~*Maalismussukat*~ viikko 31
Kommentit (100)
Tervetuloa kaikille uusille mukaan! Ja onnea odotukseen :)
[b]äippäliini79[/b]:
Millä tavalla oot muuten saanut laskettua nuo raskausviikot, kun mullakin on laskettuaika 24.3. mutta noilla laskureilla mitä oon käyttänyt näyttää, että mulla ois menossa vasta rv. 6+2? Vai vaikuttaako tuohon se sun pitkä kierto jotenkin? Eipä kai sillä niin suurta merkitystä oo, kun neuvolassahan ne sitten vasta sanoo ne niitten mielestä " viralliset" viikot, enkä minäkään vielä siellä ole käynyt :)
Täällä on kyllä keskustelu niin aktiivista, että jos ei joka päivä oo kirjottamassa niin meinaa ihan pudota kärryiltä mistä on ollut puhe :)
Minäkin meinaan välillä ärsyyntyä mieheen liian helposti, ja sitten ärsyttää kun kyyneleet tulee silmiin ihan liian helposti jos vähän jostain suuttuu :/ Oon kyllä aina ollut aikamoinen itkupilli, että ei nyt hirveän uutta, mutta vielä vähän herkemmin itkettää kuin aiemmin.
Muut oireet tuntuu kyllä täysin hävinneen, toivottavasti kaikki masussa on silti vielä hyvin. Rinnat on vielä arat, mutta ei kyllä tietoakaan pahoinvoinnista jota muutama päivä sitten oli lievänä. Enkä oo joutunut vessassakaan ravaamaan niin tiuhaan tahtiin kuin aikaisemmin.
Hyvät viikon jatkot kaikille!
Tansem83 rv. 6+2
Maaliskuun odottajia näyttää olevan jo aikamoinen määrä ja minäpä hyppään vielä mukaan =)
Mulla ois la menkkojen mukaan 27.3 ja hedelmöittymispäivä on aika hyvin selvillä koska vahinkoja on käynyt vain yksi =) Meillä on entisestään viime joulukuussa syntynyt poika ja ei olla vielä harkittukaan toista lasta, mutta näköjään mä oon vähän helposti raskautuvaa tyyppiä ja tuo yks kerta riitti... Lapsi on kyllä toivottu, mutta pää on vielä aika pökkyrällä... Miten mä voin olla taas raskaana kun pojukin on vielä niin pieni =)
Mies on ottanu asian tosi hyvin. Vielä pari kuukautta sitten sanoi että toista ei tehdä ennen kuin mä oon käyny yliopiston loppuun, mutta äkkiä muuttui ääni kellossa =) On jo aivan varma että tyttö on tulossa =)
Meistä vielä sen verran että minä oon 22 vuotias, mies 23 vuotias ja Lassi-poika huomenna 8 kuukautta. Asustellaan Oulussa ja perheeseen kuuluu myös 2 kissaa. Mies käy töissä ja minä opiskelin tietotekniikkaa Oulun yliopistossa toista vuotta, mutta valmistuminen näyttää siirtyvän jonnekin hamaan tulevaisuuteen =)
Tällä hetkellä oon vanhempainlomalla ja syyskuussa alkaa hoitovapaa koska en kehtaa laittaa Lassia hoitoon vielä näin pienenä. Hoitovapaalla näytänkin sitten jatkavan siihen asti kun alkaa uusi äitiysloma eli kotona viihdytään vielä jonkun aikaa.
Oireita ei oo ollu kummemmin. Tänään aamulla oli vähän etova olo eikä ruoka tunnu maistuvan, mutta mitään erikoisempaa ei oo vielä ilmenny... Perjantaina on Lassin 8 kk neuvola että siellä vois varailla itselle ensimmäistä äitiysneuvolakäyntiä ja kysellä muutamasta asiasta. Meillähän on nyt niin hassu tilanne että mä imetän vielä Lassia ja se pistää vähän ihmetyttään että mitenkäs mun keho jaksaa ruokkia kolmea ihmistä =o
Mutta nyt Lassi huutelee ruokaa...
