**KULTAINEN 60-luku viikko 31**
Huomenta ja mukavaa alkanutta viikkoa kaikille.
Kommentit (60)
meidän pikkumiehen kuvaan
http://www.aijaa.com/v.php?i=777855.jpg
Blogiin olen laittanut pari muuta kuvaa hevimiehestä sekä meidän karvaisesta tytöstä, joka toimittaa itkuhälyttimen virkaa...
Elsamarjaa juuri tässä yhtenä päivänä ajattelin ja nyt tulitkin kertomaan iloisia uutisia! Onnittelut ja suojelusenkeleitä matkalle mukaan!!!
Isotikru, täällä on ja ihan sama ongelma, tuo likapyykkikori on kuin runsauden sarvi! Kun sitä saa vähän tyhjemmäksi niin kohta se rönsyää taas yli äyräitten. Enää en ehdi saada edes puhdasta pyykkiä silitettynä kaappiin kun taas on jo uusi kasa odottamassa... Nyt tosin suosiolla jätän lakanat ja pussilakanat silittämättä.
Jaaha ja nytkin notkun täällä, kun voisin olla tekemässä vaikka pyykkihuoltoa...
Peltikselle tuosta raudasta. Itse jouduin syömään sitä ja koko raskauden ajan. Mulla ei juurikaan arvot nousseet vaikka rautaa söinkin, mutta väsymykseen ja jaksamiseen se auttoi. Obsidania neuvolasta suositeltiin, piti olla vatsaystävällinen, ei ollut ainakaan minulla. Tuo mitä Ankkis suositteli, kokeilin sitä kun odotin junioria ja sillä sain hempan nousemaan, mutta sitä en uskaltanut nyt käyttää noiden sokereiden takia (siinä kun on sokeria niin paljon). Ladyvita Plus sopi kaikkein parhaiten, siinä on kaikki muutkin mitä raskauden aikana tarvitsee.
No nyt heräsivät teinitkin yöuniltaan - kohta sitä joutuvat opettelemaan arkirytmin kun koulutkin alkavat.
-valtsu-
Testain Clearbluella, onneksi ostin tuplapaketin varmuuden vuoksi. Täytyy kokeilla loppuviikosta uudestaan. Meidän lähiapteekissa ei ole ACONin testejä eikä paljon muitakaan paitsi tietysti Apteekin omia.
Elsamarja!! ja kiva, että tikuista on ollut hyötyä;-)
Nyt väsyttää niin pirusti, että en jaksa kirjotella enempiä. Meral ährää tuntitolkulla iltaisin ja jää nuo yöunet vähän vähiin. Tiedätte varmaan..
Apua, jo Tiistai enkä ole kerennyt palstailemaan vielä yhtään. Vautsi vau ja vielä jännät paikat Ankkiksella ja olen jäänyt paitsi siitä kokonaan. Kai tässä täytyy pikkuhiljaa alkaa olemaan ahkerammin " läsnä" .
Peukutan siis täysillä Ankkikselle, lupaavalta kuulostaa tosiaan. Olisihan se aikakin että uusi plussa porukkaan saataisiin.
Anille ja nuorimmaiselle mukavaa hoidonaloitusta, kyllä se siitä hienosti alkaa sujumaan, usko pois. Jospa hoitojakso jäisi sopivan lyhyeksi, meinaan että uusi mammaloma olisi siihen se lääke...
Kiva oli lukea Valtsun ja Tetin vauva-arkikuulumisia, hieno homma Teti että poju on alkanut öisin nukkumaan paremmin, se että uni ei ole niin katkonaista, helpottaa kyllä äidinkin jaksamista. Ja on ehdottoman hyvä lääke siihen masikseenkin.
Pippurille peukutan että huuru-nenä olisi alkanut kasvaa ja kehittyä;)
Elsamarja! Vau mitä uutisia. Onnea onnea hirmuisen paljon. Ihan tuli tippa silmään kun luin kuulumisiasi. Hieno juttu, kyllä se hyvin menee, usko pois!
