++++ MARRAKSET 05++++++
Kommentit (63)
Ei vaan aloin jänistää ja tänään kun olisivat laitelleet kolmannen cytotecin niin pyysin et jos saisinkin lähtä kotiin. Ja pääsin, mutta nyt supistelee tajuttomasti niin että alapäässä ihan tuntuu. Limatulppaa on irtoillut parisen päivää, joten eiköhän tästä kohta valmista tule :o)
Rapuäiti ja masu 39+5, Amalia sekä katras
Noema, olinkin jo ihan huolissani. Mukava, että pääsitte kotiin :)
Todella törkeetä palvelua vakuutusyhtiöstä!
Rauhallista perhe-elämää :)
Hienosti teillä sujuu ja voi kuinka hoivaava isoveli :)) ja varmasti niin suloinen Sisu.
Manna, olipas tarina. Parempaa päivää teille!
Auringonkukka, et mitenkään kohtuuton ollut. Jotenkin voisin meillekin kuvitella samanlaisen tilanteen. Tosin mies kyllä yrittää jotain tehdä jos lasten kanssa on kotosalla, tietää minkälainen mäkäts on tulossa, jos kaikki huiskin haiskin.
Tintta-liisa, muakvan gallupin laitoit. Minäkin siihen vastasin, en vaan tiedä minne sen sain hukattua, mun mielestäni sen tänne laitoin, mutta ei ollut. Vastaan uudestaan paremmalla ajalla.
Kuulostata kyllä oikein toukukkaalta ja pirteältä :) Olet jaksanut kirjoitella pitkiä kirjoituksiakin. :) Mukavaa arkea teille neidoille :)
Lähdetään pian lasten kanssa kyläileen kavereille.
Meillä on ollut oikein kiukkuinen jalassa roikkuja, kulmahampaat ovat kaikki puhkeamassa ja typerää kiristystä tuottavat. Tuttiakin kyselee kaapista, kun aikaisemmin se sai olla siellä rauhassa, ei olla kuitenkaan tuttia annettu, vaikka pahimmassa kitinässä mieli tekisikin.
Aurinkokin näyttäisi taivaalta pilkistelevän :)
Vielä isovanhemmuus asiaan, harmillisen monilla isovanhemmat eivät ole kiinnostuneita lapsenlapsista.
Hilda
auringonkukka, olisin minäkin hermostunut miehelle samaisessa tilanteessa. toivottavasti teille on tullut rauha maahan ja mies olisi vaikka jotenkin kivasti lepytellyt sua ;)
marrasmammax2 tuleepas teillä paljon puhetta! noin monisanaisia lauseita, vau.
hildan kotiin leppoisaa tunnelmaa, toivottavasti kulmahampaat tulevat pian ettei kauaa perttua kiukuta.
kiva noema että olet päässyt takaisin kotiin. siis aina se on samanlaista tappelua vakuutusyhtiöitten kanssa, minun kokemuksen mukaan. meillä oli joskus kotona vesivahinko myös ja eivät olisi millään suostuneet korvaamaan sitä mitä heidän kuuluu. onneksi miehesi ja muukin suku pitää puolia, koita sinä keskittyä lapsiin ja olla kovasti stressaamatta. varmaan tosi helposti tehty... :)
minäkin ajattelin, että kiva tintta-liisa kun oot jaksanut niin pitkästi kirjoitella. on mukava lukea teidän kaikkien juttuja.
olipas mannalla kurja päivä, varmaan maittoi itsellekin illalla uni. tästä päivästä parempi teille!
poikanen oppi eilen sanomaan uuvvi (= ruuvi). nyt osoittelee niitä kaikkialta huonekaluista yms. missä näkee.
kaksi ystävääni on saanut hiljattain vauvat. tänään mennään toista pikkupoikaa katsomaan ja nuuhkimaan, ihanaa. saas nähdä mitä poikanen tuumaa, se ei oo tainnutkaan noin pieniä vauvoja juuri nähdä.
marica siis tänä viikonloppunako sulla on polttarit, vai häät jo vai molemmat? mulla meni vähän ohi :) jännää ja ihanaa varmasti.
taidetaan lähteä katsomaan kaupoista jotain viemistä vauvalle.
gerda ja karhunpoika
Ihanaa kun ehtii lueskelemaan rauhassa teidän juttuja ja jopa vastailemaankin niihin ;)
Noema; ompa ollut törkeää toimintaa vakuutusyhtiöltä. Aiotteko tämän jupakan jälkeen vaihtaa vakuutusyhtiötä ? Jaksamisia.
tamatu; teilläkin oli nii nopeaa toimintaa miehen kanssa, että 3kk oli jo tuloksia ;) me ollaan tavattu netissä ja mies muutti asumaan samana iltana luokseni kun nähtiin. Ja elämä on ollut ihanaa miehen kanssa ekasta päivästä asti. Ei riitoja toistaiseksi; Mies ei ole edes ikinä korottanut ääntänsä mulle.
auringonkukka; et todellakaan ylireagoinut. Aiheesta kiukustuit. Meillä mies on iltavuoroviikoilla aamut pojan kanssa mun ollessa töissä ja aina kun olen töistä tullut niin ruoka odottaa kotona (minuakin) ja vähintään tiskikone tyhjätty. Siitä olen kyllä iloinen.
2xmarrasmamma; mahtavaa kun puhetta tulee jo noin paljon. Meillä ei edelleenkään sanota kuin ensimmäinen tavu sanasta..
Gerda; polttarit on nyt tulevana viikonloppuna ja häät on 18pvä. ja jännittää todella..
Yhden kaverin kanssa tuli kyllä jo erimielisyyttä, ku hänen mielestään suvun miehen kuuluu taluttaa alttarille ja me kävellään miehen kanssa kaksin. Isä kun istuu pyörätuolissa ja veljelläni on tyttö ja haluan sen olevan veljelleni " once in a lifetime" kun saa tyttärensä taluttaa alttarille. Siksi päädyttiin miehen kanssa kävelemään kaksin. Tuleva aviomieheni kyllä kumartaa alttarilla isääni kohti, ikäänkuin pyytääkseni kättä.
