~*Maalismussukat*~ viikko 31
Kommentit (100)
huomasin että meillä on samana päivänä (22.8) eka neuvola mamasauruksen kanssa :o) ja sama la ilmeisesti koska mullakin on 8+4 meneillään :o)
kyllä meillä ainakin kuunnellaan sydänääniä jo eka käynnillä vaikka eivät välttämättä kuulu silloin hyvin. Kolmosta kun odotin niin kävin viikottain neuvolassa rv 11 eteenpäin niin kauan kunnes äänet kuului hyvin (kuului sitten muistaakseni rv13). Muilta on jo kuulunut rv 11+ nuo äänet. Eka ultra on 3.9 rv 12+ ja toinen on joskus rv 18 tienoilla.
Tänään olen voinut hyvin liekkö sitten noiden inkivääri kapseleiden takia vai muuten vaan en tiedä. Tällä viikolla olen voinut huonosti joka toinen päivä ja joka toinen päivä ihan hyvin. Hirveä himo piimään iskenyt. Joka raskauden alussa olen himoinnut piimää joka varmaan johtuu siitä että muuten käytän tosi vähän maitovalmisteita ja kalkki tableteista tulee huono olo... ei se mitään piimä on hyvää *nam*
Tänään imuroin ja siivoilin muutenki kämppää ja nyt on koko mahaa kivistänyt ja selkä kiukuttelee mutta enpä vielä näillä viikoilla viitti jättää siivousta kokonaan miehen harteille kun on kuitenki päivät töissäkin. Nipistän vielä voimat ja yritän jaksaa lakanat laittaa...
Tänään oli eka neuvolakäynti ja kans eka ultra...
Peloista huolimatta kaikki vaikuttais olevan kunnossa, pikkutirriäinen siellä ruudulla näky :) ja sykkeet kans...
Laskettu aikakin muuttu, tän hetkinen tieto olis 27.3, se kuulemma katellaan uudestaan seuraavas ultrassa. Mut meillä se päivä sit pitääkin varmaan aika tarkkaan paikkansa, suunniteltuun sektioon kun ollaan menos...
On kyl tosi kummallista et tääl ei oo vieläkään havaittavis mitään oireiluita... ei huonoo oloo ei mitään... mä olin jo niin varautunut vanhan kokemuksen perusteella purjoilemiseen :) Noh parempi näin...
Mut jos sitä taas jatkais töitä...iltavuoro nähkääs...
-sippu& tirri
arvatkaas järkytyinkö kun kävin äsken puntarilla? alku paino oli 65.5 niin nyt se mokoma näytti 69.9!!! että näin :o/ no tätä tämä on kun oksettaa eikä mihinkään liikuntaan kykene :o/ ja koko ajan täytyy jotain suuhun pistää, jospa se tästä tasaantuu kunhan kerhoon kuskaus alkaa mulla kun ei ole ajokorttia niin on vähän pakko kävellä ja pyöräillä (onneksi)
Niiloakseli ja tyrmäävä puntari :o/
Tänneppäs on poppoota tullut kovasti lisää!!ei pysy vielä perässä mutta tässä on aikaa:D
Minulla on kova pelko km:stä:(minun raskausoireet ovat kadonneet,masussa vihlovaa särkyä mutta vuotoa ei ole joten se on hyvä merkki.Itselläni km takana 04 ja silloin kävi samalla tavalla oireet katosi ,vihlovaa(huom!ei mitään nippailua vaan kun puukko kääntyis tuol alapääs)kesti viikon verran ja sit vasta rupesin vuotaa ja km tuli;(ANTEEKSI että vuodotan tätä ja kerroin,en halua pelotella keetään!Mutta kun ei paljoon viitsi enää hössöttää ukolle kun sieltä tulee vastaukseksi että mä vaan ylireagoin ja kaikki on hyvin..mikä kyl on ihanaa että on rauhallinen ja minä taas kun palosireeni:D
Tänään poika menee mun äidille yökylään ja grillaillaan ja sitten ukon kavereita tulee kanssa..nyt sitten eka kerta kun olen ainut selvinpäin oleva:Dtulee hauskaa katsoa kun muut on kännissä:Dmutta kivaa on kun vielä jaksaa olla juhlinnassa mukana..kohta sitten varmaan se väsy alkaa painaa ja masu kasvaa..mutta nyt aamupalaa syömään..ai niin mulla kanamuna ja maito on suosiossa ...