Puuhaa riittää tuon mönkijän kanssa, mutta koitan tulla teidänkin kanssa tutuiksi =)
Pimmi 5+9 ja Lassi
Pari viikkoa sitten tuli odotettu plussa!Ensimmäinen meni kesken raskausviikoilla 7-8 helmikuussa..nyt epävarmana liikenteessä ku samoilla viikoilla menossa..ja vielä kuiteski niin tuoreena tuo km mielessä..Melkeen joka päivä pienesti vihlasee ja joka kerta tulee tunne että taas sitä mennään..
Mutta joka tapauksessa nyt yritän saada mieltä vähän ylemmäs ja yritän uskaltaa olla onnellinen!!
Nirpana rv 7+6
ja ei tähän kyllä totu....
Meinaa olla vaikeuksia pysyä hereillä :(
Piti muutamalle täällä jo vauvauutiset kertoa kun pitää töitä delegoida eteenpäin,täällä kun joutuu vaarallisia aineita käsittelemään.
Hyvin ottivat kyllä uutisen vastaan ja onnittelivat :)
No pakko puristaa vielä viimeset 1,5h ja sitte kotia
rv 5+6
Juu juuri sen takia on viikot 7+2 j ala 24.3 ku on niiiin pitkä kierto..mut ultrassahan se oikea aika sit varmistuu :)
Aleida: Niin sitä vaan kovakin bilettäjä rauhoittuu kummasti tällaisen jälkeen! ;) Itse olen aikoinaan ollut kanssa kova menemään enkä tosiaan kanssa lasiin ole sylkenyt! Tosi jännä vaan, miten nyt oikein yököttää kaikki alkoholiin viittaavakin, toiset kun sanoo että tekis kovasti mieli esim. punkkua kun odottaa ¿ hyi hitto, ei kyllä tulis mieleenkään! Ja samoin tupakan savu, se etoo kanssa ihan hirmuisesti! Mies kun polttaa edelleen niin sitä en siedä yhtään lähelläni just savuilla käynnin jälkeen, yäks! Ite oon muuten lopettanut sillon 2 vuotta sitten kun aloitettiin yritys ¿ vai oonkohan tuonkin jo kertonut..?
Ja tervetuloa kaikille uusille, ihan valtava tämä meidän pino jo alkaa olemaan!!!!
Piipaa: Voih kateus, mahtaa olla ihanaa asua saaristossa!!!! Mulla alkoi heti kaikki vanhan ajan leffat ym. pyörimään päässä kun aloin kuvittelemaan millaista se olisi... Hassua, tiedän! :)
Heili: Mä aattelin kertoa sitten sen np-ultran jälkeen töissä, jos uskallan silloinkaan! Voi olla, että menee siihen, että ne arvaa ennen ku kerron... ;) Siihen saan varautua, että iloisia ei kaikki siitä ole, meillä kun noita mammalomalaisia on tällä hetkellä pilvin pimein töissä!
V***tusta liikenteessä näköjään! ;) Itselläni ei kyllä ole tuota havaittavissa, mutta ehkäpä aiempaa herkempää hermostumista ¿ tai oikeastaan lähinnä turhautumista. Mies ei vielä ainakaan saa kärsiä tuon takia, lähinnä turhaudun helpommin itseeni ja pieleen menneisiin asioihin... Eli siis jos esimerkiksi leipäpalanen tipahtaa kädestä niin sehän sitten maailman kamalin juttu! ;)
Täällä jännitetään huomista ultraa... :/ Toivotaan kyllä todella, että kaikki on kuten pitääkin!! Loma on muutoin mennyt huilaamisen puitteissa, nyt kun yksi kaikkien aikojen parhaista ystävistäni muutti tänne Treelle niin varmasti menee illat heidän seurassaan! Ihanaa saada lapsuuden/nuoruuden ystis takaisin lähelleen, juuri eilen todettiin, miten erilaista ystävyyttä se on kuin sellaisten kanssa joihin on tutustunut aikuisiällä... Ja heillä kanssa toiveissa lapsi (km tuli jokunen aika sitten), kunpa heilläkin tärppäisi pian!!!! No, nyt menee filosofoinniksi, eli lopettelen! :)
Naksu 6+5
Onko teillä kellään muulla syljen eritys tullu ihan mahdottomaksi raskauden aikana? Edellisestä raskaudesta en tällaista muista, vaikka pahoinvointi oli valtaisaa silloinkin? ja jos on, onko mitään kikkoja millä sen saisi laantumaan?
