Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

++++ MARRAKSET 05++++++

29.07.2007 |

Aloitan uuden pinon kun vanha on jo niin pitkä :)

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jo perjantai ja viikonloppu edessä. Me lähdetään tänään Turkuun ja tarkoitus on käydä myös Naantalissa Muumimaailmassa jos säät suosivat. Kai on ihan mukavaa keliä luvattu.

Aatelkaas että on jo elokuu, hui kun kohta saa jo alkaa miettimään syksyvaatteita. No, ei nyt ihan vielä. Nautitaan vielä loppukesästä ensin, ties jos saatais vähän helteitäkin vielä hyvässä lykyssä.

MrsCee, mä oon tosi huono shoppailemaan mitään itselleni. Lapselle on niin paljon helpompaa ja kivempaa ostella kaikkea :) Ihanaa varmasti että mies tulee ihan pian luoksenne. :) Kiitos ihanista onnentoivotuksista sulle ja muillekin.

Tiedä vaikka Odottelija sattuisi samaan aikaan tärppäämään. Paljon onnea ja menestystä teidänkin yrityksiin! Kuin myös kaikille muille vauvaa haaveileville. Mulla on kans välillä sellainen haikean onnellinen olo, kun tuon pojan touhuja katselee. Nopeasti tosiaan nämä vuodet menee ja lapset kasvavat.

Maricalle ihania polttareita, nauttikaa päivästä ystävien kesken! Musta on hassua jos ystävät suuttuvat jostain hääjärjestelyistä tms. kun hääparinhan se juhla on ja siis heidän näköisensä. :)

Mitähän kuuluu kaksosten äideille, olisi kiva kuulla kuulumisia jos siellä taustalla olette!! Meneekö lasten kehitys ja oppiminen samaa vai eri tahtia. Huhuu pylleröinen ja sankku!

Le_Cheile vautsi että teillä ollaan jo tutittomia. Voin yhtyä muitten kirjoituksiin et tuo antaa toivoa itsellekin sit joskus kun otetaan tutit kokonaan pois. Nyt ollaan otettu vain et ei päivisin sitä söisi, mutta meillä on välillä vähän lipsunut se. :/

Varmaan joskus 2 vuoden kieppeillä koitetaan sit lopullinen vieroitus tehdä niin kuin Auringonkukkakin suunnitteli.

Muistanko oikein, oliko Rapuäiti menossa tänään käynnistykseen? Vai olenkohan kuvitellut lukevani jotain omiani... :) Joka tapauksessa ihan pian on kuudes vauva sylissä. Paljon tsemppiä! Jännään täällä kumpi teille tulee.

Aatun äipällä tosiaan aika vauhdikkaan kuuloinen mökkiloma. Jos voi lomaksi sanoa :) Kerkeskö nokkoset polttaa Aatua pahasti?

Noemalla onkin kohta jo sit ristiäiset. Tai paremminkin Sisulla. :) Hauskalta kuulostaa kakkusuunnitelmat. Ja makoisalta, suklaakakkua, mmmm......nam. Tuosta tulikin mieleen, että luulin aina pienenä et siinä sisuaskissa lukee Gifu. :) Parantukaa pian flunssasta!

Tintta-liisan kanssa kyllä ihan samaa mieltä, että kiva kun on jaksettu pitää pinoa pystyssä. Eikä tässä kyllä sinänsä jaksamista ees oo, ihanaa on lukea teidän juttuja ja purkaa tänne omaa pään sisältöä. Olette huippuja!

Tintta meillä ei kyllä mitenkään toteudu tuommoinen 2+2+2+2 :) Miehellä taitaa olla se 2 tuntia viikossa omaa aikaa. Mulla ei, saisin varmaan järjestettyä jos jaksaisin illalla vielä johonkin lähteä. Yhteistä aikaa joka viikko ei kyllä ole helppo järkätä kun meillä ei juuri noita hoitajia poikaselle ole. Ihan ventovierasta ei houkuta kauheasti palkata kuin pakon edessä. Tavoitteena on ollut se et kerran kuussa päästäis johonkin, mutta ei olla siihenkään päästy.