Ja toinen ristiriita oli se kun ei omien polttareiden ajankohtaa tulisi tietää.. Mutta minä tiedän, kun piti järjestää pojalle hoito. Mulla tuskin tulee mitään rajuja polttareita, kun en voi mitään ottaa. illanistujaiset lähinnä. tai en tiedä mitä kaaso on keksinyt ;)
No tässä hieman purnausta..
paluu häävalmisteluihin ja kotitöihin..
-marika
Nyt ollaan tyttäret kuulkaa voiton puolella, meidän poju on nukkunut kaksi yötä tai mennyt nukkumaan kiltisti ilman tuttia. No keskiviikosta maanantaihin sitä rumpaa kesti, mutta kyllä kannatti lopulta.
Monella oli ollut aika ankeita päiviä, osaan ottoni niistä. Syystä kimpaannuit Auringonkukka, itse olisin suuttunut varmaan ihan täysillä, ehkä en niin siitä kodin siivoamisesta ja vuoteen petaamisesta, mutta pojan syönneistä ja vaipoista. Mannalle kans voimia, rakennusaika on raskasta, muista itse meidän remonttiajan vielä kauhukuvina ja poikaa ei edes silloin vielä ollut.
Noema, onneksi pääsitte muuttamaan takaisin kotiinne. Törkeää Fennialta tuommoinen syyttely ja varsinkin, kun tiesivät, että olet juuri synnyttänyt. Aivan kuin tuollaisen vois suunnitella, täytys olla tosi kiero ihminen.
Täytyy kyllä nyt hieman kehaista tuota mun omaa miestä, kun se on ollut niin mukana lastenhoidossa pojan syntymästä saakka, vaikka on ollut päivän töissä, niin on jaksanut illat leikkiä pojan kanssa. Vaipanvaihto on sujunut, ruokailut ja pesut todella hyvin.
Nyt lähdenkin kuntosalille vähän treenaamaan. Heipsuli vei ja kiitokset kaikille onnea tuossa tuttiasiassa toivottaneille.
Maricalle hyviä häiden valmisteluja.
Le Cheile rv 27
Täällä sitä edelleen masun kanssa ollaan ;o) Ei mitään merkkejä et lähtis syntymään.....
Voi että kun ihan hävettää : itse tulee räyhättyä ukolle ja muksuille vaikka meillä nuo tekevät enimmät kotityöt ja ukko hoitaa Amaliaa enemmän kuin mie ikinä.... Siitä saankin olla kiitollinen et koskaan ei tarttee sanoa että tee sitä tai tätä jos olen lähdössä vaikka äitini luona käymään. ilmoitan vaan että nyt menen ja kun tulen kotiin niin kaik on kunnossa, kuten " pitikin" . Että aikamoisen kultakimpaleen miekin olen netistä löytänyt ;o)
Nopeeta tuo oli meidänkin suhteen alku : kun tavattiin niin siitä 3 kk:tta ja ukko sano ittensä irti vakitöistään sekä muutti meidän luokse. Sinkkumies sai 5 prinsessaa kerralla : äidin ja 4 tyttöä :o) Eipä tuo ole kai katunut päätöstään ja ui roolissaan kuin kala vedessä. Niin hyvin junailee noiden minun tyttöjen kanssa että ihan kuin olisivat hänen omiaan. Ja mistä se vielä osaakin kasvattaa noita just oikein ? Mie vaan roikun illat netissä tai nukun päiväunia.... ihan hävettää....
Mutta takuulla ymmärrän mitä täällä esim. AURINGONKUKKA kertoi : ex-mieheni oli samanmoinen kuin tuo sinun kuvaama miehesi ;o) Kerrankintein pitkän listam : vaihda vaippa, syötä tytöt, laita tiskit koneeseen jne. Ja kun tulin kotiin niin ei kerrassaan mitään oltu tehty. Joo, arvatkaapa miksi ??????? Mo, kun olin unohtanut sanoa tuolle ukolle että LUE tämä lista !!! Sanoin kyllä et kirjoitin tehtävälistan tuohon pöydälle, mutta kun sitä ei oltu käsketty lukea..... että näin meillä.
Yrittäkäähän jaksaa kaikki marrasmammat
Rapuäiti, masu 39+1, Amalia sekä katras
Auringonkukalle heti että minusta et ollenkaan ollut ilkeä. Ikävää käytösät mieheltäsi.
Mannallakin aika päivä eilen..
Noema on päässyt kotiin perheensä kanssa. Hienoa ja ihanaa, että veljekset tulevat kivasti toimeen tai että Onni halii ja pusii.
Mutta siis millaista kätöstä olettekaan fennoasta saaneet. Uskomatonta, törkeää. Tehkää ihmeessä valituksia ja sellaisia, todella törkeää käytöstä.
Meillä on kaikki Turva-vakuutksessa ja siellä on ollut palvelu todella mahtavaa, ainakin tähän asti.
Maricalle mukavaa polttaria ja tietkö odotin poikaani silloin kun minulla oli polttarit ja muutenkin niin halusin tietää päivän. Minulla oli 3 kaasoa ja 2 ymmärsi ihan että haluan vain päivän tietää, mutta yhden kanssa tuli siitä kauhea riita. Mitä ihmeellistä siinä on jos oäivän tietää. Muuta en tiennytkään.
Tänään katselin pojan vaavin vaatteita ja oi kun niitä ois jo pian kivaa pukea vaaville. Mutta uuttakin haluab ostaa. Päätin että pakkausta en ota, kun kuitenkin niin paljon on vaatettakin.
Tein hetki sitten viinimarjoista soppaa, kun sain vielä vähän puskista kun linnut oli kaikki jo melkein syönyt.
HUomenna aamullla äipän kanssa lähdemme katselemaan kaikkia kivoja vaavijuttuja kauppoihin.