Olen ihan puhki, kun ei tullut viime yönä paljon nukuttua, asiat vaan pyöri mielessä.
Uusi, siis firmassakin uusi, esimieheni aloittaakin vasta maanantaina, joten perjantain ultran jälkeen on sitten maanantaina helpompi kertoa, kun on la sitten selvillä. Jos en sitten omaa mahassani jotain muuta " kasvainta" joka aiheuttaa raskauden oireet, kun ei olisi edes raskaaksi pitänyt tulla. Olen kyllä luottavaisin mielin, että ihan minä lasta vain odotan...
Mutta nyt minä menen huilimaan, vaikka nukahtaa en saakaan. Onneksi ei tänään muuten ollut mitenkään kamalan paha olo, vaikka eilen illalla oksensin ja kärvistelin. Ostin muuten niitä inkiväärikapseleita ja toivon, että ne auttais.
Kärsittekö te muut muuten kamalasta närästyksestä, ja muutoinkin ylimääräisestä vatsahapojen tuotannosta?
vaan kaikille!
Mulla oli Aatuska eka raskauden aikan ihan järkkyjä närästyksiä, je se närästys vaan paheni loppua kohden. Nukkuminen oli yhtä tuskaa, koska piti olla istuvassa asennossa muuten närästi niin että oksensin. Toivottavasti tällä kertaa ei mee yhtä pahaksi! Kannattaa neuvolassa kertoa siitä niin osaavat suositella sulle sopivaa lääkettä.
Mä kerroin tänään myös esimiehelle raskaudestani ja ihan ok suhtautui, vaikka meillä tosi paha henkilöstöpula.. Itellä vaan on huono omatunto, vaan en näytä olevan ainoa..:)
Varasin tänään myös ultran, se on vasta 29.8. Hirmusti ootan sitä jo, samoin kuin mies. Onko teidän muiden ukkelit ollu mukana? Aateltiin sitte isovanhemmille laittaa tulevasta lapsenlapsesta kuva.. Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa..;)
jääkaappi ja sohva kutsuu.. Väsy iskeny tännekkin!
Annie 8+1
Tännekin näköjään sitten se kunnon pahoinvointi iski:( Oksentanut en ole...vielä, mutta luulen, että sekin vielä eteen tulee...yöks!
Aamulla ajattelin pahanolon johtuvan vaan siitä, etten ollut vielä syönyt, mutta ei...oksettaa koko ajan. Ihan kaameeta!!:(
Närästääkin ihan julmetusti...otin tossa äsken yhen rennien, mutta eipä tunnu auttavan. Ohjeen mukaan niitä voi syödä raskauden aikana...mutta tietääkö kukaan mitään tehokkaampaa lääkettä närästykseen? Tietysti pitää sitten neuvolassa kysellä. Ihanaa...neuvola on jo viikon päästä!!:)
Siis onko neuvoloissakin ultravehkeet? Että sielläkin ultrataan?! Kun täällä kuulee, että jossain on, jossain ei...