Mukavaa viikonloppua kaikille!!

Gerda

jos nyt muistais plussat vaihteeks:

+poikanen leikkii nätisti autoilla

+saan ranneketjun tänään korjauksesta

Vierailija
22/63 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että olette samaa mieltä asiasta, että meidän häät ne on ja muut pitäköön mölyt mahassa ;) tai siihen suuntaan. Kaaso onneksi on ymmärtäväinen ja tuntee mut, joten hänen kanssaan ollaan asioista samaa mieltä.

Mutta ihan selaista, kun gerda huhuili pylleröistä, joka kirjoitteli marrasmasuissa meidän kans. Nimittäin mäkin olen odotellut pojan syntymästä saakka meiliä häneltä.. en tiedä minne on kadonnut.

Nimittäin sattu niin silloin synnytyksen lähestyessä, että ennen laskettua aikaa tuli tiiviisti käytyä koneella lukemassa muiden juttuja ja just tämä pylleröinen kirjoitti alkavasta synnytyksestään. No, jouduin sitten sairaalaan ennen käynnistyspäivää raskausmyrkytyksen vuoksi. Ja kuinka sattuikaan sain huonekaveriksi juuri tyttövauvan synnyttäneen naisen. Alettiin sitten juttelemaan ja kuulosti niin nimimerkkiä käyttävältä pylleröiseltä.. ja kysyinkin häneltä, onko hän se sama marrasmasuissa kirjoitteleva pylleröinen. Ja hän se oli !

olimme sairaalassa vuorokauden samassa huoneessa, kunnes hän sitten pääsi kotiin nyytti mukanaan.

Meiliosoitteet vaihdettiin vauva-sivujen kautta, mutta hänestä ei tosiaan sitten ole kuulunut mitään.

Mutta siis tämmönen hauska tapaus !

Hyvää viikonloppua kaikille !

-Marika

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä kun ihan muistelin että pylleröinen olis saanut kaksoset :) ei se näin sit ollutkaan, hauska tarina ja sattuma mitä marica kerroit. hmm, kukahan se sitten olikaan nimimerkiltä...täällä kun oli kaksi äitiä marraskuisissa jotka saivat kaksoset.

gerda, joka alkaa nyt pakkaamaan kohti viikonloppureissua

Vierailija
24/63 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jo on hirvee ikävä Amaliaa, mutta äkkiähän pari päivää menee..... Tulen kyllä kertoilemaan kumpi tällä kertaa tuli !

Rapuäiti ja masu 39+3 sekä Amalia kera siskokatraan

Vierailija
25/63 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rapuäidille hurjasti tsemppiä synnytykseen,ihan itteekin alkaa jännittään!!!!!!!!Voi sentään saat pienen nyytin kohta syliin,huokaus :)!Onnea matkaan!!!

Olen kanssa miettinyt minne Pyllerö on hävinnyt,tule esiin :)!!

Viikonloput kaikille rakkaat ystävät!

Vierailija
26/63 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen muutaman kerran miettinyt, että mitä tapahtui Pylleröiselle, joka kärsi pitkään supistuksista ennen kun synnytys todella käynnistyi. Nimimerkki tosiaan katosi täysin.

Mies on juuri lähdössä Tampereella käymään Onnin kanssa. Hakevat auton ja vietetään Sisun kanssa nyt sitten kahdenkeskinen ilta. Alan olla jo paranemaan päin, mutta silti varmaan ihan hyvä juttu, että Onni lähtee isänsä kanssa, eikä jää tänne järjestämään ylimääräistä äidin juoksutusta ;)

Onnin päiväunille laitto venyi pitkäksi, kun poika hoksasi miten tullaan Portin yli. Meillä on sellainen Brion portti Onnin huoneen oviaukossa ja nyt sitten osaa tulla sen yli. Täytyy kehittää joku lisäkoroke siihen. Onko kenelläkään vinkkejä?