Omaa napaa tässä sen verran että ollaan miehen kanssa pelattu ahkerammin kuin vuosiin, koopeitä en ole juurikaan laskenut, toki takaraivossa ne meinaa vaan olla, mutta yritän olla välittämättä. On löytynyt vähän sitä pelaamisen riemuakin, mikä on ollut lääkettä tuohon keskenmenosta selviämiseen.
Ovistuntemuksia on ollut jo useamman päivän, jotenkin luulen että niinköhän tämä kierto menee kuitenkin " harjoitellessa" ...
Pelattu ollaan sen verran ahkeraan että jos joku pikkuruinen munis yrittää ohitse päästä, niin vastassa on armeija;)
Wempalle vielä ajattelin extrahalauksen, otahan rauhallisesti ja yritä rauhoittaa mieli nauttimaan tästä hetkestä ja tästä raskaudesta. Kyllä se kohta helpottaa se peikko hartioilta. Sinä olet vahva nainen, usko pois!
-minea-
Kiitos halauksesta! Ja muutenkin ihanasta rauhoittelusta.
Juuri eräänä päivänä kun puhuin miehelle jostain ..." sitten jos se vauva syntyy.." niin mies sanoi, että mun pitää jo lopettaa tuo jossittelu ja nauttia tästä hetkestä. Että itketään sitten jos surun aika tulee, mutta ajatellaan nyt vaan niin, että KUN meille tulee vauva.
Tosi mukavaa, että pelit luonnistuu. Sulla kuulostaa kaikki niin samanalaiselta kun mulla maaliskuisen km:n jälkeen, kp:t oli hukassa, jemmassa jossain alitajunnassa, ja naps, plussa pärähti. Kovasti tärppionnea sinne!!!
w
Mökiltä tultiin taas pistäytymään kotona ja pesemään pyykkiä ja tuotiin mustikoita jälleen pakkaseen.
Ihan ensiksi elsamarjalle suuret onnitteluhalaukset. Mahtava lukea tuollaisia uutisia. Pippuri,ankkis,ani ,minea...+muut piinaajat,peukkuja teille kaikille että saatte plussan. Kyllä se sieltä tulee... Ankkis,sulle ihan ekana pidän plussan puolesta peukut pystyssä....
Ihana kuva valtsu sinun pojasta ja mikä hymypoika siitä vielä tulee,oikea hurmuri.
Odottajien kuulumiset ovat mukavaa luettavaa kun kaikilla menee odotus hyvin.
Samoin vauva-arkea viettävien kuulumiset ovat antoisaa luettavaa. Sen verran emmille tuosta maissivellistä lyhyesti kommentoin että itse annoin sitä kolmen kuukauden iästä yötävasten molemmilla laimennettuna maitoon. Lisäsin sitä vähän kerrallaan niin että maidon osuus väheni. Meillä ei kummallakaan ole ollut siitä mitään ongelmaa.
Taas pää pätkii mitä mitä kommentoida,taitaa pää olla edelleen lomalla....
Oma olo on ihan ok. Mustikoita ollaan miehen ja tyttöjen kanssa kerätty 5 ja puoli ämpäriä. No meillä sitä talvella menee kun aamuisin syödään puuron kanssa ja sitten tehdään piirakoita. Meistä se on vaan niin hurjan hyvä marja. Ja sitä on nyt metsässä runsaasti. Tuo keräily on kieltämättä käynyt selkään ja mies onkin saanut sitä useampana iltana hieroa. Se tuntuu issiastyyppiseltä kivulta eli säteilee takareiteen. Mulla kun on selkä aina ollut tosi hyvässä kunnossa niin kieltämättä tuntuu välillä puolikuntoiselta olo.
Pulla potkii mahassa tosi paljon ja edelleen huoli, onko sillä hyvä olla siellä kun niin paljon pyörii. Välillä on ihan selvästi poikittain ja välillä kääntyy " oikein päin" . Liikkeet näkyy tosi selvästi päälle päin ja sekös meidän porukoista on hasukaa katseltavaa.Pulla nimitys tuli tytöiltä. Minun maha oli silloin ihan pullan muotoinen eli aika pyöreä. Ja on se välillä vieläkin. Maha on jollakin tapaa pudonnut aika alas ja sekös tuntuu painon tunteena tuolla jalkovälissä(niin että välillä tekee aika kipeää). Onhan ne tytöt tehnyt laulunkin pullasta jota vähän väliä laulaa luikauttavat. Ja joka ilta pitää saada antaa pusu pullalle eli minun mahalle. Ihana miten ne ovat mukana tässä raskaudessa.