Muuten kun käytte lasten kanssa suihkussa, kylvyssä niin pesettekö joka kerta saippualla vai vain vedellä?
Jaahas, suihkun aika.
Mukavaa illan jatkoa kaikille ja rauhaisaa hyvää yötä!!!!!!!!!!!!!!
Lämmin kiitos kaikille kommenteista mun miehelle kiukkuumisen suhteen! Myrsky on täällä jo suurimmaksi osaksi tyyntynyt, mutta viime yö nukuttiin vielä eri puolilla sänkyä ja tänäänkin on vielä vähän ärsyttänyt. Ollaan saatu kuitenkin puhuttua puolin jos toisinkin ja mies on lepytellyt mua mm putsaamalla kummankin vessan likakaivot. Tosi romanttista vai mitä? ;-) Halusi kai osoittaa ettei ole laiska. :-) Jessen iltatoimienkin aikaan patisteli mua lenkille auringonpaisteeseen ja vakuutteli että hän kyllä pärjää yksinkin. Oon tainnut vähän sohaista arkaan paikkaan eilisen räjähdykseni aikana. Enkä ole edes halunnut epäillä miehen lapsenhoitotaitoja, mutta saamaton mies osaa olla.
Olipa ihana kuulla Noemasta ja lämpimästi tervetuloa taas seuraamme! :-) Kyllä sua on kaivattukin. Voi halvattu noita vakuutusyhtiöitä. Mulla alkoi täällä oikein kiukkusuoni tykyttää kun luin juttujasi. Törkeällä tavalla ovat sua kiusanneet!!! :-( Kivaa että Sisun kanssa menee noin loistavasti ja että Onni osaa olla mahtava isoveikka. Toivottavasti sama linja jatkuu. :-)
Mannalla oli kyllä eilen ollut melkoinen päivä, tuli ihan hiki lukiessa. Kerkeeväinen poika teillä. :-)
2xMarrasmamman poika puhuu kyllä jo uskomattoman hyvin. Taitaa olla melkoinen tarinasetä? ;-)
Hildalle jaksamista kiukun ja kitinän sekaan! Meilläkin teki tiukkaa kulmahampaiden puhkeaminen ja tutti oli tärkeä. Kyllä ne sieltä vielä läpi tulee. :-)
Gerda, oliko ihana vauva? :-) Mitäs karhunpoika tuumasi pienokaisesta?
Nyt pitäisi lopetella, aletaan miehen kanssa katselemaan koneelta 4400-sarjaa. Sen verran vielä että Jessellä oli tänään eka tarhapäivä kesälomien jälkeen ja hienosti oli päivä mennyt. Aamulla jäi tosin itkien, mutta siihen ne itkut oli jääneetkin. On tainnut saada vielä paljon syliä ja huomiota, vaikutti ainakin olevan melko vähän lapsia kun vein Jessen yhdeksältä hoitoon. Luulen että aika moni aloittaa tarhailut vasta ensi viikolla.
Mukavaa illan jatkoa!
Heippa mammat!
Olettepas hurjasti kirjoitelleet, kesti hetken lukea kaikkien jutut läpi kun
en ole muutamaan päivään ehtinyt koneelle.
On ollut viime päivinä aika surku mieli kun miehen serkulle (jolla siis se aivosyöpä) etsitään nyt saattohoitopaikkaa, eli pian hänen aikansa koittaa :(( Eikä ole vielä edes vanha, 42 vuotias vasta. Jos hautajaiset pidetään täällä (asuvat nyt toisessa kaupungissa) niin aiotaan miehen kanssa mennä, mutta jätetään Lotta hoitoon siksi aikaa.
Aamupullo on nyt parina päivänä ollut kuvioista poissa, tänään sitten heräsi klo 7.30 kun yleensä nukkuu lähemmäs klo 9. Eli toisaalta tekis mieli palata vanhaan että saisi nukkua itsekin pitempään :) Mutta taitaapa olla kuitenkin järkevempää se että yrittää itsekin vaan mennä ajoissa nukkumaan, eikä vasta puolilta öin ....
Meiltä meni tänään sähköt poikki puoli neljän aikaan, ja mies kun meni iltavuoroon, niin todettiinettä puolisen tuntia odotetaan ja jos mitään ei tapahdu niin mennään mäkkäriin syömään. Puolen tunnin kuluttua kun oltiin laittamassa kenkiä jalkaan niin pa-dam, sähköt tuli takas. Mutta
arvaatte varmaan mikä riemu siitä syntyisi jos sanoisi ettei mennäkään ulos syömään, joten suuntasimme sitten kohti mäkkäriä.
Ollin_äiti: mukava kuulla että automatka sujui hyvin! Ja toi isovanhemmuus ... Kuulosti NIIN tutulta noi sun miehen vanhemmat, en enempää kommentoi:)) Eli samassa veneessä kuitenkin ollaan.
auringonkukka05: minäkin olisin sanonut muutaman valitun sanan miehelleni jos olisi toiminut samoin kun sinun miehesi hoitaessaan Jesseä, eli et tosiaan ylireagoinut. Hyvä kuitenkin että myrsky on jo vähän laantunut, on niin ikävää olla riidoissa (= meillä välillä myrskyää aika lailla kun minä pääsen vauhtiin, ihme että mies jaksaa kuunnella). Ja niinhän se Jessen tarhapäiväkin sujui hyvin, hyvä hyvä.
2xmarrasmamma: kiva kun kävit kirjoittelemassa ja vastaamassa galluppiin, tulehan toistekin!