Kyllä on ihmepoika tämä Sisu! Eilen illalla nukahti yöunille 21.30. Itse menin nukkumaan vasta puoliltaöin ja samalla tissitin unisen pojan, joka jatkoikin suoraan takaisin höyhensaarille syömisen jälkeen. Sitten poika heräsi syömään vasta klo 04 ja silloinkin nukahti heti takaisin. Seuraavan kerran söi kahdeksalta ja kunnolla heräsi vasta yhdeksän maissa, samaan aikaan kuin Onni :) Äitiä lellitään nyt pahasti.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Noema

Vierailija
27/63 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisun lempinimi on muuten Kisu juuri askin tekstin innoittamana. Niin ja poika kyllä maukuukin kuin kisu :)

Vierailija
28/63 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei nyt ihan, vaikka äidillä mieli tekisikin Herra Hakkaraisen aapinen mennä ostamaan=)

Olenkin kertonut täällä, että meidän pojalle on ihan in tällä hetkellä Prisma. Illalla alkaa aina hinkua " Mihmaan" ja kaupan pihassa jo tunnistaa jos Prismaan ollaan menossa. Ihmeellistä mistä tuonkin sanan oppinut kun ei olla sitä kyllä mitenkään sille hoettu.

Noh, eilen poika söi pöydän ääressä ja minä siinä luin Prisman mainoslehtistä. Yhtäkkiä poika osoitti sivun alareunassa pienehköllä lukevaa " Prisma" -tekstiä ja logoa ja sanoi " Mihma" . Oltiin aivan ihmeissämme. Kuinka se se on oppinut tunnistamaan? Kyllähän hän kirjoista osaa näytellä vaikka mitä kuvia, mutta kuvat ovat kuitenkin kuvia ja logot+kirjaimet jotain muuta.

Poika myös osaa tunnistaa " kuuman" (esim. kuuma vesi, auto, auringon lämmittämä tuoli), vaikka sekin on meistä aika vaikea käsite. Lastenhan pitäisi ensin oppia nimeämään substantiivit.

Näppis tökkii, ei vvoi kirjjoittaaa

mannnaa

Vierailija
29/63 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rapuäidille minultakin tsempit ja onnen toivotukset :)

Ihanasti gerda kirjoitit vauvahaaveesta :)

Muumeille terkkuja!

Mukavalta kuulostaa kyllä Sisun unet :) IHana poika, kun antaa mamman levätä :)

Neidin jälkeen ajatukset seksistä oli aika samanlaiset, en kyllä muista minkä aikaa kesti, että hommiin pääsi. Pertun syntymän jälkeen oli helpompaa, kun ei tikkejä tarvittu ja muutenkin paikat paranivat tosi nopeeta ja myös hommiin pääsi aika pian. Kyllä se siittä :)

Hienosti Manna poika on oppinut Prisman tunnistamaan. Lapset ovat kyllä taitavia muistamaan pieniä ja ihmeellisiä asioita.

Hienoa, että Jessen tarhailut alkoi hyvin :)

Meilläkin saippuaa käytetään joskus käsien pesuun, tosin Perttu käy välillä itse painamassa pumppupullosta saipput altaaseen ja sitä voi olla myös koko pojassa. Hiukset pestään välillä lasten shampoolla.

Maricalle mukavia ja ikimuistoisia polttareita :)

Meillä neiti harjottelee pyörällä ajoa, ilman apurattaita. Pikku hiljaa alkaa homma luistaan, koko ajan pidemmän matkan pääsee ennen kuin nurtsille kupsahtaa. Mutta sinnikkäästi jaksaa kerta toisen jälkeen yrittää uudestaan.

Hyvää viikonloppua! Lämmintä pitäisi vissiin olla.

Hilda

Vierailija
30/63 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tintta-liisalle mukavaa kirpparipäivää :) Ja sunnuntaille mukavaa kahdenkeskistä reissua :)

2+2+2, niin siittä kaks ekaa toteuttuu ja mutta hyvin harvoin ollaan kaksistaan. Kuitenkin iltaisinkin saa olla mukavasti kaksin, kun lapset menee aikaisin nukkumaan.

Nyt muihin puuhiin :)

Hilda, jälleen

Vierailija
31/63 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkkuja täältäkin päin. Huiko jännittää, että saako Rapuäiti pojan vai tuleeko tytön tyllerö =)

Meillä tosiaan ei tuttia kaivata enää ollenkaan ja purkka syönnin jälkeenkin on otettu suhteelisen kivuttomasti käyttöön, joskus menee nielullle.