Huomen aamuna onkin sokerirasitus ja sen jälkeen ultra. Toivotaan että kaikki on kunnossa. Sitten matka jatkuu takaisin mökille sunnuntaihin saakka. Maanantaina alkaa sitten työt...
Nyt viemään tytöt suihkuun ja nukkumaan. Aamulla onkin aikainen herätys(kun on lomalla tottunut nukkumaan pitkään...).
Mukavaa loppuviikkoa kaikille ja peukkuja plussaajille.
-pietu ja pulla rv25
Ihan ekana: Aivan syötävän suloinen vauva on Valtsulla, voi itku, että herra osaa hymyilläkin sopivasti .. Aivan lumoava pikkuinen xxx Mukava kuulla, että teilläkin vauva-arki sujuu hyvin ja pian on nimen valinnan aika, vai onko nimi(nimet) jo tiedossa ??
Elsamarja, mielettömät onnentoivotukset sinne sinulle !!! Onnea odotukseen ja pikkuiselle ' tarraa ja liimaa' niin, että varmasti pysyy matkassa !!! Ihana oli kuulla sinusta ja samalla hyviä uutisia-taas yksi meistä plussasi-mahtavaa ...
Tetii sinusta oli myös mukava kuulla( olikin jo ikävä :-)) ) Hyvä, että masis on parempaan päin .. Loma tekee ihmeitä, ja se, että miehesi todennäköisesti suhtautui oloosi vakavasti. Anna miehellesi aikaa kypsytellä seuraavaa vauva-asiaa. Mä taidan jäädä kotiin tiinua hoitamaan ainakin nyt syssyyn 2008, siis töitäkin meinaan tehdä, mutta vain illoin ja viikonloppuisin, ja en säännöllisesti. Asuntoa ollaan harkittu vaihtavamme ensi keväänä, joten siinäkin taas yksi rahareikä .. Teti harmi, että asut niiiin kaukana muuten veisin sinut mennessäni tuonne kuntosalille, nimittäin meikäläiseen on purrut kunnon kunto kärpänen, eli kuntosalilla olen nyt käynnyt reilun viikon ja aivan mahtava tunne on sen hikisen 1.5h jälkeen. Se ei ole mikään juppi-sali vaan eureca apteekin ylläpitämä naisten kuntosali, mutta sieltä löytyy kaikki vehkeet ja vempaimet, ja yleensä olen nauttinut yksinäisestä aherruksesta. Ja teti tuosta maidon tuotannosta olen sulle hiukka kade, itsekin olisin halunnut, että maitoa olisi tullut tulvimalla edelleen, mutta taitaa meikäläisen maidontuotanto olla sellaisen 200ml pvässä, en siis tiedä mutta veikkaan... Meillä edelleen imetetään ja annetaan nannia, hieman on nannin antaminen lisääntynyt.
Anii *onneksi olkoon* jos tärppäsi .. Musta tuntuu, että vuoden loppuun saakka oleva pesti on juuri hyvä, siinä samalla näkee itsekin miltä se tuntuu ja tykkääkö. Paljon jaksuja neidin(vaiko äidin) päiväkotirupeamaan, kyllä se siitä alkaa sujumaan .. Ja kierrolle peukutusta !!!!
Ankkis , paljon plussa sädetystä sinne sinulle ,TOIVON, että plussa tulee testiin kun seuraavan kerran testaat. Oireet ainakin vaikuttavat kaikinpuolin hyviltä.