Manna25: onpas teillä ollut vauhdikas eilinen päivä! Toivottavasti tänään on ollut rauhallisempaa.
noema: jippiii, you are back!!! Uskomatonta palvelua Fenniasta, kai harkitsitte vakuutusyhtiön vaihtamista? Ja tehkää ihmeessä valitus!! Ihana haliva Onni :))
hildaliina: kiitokset sanoistasi :) En kyllä kuvailisi itseäni sanoilla touhukas ja pirteä ...Päinvastoin, varsinainen tinttailija enemmänkin (nimimerkkikin sen kertoo)
marica77: mekin kävelimme miehen kanssa kaksistaan alttarille vaikka isäni oli silloin vielä elossa. Kysyin isältäni että haluaako saattaa minut alttarille ja kun ei halunnut, en viitsinyt painostaa häntä siihen. Eli päädyimme myös ratkaisuun että kävelimme kaksin, ketään se ei kyllä haitannut (ainakaan tietääkseni). Ja herranen aika, onhan se pakko tietää polttareiden ajankohta että saa hoidon järjestetyksi (tosin
jos ei sitten ole niin viisaita kaasoja että osaavat järjestää senkin oikein ...)
Le_Cheile: onnittelut tutittomuudesta!!
puhihaa: meillä pestään välillä saippualla, mutta useimmiten pelkällä vedellä. Lotalla on aina ollut aika herkkä iho, joten ollaan tehty sen takia pelkkiä vesipesuja usein.
Viikonlopusta en vielä tiedä, Forssassa olis Pick-nick (=paljon harrasteautoja). Mies sinne haluaisi mennä (ihme!), minä en vielä oikein tiedä haluanko vai en. Lotalle saataisiin kyllä mumma hoitajaksi. No, katotaan nyt kunhan viikonloppu lähenee josko mun mieli muuttuu ja lähden mukaan.
Nyt nukkumaan, öitä!
Vielä lopuksi päivän plussat:
+ Flunssa alkaa olemaan ohi
+ päästiin ulos Lotan kanssa tänään (ei satanut vettä kaatamalla enää)
+ Lotta tykkäsi polskutella vesilätäköissä :)
ihana pieni poika oli ystävillä. :) kovin tyytyväisen ja rauhallisen oloinen vauva. karhunpoika katteli hetken vauvaa, sitten leikkikin loppuajan perheen vanhemman lapsen kanssa. ei siis kovin pitkään vauva kiinnostanut.
meillä pestään poika aina pelkällä vedellä. ainoastaan käsiä pestään välillä saippualla, jos ovat tosi likaiset ulkoa tullessa tai ruokailun jälkeen. usein käsipesuunkin riittää pelkkä puhdas vesi.
hmm...uskaltaisinkohan tänne kirjoitella eräästä asiasta. me haaveillaan vähän pienestä siskosta tai veljestä poikaselle. :) tai onhan sitä tosi pitkään mietitty, mutta en ole uskaltanut kun poikasen kanssa oli niin rankkaa sekä synnytys että oikeastaan koko vauvavuosi. nyt rohkaisin mieleni, joten katsotaan mitä aika tuo tullessaan...
tosi harmaan näköinen päivä taas, mitähän sitä keksisi tälle päivälle. kaipa me lähdetään ulkoilemaan puistoon tai jonnekin tästä.
mukavaa torstaita kaikille!
kiva että jessellä alkoi päiväkoti loman jälkeen ilman suurempia ongelmia.
tinttaliisalle halaus ja jaksamista! kyllä nuo vakavat sairastumiset ja elämän katoavaisuus pistää aina vähän hiljaiseksi. itsekin mietin yhä joka ikinen päivä isääni, ja välillä tuleekin tosi kurja ja surullinen olo. huokaus.
gerda
noema:
Ollaan saatu käsittämättömän töykeää palvelua Fenniasta. Ovat syyttäneet meitä koko jutusta ja väittäneet jopa, että minä olen jotenkin junaillut koko homman, että saan hotelliloman perheelleni. Haloo, hotelliloman kotikaupungista 3 vrk synnytyksen jälkeen?!? Kymmenen tikkiä alapäässä ja jälkivuoto rajoittaa jokseenkin perinteistä käsitystä lomailusta (tämän sanoin erään puhelun aikana vakuutusyhtiön naisedustajalle, joka oli sitä mieltä, että ollaan vain nautiskelemassa hotellilomalla. Mun vanhemmat on niin kuumana vakuutusyhtiön käytöksestä, että valitus lähtee ja isäni sanoi, että jos kerrankin vielä urputtavat jostain aiheeseen liittyvästä, niin hän nostaa koko puljun oikeuteen. Joo, meillä on tapana pitää omien puolta ;)
Kylläpä kuohahti, kun luin tapauksestanne.
En tiedä, miten suhtaudutte julkisuuteen, mutta olisipa herkullista tehdä tarinastanne lehtijuttu/tv-pätkä. Nyt olisi nimittäin ainesta, ja Karpolle asiaa. :)
Olen toimittaja, joten on vaikeata antaa tällaisten juttujen mennä läpi sormien. Tekisi mieli laittaa iso pyörä pyörimään.
Tuo on nimittäin TÖRKEÄTÄ! En tiennytkään, että täällä oikeudenmukaisessa Suomessa vakuutusyhtiöt kehtaavat käyttäytyä noin ala-arvoisesti.
Huh huh.
No, meille ei muuta uutta kuin että eilen oli äippä ostoksilla koko päivän ja Tiitiäinen tätinsä kanssa. Olipa mukavaa, vaikka välillä pitikin katsella ympärilleen, että minnekäs se tyttö unohtui. :) Käykö teille shoppaillessa niin, että itselleen ei sitten löydä/raaski ostaakaan mitään. Kotona huomasin, että kassit olivat täynnä Miinoja ja Manuja, Legoja, reppu ja kengät tytölle, ja itselle peräti sukkahousut. :)
Aamukammassa enää kaksi piikkiä, ja sitten tulee baba! Tytteli nukkui ensimmäisen yön omassa sängyssään, jotta saadaan meille vähän enemmän tilaa parisänkyyn - heh heh. Nukkuu oikein hyvin punaisessa perintösängyssä, joka on ostettu minulle joskus kolmekymmentä vuotta sitten.
mukavaa päivänjatkoa!
Nyt on taas ollut niin kiirettä ettei oo joutanut kommentoimaan,mielessäni olette päivittäin!