VAUVAKSI:Pahoittelut(iso hali)
En enää muista kuka puhui selkäsäryistä mutta minä kärsin todella kovasta alaselkäsärystä joka säteilee jalkaan..panadol ei auta ja hyvä että itku ei tullut aamulla kun yritin itseni ylös saada:/ajattelin soitella neuvolaan ensi viikolla ja kysyä vähän mikä avuksi samalla kyselen tästä minun olotilastani että saisin mielenrauhan:)
...onko kenelläkään ollut alkuraskaudessa issiasvaivoja? ensimmäisestä lapsesta muistan loppuraskauden issiaan mut nyt on ilmaantunu JO kyseistä vaivaa... outoa :/ kipu lähtee selästä!! yritin sit parhaani mukaan rentouittaa itteni *hih*
Minulla ensimmäinen neuvolakäynti vasta 17.8. koska lähden ensi tiistaina etelään esikoiseni 3.v. kanssa=) jipii!!
joku viikko meneillään ;) la. 24.3.08 ♥
mulla issias on tullut joka raskaudessa aina vain aiemmin ja aiemmin. Nyt on jo jonkin verran särkenyt varsinkin imurointi on paha ja saa sen äitymään. Viime raskaudessa olin niin kipeä muutamana päivänä että mies talutti kun en muuten kävelemään pystynyt saatikka oisin ilman miestä päässyt ylös sängystä tai sohvalta :o( nyt olen kuitenkin toiveikkaammalla mielellä koska olen 11 kiloa kevyempi kuin edellisen raskauden alussa.
Vauvaksille pahoittelut ja voimia! en osaa edes kuvitella miten tuollainen sattuu :o(
Vauvaksille pahoittelut, todella surullista!!
Menin illalla aikaisin nukkumaan, meillä oli koko päivän vieraita niin väsyin totaalisesti, nyt sit heräsin aikaisin eikä uni enää tullut, vaikka meinasin nukkua pidempään. Pahoinvointi vaivaa, välillä kovempana välillä lievempänä mut koko päivän se mun " ilona" on..pöh
Huomenna saa varata aikaa sinne äitiyspolin ekaan ultraan niin selvii viikot ja la vihdoinki, neuvolassa ku ei siihen selvyyttä saanut.
On nää alkuviikot just tälläsiä, oottaa eka neuvolaa ja ultraa, sit taas ultraa jne :)
Mä olen nauttinut kerrankin tästä alkuraskaudesta kun ei ole kamalaa pahoinvointia niinkuin edellisissä odotuksissa! Ruoka maistuu liiankin hyvin ja mielessä on pelko taas hirvittävästä painonnoususta, mulle se on peikko, kun on vähän tollasta syömishäiriötaustaa...
Voimia Vauvaksi:lle! Niin se elämä keikuttaa...
Mulla oli viime keskiviikkona eka neuvola, ja ultra on tasan viikolla 12, eli 22.8. Vielä pitää odotella siis jonkun aikaa. Toivottavasti kaikki on hyvin tuolla masussa... Mä oon kaikissa odotuksissa pelännyt, että mahassa kasvaakin kasvi tai joku hirviö ennen ekaa ultraa, ja sen jälkeen on jännittänyt onko vauvalla kaikki ok, vai onko jotain kehityshäiriöitä... Hölmöä, mutta minkäs teet! Tieto lisää tuskaa tai jotain sinnepäin...