Pietu ja Pulla :-)) Hyvä, että sielläkin kaikki hyvin. Olettekohan jo lähteneet takaisin mökille ? Sielläkö te mökkeilette Mikkelin suunnalla ?? Velleistä, itse lopetin sen maissivellin ja arvatkees mitä, ei ole tiinun vatsa oireillut sen jälkeen. Nyt ollaan annettu porkkana/perunavelliä ja siitä tuo tyttö tykkää kuin *hullu* puurosta siis vellistä ;-)))) Ihana mässytystä pitää kun syö pullosta ja kun se velli loppuu niin maiskuttelee vielä suutaan hyvän tovin.
Ja wemppa edelleen lomailee ja nauttii. Voi wemppa tuntui todella kurjalta lukea teidän vaavin pois menosta, on se varmasti ollut kova paikka .. Ihan sydäntä kylmää kun aatteleekin. Kaikkea hyvää sinne teille masukille ja äidille ja voikaa hyvin. Mullakin on sellainen tunne, että kaikki menee hienosti tällä kertaa.
Voi apua paljon oli taas kirjoituksia, ja osaa en nyt muista kommenteerata, mutta lisää taas muutaman päivän kuluttua, vaikkakin ankkiksen kuulumisia on pakko käydä tiirailemassa vähän väliä.
Omaa napaa: Tiinu täyttää 4kk tällä viikolla, mun vauva :-(( Ihana vauva on tämä meidän nti. Nti hymyille jatkuvasti ja nauraa, mutta osaa myös vaatia. Tuollainen pikku pullukka hää on .. taitaapi paino likennellä 7500g, ens viikolla uudet mitat ..
Tiinu ei vielä käänny ympäri, vaikka kerran on vahingossa sen tempun tehnyt, mutta tykkää vain köllötellä selällään tai masullaan, ei edes oikeastaan yritä ympäripyörähdystä, mutta unitila onkin toinen, silloin löydän tytön vaikka millaisista asennoista, ja ihan eri paikasta kuin minne olemme laittaneet nukkumaan, joten unessa liikkuu ... Nyt nuo pikku kätöset kerkeää joka paikkaan, eli nopeat on sormet, kun minä saan vaipan suljettua niin johan tyttö on ne jo avannut, kun laitan paidan päälle niin nti kiskoo sitä korviin, sukkia pitää myös kiskoa, äidin hiuksiin myös tarrataan kiinni, jos ne sattuu auki olemaan ja silloin nyrkkiä pidetään niin tiukasti kiinni että .. Nyt on tullut kuvioihin pärisyttely, eli nti päristää niin kuin autoa ajaisi ja sen seurauksena kiinteiden maistamiset taitaa tulla suusta samantien pois. Meillä siis edelleen VAIN maistellaan,sellainen 2 t-lusikallista aamuisin ja porkkanaa tai bataattia. Marjoista ruusunmarjaa ..
Itse olen ollut ihan äärettömän ilkeä miehelleni viimeiset pari päivää, ja sekin on erikoista, koska en ole aikaisemmin käyttäytynyt niin, voisiko sen laittaa hormonien piikkiin ?? Olen ollut kuin itse piru :-// Mies on ihan ihmeissään. Meidän päivät (miehen kesäloma) on mennyt todella rattoisasti :-))))) No nyt on rauha maassa toivottavasti edes huomiseen, heh .. Huomenna on miekkosen synttärit (38v) ja piimäkakun tein (itselleni)
No nyt hyvää yötä kaikille ja palataan taas turinoimaan, ankkikselle peukutuksia bdbd (ja tietty kaikille muillekin) t. emmi ja tiinu
Kyllä se plussa sieltä tulee. Kun uskotaan kaikki yhdessä niin, jos vaikka auttaisi. Ja Anille ynnä muille piinailijoille tsemppiä. Perustetaan uusi lista tuonne odotuspuolelle, kun saadaan kaikki plussattua.
Ihana poitsu sinulla valtsu. Kyllä vauvat on niin söpöjä. Meillä on esikoinen ollut hirmuisen vauvakuumeen vallassa yli puolet elämästään, noin 3 vuotta. Julistaa välillä kaikille, että meille tulee vauva, ja henkäilee kaikkien vauvojen vieressä, että vauvat on sitten suloisia. Siis nuori mies 5,5 v.