Olisi tosi kiva, jos sielläkin voisi jo ultralla yrittää katsella...tai ainakin niitä sydänääniä yrittää kuulostella. Ei millään raaskisi maksaa siitä ultrasta yksityisellä...tai tottakai maksan, jos ei muutakaan keksi:)
OI ihanaa...mies toi justiinsa un äipältä omatekoista pizzaa!!! Nam:)
Tai siis en tiedä onko nyt niinkään nam, kun oksettaa koko ajan..mutta pitää yrittää!
Naksu: muakin ällöttää pelkkä ajatus alkoholista ja varsinkin tupakasta!!! HYI!!:/ Ihan hyvä tosiaan, kun ei edes tee mieli...:)
Miten olette muuten selvinneet töissä/koulussa pahoinvoinnin kanssa? Perjantaina pitäs taas jaksaa raahautua töihin...toivottavasti ei kauhean paha olo ole. Ja koulukin alkaa parin viikon päästä....pitää vaan toivoa, että pahoinvointi helpottaa!
-Aleida rv 6+4
Olen juuri vaihtanut työpaikkaa, tosin talon sisällä, aloittanutkin vasta maanantaina, mutta mulla on niin mahtava uusi esimies, että kerroin hänelle jo viime viikolla, heti ultran jälkeen. Hän suhtautui aivan ihanasti, ensin onnitteli ja totesi, että eiköhän tästä tule vaan lisäpotkua hommiin! Entiselle esimiehelle taas en olisi voinut kuvitellakaan kertovani kuin vasta pakon edessä.
Täällä ei ole yhä vieläkään rintojen aristusta ja kasvua lukuunottamatta mitään oireita. Käsittämätöntä, että tuulimunaraskaudessa oli oireita paljon enemmän, kuin tässä ihan " oikeassa" !
Eilen oli eka neuvola ja kyllä oli nostalgista... Mulla kun nuo isommat on jo 7 ja 9, joten edellisestä äitiysneuvolasta on jo aikaa....
Mielialat ei kauheesti heittelehdi, välillä vaan yhtäkkiä alkaa joku iha pikkujuttu ärsyttää, mutta yritän olla liikoja purkautumatta kotona, ettei ihan vuoristorataa olisi tuo lasten elämä! Joku kertoi kaipaavansa läheisyyttä, mulla taas on toisinpäin, toisten läsnäolo (ainakin jos tulevat alle puolen metrin läheisyyteen) ahdistaa. Tää on kyllä ihan tyypillistä mulle, näin oli edellisessäkin raskaudessa.
Töissä eilen epäilivät, että olen raskaana kun olen lopettanut tupakoinnin, en myöntänyt, enkä kieltänyt, kun en haluisi vielä sitä siellä paljastaa. Katotaan ny kuin käy, kun akkavaltaisella alalla on noita uteliaita riittävästi ja hyviä ovat spekuloimaan asioita... : )
Kauniita ilmoja ja hyvää mieltä!
t. Sanelma
Juu olen huomannut syljen erityksen lisääntymisen...välillä kun puhuuki ni sylkee erittyy hirveesti xD ihan kuolat poskilla 8)
Moi kaikki,
Onnittelut plussanneille ja tervetuloa joukkoon!
Joku kyseli tuolla pinon alkupuolella, onko muilla verenpaineet romahtanu. Edellisessä raskaudessa minulla kävi niin, vielä ei ole siitä merkkejä. On kuulemma ihan ok. Raskauden aikana äidin verimäärä tuplaantuu ja tämä liittyy jotenkin siihen. Pitää vain oppia ottamaan ylösnousut varovasti.
Enpä ole kerennyt vielä tällä viikolla pinoutua. Töissä on olut heti loman jälkeen sen verran kiirettä eikä iltaisin ehdi. Eikä jaksa kun väsyttää ja pahaolo on melkein koko ajan. Oksennus tulee välillä, mutta usein tulee vain yökkäyksiä. Huh, toivottavasti menee pian ohi. Tarttee kuitenkin kokeilla tuota inkivääriä, vaikka en sen mausta yhtään tykkää.
Mukavaa torstaita kaikille!
