**LOKAlutuset ma-to
Kommentit (27)
Heippa kaikille! Täällä ilmoittautuu mukaan vielä 1 lokakuussa esikoisensa saava 25-vuotias äityli :)
Laskettu aika olisi 8.10, tosin saa nähdä syntyykö pienokainen jo syyskuun puolella. Minulla nimittäin oli vielä viikolla 28 osittain etinen istukka, joten sectio ennen la:ta saattaa olla edessä. Muutaman viikon päästä kontrolli äippäpolilla jolloin ollaan taas viisaampia tämän asian suhteen :) Ja Helsingissä muuten asustellan. Oikein mukavaa päivänjatkoa kaikille ja tietysti hyviä vointeja :)
Ja vielä piti sanomani, että masuasukin sukupuolesta ei meillä ole tietoa. Jostakin syystä kokoajan tuntuu siltä, että pikkuprinssi olisi tulossa, tosin tähän on saattanut vaikuttaa hurja veikkailijoiden määrä, jotka vatsani muodon perusteella ovat ehdottomasti sitä mieltä että poikahan se siellä yksiössä majailee...tiedä häntä ;)
Olin äsken ultrassa raskausdiabeteksen seurannan takia. Kokoa vauvalla oli jo 1,2 kiloa! Keskikäyrällä kuulemma kasvaa. Muista mitoista ja lyhenteistä en mitään tajunnut ja lääkäri ei selittänyt sen tarkemmin, mutta raivotarjonnasssa vauva on. Oli jo niin iso, ettei mahtunut kuvaan, enkä juuri siitä saanut selvää. Diabeteksesta juteltiin hoitajan kanssa, koitettiin löytää ratkaisu koholla oleviin paastoarvoihin. Jatkan mittailuja, hyvään suuntaan ne ovat nyt menossa. Että ei syytä huoleen! Vauvatarvikkeet alkaa olla kasassa, vähän pieniä vaatteita ja vaunut tarvitaan enää. Masu kasvaa ja potkuja riittää, mukavasti siis menee! Vauva vaan puuttuu :)
Tintti rv 29
menis äkkiä tää loppuaika. Nyt kun olen ollut tän viikon töissä, niin iltaisin kohtu on aika kipeä. Vaikka olen ollut työpaikalla vain noin 5 tuntia eli en ole enää täyttä päivää tehnyt. Ei kuitenkaan haluttaisi sairaslomalle jäädä, kun 2 kk on tosi pitkä aika olla kotona vaan.
Kävely on nyt vaikeutunut selvästi, ehkä just kun rasittuu päivällä jo töissä (vaikka pääosin istun) niin sitten iltaisin liikkuminen ilman tukivyötä on todella kivuliasta.En oikeen tiedä mitä ne kivut edes on, mutta sattuu koko alamahaan. Ehkä joihinkin kohdun kiinnikkkeihin sattuu tms?
Supistellutkin on selvästi aiempaa enemmän. Mietin just, että pitäisikö ens viikolla käydä katsoon lekurissa on paikat vielä kiinni.
Äitiyspakkauksesta: mulla kun meni haku kesäloma-aikaan niin äitiyspäivärahapäätöksessä meni 4 vkoa ja siitä vielä pari viikkoa siihen että sain sen pakkauksen. Ne oranssit vaatteet on muuten mun mielestä hirveitä! Muita vaatteita en ole sit hommannutkaan vielä. Viikonloppuna ajattelin ostaa muutaman ihan vastasyntyneelle sopivan vaatekerran.
Vaavin asennosta: meillä ollaan edelleen viistossa kyljittäin, eli on ollut tuossa asennossa jo kuukauden verran. jalat potkii tuonne vasemmalle kyljelle ja kädet naputtaa enemmänm oikealla kyljellä. Pää tuntuu oikealla puolella (ainakin oletan että se on vaavin pää). Seuraavaan neuvolaan on vielä reilu viikko, eli mulla tuli tässä kuukauden tauko mikä tuntuu tosi pitkältä ajalta kun tuntuu että on jo niin loppuvaiheessa.
riza30+1
Täällä myös neuvola,ultra sekä sokerirasitus ohi.Arvot oli hieman koholla,joten ensi viikolla saan mittarin kotiin.
Onhan sitä vähän mässäilty täs kesän mittaan.Ultrassa oli kaikki hyvin vaavi oli jo1,5 kg ja sanoi, että jos tätä rataa kasvaa niin reilu neljään kiloon mennään...
Vaavi oli rt asennossa ja vauhtia kyllä piisaa ihan on välillä masu kipee muljahteluista.Tarvis pyytää tuo tukivyö myös töihin ois paljon parempi olla.Nuo äitiysfarkut on kyllä hyvät on niin tukeva tuo vatsan kohta niissä.Neuvolalääkärilläkin tuli piipahdettua oli kaikki ok sielläkin.
Käydään nyt kaikki käynnit mitä tarjotaan..Seurannassa kun kanssa olen.