Hyvä juttu, Teti, että elämä näyttää jo kirkkaammalta.
Tänään on nipistellyt mahaa koko päivän. Toivottavasti on jotain suolistoperäistä eikä mitään huolenaihetta antavaa. Tää on ihan kauheeta. Esikoisen kanssa en aina edes muistanut olevani raskaana ja ihmettelin ihmisiä, jotka kuunteli jokaista niksahdusta ja risausta ja oli heti ihan kauhuissaan. Nyt itse maalailen kaikenlaisia piruja seinille kaiken aikaa. Vanhuus ei tule yksinään.
Kolmen lapsen kiireinen äiti ilmottautuu ;)
ELSAMARJA, paljon ONNEA!!!
PIINAILIJAT, paljon plussa-tuulia teille!!!
Täällä ei kummia :) Kolmonen on nyt löytänyt kätösensä ja lussuttaa niitä ahkeraan. Ykkönen ja Kakkonen ei nyt niin uusia opi, mutta mielestäni vauhti kasvaa.... varsinkin sadepäivinä.
Kiire; osittain se on itse luotua, kun ei osaa suunnitella etukäteen eikä ole sellainen lukujärjestysmäinen ajatusmalli päässä. Sitten polttaa proppunsa, kun sekasorrosta ei synny muuta kuin kaaosta ;) Ei vaan, ei ne proput aina pala, mutta joskus kyllä, kun ei saa tätä laumaa marssimaan MIHINKÄÄN yhteiseen suuntaan vaan kaikki asiat ikäänkuin leviää käsiin.... Ja sitten jo kuvittelee, että on kiire vaikka meillä ei aikataulua ole. " Äkkiä, äkkiä, kiire, kiire." Minne? Ulos, sinne tai tänne. Ja ei se viidestä tai kymmenestä minuutista riipu, mutta tämä äiti kehitää kiireen.... ja sitten hermostuttaa.
Nyt mentävä.
Mutta äsken alkoi menkat, et se siitä taas. Nyt kyllä v..ttaa, normaalit tynkäkierrot ei tunnu näin pahalta kun ei koskaan ehdi mitään toiveita edes elättelemään.
Olin jo ihan varma, että nyt kyllä tärppäs. Tiedän kyllä tunteen, kun oma kierto joskus venähti ja sitä päästi jo ittensä luulemaan vaikka mitä. Yleensähän en päässyt likikään testaamista, kun puna-armeija oli jo ovella.
Paska ilma täällä.
Isot onnittelut Elsamarjalle plussasta!
Täällä onkin ollut kivoja uutisia, odottajien ultra- ja neuvolauutisia ollut mukava lukea. Voi miten nopeasti nuo viikot meneekään teillä. Kyllä tuo raskaanaoloaika oli ihanaa, no nyt on sitten toisenlaista ihanaa aikaa. Wemppakin ehti sitten vielä samaan junaan tälle vuodelle kun pidin paikkaa varattuna, ihana kuulla että etenee OK ja koita nyt heittää ne huolet pois ja nauttia (vaikka itsekin tietää että se pelkopeikko siellä alitajunnassa km jälkeen niin tiukassa piileekin).
Aniltako piinaillaan seuraavia plussauutisia eikös ne uude työkuviot aina yleensä plussaan johda ;)
Ankkikselle pahoittelut, täälläkin oltiin jo varmoja ja kävin päivittäin sen verran katsomassa pinoa että missä mennään.