Auringonkukalle:kyllä ymmärrän miksi miehellesi suutuit,olisin itsekin räjähtänyt.Sellainen on raivostuttavaa jos ei pidetä kiinni siitä mitä on sovittu esim.tuttiasia,meillä kans mies olisi antanut tutin aina lohdutukseksi mutta sanoin ettei siitä tule mitään,pitää olla ei/joo,välimuotoja ei ole.Nyt on tutti pysynyt päivät hyllyllä ja vain nukkuessa saa sen.Oon myös tarkka että ainakin lasta pitää hoitaa täysillä,vaihtaa vaipat jne.Kyllä mies on hienosti hommat hoitanut ja kun kotona oli viime viikon tytön kanssa niin oli tiskipöytä puhdas jne. Hyvä kun ootte saanut puhuttua ja ehkä ensi yönä voitte nukkua jo lähekkäin ;)!
Olin jo huolissani kun ei Noemasta kuulunut ja suututtaa teidän puolesta vakuutusyhtiön käytös,valittakaa ihmeessä!Todella törkeää,ihmetyttää miten joku voi olla niin röyhkeä ja ilkeä kun tietää tilanteenne!!!Heitä tänne ilmoille vähän vauvantuoksua että meilläkin tärppäisi :)!Onnellisia päiviä Onnin ja Sisun kanssa!!
Kyllä olikin Mannan poika ollut kerkeeväinen liukastelija,sori mut mua nauratti kun kuvittelin tilanteen ;) luulen et sua ei silloin kyllä naurattanut...
Tintta-Liisan kyselyyn yritän keretä kans vastaamaan,kiva kysely!Kylläpäs loppui sähkökatkos osuvasti mut eihän sellaista mäkkärireissua voi peruuttaa :). Surullisia uutisia olitte saaneet, *Voimahali*
Muutama vaimo ja marrasta saaneet miehensä/isänsä kotiin,varmasti hurjan mukavaa!!
Meillä pestään käsiä saippualla päivittäin mut suihkussa vain koko kroppa saippualla n.1 krt/vko,muuten vedellä...eikä tuo tyttömme mielestäni silti haise ;)
Isovanhemmista ollut puhetta...meillä mun vanhemmilla on monta lastenlasta mutta kylässä eivät useinkaan käy kellään lapsistaan vaikka tiedän että ajattelevat meitä usein ja ollaan rakkaita,viimeksi olivat Annan synttäreillä.Täytyy sanoa että monta kertaa on kiukuttanut!Kylään pyytävät kyllä ja ihmettelevät miksei useammin käydä (n.1krt/kk,asuvat nyt 40km päässä,ennen 20km)...toivoisin vastavierailua ja olen pyytänyt kylään mut " eivät saa aikaiseksi" ,kaikkialle muualle kyllä eli kaupoille jne.GRRR.
Harvemmin soittelevatkaan ellei ole jotain käytännön asiaa...:(
Anoppi taas näkee Annaa noin 2krt/vuodessa ja haluaisi nähdä useamminkin mut on niin pitkä välimatka (n.500km) ja hän on jo yli 70v.ettei tännekään viitti paljon pyytää.Aina kun siellä ollaan kylässä niin vie Annaa puistoon ja passittaa meitä viettään välillä kaksin aikaa :)
Anna on tämän ja ens viikon päiväkodissa ja kun eilen hain hänet niin osoitti leikkimopoa ja sanoi " mopo" ...sitten " toinen mopo" ja kun katsoin minne osoitti niin siellä tosiaan oli samanlainen,äitin pikkutyttö on niin iso jo,haikea olo mutta onnellinen :)
Palaan jutulle taas kun kerkeän!Heissulivei tytöt :)
Gerda79:
hmm...uskaltaisinkohan tänne kirjoitella eräästä asiasta. me haaveillaan vähän pienestä siskosta tai veljestä poikaselle. :)
Ihana haave! :) Olkoon se siunattu ja toteutukoon parhaalla mahdollisella tavalla. :) Olen ihaillen seurannut näitä muita marrasmammoja, jotka ovat pistäneet tuumasta toimeen, ja toinen on jo syntynyt/tulossa. Tuo se on oikeata toimintaa! Meidänkin perheessä on pikkuhiljaa lopetettava jahkailut, ja ruvettava tosi toimiin. Ennen kuin tottuu tähän helpompaan elämään lapsen kasvaessa.
Onnea Gerdan haaveille! :)
Mrs Cee: Mulle käy juuri noin melkein aina ostoksilla,ihan tuttua :)
Gerda: Olisihan se mukavaa jos saatais toiset vaikka samaan aikaan ;)...ollaan jo jonkin aikaa " yritetty" ...
Vastaanpa minäkin...
1) Miten teillä jaksetaan leikkiä yksin?
Korkeintaan 5-10min.,melkeinpä vaatii seuraa.Tykkää leikkiä lääkärileikkejä tai keitellä meille kahvia pikkuastioillaan :)
2) Onko moni marrastaapero yökyläilemättä?
Yökylässä on ollut muistaakseni 4 kertaa muualla,meillä on kyllä ollut hoitaja pari kertaa yön ja ite tultu seuraavana päivänä kotiin.
3) Millaisia sänkyjä olette katselleet?
Mitään ei olla vielä katsottu mutta joku jatkettava sänky varmaankin on kätevä.
4) Missä säilytätte leluja?
Tietsikka/leikkihuoneessa kahdessa lelukopassa ja lundian hyllyillä on astiat,kirjat,muovailuvahatarv.jne.
5) Onko uni-/yöpullo käytössä vielä?
Joskus vuoden ikäisenä luovuttiin pullosta,muistaakseni :)
6) Paljonko annatte katsoa tv:tä?
Telkku on melkein koko ajan auki mutta ei neitiä juurikaan kiinnosta,korkeintaan jos eläimiä näkyy ruudussa tai leikkiviä lapsosia.
7) Koska aiotte antaa mpr-rokotuksen (te jotka ette siis ole vielä antaneet)
Annettu joku kerta neuvolassa.