Mupsi
mupsi! ihania uutisia. Saapa nähdä muuttuuko minun poika tunne sitten ultrassa tytöksi :o)
Meillä olisi pojalle oikein mahtava nimi valmiina.
Kokeileppa apteekin inkivääri kapseleita ne ei maistu millekkään ja on suunniteltu raskaus ajalle. Minä en vielä niinkään tehosta tiedä kun olen vasta kaksi päivää syönyt niitä. Eilen oli kyllä hyvä päivä mutta tänään oksettaa taas niin perhanasti että hermot menee kun olis pakko jaksaa lasten kanssa jotain. Tekee vain mieli maata sohvalla ja itkeä :o( Kauppa reissu aamulla oli ihan kamala kun yökötti ja väsytti ja suututti....
Voi kun voisi harpata viikolle 15 jo :o)
Joku kirjoitti ettei pidä läheisyydestä. Minulla sama juttu ärsyttää kun mies tulee lähelle ja alkaa ahdistaa jo lapsetkin tulee liian lähelle :o( mutta tämä johtuu minulla tästä huonosta olosta.
Niiloakseli rv 8+3
Tuli helpotusta olotilaan, olen tämän viikon lasten kanssa vanhempien luona. Isännän loman loputtua olin jo ihan ihmeissäni että kuinka selviän noiden kahden kanssa, pahoinvointi on edelleen kokopäiväistä ja väsyttää niin pirusti. Ja nuo saakelin hormonit saa aikaan sen, että valvoskelen keskellä yötä vaikka nukuttaakin hirveästi. Vai olisiko tuo täysikuu syynä...
Mulla on alkuraskauden ultra maanantaina. Suosittelevat, että sinne mentäisiin kun kahdeksan viikkoa on täynnä. Silloin pitäisi sykkeenkin jo varmasti näkyä. Mutta sitä aikaa kannattaa jo tilailla, sillä meillä päin ainakin on yksityisellä niin kiirettä että parin viikon päähän menee väkisin kun tilailee. Tai ehkäpä nyt lomien loputtua ruuhkatkin helpottaa.
Jahas, mummo huutelee syömään, ihanaa palvelua!
Mun massussa on vauva, sinnikäs sykekin näkyi heti! Vaavilla on pituutta huimat 7,9mm ja vastaa viikkoja 6+5 - eli ihan normaalin kokoinen, siirron mukaan nyt olisi 6+6 (+-2pvää on ihan normaali heitto vielä). Ensimmäinen kuva vauvasta on nyt sitten ihmeteltävänä - ai että onkin hieno!! :) Luget ajetaan nyt siis alas ja toivotaan, että menee hyvin. Tuota en muuten tiennytkään, että Tays tarjoaa vielä np-ultrankin, niin pääsen sitten kaupungilla vielä rakenneultraan ilmaiseksi (Treella kaupunki tarjoaa vain yhden ultran)!
Kyllä oli mahtava tunne, kun lääkäri sanoi heti ultralaitteen sisään työnnettyään että " Kaikki hyvin!" . Voi sitä riemua ja hysteeristä onnenitkua!!!!! :D Kunpa kaikki nyt menisi hyvin loppuun asti!!!!!
oma tietokone rikkin ja oli pakko tulla lukemaan muiden kuulumisia=)
Ja tervetuloa uusille maalimasuille!<3
Täällä raskausoireet on aika pieniä nykyään,mitä nyt masu kasvaa ja pisulla saa juosta:)alavatsassa välillä vihloilee mutta pahoinvointi on hävinnyt!
nyt on rv 6+3
Olin jo aamulla menossa töihin, kun alkoi vatsaa polttaa ihan älyttömästi, luulen että lisääntyneet vatsahapot ja stressi alkaa kantaa veroaan ja vatsan limakalvot on kovilla. No, en enää ehtinyt junaan, kun sain kivun vihdoin piimällä hellittämään. Jäin kotiin tekemään töitäni, järjestelin siis uuden työn kannalta olennaiset materiaalit ym. joita minulla on siis kaappi pullollaan, sillä olen tehnyt osaa työstäni aiemmin freelancerina. On ollut helpottavaa, kun tänään on taas ollut vähän heikkovointisempi päivä, ettei ole tarvinnut lähteä juniin tungeksimaan.