Meillä ollaan jo jotenkin rytmeissä, poika syö päivällä n. 2 tunnin välein, eilen tosin veti 3 tunnin päikkärit ihan tyynesti. Viihtyy yksinäänkin välillä tarkkaillen leluja lelumatolla, tai ympäristöä sitterissä kun itse syödään tai touhuan keittiössä. Ja välillä kädet ja jalat viuhtoo hirveästi ja huitoo lelukaaren leluja. Nyt nukati tuohon sitteriin, mutta nukkukoon tuossa, ei viitsi siirtää kun taitaa olla vain ¿power nap¿it ennen seuraavaa ruokailua. Yöt menee niin että syödään 23 aikaan, taistelua unta vastaan kunnes nukahtaa n. Klo 23.30-24. Sitten taas klo 03-04 aikaan syö, seuraava taas 06-07 aikaan, sitten alkaakin tuo kahden tunnin väli. Tosin ähisee mahansa ja ilmojen kanssa aamuisin, kunnon pörinöiden jälkeen tulee taas hiljaisuus. En ole käyttänyt mitään cuplatoneja tai muita vielä. Puklailee ja pieree ja plöräyttelee mutta en ole tulkinnut että olisi mitenkään kovia kipuja. On tietty levoton ja potkii ja syönnin jälkeen myös pulauttelee mutta heti kun tulee pierut tai kakat tai röyhtäys niin ollaan taas tyytyväisiä.
Kauppoihin ei vielä ole menty mutta ollaan kyläilty ja sukuloitu ja vieraita on käynyt ihan kivasti. Ulkoillaan päivittäin vaunulenkki koiran kanssa. Mies oli ekat 5 viikkoa kotona ja oli iso apu, hoitanut ruuanlaitot ja kauppa-asiat ja osallistuu vauvanhoitoon. Imetys sujuu siis jo kivasti alkuvaikeuksien ja alun syöntimaratonien jälkeen, lisämaitojakaan ei ole taas tarvittu moneen päivään. Saa nähdä jatkuuko tämä hyvä tilanne miten pitkään. Enpä olisi osannut kuvitella että tuo imetyskin voi olla hankalaa, kun on maailman luonnollisin asia.
Ja heppu kasvaa kivasti, edelleen ollut se 300g /vko tahtiin, poika oli viime viikolla jo 4270 g ja 56 cm, paino on alakäyrällä ja pituus yläkäyrällä, joten pitkä ja hoikka poika. Potkareissa jääkin aina lahkeet pituudesta ensin vajaaksi.
Itse olen jo aika hyvin toipunut sektiosta ja jälkivaivoista, maha pömpöttää edelleen ja välillä vihlaisee ikävästikin, haava kutisee mutta on parantunut hyvin. Nyt onkin vaateongelmia kun vanhat housut ei oikein mahdu paitsi kahdet rennot ja mammahousut on isoja. Painoa ei ole tosin kuin 3 kg jäljellä lähtöpainosta, taitaa kaiki olla tuossa mahalla.
Ihania kuvia ja vauvoja teillä on. Itse en ole vielä saanut aikaiseksi laittaa mutta kunhan saan jonkun kivan otoksen napattua niin sitten. Hymyjä on muuten nyt sitten alettu saamaan! Sitä ei kyllä voita mikään!
Joku kyseli raudasta, itse söin obsidania ja maha toimi OK. Otin tabletin aina yöllä samlla kun kävin vessassa ja vettä juomassa, että oli varmasti tuntien tauko syömisiin.
Senniina ¿ kiitos teidän kesäheinäpinon aktiivisuudesta, olen sitä yrittänyt lukea ja onpas kiva saada siitä vertaistukea, omat vauvalliset kaverit on aika vähissä eikä tällä hetkellä kukaan ole pienen vauvan äiti. Pari kaveria on joilla pieni vauva mutta ovat juuri menossa hoitovapailta takaisin töihin, heiltä saanut arvokkaita vinkkejä mutta aina tietty parempi sellainen joka on juuri akuutisti samassa tilanteessa. Eli vakoilen teitä taustailijana, ehkä sitten aktivoidun kirjoittamaan enemmän kun on paremmin aikaa ja päivärutiinit hanskassa.
Ankkikselle ihan ensin pahoittelut ja halit. Ei muuta kuin uutta kiertoa kohti,vaikka se vaikealta tuntuukin. Kyllä se plussa tulee.
