Onko eronnut nainen neiti vai rouva? Faktaa, ei mielipiteitä kiitos!
Kommentit (18)
Esim, kutsuilla voit esitellä tuttavasi toisilleen:
Tässä on neiti Virtanen, rouva Järvinen ja eronnut Jokinen.. *reps*
ei voi olla neiti jos on naitu. Eli on rouva, tietysti!
Onkos avoliitossa elävä rouva vai neiti?
Tästä voi päätellä jotain, jos osaa.
Erotuksena leski, joka on joko pelkkä leski tai voidaan sanoa myös leskirouva. Neiti ei välttämättä ole neitsyt, mutta avioliitossa han ei ole koskaan ollut.
Yli 30-kymppisiä naisia rouvitellaan oli sitten naimisissa tai ei.
Lapsen saanut neiti on myös rouva.
kerran menetettyään sitä ei enää takaisin saa
mutta mikä siitä Leena Virtasesta tulee jos hän menee Jaana Lampisen kanssa rekisteröityyn aprisuhteeseen ja he ottavat nimekseen Leena ja Jaana Virtalampi? Ovatko he kaksi Virtalammen neitiä vai rouvaa? Entä jos he he eroavat?
Ei kai sanojen merkitys ole fakta, se on kielen käyttäjien keskinäinen sopimus, joka muuttuu ajan myötä.
vaikkeivät voi solmia avioliittoa. Outoa.
Soittivat väestörekisteriin tai jonnekin, josta faktatietona sanottiin että kerran aviossa ollut ei voi olla enää neiti. Hän on leski tai rouva. Piste.
Sori " hieman" epämääräiset viitetiedot, mutta en kuullut kaikkea kunnolla kun oli kova meno autossa.
Rouva on naitu. Jos tulee ero, rouva on eronnut rouva.
Viime aikoina olen huomannut, että monessa paikassa on rouviteltu esim. sairaalassa, vaikka papereissa lukee avoliitossa.
Mun mielestä näitä etutitteleitä ei kyllä tarvittaisi enää lainkaan (no ehkä poikkeuksena vanhukset, jotka ovat koko ikänsä siihen tottu neet). Ei mun miestäkään missään ole kuulemma herraksi kutsuttu....
rouva/neiti-jaottelusta luopumista, kun ei miehilläkään moista erottelua tehdä.
Harmillista, etteivät onnistuneet.
Eronnut nainen on siis rouva.