Kylläpäs siellä Noeman Sisu nukkuu ruhtinaallisia unia. Meillä oli sama juttu tämän ekan kanssa, saas nähdä miten toka nukuskelee, mutta ainakin tällä hetkellä möyryää illat ja yöt ihan täysillä mahassa, mitä tää eka ei tehnyt juuri ollenkaan.

Mannalle, on se jännä miten ne nuo merkit tunnistaa. Meillä poika tunnistaa tosiaan automerkit jo melkein täysin jopa pienistä automainoksista lehdistä, että mummon oli pitänyt laittaa lukulasit päähän nähdäkseen ite, että sanooko se poika tosiaan oikein niitä. Mitä itse olen ihastellut, niin poika ennen pyysi että (vettä) ja nyt sitten yht' äkkiä on alkanut sanomaan, että jano, anna että.

Meillä oli hieman synkkä torstai ja sen vuoksi en juuri tännekkään ole tullut kirjoittelemaan. Poika nimittäin kompastui olohuoneen mattoon ja löi otsansa lasten leikkituoliin. Otsaan tuli n.1,5 cm haava, että näki oikein miten lihas oli repeytynyt kahtia. No tietenkin täyttä kyytiä sairaalaan ja siellä ne sitten liimasivat haavan ja laittoivat perhoslaastarin. Nyt sitten odotetaan, että paranis ja jääkö mimmonen arpi. Voi pientä. Vaikka oli kyllä tosi reipas sairaalassa ja antoi tätien tehdä mitä piti ja nyt ylpeänä katsoo sitä peilistä ja naureskelee, että pipi.

Tintta-liisa, meillä ei ainakaan tuo 2+2+2 sääntö toteudu kuin pari kertaa viikossa, kun käymme molemmat salilla. Iltaisin olen niin naatti, että yleensä menen nukkumaan pojan kanssa yhtäaikaa. Joskus jään jotain ohjelmaa katsomaan.

Terkkuja kaikille

Vierailija
32/63 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjia tuollaiset haaverit mistä Le_Cheile kertoi. Varmasti niitä on luvassa kaikille... minä ja kaikki sisarukseni olemme mm. tulleet alas keittiönpöydältä aikoinaan=) Meidän poika on pahemmilta vielä säästynyt, muuttohässäkässämme poika kaatui päin iskän työkalupakkia ja suusta tuli tosi kovasti verta. Onneksi haava huulessa oli suht pieni. Samana päivänä poika kaatui vielä päin tv-tasoa ja sama haava aukesi taas. Kerran on lyönyt ohimonsa patteriin.

Me kävimme aamulla tilaamassa uuteen kotiin seinälaatat, wc:n laatat jäi tosin vielä tilaamatta (malli löytyi, mutta määrää emme osanneet päättää), saunaan tulee myös sellaista luonnonkiven näköistä laattaa, siinäkin oli pari värivaihtoehtoa mistä emme päässeet miehen kanssa vielä yksimielisyyteen. Lattialaminaatit tilattiin myös.

Noema kertoili myös kotinsa tyylistä, kivalta kuulostaa teidän merihenkiset jutut ja kovasti olisin kiinnostunut näkemaan Onnin laivasängyn (ja teidän kaikkien lastenhuoneet), meilläkin nimittäin mies on joskus sellaista pojalle suunnitellut ja jonkinmoinen suunnitelma hällä onkin, nyt tosin olemme miettineet ihan tavallistakin sänkyä ja sen lisäksi jotain erillistä majanurkkausta.

Meidän kotiin tulee pintoihin aika maanläheiset sävyt, paljon valkoista sekä beigen ja ruskean eri sävyjä. Pojan huoneeseen tulee metsänhenkeen paria vihreän eri sävyä teemaan sopivana seinämaalauksena. Laatoituksissa me tykätään " pelata" värien sijaan enemmänkin laattojen koolla, pinnoilla ja muodoilla. Muutoin tuodaan väriä sisustukseen tekstiileillä joita on helppo vauhdella vuodenaikojen ja juhlien mukaan.