Tänään pitäisi kertoa mun vanhemmille tästä kolmosesta, mutta en tiedä miten, kun äitini on vanhanajan tyylin estynyt, eikä kykene tällaisista asioista puhumaan mitenkään. (Esikoisesta laitoinkin postikortin muodossa tiedon, ja ekan kerran äitini kommentoi koko asiaa n 2 viikkoa ennen esikon syntymää... Tiedon sai kuitenkin aika alkuvaiheessa... :) )
Viikkoja on vasta 9+4 mutta miehen kanssa ajateltiin kertoa kaikille sukulaisille, joiden kanssa ollaan enemmän tekemisissä, viikon sisällä ja kasvokkain. Vanhempani asuvat kaukana meistä ja seuraavaksi voi olla että nähdään vasta jouluna. Ehkä mä selviän tästäkin koitoksesta!
Aurinkoista päivänjatkoa!
t. Sanelma
Sunnuntai päiviä.
Heräsin jo klo07 ja sen jälkeen ei tullutkaan uni silmään kun paperiin tuli aivan kirkasta verta. Nyt on muuttunut ruskeaksi ja onhan se niukka mutta silti km:n mahdollisuus pyörii mielessä. Mies on töissä enkä halua puhelimitse soitella ja häntä hätäännyttää. Onneksi pahoinvointi edelleen (jopa enemmän kuin aikaisempina päivinä). Ja masuun ei satu. Tänään otan aivan iisisti.
Parempaa päivää kaikille.
Vacsuli rv8+4
Hihhei! Tänään ei ole vielä ehtinyt olla huono olo! Ihanaa kun jaksaa puuhastella ipanan kanssa :)
Vacsuli, toivotaan ettei mitään sen kummempia.. Mulle kävi meinaan noin kun olin about samoilla viikoilla esikoisen kanssa. Sitten se vuoto vaan katosi, ja tosiaan mikään paikka ei ollut kipeä. Kätilö neuvolassa sanoi että joskus voi tulla tollasta vuotoa siihen aikaan kun olisi menkkojen aika (siis alussa vain). Pidetään peukkuja että kaikki on hyvin!!
Niiloakseli, tosiaan meillä on ihan samat viikot ja LA:t! :) En itekkään aikasemmin huomannu, heh. Jos menee niinkuin viimeksi niin varmaan tulee kyllä etuajassa, taitaa olla meillä sukuvika kun ei kukaan perhepiirissä ole viihtynyt masussa LA:an asti :P
Mulle on tullut joku kauhea tortillasispsien ja salsan himo :O Eilen meni melkeen koko purkki ja puoli pussia kans! Suolasta vaan pitää koko ajan saada, mikään makea ei uppoa. Onkos muilla ollut tälläsiä hassutuksia vielä??
Nyt pitää jatkaa töitä hetken ennekun neiti herää päikkäreiltä!
Mamasaurus rv 8+6
Vacsuli: Voi sentään, toivotaan että vuoto meni jo ohi eikä tule koskaan uudelleen! Noi on aina pelottavia noi vuodot raskausaikana... Onneksi sulla ei kuitenkaan ole kipuja, ne kuulemma kuuluu keskenmenoon aika olennaisesti! Lepäile ja ota rennosti, kyllä kaikki sujuu hyvin!
Nyt se on sitten tehty. Kerroin vanhemmilleni kolmosesta. Eivät onnitelleet. Äitini ei ensin tajunnut vaan kysyi uudestaan: " Että mitä sanoit?" (Tai järkyttynytkö oli...) Ja oli sitten ihan hiljaa hetken, tuumatakseen sitten: " Vai niin. Jaahas." Kuitenkin sitten puolen tunnin kuluttua kysyi ihan tarkkaa laskettua aikaakin. Kun lähtivät meiltä ajelemaan kotiin päin, sanoi positiivisesti:" Jaksele" .