Hommasin viuhtikselle emma bestar cmb,beige..yhdistelmät.Mukaan tuli jalkapeite ja kantokoppa.Olivat tarjouksessa=) Pinnäsänky,patja,sitteri,hoitopöytä pehmusteineen ja pari ikean laatikkoo ostin siihe sivuun + muuta tavarat on hommaillu.Vaatteet oon pessy ja viikannu hoitopöydän lipastoon.Ä-pakkausta viäl odotellaa ja vanhempain raha päätöstä=(
Närästää vielki iha kauheesti,vetää suonta jaloista,turvotusta hiukan,välil on heikottava olo,masu pyöree pallo edessä(poika masu),öisin supistelee 2 tunnin ajan ja 10 min välein.Tein johtopäätöksen et tää on vaa harjotusta tulevaan,ja mein viuhtis syntyy sit lokakuus yöllä:DDDD Tälläst tääl!
mewe ja viuhtis rv 31+2
Se on tosiaan jo elokuu, ei yhtään tunnu siltä! Mulla pitäis alkaa " äitiyslomakin" parin viikon päästä kun hain äippärahaa sen maksimin 50 päivää ennen la:ta, kotihoidontuki kun loppuu esikon aloittaessa osapäiväisenä päiväkodissa... Ei vaan ole mitään päätöstä Kelasta kuulunut, huoh...
Mies tuossa jo kysyi, että lähdetäänkö me tänään synnyttämään, kun niin vaikeroin ja kierin täällä... No ei lähdetä, kärsin vaan ihan kauheista ilmavaivoista! Gnaah! Vatsan toiminta on kyllä nykyään niin ihmeellistä ettei siitä ota kukaan tolkkua. :( Närästää ja on ummetusta, ja mitä vielä. Monnikin punkee itseään kipeästi pitkin masua. Muuten on kyllä ollut aika hyvä olo jo pari päivää, että ei nyt niin pahaa etteikö jotain hyvääkin...
Tsirppana kyseli vyöhyketerapiasta synnytyksen käynnistämisessä. Ystäväni joka on koulutettu hieroja kertoi että heille oli koulussa näytetty muutama kohta joista painelemalla synnytys voi käynnistyä. Tosin heitä oli ehdottomasti kielletty yrittämästä mitään käynnistelyä ennen la:ta... Mutta kuulemma nuo siis joillakin toimivat tosi hyvin, toisilla taas huonommin... Heitä oli koulussa jopa varoitettu hieromasta ensimmäisellä raskauskolmanneksella olevia, etteivät vaan vahingossa aiheuttaisi keskenmenoa. Tiedä sitten onko se oikeasti noin...
Huomenna on neuvola piiiitkästä aikaa, ja oman neuvolatädin pitäisi olla paikalla! Kyllä nyt odotan kuin kuuta nousevaa, on niin ärsyttänyt käydä kaiken maailman sijaisilla... Mutta tulen sitten kertomaan taasen kuulumiset!
Suhni & Monni (29+0)
Täällä kärsitään taas...kantapäät on kuivat ja haljenneet auki. Todella kipeetä tekee kävely. Sama juttu oli tyttöä odottaessa loppu raskaudesta. Kaippa se täytyy jalkahoitoon varata aika että pystyy loppu ajan kävelemään.
Neuvola täti kehoitti käyttämään ceridal merkkistä öljyä alapäähän pehmentämään paikkoja ennen synnytystä. En tiedä onko apua, mutta samaa öljyä voi käyttää masuun ja on paljon parempaa kuin useat rasvat. Itsellä inhottaa rasvat ja niistä jäävä limainen olo. Tämä imeyty tosi nopsaa ja ei jäänyt sitä ns. limaista oloa.
En tiedä sitten onko mitään apua alapään kanssa, mutta kaikkeahan kannattaa kokeilla.
Mullahan on se synnytyspelko ja viime aikoina olen yrittänyt tsempata itseäni kovasti alatiesynnytykseen ja pikku hiljaa se ajatus ei pelota niin paljon. Luen niin paljon kuin mahdollista synnytyksiin liittyvistä jutuista. Ja viikon päästä kun on aika kätilön kanssa juttelemaan niin aion ottaa siitä kaiken irti.
Ja kun pelkään ison vauvan synnytystä niin ajattelin kokeilla vyöhyketerapiaa synnytyksen käynnistämiseksi. En kyllä tiedä uskoakko vai eikö sen tehoon, mutta kannattaahan sitä kokeilla.
Onko kellään kokemusta?
Isälläni on syntymäpäivät 22.9 ja kaikki odottavat vauvan syntyvän silloin tai parin päivän heitolla.
Esikoinen syntyi 2 päivää ennen minun syntymäpäiviä.
Toinen syntyi hyvän ystäväni syntymäpäivänä ja sitä seuraavana päivänä on lasten sedän syntymäpäivä.
Joten kyllähän kolmaskin päättää tulla jonkun synttäreille/synttäreiden tienoolle.=)
Noh saa nähä.
Vauvan vaatteet on pesty ja järjestelty kaappiin. Onneksi ei tarvitse enään niistä murehtia. =)
Äitiyspakkaus saapui minulle päätöksen saapumisesta puolentoistaviikon päästä. Joku sitä kyseli.
Tsirppana rv 30+4