Tällä kertaapa ei muuta. Poika nukkuu päiväuniaan ja itsellä painaisi taas tiskit päälle ( ei jaksa!!!), mies on raksalla tekemässä autokatoksen kattotuoleja, laskimme että yli 1000¿ säästää kun itse tehdään... aika paljon minusta.

Leppoisaa lauantaita!

Manna

Vierailija
33/63 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen leiponut siskon lasten synttäreille muffinseja, muuten ihan nopsia leipomuksia ovat, mutta paistamisessa kestää vaan kauan. Muuten leipominen on kyllä oikein mielekästä puuhaa.

Voi mikä haaveri oli LeCheilen pojulle tullut :( Puhallus!

Hienosti onnistui teillä tutista luopuminen :)

Meidän neiti törmäsi johonkin, ehkä sohvaan reilu pari vuotta sitten (alle 2v), no silmäkulmaan, ulompaan, tuli pieni repeämä, jonka sitten lääkäri halusi päivystyksessä ommella, jotta tulee siistimpi arpi. Reilu tunti laitettiin kolmea tikkiä, tyttö huusi koko ajan, lakanaan käärittiin ja minä istuin päällä ja pidin kiinni ja kaks hoitajaa piti lisäksi. Aikamoinen koettelemus oli. Tikkien poisto onnistui jo vähän paremmin.

Manna, iso säästö tulee. Hienoa, kun osaatte tehdä itse!

Onpas ihan poikki olo.

Voikaatte hyvin :)

Hilda

Vierailija
34/63 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli se on tosiaan 4x2 tuntia. KERRAN VIIKOSSA pitäisi olla ns. omaa aikaa 2 tuntia (sekä 2 tuntia ÄIDILLÄ että 2 tuntia ISILLÄ erikseen), 2 tuntia yhteistä aikaa KUN LAPSET NUKKUU ja 2 tuntia yhdessä KUN LAPSILLA ON HOITAJA. Silkka mahdottomuus ainakin vielä.

Tänään olin sitten kirpparilla myymässä Lotan vaatteita ja hyvin kävi kyllä kaupaksi, 4 täyttä laatikollista oli vaatteita ja yhden kanssa palasin takaisin kotiin. Lisäksi oli vielä jotain kotikrääsää ja kenkiä+omia vaatteita. Ehdottomasti parhaiten meni lastenvaatteet, roimasti meni plussan puolelle päivä :) Ensi kesänä sitten uudestaan joku päivä. Itse tuhlasin vain 1 euron Titi-nalle videoon, eli Lotallekin jotain. Lotta sai viettää päivän isukin hoidossa. Tekee hyvää molemmille.

Huomenna aamusta lähdetään sinne Forssaan (jos jaksan vain nousta ajoissa ...). Mumma tulee hoitamaan Lottaa. Ja nyt iltasella anoppi laittoi viestiä miehelle että huomenna hänellä olisi vapaapäivä ja voisivat tulla käymään. Heh, heh, tokihan just silloin kun lähdetään jonnekin. Mies sitten soitti äidilleen ja sanoi että saa toki tulla Lottaa tervehtimään, mumma hoitaa kun me ollaan poissa. Eikä mummaa varmastikaan haittaa vaikka tulevat käymään. (ainakaan toivon mukaan ei haittaa). Mies sanoikin äidilleen että hyvähän Lotan olisi heitä nähdä kun on mennyt taas pitkä aika viime kerrasta. Anoppi vain oli vastannut että kun on näitä töitä, joo-pa joo, hyvä selitys. Kummasti vain jaksaa mennä töiden jälkeen markkinoilla yms. käymään. Muttei meillä, no mutta sillehän ei voi mittään.

Eipä mutta palailen ehkä sitten ensi viikolla paikalla kun huominen päivä taitaa mennä tien päällä ja katselemassa vanhoja autoja :)

Tintta-liisa jonka jalat on puuduksissa kirpparipäivän jälkeen

Vierailija
35/63 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen poika hemmottelikin meitä nukkumalla 7.30 asti, mutta tänään palasi taas normaalirytmiin heräten 6.30. Pitkän tuntoinen aamu jo ollut. Poika on leikkinyt ja makoillut olkkarin lattialla aika voipuneena, itse olen pessyt pyykkiä ja selannut postimyyntikuvastoja.