8) Paras siivousvinkkisi
Tarvarat aina paikalleen kun ei enää tarvitse.Viikkosiivouksen teen hiljalleen eli joka päivä jos jaksan niin jotakin.Ei oo vielä ainakaan vieraat pelästyneet.Pikkuvinkki:ootteko kokeilleet taikasientä,myydään marketissa ja kyllä saa lika kyytiä esim.jarrujäljet kengistä tms.rasvatahrat...
9) Mitä kirjaa luette tällä hetkellä? Mitä kirjaa suosittelet?
Kirjoja en oo ehtinyt lukeen aikoihin,aikakauslehtiä lähinnä selailen.
10) Onko seksielämä normalisoitunut?
Jep.Ollaan tyytyväisiä molemmat ja välillä jopa spontaaneja ;)
11) Laihdutusvinkki? Suosikkiliikuntasi?
Syön paljon kasviksia ja normi annoksia ruokaa,liikun päivittäin ja kävelen reippaasti,koskaan ei oo tarvinnut laihduttaa.Mahassa kyllä on löllö :)
12) Miten usein vietätte aikaa kaksin miehenne kanssa? (paitsi illalla kun lapset ovat nukkumassa)
Satunnaisesti,nyt kesällä on ollut enemmän tilaisuuksia järjestää.Haluaisimme 1 krt/kk.
Eipä varsinaisesti ole mitään uutta asiaa, mutta tulinpa kirjoittamaan samalla kun kävin lukemassa jutut. Nouseepahan pino ainakin ylemmäksi. :-)
Maricalle hauskoja polttareita! Toivottavasti se yksi kaverisi ei jaksa enää jurottaa. Teidän häät ne on ja kävelette alttarille juuri kuten haluatte. Samoin täysin ymmärrettävää että pienen lapsen äitinä ylläripolttarit voisi osoittautua hiukka hankaliksi.
Le Cheile: Hienoa että teidän poitsu tottui tutittomuuteen ja lopetti iltataistelut. Antaa itsellekin toiveita siihen että ehkä Jessekin oppii joskus nukahtamaan ilman tuttia. Tosin meidän on tarkoitus luopua unitutista vasta joskus kahden vuoden tietämillä.
Rapuäiti: Nauratti oikein kun luin ex-miehestäsi, kuulosti vähän turhankin tutulle. Toivottavasti mun miehestä ei tule siltikään ex-miestä. Kovasti häntä rakastan, vaikka osaakin olla välillä täysi ääliö.
Jaksamista sulle masun kanssa!
Puhihaa kyseli saippuan käytöstä. Meillä kylvetetään aina ilman saippuaa (Jesse on atoopikko), hiukset pestään kerran-pari kuussa shamppoolla. Käsiä joutuu joskus ulkoilun jälkeen pesemään saippualla.
Gerdalle, Odottajalle ja muille vauvasta haaveileville toivotan paljon tärppionnea! MrsCee kirjoittikin aiheesta kauniisti.
Ja MrsCee, mulle käy lähes aina ostoksilla juuri noin että unohdan oman ostoslistani ihan täysin ja ostelen vaan Jesselle kaikenlaista. Se on niin paljon mukavampaa ja helpompaa! :-) Kiva että saatte pian baban kotiin!
Odottelija, onko Annalla sujunut hyvin päiväkodissa? Tai miksipä ei olisi kun on niin iloinen, suloinen ja reipas tyttö. :-)
Jesselläkin oli mennyt taas tarhapäivä kivasti. Tosin päikkäreitä oli nukkunut vain 45min ja olikin sitten iltasella välillä aika kiukkuinen ja kauppareissulla turvauduttiin tuttiin, kun piti ihan kamalaa meteliä. Oli jopa mun puolesta ok laittaa tulppa suuhun, sen verran kävi sääli kaupan muita asiakkaita. ;-) Sitten kun vierotetaan yötutistakin, pidetään täysin tiukka linja eikä tutteja edes pidetä mukana, mutta ne kiukkuhuudot on sitten sen ajan murhe. :-)
Taidan lähteä keräilemään iltapalaa ja siirryn sitten katselemaan Teho-osastoa.
Nyt sitten tosiaan jännätään Rapuäidin kuudetta :) Kumpikohan sieltä tulee.. Ei auta muu kuin odottaa, kun et kerran kerro ;) Tsemppiä loppumetreille, toivottavasti pääset pian tositoimiin!
Ikävää, kun niin monella on huonoja kokemuksia isovanhempien suhtautumisesta lapsenlapsiin. Täytyy sitten yrittää itse muistaa omien lasten saadessa lapsia, kuinka kullanarvoista isovanhempien tuki ja apu on. Meillä isovanhemmat osallistuu tiiviisti Onnin ja Sisun elämään.
Sisun ristiäispäivä päätettiin. Pidetään kastejuhla jo 11.8, eli jo ensi viikon lauantaina! Kakuksi tulee suklaakakku, johon on kirjailtu Sisu samalla tyylillä kuin sisupastilli askissa :)
Puhihaalle onnea pottapissasta. Meillä on samanlainen vauhtipylly, ettei meinaa malttaa potalla kökkiä. Ehkä tämä tästä vielä lähtee sujumaan meilläkin.
Kodin väritys on meilläkin vaaleansävyinen. Erisävyisiä valkoisia ja lempeää harmaata. Nyt meille tulee vessaremppa alakerran vessaan ja sinne tulee mustaa mosaiikkia lattiaan ja seiniin valkoista. Aika perusvärejä siis. Yläkerta on merihenkinen. Sinne meinataan laittaa vessaan punaista ja valkoista mosaiikkia ja suihkuhuoneeseen sinistä ja valkoista mosaiikkia. Meriteemalla mennään siis.
Aatun äipän mökkireissu kuulosti kiireiseltä ;) Vauhtia riittää teilläkin. Toivottavasti äiti saa aina välillä levähtää.
Itse olen kurkkukivussa ja kuumeessa. Onnikin on hieman lenssuinen. Toivottavasti pöpö menee nopeasti ohi, aikaa kun ei olisi makoiluun.