Ei siis ihan huono reaktio niiltä. Järkytin niiden maailmankuvaa taasen, koska olen siis harrastanut seksiä ainakin kolme kertaa eläessäni... Mutta en kerro niille että nautin siitä! Heh, pitäis vissiin ottaa päiväunet!
t. Sanelma
vacsulille jaksamista! Minullakin noita vuotoja oli kolmannessa raskaudessa ja se oli kyllä pelottavaa. Kipuja ei ollut ja terve tyttö lopulta syntyi. Toivottavasti sinullakin käy hyvin! bdbdbd
mamasaurus: minullakin tekee mieli suolaista koko ajan. Mikään makea ei uppoa. Sipsit ja juustonaksut on minun paheeni mutta kun ne tuppaa lihottamaan niin kauheasti niin sain isältäni hyvän kaalisalaatinohjeen jonka toivon tepsivän tähän suolan himoon :o)
Sanelma: meillä kans on suku suhtautunut hiukan negatiivisesti tähän meidän viidenteen tulokkaaseen. Äitini kommentti oli " onko se totta? vai nii" anoppi sanoi " ei sitte neljä riittänyt" ... onnitteluja on tullut vain ystäviltä jotka tietää että tulokasta on tehty vuosi ja on erittäin haluttu ja odotettu.
minua hiukan kyllästyttää olla " se" jolla on ne neljä lasta. Olemme joka juhlien kauhistelun ja selän takana keskustelun aihe. Viimeksi juhlissa joissa oli myös mieheni veli avokkeineen jouduimme hiukan hankalaan tilanteeseen kaikki kun suku alkoi udella että noillako jo viides tulee ja toisella ei yhtään?... mistä sitä tietää miksei heillä ole lapsia? ehkä ovat halunneet mutta eivät vain ole saaneet tai jotain muuta mutta tilanne ei ollut kiva meille eikä taatusti heille. Lasten teko on sellainen juttu mikä ei todellakaan kuulu kenellekkään muille kuin asian osaisille.
(.) napa paisuu koska syön vähän väliä jottei okseta kovasti. Jos ruokailu väli venyy reilusti yli tuntiin olen ihan kuollut ja mies joutuu kuskaamaan leipää ja piimää *nam* :o) kahdet housut on jo jäänyt kaappiin kun ei mene nappi kii ja huomenna menee nämäkin mitkä nyt on jalassa kun ahdistaa mahasta :o) mutta minkäs teet....
mahallani voin vielä kuitenki nukkua,onneksi!
Niiloakseli rv 8+6
Vuoto tosiaan näyttää rauhoittuneen (kaikki peukut psytyyn). Soitin kaverille jolla rv38 ja sain juteltua asiasta, mikä helpotti oloa. Kauppaan olis pakko raahautua. Kylmää kurkkua on aivan pakko saada mutustaa tähän oloon ja kai jotain ruokaakin pitäis keksiä. Ja wc paperi on loppu.
T: Vacsuli rv 8+4
Vasculi:paljon peukkuja pidellään<3
Mulla on kadonnut näläntunne??onko muilla?ei tee mieli syödä,eikä oikein oo nälkä.Mutta ei ole närästystäkään,ei ummetusta...mitä lie...
Ja sitten kerron että tämä mamma oli eilen ravintolassa kavereiden kanssa kun grilli ilta aina saa jatkoa ravintolassa:Dettä oli hauskaa katsella selvinpäin kun muut on kännissä:Dja nyt kun ei tupakoida enää ravintoloissa niin oli raitis ilma:Djoten kivaa oli ja limua join:DJa ihanaa kun tänään ei ollut krapulaa;)
Sitten kerron painajaisestani.Olin menossa ekaan ultraan ja hetken se lääkäri tutki ja sanoi että ei täällä kyllä näy raskaudesta merkkejä,että ette te neiti ole raskaana...arvatkaa kun pelästyin että tämä on jotain pahan ennettä;(mutta en onneksi usko uniin:Dkaipa se alitajunnasta tuli kun ei ole mitään raskausoireita...
