammikuisille! Itse saan vielä huomenna hikoilla 4 tuntia töissä, toivottavasti aika menee nopeasti...

Tolleroinen 14+1

Vierailija
26/29 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite olen ollu koko viikon sairaslomalla kovan yskän ja flunssan takia... Joku kyseli että meinaako ottaa sukupuolen selville... TOTTAKAI... minä en malta odottaa tammikuuhun että saan tietää... olen sen verran utelias ja malttamaton aina ollut... onneks mieskin haluaa tietää, ettei pety kun vahingossa sen kertoisin... mutta kenellekkää muulle ei ole tarkotus siitä sanoa.

Tänään kävin kattelemassa lasten vaatteita prismassa samalla kun kävimme ruokaostoksilla... löysin ihanan kevyttoppapuvun... mutta en vielä ostanu.

Tulemme varmaan saamaa niin paljon vaatteita lahjaks, että uutena varmaan muutama hassu vaate riittää...

Oletteko paljon ostoksia tehnyt tulevan vauvan varalle??

Ite en ole ostanu vielä yhtää mitään ja olen aatellu odottaa sinne rv25 ennen kun alan pahemmin edes kattelemaa mitää...

Mutta nyt iltapalalle ja nukkumaa!!!

-marjoh 14+3

Vierailija
27/29 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on alkanut joku masennuskausi. Olen kauhean pessimistinen ja ahdistaa kun ei oikein liikkeitä tunnu. Np-ultrastakin on kuukausi ja neuvola on ensi viikon lopulla. Sinne asti kai jaksettava pelkojensa kanssa.

Olen myös kyllästynyt kaikkeen, siis ihan kaikkeen. Esikoista odottaessa ei ollut juurikaan mielialavaihteluja saati masennuksia, mutta nyt... Tänään mietin jo että pakkaan laukun ja katoan joksikin aikaa, pois tästä kaikesta. Tuntui, että vihaan tätä kotia, vihaan miestä, vihaan työtäni, vihaan koko elämääni. Koskaan ennen en ole moista tuntenut.

Itkettää koko ajan ja vihaan kaikkea. Joten täällä on ollut superkiva viikonloppu. Nyt jo kauhistuttaa, miten kestän kun jään kahden lapsen kanssa kotiin. Huh. En siis ole normaalistikaan mikään kotihengetär.

Joo. Taidan mennä sänkyyn, ei huvita mikään muukaan.

ipu rv16

Vierailija
28/29 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips.

Meikäläinen on alkanut nyt himoitseen jostain syystä turkinpippureita. Niitä syön joka päivä. Myös mausteinen intialainen ruoka on ihan huippua. Mulle tosi vierasta, koska en ole mikään tulisen ystävä normaalisti.

Täälläkin ailahtelee mielialat...tai oikeastaan ne on koko ajan huonot. Oon kauheen kiukkunen ja pahalla päällä. Itken joka päivä ja olen jopa jollain tasolla masentunut. Edellinen raskaus oli kaikkea muuta...olin hyvän tuulinen ja helppo vaimo. Mieskin oikein odotti että tulen taas raskaaksi ja olen helppo. No toisin kävi...tavarat lentää ja ovet paukkuu!

Siitä 4D ultrasta kyseltiin. Me olemme menossa sinne viikolla 22. Olen niin perus utelias luonne, että sukupuoli + muut seikat on tiedettävä etukäteen. Se tekee raskaudesta jotenkin todellisemman. Ja helpottaahan se hankintojakin. Joten sukupuoli kysytään jo 5 viikon päästä rakenneultrassa ja sit vielä siitä pari viikkoa tohon 4D ultraan.

Meillä on siis ennestään poika. Kolme lasta halutaan, joten tästä toisesta ei vielä osata toivoa tyttöä eikä poikaa. Toisaalta ois kiva saada tyttö kun sellasta ei vielä ole, mutta toisaalta taas poika, koska pojat peräkkäin olisivat kovasti seuraksi toisilleen...ja ehkä haluisin kuitenkin kaksi poikaa ja yhden tytön? En tiedä, joten kumpikin on yhtä tervetulleita :)

Maha on kasvanut omasta mielestäni tosi paljon. Ja läheiset huomaa kyllä, että maha on iso. Tuntemattomat eivät taas kiinnitä oikein mitään huomiota, näytän varmaan vaan pömppö-mahaiselta naiselta. Kasvaisipa maha pian sen pisteen yli, että raskaudesta ei voi erehtyä! Rannallakin tänään yksi pariskunta katsoi mua vinoon, että onpas tytöllä melkonen kalja-maha :) heh

Eikun nukkumaan. Mies on viihteellä ja koko sänky on mun :)

Vierailija
29/29 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kanssa ollut muutaman päivän mieli vähän matalalla, mulla oli kyllä esikoisestakin, niin ettei mitään uutta sinänsä. Kyllästyttää nuo työt niin paljon!!!!!! No onneksi tehtävät vaihtuu ensiviikon jälkeen, vaikka tuntuu kyllä etei mikään huvita. Olen taantunut jollekin teini asteelle :). Hormoonit ne vaan jyllää :). Muistetaan olla sympaattisia sitten lapsia kohtaan kun he tulevat teineiksi, se on rankkaa! No niin, sainpa siis käännettyä tämänkin asian huumorin puolelle :). Muuten vointi on ollut fyysisesti hyvä, mutta vatsan toiminta on kyllä ihan mitä sattuu. Tytöllä oli lievä virtsaputken tulehdus (meni ilman lääkkeitä ohi), aiheuttajana colibakteeri, ja luulempa että se oli minullakin, mutta suolistossa. Tosi tylsä juttu, toivottavasti menee pian ohi, ainakin on jo rauhoittunut masu. Iski kaikenlisäksi vielä töissä, vieraalla paikkakunnalla ja tunnin ajomatkan päässä kotoa. Oli mukavaa ravata yleisövessassa missä oli aina jonoa oven takana.... Palatakseni vielä tuohon masennukseen, niin kyllä minuakin pelottaa välillä että iskee vielä joku synnytysmasennus tms. Minullakin on sellainen suunnanmuutos vaihe elämässä, pitäisi tehdä monia päätöksiä ym. Ei kovin hyvä yhdistelmä ajateltuna raskauteen ja em. hormooneihin... Samanlaista oli kyllä esikoistakin odottaessa, mutta ratkaisun siihen toi nyt hetkeksi ainakin tämä seuraava pikkuli :).

Katsotaan nyt mitä tapahtuu, päivä kerrallansa!

Toivottavasti kaikilla tammiksilla on rentouttava sunnuntai.

Mantelihammas ja Napu 18+0