Tuosta 2+2+2+2-systeemistä. Me eilen miehen kanssa todettiin, että meillä on nyt rakennusaikana kahdenkeskistä aikaa enemmän kuin ikinä ennen. Uskomatonta vai mitä? =) Iso kiitos tästä kuuluu ukille joka asuu meillä, kahdenkeskistä aikaa saamma miehen kanssa iltaisin kun poika menee nukkumaan (19.30-20) ja ukki jää kotiin. Jos tuolloin yhdessä jonnekin lähdemme, suuntana on raksa tai prisma, mutta on sekin mukavaa.

Eilisen illan olimme myös raksalla, yksi kattotuoli tehtiin ja loppuaika meni ystäviemme seurassa jotka tulivat käymään raksalla kylässä. Sen jälkeen haimme vielä pizzan ja tultiin kotiin syömään. Tuntui ihan epätodelliselta klo 23 la-iltana jonotella pizzeriassa, yleensä kun ei ole mahdollisuutta iltaisin kotoa kaksin poistua. Mietittiin miehen kanssa, että voisimme joku ilta käydä kaksin tuossa lähipubin terassilla yhdellä oluella, on kyllä kaameen näkönen paikka ulkoapäin, mutta vain 100m päässä kotoa. Ihan vain siksi, että nyt olisi mahdollisuus jossakin käydä.

Normaalioloissa meillä on vaikea saada lapsenvahtia. Tai olisi kai niitä saatavilla, ei vain koskaan huvita viedä poikaa ystäville, kun kaikki vaikuttavat niin kiireisiltä muutenkin. 2h omaa yhteistä aikaa hoitajan ollessa pojan kanssa toteutuu korkeintaan kerran kuussa, tyyliin jos olemme mummolassa tai pojan täti kyläilee meillä.

Muuten tuo että pojan veisi joka viikko (vielä päivähoidon lisäksi) 2h ajaksi jonnekin hoitoon tuntuu kyllä aika vieraalta ajatukselta. Kerran kuukaudessa olisi kyllä jo ehkä ihan järkevän tuntuista. Pitäisiköhän ehdottaa ystäväperheelle jossa 2 lasta, että tekisimme tuosta ihan käytännön? Ottaisimme toistemme lapsen/lapsen kerran kuussa muutamaksi tunniksi hoitoon jotta vanhemmat saa omaa aikaa? Kun se olisi sovittu juttu ja vastavuoroisuus toimisi, voisi aina ihan huoletta kysäistä apua, eikä tarvitsisi miettiä, että haluaakohan he oikeasti tuota poikaa ottaa omiensa lisäksi villitsemään....

Tuo 2h omaa aikaa muuten toteutunee mulla ainakin ehkä juuri juuri nyt raksa-aikanakin, miehellä ei kyllä. Mutta normaalioloissa kyllä meillä on aikaa ja mahdollisuutta omiin menoihin ja harrastuksiin. Iltaisin poika menee aikaisin nukkumaan, joten sitten on kyllä aikaa yhdessä katsoa telkkua, syödä, siivoilla ym.

Tätä kirjoitellessa, on kyllä ikävä normaaliarkea. Sellaisia päiviä kun tullaan vain töistä kotiin, laiteaan ruokaa, syödään yhdessä, illalla käydään ehkä koko porukalla kaupassa, itse voin käydä vaikka iltalenkillä, mies hoitaa pojan iltatoimet sillä aikaa, sitten saunotaan miehen kanssa, tehdään iltapalaa ja katsotaan tv:stä jotain hyvää sarjaa... Tavallista arkea, mutta tämän rakentamisen aikana sitä on kyllä ikävä. Ja sitä tiskikonetta erityisesti! Uudessa kodissa aion ensimmäiset illat vain istua ja kuunnella tiskikoneen tasaista hyrinää=)

Nyt täytyy mennä katsomaan mitä poika puuhaa, on ihmeen hiljaa....