Ihan pikana kommentoin,ollaan lähdössä mökille joka on tuolla Kuopion itäpuolella. Matkaa sellaiset reilu kaksi tuntia mutta kannattaa ajaa,pääsee arjesta irti. Polikäynti meni hyvin eli pulla vastaa neuvolan viikkoja,joita nyt heidän mukaan on nyt tasan 26 ja pulla vastasi kokoa 25+6. No minä kuljen omaa aikaani koska ovistesti ja gynen tieto kierron alusta sanoo että nyt ollaan 25+1 ja sen mukaan minä elelen. Pullan paino oli 800 g tai enemmän kuten lääkäri sanoi. Sukupuolta ei edelleenkään haluttu tietää ja lääkäri sanoi ettei sitä sanota jos ei haluta. Vilkas kaveri siellä oli ja pää alaspäin,ainakin vielä. Sokerirasitus täytyy soittaa iltapäivällä,toivotaan ettei siinä ole mitään.
Mutta nyt autoon ja mökille,porukka odottaa. Mukavaa loppuviikkoa kultaiset ja ensi viikkoon.
-pietu ja pulla 25+1
Myös minä aloin olla suht' varma, että sieltä plussa pärähtää. Nyt on itselläkin hieman syyllinen olo, kun hehkutin ja höpötin plussasta ja sitten se halavatun ämmä kuitenkin tuli. Tuo menkkojen alkaminen aina joka kerta pieni kriisin paikka, varsinkin kun on ollut jotain toivetta raskautumisesta. Sitä miettii, että kuinka sitä jaksaa kuukaudesta toiseen pettyä.. jotain masokistin vikaa pitää olla ;) Mutta kummasti se mieli aina kohenee kun saa tätsyn potkittua pois ja alkaa sen oviksen tulon odottamisen. Eli, eteenpäin sano mummo lumessa :)
Ihanaa oli kuulla sonjaemmasta :) Hienoa, että arki alkaa pöyriä omilla rutiineillaan. Koskas teillä on ristiäiset/nimiäiset tiedossa ja onko nimi on päätetty??
Pinkerton: ymmärrän hyvin mitä tarkoitat. Sitä tekee kiireen väkisinkin, vaikka tietämättään. JOskus mietin, että mihin tässä on kiire.. valmiissa maailmassa.. ja lasten kanssa varsinkin koko kiire pitäisi unohtaa. Me ei ainakaan ikinä päästä lähtemään silloin kun on sovittu/mietitty.. ellei ole tuntia-kahta ennen alkanut " hankkia" lähtemistä. Mies ei ole ikinä tajunnut tuota " hankkia lähtemään" -termiä, eihän sitä lähtemistä pidä suunnitella.. senkun lähtee vaan. Noh, nyt on huomannut ettei se tuollaisen tahtotytön reilu 2 vee kanssa onnistukaan sormia napsauttamalla. Ihan kauhulla odotan sitä, kun pitää aamuisin lähtee tiettyyn aikaan päiväkotiin ja töihin... HUH!!!
Tänään käytiin tutustuun päiväkodin pihalla ja neiti viihtyikin kokonaiset 30 min :) Iltapäivällä mennään uudelleen ja huomenna jo jätän hänet aamulla sinne ulos. Kauhee huuto tulee, tiedän sen ja neiti huutaa vaikka kaksi tuntia jos niin haluaa... HUH!!!
Omassa olossa ei mitään oireita mihinkään suuntaan. JOtenkin on sellainen tunne että tätsy tulee viikonloppuna, mitenkään en halua väheksyä teidän ihanaisten peukutuksia ja plussatoivotuksia :) ANkkiksella ei taida olla sellaisia aseita käytössään, millä saisi sen muijan pidettyä täältä pois :)))
No, nyt menen päiväkaffille kun neitikin näytti sammuvan päikkäreille.
ANI
Varsinkin Senniinan sanat helpottivat MIKS AINA MINÄ oloa, kun en ole todellakaan ainoa kuukaudesta toiseen pettyjä ja olen kuitenkin onnekas kun kaksi viisasta ja kaunista lasta on suotu eikä yhtään keskenmenoa ole tarvinnut kokea.
Sonjaemma, mukava kun ilmottauduit. Se sektiohaava on kuin raastinrauta vaikka kuinka pitkään ja sitten housut aiheuttaa ongelmia, kun vatsaa vähänkin kiristävät tuntuu tosi inhottaville. Mä käytin viimeksi miehen vanhoja Leviksiä monta kuukautta.