Mutta nyt menen köllöttämään sohvalle koska täällä issias kiusaa vieläkin:(rv 6+6
jospa minäkin laittaisin korteni kekoon ja rupeaisin edes joskus kirj.
seurannut olen silloin tällöin...
eli nyt on rv 9+4, huomenna ensimmäinen neuvola... aluski oli rusk vuotoa joka loppui, sitten siitä n viikon päästä verivuotoa ryöpsähtämällä, ja ihan olin varma että menoa on.. no seur päivänä ultra kipujen ja vuodon takia, siellä se matkalainen oli pysynyt kyydissä.. siitä viikko ja taas veriryöppy, eli siis viime tiistaina, ja tietysti töissä, no lähdin pois ja loppuviikko slomaa.. en kyllä tiiä mistä oikein johtunee, nyt se on taas loppunut... joku lääkäri sanoi, että voi olla että kun rusk pussi irtaantuu kohdun seinämästä, se aiheuttaa verenvuotoa, ihan varma en ole onko siis kmeno tapahtunut viime viikolla, ei mitään hyytymiä yms, vatsa kyllä kasvanut ja huonokin olo on, joten olen aika positiivisella mielellä! mut varmistuksen saa huomenna...
esikoinen täyttää huomenna 3v, hänellä on kehitysviivettä, on ikätasollaan ehkä 2w tasolla, joissakin asioissa " vanhempi" hänen kanssaan olemme joutuneet aika paljon (tai siis lähinnä minä) stressaamaan ja hyppäämään kaikenmaalmanterapioissa... esim kävelemään lähti 2v1kk, ja kaikki liikunnallinen ollut tosi myöhäistä.. erittäin kiltti, helppo ja aurinkoinen tyttö, kuka ei turhaan vingu yms, 2kk lähtien nukkunut koko yöt, että siinä mielessä helppo ollut...ai niin, kyllä häntä on tutkittu joka puolelta yms testit, mutta missään ei mitään? aikahan sen näyttää minkälainen tulevaisuus on! kauan aikaa oli vaikea puhua hänen tulevaisuudestaan yms hyväksyä tämä viive, mutta nyt se ei enää niin kauheaa, edelleen liputan toivoa yllä että kaiken puolin norm hänestä tulisi! välillä siis on niinkuin muutkin omanikäiset...
huh, tulipa liian pitkä tarina.... :) itse olen siis 23, mies 26 ja tyttö 3w, la on siis joskus maaliskuun alussa, selvinnee huomenna?
Minä kävin perjantaina siellä ultrassa, johon siis lähettivät äitiyspolilta, kun hedelmöitysajankohta oli täysin hämärän peitossa. Ultra tehtiin naisten polin puolella, enkä nähnyt sikiötä. Olin niin liikuttunut ja helpottunut, etten edes sitten pyytänyt nähdä monitoria. Minulla oli sellaista tuhruvuotoa pari päivää ennen ultraa ja ehdin jo pelästyä että kaikki ei olisi hyvin. Hyvin kaikki onneksi on.
Edellisessä raskaudessa minullakin tuli kirasta vuotoa, mutta en jostain syystä huolestunut, vaan ajattelin että olisi kipuakin jos kesken olisi menossa. Eikä mitään siis ollut hätänä, vaan terve tyttö tuli.
Tänään on taas ollut ihan turha päivä. Pahoinvointi taas vaivaa ja väsymys on ihan toivotonta. Minulla on koko ajan vähän lämpöä. Minulla nousee kuume todella helposti ja edelliselläkin kerralla lämpöilin, kutsuinkin itseäni vauva-uuniksi, kun on pullat uunissa oikein paistumassa.
Maanantaina pitäisi nyt siis töissä kertoa, että raskaana olen.
Eilen oli mieheni siskopuoli meillä kylässä miehensä kanssa ja hekin odottavat vauvaa, ei serkuksille tule kuin muutama kuukausi ikäeroa. Ihan kiva, ovat todella mukavia ihmisiä. Ei olla kovin paljon oltu tekemisissä, kun miehelläni ja siskollaan on ikäeroa 13-vuotta, samoin kyllä siis minulla ja miehelläni. Mutta siis he eivät ole kovin läheisiä keskenään. Jospa tilanne nyt vähän muuttuisi.