MrsCee, en ole pitänyt päiväkirjaa Onnista, enkä nyt Sisustakaan. Idea on tosin loistava! Vai, että toimittaja olet! Täytyy pistää tarjous korvan taakse, kiitos! Jos tämä tästä vielä mutkistuu, niin sitten olen valmis tuomaan tapauksen julkisuuteen. En tosin sitä toivo, parempi olisi jos myöntäisivät virheensä ja pääsisimme jatkamaan normaalia elämää. Toivoisin, että mun mahdollinen " fifteen minutes of fame" käsittelisi jotain muuta kuin tätä vakuutusjupakkaa ;D Niin ja tosiaan vaihdetaan vakuutusyhtiötä!
Tintta kyseli leikkikavereista. Mulla on kanssa se käsitys, että vasta 3-vuotiaana alkavat lapsoset tosissaan kaipaamaan leikkikaveria. Täällä tosin näyttää palstalla siltä, että monelle on se leikkikaveri siihen mennessä tullut jo omaan perheeseenkin :)
Paljon tsemppiä Vauvayritykseen Gerdalle ja Odottelijalle, niin ja kaikille muillekin, jotka yrittävät raskautua. Mitäs kuuluu muuten 10kakkoselle? Niin ja MrsCeelle kanssa puhtia vauvantekopuuhiin ;)
Mun mielestä on hassua ja jokseenkin pelottavaakin, kuinka nämä hormonit vaikuttavat naisen aivoihin. Vielä viikko sitten vannotin teillekin, että tässä ovat nämä meidän lapset nyt sitten tehtynä, mutta ähäkutti, enpä menisikään ihan pistettä sittenkään laittamaan sille lauseelle. Saas nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Ei nyt kuitenkaan ihan perään aleta puuhailemaan kolmatta.
Ollin äiti, hyvältä kuulosti teidän hoitosuunnitelmat. Varmasti hienosti lähtee sujumaan hoidossa olo teiltäkin! Varmaankin mukavampi sinullekin viedä lapsi sellaiseen paikkaan hoitoon, jossa olet itse työskennellyt.
Tosiaan hurja tarinasetä on 2xmarrasmamman poju! Mieletöntä, että tämän ikäinen puhuu jo noin pitkiä lauseita! Wau. Me muut tullaan täältä perästä. Kai teidän muru laskee jo ensi vuonna jakolaskuja ;)
Mannalla tuntuu tosiaan riittävän puuhaa. Toivottavasti pian helpottaa ja pääsette muuttamaan uuteen kotiin. Varmasti tuntuu sitten taivaan lahjalta palata normaaliin rutiiniin! Jaksamisia sinne!
Toivottavasti Hildan Pertun hampaat pian kolisevat paikoilleen ja kitinä loppuu.
Marikalle iloa ja onnea häähumuun! Ihanaa aikaa on tuo :) Johan on ihme, kun kaasot alkavat mieltään osoittamaan koskien sinun polttareitasi. Hö. Toivottavasti kyseessä on vain pieni mutka matkassa ja kaaso tajuaa ajatella asiaa paremmin sinun kannaltasi.
Le Cheilelle onnittelut onnistuneesta yötutista irtautumisesta! Mua jo valmiiksi kylmää ajatus siitä, että tutista on joskus päästävä eroon lopullisesti. Oi voi sitä huutoa.. Kokemuksesi antaa toivoa :)
Puhihaa, meillä poika pestään vedellä joka ilta ja noin kerran viikossa pestään tukka lasten shampoolla.
Hienoa, että Auringonkukka miehesi näyttää ottaneen onkeensa avautumisestasi ;)
Surullinen juttu Tintta tuo miehesi serkun kohtalo. Aina ei voi ymmärtää kaiken tarkoitusta. Osanottoni vaikeaan tilanteeseenne.
Niin ja MrsCee, mulle käy aina noin ollessani ostoksilla! Nyt olen tosin ostellut jotain itsellenikin kun en ole enää raskaana. Joka tapauksessa Onnille menee 90% hankinnoista, vaikka tarkoitukseni olisi ollut mennä itselle shoppailemaan jotain uutta.
Sitten vastailen gallupiin!
1) Miten teillä jaksetaan leikkiä yksin? Tosi hyvin. Varsinkin, jos musiikia taustalla, niin poika oikein vetäytyy omaan rauhaansa pikkuautojensa kanssa. Asettelee niitä riviin ja jonoihin. Naureskelee ja on ihan omissa maailmoissaan.
2) Onko moni marrastaapero yökyläilemättä? Meillä on Onni ollut 2 kertaa yökylässä ja hienosti on sujunut kummallakin kerralla.
3) Millaisia sänkyjä olette katselleet? Meillä on se " kuuluisa laivasänky" ;)
4) Missä säilytätte leluja? Ostin Ikeasta pari kuukautta sitten lelulaatikoita, joissa on kannet.
5) Onko uni-/yöpullo käytössä vielä? Meillä ei ole ollut koskaan sellaista käytössä.
6) Paljonko annatte katsoa tv:tä? Tosi harvoin Onni katselee telkkaria. Ehkä kokonaisuudessaan tunnin kuukaudessa. Joskus jaksaa hetken seurata pikkukakkosta, Puuha Peteä tai Muumeja, mutta siinä se. Tämä on enemmänkin siis pojan luonteesta kiinni, ei ole kiinnostunut telkkarista, vaan puuhailee mielummin pikkuautoillaan.
7) Koska aiotte antaa mpr-rokotuksen (te jotka ette siis ole vielä antaneet). Saatiin se 1½-vuotis neuvolassa.
8) Paras siivousvinkkisi. Siivoan usein. Siis joka päivä jotain, niin ei jää mitään järkyttävää supersiivousta yhdelle päivälle. Kerran viikossa teen tosin vielä erikseen isomman siivouksen, mutta sekin on helppoa toteuttaa, kun huusholli on jo valmiiksi kuosissa.