Ani, toivottavasti sulla tärppää ainakin se duunipaikka. Lähdön tekeminen on tuttua puuhaa, kun mä en ainakaan pysty lähtemään kotoa " äijätyyliin" kengät jalkaan ja ovesta ulos vaan koti pitää olla jonkinlaisessa paluukunnossa, joten mä olen aina viimeisenä (ja ainoana) järjestelemässä paikkoja kun johonkin ollaan lähdössä ja kyllähän se kiire aina sit tulee.
Varmasti teidän päiväkotiinmeno sujuu hyvin, kun ilmeisesti teidän tyttö ole mitenkään kaino ja perinteisesti lapset lopettaa kyllä huutamisen 2 minuuttia sen jälkeen kun äiti tai isä on lähtenyt, niin että " hylkääjälle" tulee varmasti paha mieli. Vielä " lohdutukseksi" voin kertoa, että meillä suoriuduttiin aamutoimista tänään ensimmäisen kerran puoleentoista viikkoon ilman huutoa ja raivoamista kun pikkumies sai laittaa uuden Spiderman-paidan päälle.
Mukavaa, että lyhyt viestini antoi tukea Ankkikselle ja mukavaa myös se, että kesäheinien aktiivipinosta on ollut iloa Sonjaemmalle! Vertaistuki on kyllä ihan kaiken a ja o asiassa kuin asiassa. Siksi kai sitä täällä vähän päästä notkuu neuvoja, mielipiteitä ja olkapäätä hakemassa..
Jälkitarkastus oli tänään. Kohtu on kasassa ja alapääkin parantunut lääkärin mukaan. Isäntä oottaa torttukahveja illalla. Katotaan. Voi olla löysät täyteet meidän torttutarjonnassa/patonkia rappukäytävässä;-)
Oli muuten hemoglobiini 159. Aika hyvät lukemat!
Koko päivä painettiin lasten kanssa Tykkimäessä. Kiire kotiin koneelle ja pettymys oli kova, kun Ankkikselle oli tullut vieraita... Pahoittelut täältäkin!!
wemppa
Pahoittelut Ankkikselle täältäkin. Että sitten osaa olla välillä julmaa tää homma. Sisulla tästä selvitään sisko, ihan varmasti!
Sonjaemmasta oli kiva kuulla, niinkuin aina kun vauva-arjen kuvailusta on kyse;)
Olisihan tässä vaikka mitä juttua, mut nyt vaan on mentävä jatkamaan iltatoimia, palailen paremmalla ajalla
-minea-
Minä täällä ravaan kodin ja pyykkituvan välillä ja yritän saada tuon kamalan pyykkivuoren katomaan, ja hyvältä näyttää, edes kerran kesälomalla jos olis hetken pyykkikorit tyhjänä...
Ankkis kyllä se on plussaa ,,millä testillä eilen testasit ??mä just tsekkasin kalenterista että mä testasin 28/28-36 negan ja sitten 30/28-36 haamun ja oliskohan ollut kp 33/28-36 plussan...
Mä menen kohta kun kone lopettaa pyykin pyörittämisen katsomaan yksiä rattaita jotka otan jos ovat hyvässä kunnossa vaikkakin isukki oli sitä mieltä että ostetaan uudet mutta ostakoot mä haluan nuo ja vien ne sitten vaikka mökille...
Mä en vaan ole tykästynyt noihin nykyisten rattaiden/vaunujen ykstotiseen väriskaalaan kun olen tottunut vähän värikkäämpiin malleihin...pikkupimuillakin mulla oli Oran tuplatrattaan jossa oli tummansiniselläpohjalla kirahvinkuvia ja tykkäsin kovasti,,,tuolla ne ovat varastossa ja pitänee ne laittaa mynntiin kun on kahdessa ultrassa varmistettu että vaan yks vauva on tulossa...onneksi !
nyt kipasen pyykkituvalle ,,,palailen iltapäivällä tänne takaisin katsomaan uutisia ...hae Ankkis apteekista se Acon 10 testi !!
Isotikru