Nyt taas siirryn sohvan uumeniin.
rv 8+
Aleida: Me kun ollaan oltu siellä Taysissa lapsettomuushoidoissa niin siellä on tapana seurata raskautta vielä alkuraskauden ultralla... Varmistetaan, ettei ole kohdunulkoinen (mikä on riskinä myös ivf-hoidossa) jne. Eli sitä kautta saatiin ultra, kuin myös np-ultrakin. Mutta jos ei olisi tuota mahdollisuutta, käytäisiin ehdottomasti yksityisellä katsomassa pientä! :) Harmi, että siellä päin on ajat noin kortilla, toivottavasti saat kuitenkin ajan!!
Ninnutar: Mulla on muistaakseni np-ultra rv:lla 12+3... Ei mulla kyllä sanottu, että noin tarkkaa olisi... Mutta toisaalta, mä siis meen sinne Taysiin enkä neuvolaan ultraan. Toivottavasti saat asian järjestymään!
Iglu: Jos pomosi on luvannut vakkaripaikan niin se on annettava vaikka raskaana oletkin! Suullinen lupaus/sopimus on yhtä pitävä kuin kirjallinenkin, pidä kiinni siitä!!
Vauvaksi: Äärettömän suuret pahoittelut ja jaksamista sinne!!! :( Niin väärin, ei voi muuta sanoa... :(
Sysien: Hienoa että ultrassa oli kaikki hyvin!!! Ja hyvä myös, että pahoinvointi on helpottanut!
Sippu: Ei huolta oireettomuudesta... Just kuulin eräästä tutusta, joka on jo pitkälti yli 20 rv:n. Hänellä ei ole kuulemma ollut minkäänlaisia oireita, ensimmäinen ¿merkki¿ raskaudesta oli testiplussan jälkeen se, kun vauva potkaisi ekan kerran! :) Hassua, mutta noinkin se raskaus voi sitten sujua!
Niiloakseli: Joko olet toennut! ;) Puntarit nyt näyttää mitä näyttää, älä sellaiseen edes mene!! :) Pöh, hienoahan sen pitäisi olla, että perhe vaan kasvaa! Tuollaiset typerät kommentit kyllä loukkaa, mutta ei pidä antaa niille kovin suurta arvoa...
Issiasvaivoista: Täällä nuo ovat tuttuja, jo ennen raskautta. Olen loukannut selän aikoinaan (minkä vuoksi pelkäänkin, että selkä tulee olemaan kovilla raskauden aikana) ja tuo kipu on tuttua... Mutta nyt jo näin varhaisessa vaiheessa selkää jomottelee tuntuvasti, issias ja muutoinkin.
Vacsuli: Voi, peukut on täällä tiukassa tanassa, jotta kaikki menisi hyvin! Todella hyvä, että vuoto on kuitenkin loppunut!!!! bd bd
Mamasaurus: Myös täällä suolainen maistuisi ¿ tosin myös kummallinen terveellisten ruokien hinku on yllättänyt! Välillä tekisi mieli elää pelkällä sipsillä ja ranskalaisilla, toisinaan taas ei kerta kaikkiaan mene alas muu kuin salaatti...
Sanelma: Kurjaa, etteivät vanhempasi olleet innoissaan! Mutta nauru kyllä tuli siitä, miten kuvailit vanhempiasi! :D Ajattelepa, minä se vasta olenkin vanhemmille unelmatapaus; lapsi kun saatiin alulle koeputkihedelmöityksellä niin vanhemmat voivat edelleen elää kuvitelmissa, että heidän pikkutyttö on neitsyt! :) Ei vaan, vitsi vitsi! Karu aihe vitsailla, mutta menköön...
Snowflake on käynyt joraamassa! :) Hui kauhistus mikä uni, jaiks!!!! :/
Hansu: Tervetuloa porukkaan! Huh, sulla ei kyllä ole ollut helppo alkuraskaus! Toivottavasti veriryöpyt loppuu ja pääset nauttimaan raskaudesta! Herttainen kuva jäi tytöstäsi! Toivottavasti tulevaisuus on valoisa hänenkin kohdallaan, hyvä merkki kai on, ettei mistään ole mitään varsinaista syytä kehitysviivästymään löytynyt, vai..? Vaikka toisaalta varmasti helpottaisi, kun tietäisi mistä kaikki johtuu...