Manna

Vierailija
36/63 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama viikko sittenhän poika oppi reissussa kiipeämään matkasängystä yli laidan. Siitä lähtien ollaan mietitty, miten jatkossa nukkuminen kylässä sujuu ja odotettu että kotona pinnasängystäkin pois.

Tänään sitten tuli, ei kylläkään laidan yli, vaan oli oppinut irroittamaan sängystä 2 pinnaa, joissa irroitusmahdollisuus. Muutaman kerran menin huoneeseen laittamaan pinnat takaisin, sen kummemmin asiaa kommentoimatta, mutta hetken kuluttua poika taas tepasteli huoneesta pois.

Pari kertaa hänet talutin takaisin sänkyyn ja otin nuo 2 pinnaa kokonaan pois, en kommentoinut asiaa mitenkään, enkä edes menettänyt hermojani, ettei poika vain innostuisi lisää. Ja sinne se sitten lopulta nukahti, loppujen lopuksi aika vähin karkaamisin.

Mies oli sitä mieltä että sänkyä vaikka korotetaan ja pinnat kiinnitetään jotenkin takaisin, ettei me nyt vielä aleta siihen, että poika alkaa kulkemaan omin päin.Tähän mennessä kun nukkumaan laitto on ollut niin helppoa; vain laskea sänkyyn ja sillä hyvä. Mutta minä olen nyt sitä mieltä, että tämän uuden tilanteen kanssa nyt eletään ja poika toivon mukaan muutaman päivän jälkeen tajuaa pysyä sängyssä kun uniaika on. Uudessa talossa kyllä poikaa saa jo odottaa uusi sänky!

Hassu tuo meidän isi välillä=) Näkee jo kauheat skenaariot siitä, että poika kannetaan aina tuntitolkulla takaisin sänkyyn. Ja mistäpä tuon tietää vaikka se sellaista onkin.

Meidän vauva on ikuisiksi ajoiksi kadonnut, sniif=(

Manna

Vierailija
37/63 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hitsi että mua harmittaa ku ehin niin harvakseltaan lukemaan juttujanne ja sitten aina on vinopino etten sitten muistakkaan mitä piti sanoa ja usein sitten jää koko kirjottaminen.

nyt ihka ensimmäisenä rapuäidille onnea, taitaa siellä olla jo nyytti kainalossa, jännitys vielä säilyy...

Noemalla on todella kamala kokemus ollut vakuutusyhtiöstä ja toi juttusi oli kuin piste meidän vakuutusyhtiövahdon keskustelulle.meillä on nimittäin vakuutukset fenniassa ja pidemmän aikaa olen pohtinut että pitäisi vaihtaa yhtiötä ja nyt täytyy jo laittaa tuumasta toimeen ennekuin sattuu kurjempia. ihanasti sisu antaa yöt sun nukkua, toivottavasti meilläkin sitten syssymmällä.

teemulle ostettiin isojen poikien sänky perjantaina, ei vielä ole siinä nukkunut, loikoillut vaan. mutta hirmu tyytyväisen näköinen oli :))

kelläs sitä lapsoset puhuivatkaan jo ihan lauseita ja " lukeakkin" osaavat, meillä tulee pääasiassa vielä papukaija kieltä. mutta muuten tuntuu teemu olevan hyvinkin oma-aloitteinen. meillä on nyt pari päivää ollu potta olkkarissa(lähinnä muistuttamassa itseä että pitäs pottailla mutt amysö vinkkinä teemulle).menin itse sitten vessaan, teemu tuli perässä ja hoki jotain, en ymmärtäny niin hän meni ja haki pottansa ja toimitti että pissa. ja teki muuten todella isot pissat.

meillä ei toteudu alkuunkaan 2+2+2+2, ehei....yhteistä aikaa teemun nukkuessa juuri ja juuri on. mutta harvemmin se 2h, sammun yleensä samaan aikaan ku teemukin iltasella. yhteistä aikaa niin että poika olis hoitajalla on todella harvoin(eilen illalla oli kuitenkin) ja ei me kyllä osata lähteä erikseenkään minnekkään. yleensä puuhastellaan jotain yhdessä, käydään kävelyllä tai kaupassa tai nykysin siis rempataan ja laitellaan tavaroita. mutta voishan sitä kokeille että lähtiskin ihan vaan yksin lenkille.