Jatkuva päänsärky vaivaa. Ennen raskautta söin beetasalpaajia migreenin ehkäisyksi, ja nyt olen ne siis lopettanut, ja koko ajan on pelko, että kunnon kohtaus iskee. Edellisen raskauden aikana sain kaksi aivan perättäistä kohtausta ja oksensin 5 vrk, niin että paino putosi 7kg. Ihmettelen edelleen, etteivät ottaneet mua sairaalaan sisälle nestehukan vuoksi, sillä tuolla painon pudotuksella se oli jo ilmeinen. Ilmeisesti raskauden osalta kaikki oli silloin ok, kun eivät sitä kokeneet tarpeelliseksi. Mutta painajaismaisena on mielessä edelleen se olotila. Kaiken huippu on se, kun menin kohtausten jälkeen parin päivän päästä lääkäriin, kun kipu oli tulossa takaisin, että raskauden 2/3 voi tarvittaessa syödä ibuprofeiinia, vaan viimeisellä kolmanneksella ei verenvuotoriskin takia. Se on siis yleensä sellainen lääke, jolla saan kohtauksen katkaistua, ennen kuin tulee pahasti päälle. Tulipas pitkä sepustus, mutta siis siitä kohtauksesta selvittiin. Nyt vain pidän peukkuja pystyssä, ettei tämä päänsärky äidy migreeniksi asti.
Onneksi aika kultaa muistoja näistä raskausvaivoista, ja nämä toivon mukaan hellittävät pikku hiljaa, pahoinvointiakaan enää pari kuukautta jäljellä ;o). Mutta lähdenpä tästä pikku hiljaa hakemaan esikoista päiväkodista, kun on työpäivä pulkassa.
Meille odotellaan yllatys kolmosta. Kolmas lapsi oli kylla suunnitelmissa, mutta vasta vuoden-parin paasta, kavikin nyt sitten " vanhanaikaisesti" kaikesta huolimatta meidan puolesta paatettiin toisin. Hyva niin! Ollaan kylla molemmat miehen kanssa viela hieman " kummissamme" , mutta ilolla kolmas pienokainen vastaan otetaan;-)
Meidan tytöt ovat jo aika isoja 07/01 ja 06/04. Nyt sitten maaliskuulla uusi tulokas. La sen oulun raskauskiekon mukaan 29.3. viikkoja kasassa vasta 5+4.
Tulevat kuukaudet vahan hirvittavat, edelliset raskaudet (erityisesti toinen raskaus) olivat TODELLA vaikeita. Alun kova pahoinvointi, sitten aikaiset supistelut ja kaikkein pahimpana liitoskivut (joiden takia toinen tyttö syntyi keisarinleikkauksella, mun harmikseni). Painokin mulla nousi molemmissa raskauksissa 20-25kg, vaikka söin terveellisesti ja vahan. Voitte siis kuvitella, etta vahan jannittaa ja hirvittaakin, mutta paiva kerrallaan. Toistaiseksi ei ole kuin jonkin verran huimausta ja kova vasymys, hajuaisti mulla on taas huipussaan, mutta etova olokin on vain voimakkaista hajuista. Toistaiseksi kaikki siis oikein hyvin:-)
Asumme ulkomailla ja taalla on tapana menna alkuraskauden ultraan joskus 6-8 viikolla. Viela en ole soittanut laakariin, mutta kai se pitaisi vahitellen tehda. On vain viela aika epatodellinen olo... ;-)
Onnistunutta paivaa teille kaikille kanssaodottajille! Ja jaksamista kaikenlaisten " vaivojen" kanssa;-)
bucomama rv5+4