Läähpuuh mikä homma kun pari päivää on poissa! :) Sormet jo ihan kramppaa tästä naputtelemisesta!
Piimästä oli joku kirjoittanut: nam!!! Nythän se maistuva juoma taisi löytyä, vesi, mehu ja vissykin (mikä on aivan ihme, yleensä lempijuomaani) kun tekevät pahaa toisinaan! Oksut on lentänyt eilen ja tänään, eilen olin oikein ylpeä itsestäni - nythän sitä vasta raskaana ollaan kun oksennuskin tuli! ;) Vielä viikko lomaa, koitan rentoutua ja nauttia olosta niin paljon kuin voin!
Naksu 7+2
Mikä väriyhdistelmä olis kiva pinon esittelyyn? Vaihtoehtoja...
[color=maroon] maroon [/color]
[color=green] green [/color]
[color=purple] purple [/color]
[color=lime] lime [/color]
[color=pink] pink [/color]
[color=olive] olive [/olive]
[color=teal] teal [/color]
[color=aqua] aqua [/color]
Paria väriä vois laittaa, vai mitä mieltä? Huomaa että oon ollu " kauan" pois koneelta kun ihan intouduin... :)
Ja sitten koitan tuota sydänhommaakin (ei saa nauraa, ei varmaan onnistu! :D )...
[color=pink] [size=10] ♥ [/size] [/color]
Huh kun täällä on jo paljon pikkuluiden kantajia!
Tulin nyt viimeinkin tälle puolelle kirjoittelemman, on tähän asti kirjoittelut keskittynyt tonne msn-yhteisön puolelle.
Tänään oli tosiaan ensimmäinen neuvola ja ultra. Kaikki oli hienosti! Ihana pieni möykky sieltä masusta löytyi ja voimakkaasti löi pikkuisen sydän. Mulla oli kaikki kans ihan OK. Pingu oli 18 mm pitkä. Tänään rv 8+2 ja la on 12.3.08. Tuolla oli aikaisemmin puhetta alkuraskauden ultrasata ja että otetaanko se alateitse vai vatsan päältä. Mulla onnistui mahtavasti kyllä kuvan saaminen vatsan päältä!
Kamalan voimakas ympärivuorokautinen pahoinvointi on tällä viikolla helpottunut. Olen nyt kohta viikon syönyt apteekista saatavaa Heksavit -nimistä B6-vitaamiinivalmistetta. Sitä annetaan kuulemma sairaalassakin leikkauspotilaille kuvotusta estämään ja hienosti on mulla toiminut!
Päänsärkyjä tahtoo tulla muutaman kerran viikossa mutta onneksi ne menee tosi nopeesti ohi. Vatsanahkaa rapsututtaa ja pieni pömppö on jo ilmestynyt. Viiliä olen nyt syönyt viimeiset pari viikkoa sellaiset kolme päivässä. Muutenkin menee aivan mahdottomasti maitotuotteita. Hyvä toki niin. Mitään älyttömän rasvaisia ruokia ei tee juurikaan mieli mutta yhden viikon aikana söin neljänä päivänä pizzaa, seuraavalla viikolla oli pakko saada (toki vain yhtenä päivänä) kebabia ja nyt eilen oli pakko saada hampurilainen. Ei lisukkeita, vain hampurilainen. No, niitä meni kumminkin kaksi ku söin miehenkin oman...
Kohta pääsen töistä ja huomenna pitäisi vielä jaksaa pitkä päivä. Sunnuntaina saa sitten levätä. Hillitön väsy ja nälkä on koko ajan mutta lisäkilot ei kuulemma mun tapauksessa haittaa. Olenkin lihonut jo kaksi kiloa. Hyvä, parin kilon päästä päästään jo kohta normaalipainoon!
Hyvää viikonloppua kaikille!
Enni ja pingu 8+2