gerdalle ja odottelijalle tärppionnea, se on kyllä huisaa aikaa se " yrittäminen" ja jänskääminen. vaan niinpä ollaan jo puolessa välissä lähes tulkoon, aika menee niin nopeasti eikä edes ajoittain muista olevansa raskaana. viikon päästä rakenneultra ja se meinaa hieman jännittää..

nyt täytys kaiketi mennä ruokaa laittamaan.

Vierailija
38/63 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin jännätään kovasti Rapuäidin vauvauutisia, saas nähdä kumpi sieltä tulee / tuli. :-)

Meillä on ollut vähän rankka viikko kun miehen kanssa on ollut eripuraa melkein päivittäin, mulla vielä PMS päällä joka ei todellakaan ole helpottanut omia fiiliksiä, vielä päälle Jessellä melkoisia kitinäkiukkukohtauksia niin on kyllä venytetty pinnaa oikein urakalla. Taitaa tuottaa vähän vaikeuksia siirtyä lomilta arkeen taas, mutta kaipa tämä tästä. Miehen kanssa keskusteltiin eilen taukoomatta koko Jessen päikkäriaika (2.5h) ja sen jälkeen on ollut taas hyvä olla.

Todettiin yhdessä että on parisuhteessa vähän vaikeammat ajat nyt menossa, mutta täysillä kun tsempataan ja jutellaan mahdollisimman paljon niin eiköhän tästä yli pääse. Lauantaina aamupäivällä oltiin vielä molemmat niin hiiltyneinä että pyöriteltiin jopa eroajatuksia. :-( Kehiteltiin nyt itseksemme ratkaisuja miten saatais arki pyörimään kivuttomammin ja ilman suurempia yhteentörmäyksiä (ollaan koko perhe melkoisia jääräpäitä), mutta puhuttiin myös siitä olisiko hyvä käydä parisuhdeterapiassa tms ennen kuin tilanne pääsee tulehtumaan liian pahaksi. Ja mun pitäisi varmaan hakea jotain troppeja näihin psyykkisiin PMS-oireisiin kun Jessen syntymän jälkeen melkein joka menkkojen yhteydessä oon miestä jättämässä (onneksi ne tulee vain n.kerran kolmessa kuussa ;-). Ei kovin kivaa kellekään. Halvatun hormoonit kun saa pienetkin negatiiviset asiat tuntumaan tuhat kertaa suuremmille.

Energiaa syö kyllä ihan hurjasti tällainen setviminen, huh sentään. Se ollaan huomattu että eniten riitoja syntyy juuri Jessen pahimpina känkkäränkkäpäivinä. Moni asia siis tulee varmaankin helpottumaan kun Jesselle tulee enemmän ikää ja enemmän keinoja ilmaista itseään muutakin kuin kitinällä ja huutamisella. Ja onneksi Jessellä on suurimmaksi osaksi hyviä päiviä. Kunhan päästään taas tämän hetkisen uhmakauden yli. Meillä taitaa olla uhmaikä myös isillä ja äidillä kun niin kovasti pitää keskenään taistella. ;-) Eiköhän tästä vielä ajan kanssa yhteiset, toimivat linjat löydy. Siihen haluan ainakin luottaa ja uskoa.

Nyt jää kommentit toiseen kertaan, pitää painua pyykkihommiin.

Ajattelin vaan tulla jakamaan näitä ajatuksia teidän kanssa kun täällä on käyty muutenkin parisuhdekeskusteluita.

Mukavaa päivän jatkoa kaikille!

Vierailija
39/63 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopisiko teidän joukkoon yksi äiti jonka tyttö kyllä joulukuun puolella 05 maailmaan tupsahti....katsoin noita pinoja enkä ole huomannut omaan silmään pinoa joulukuun ihmeille erikseen....?

Vierailija
40/63 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyihän se joulujenkin pino...anteeksi vaiva