9) Mitä kirjaa luette tällä hetkellä? Mitä kirjaa suosittelet? Nyt en lue parhaillaan mitään, lähinnä naisten lehtiä :) Yksi lemppareistani on Paulo Goelhon Alkemisti. Sitä suosittelen kaikille luettavaksi. Klassikko, joka ei menetä taianhohtoaan.
10) Onko seksielämä normalisoitunut? Ennen tätä synnytystä seksielämä oli vilkasta, nyt on ymmärrettävistä syistä taukoa pitänyt pari viikkoa. Kiinnostaisi jo palata astialle, mutta kovasti jännittää, että miltä mahtaa mestoilla tuntua. Kertokaahan kokemuksia synnytyksen jälkeisestä seksistä! Välillä mietin, että mahtaako siinä revetä nauruun, vai pillahtaa itkuun. Tarkoitan nyt siis lähinnä sitä " patonki jäähallissa" efektiä, joka varmaankin alussa väkisinkin on kuvioissa hetken aikaa ;)
11) Laihdutusvinkki? Suosikkiliikuntasi? Terveellistä safkaa peliin ja kohtuullisesti liikuntaa. Ei siinä kai taiat eikä ihmeet auta.
12) Miten usein vietätte aikaa kaksin miehenne kanssa? (paitsi illalla kun lapset ovat nukkumassa) Tosi harvoin. Ehkä pari, kolme kertaa vuodessa lähdetään keskenämme johonkin. Ihan liian harvoin siis. Ollaan vaan jotenkin niin perheorientoituneita, että halutaan tehdä kaikki Onnin ja Sisun kanssa. Ehkä tässä olisi opittavaa meillä.
Nyt lähden imettämään pikkuista!
Noema
Pitäisi mennä jo nukkumaan, sammutin jo tv:n etten jää sen ääreen jumiin. Meillä kun on kannettava tv:n edessä :)) Monesti jään jumiin telkkariin kun on samaan aikaan auki kun kirjoittelen tänne.
Nyt en enemmälti kommentoi kenenkään juttuja, ehkä huomenna tai viikonloppuna sitten. Jos saisin edes joskus pidettyä viestini lyhkäisinä :) Käytiin tänään liiterissä (=Lidl) ja sorruin ostamaan suklaata sieltä, ai jai. Ja mun kun ois pakko kyllä laihduttaa, PITÄÄ OTTAA ITSEÄÄN NISKASTA KIINNI! (siksi isoin kirjaimin että uskoisin itseäni paremmin ...). Liikunta jäänyt minimiin nyt kun Lotta nukkuu päiväunensa sisällä, eikä tuu tehtyä sitten vaunulenkkiä. Kai tässä ainut vaihtoehto on että Lotta jää isukille hoitoon ja mä lähden ulos kävelylenkille. Pari, kolme kertaa viikossa kun senkin saisi tehtyä niin, avot! Mut voi olla että mies panee hanttiin jos ehdotan sille että mäpäs lähden tunnin lenkille ulos ....
Kyllä mä ehkä lähden miehen mukaan Forssaan sunnuntaina, saadaanpa sitä kahdenkeskistä aikaa :) Ostin tänään tuollaisen Perhe-aikakausilehden ja luin siitä semmoisen 2+2+2+2 parisuhdeohjeistuksen. Eli KERRAN VIIKOSSA pitäisi olla omaa aikaa 2 tuntia (sekä äidillä että isillä), 2 tuntia yhteistä aikaa kun lapset nukkuu ja 2 tuntia yhdessä kun lapsilla on hoitaja. Eipä vaan meillä kyllä toteudu tuommoinen!! Ja tuskinpa monellakaan meistä. Mietin tässä että jos hoitaja saataisiin niin yksi vaihtoehto on mennä yhdessä miehen kanssa kuntosalille :) Eipä ainakaan liho silloin kun ei mee ainakaan syömään.
Lauantaina meen ehkä kirpparille myymään Lotan vaatteita, niitä kun 4 täyttä laatikollista. Kun pääsisi edes osasta eroon niin ei täyttäisi nurkkia. Loppuja yritän ehkä myydä netissä.
Mutta nyt nukkumaan, ja palaillaan!
TE KAIKKI ootte ihania, kiitos kun olette olemassa!
Tintta-liisa, joka painuu ennen puolta yötä pehkuihin :)
Tuli vain mieleen, että toivottavasti jaksetaan ylläpitää tätä meidän pinoa jatkossakin. On niin ihana tukeutua teihin + kuulla teidän päivän kommelluksista yms.
Katselin nimittäin tuossa että monen (esim. lokakuisten, joulukuisten) pino on lyhentynyt lyhenemistään. Tosin en tiedä kuinka paljon meidän pinoon vaikuttaa sitten se kun kaikki palailevat takaisin työelämään.
Tintta-liisa taasen
Huomenna vissiin uusi pino, ihanasti ootte ystävä kullat jaksaneet pinoa täyttää :))) Iloinen :)
10kaks, mukava kuulla teistä :) Tärppi onnea vaan kovasti!!! Jerelle mukavaa hoidon aloitusta.
Mielenkiintoiselta kuulosti leirihommat ym. Onnea hääpäivän päätöksestä :) Voi kun itsekin voisi. Pitäs vaan säästää ja ei oikein ihan heti onnistu, ehkä pian kuitenkin.
Unohdin jo nimimerkin, mutta sinä uusi äiti, kyllä tännekin saa tulla, tervetuloa vain :) Mukaan mahtuu!
Tintta, kuinka reissu meni? Hyvin sait vaatteita kaupaksi :)
Kävikö toinen mummu Lottaa tervehtimässä?
tamatu, mukava kun kerkeät silloin tällöin käydä pinossa pistäytymässä :) Ja vaikka ei kirjoittelut jäisi vähemmälle, niin kyllä te mielessä pysytte :))
auringonkukka, jaksuja! Tuommoinen on kyllä tosi uuvuttavaa. Minä olen meidän perheen raivo härkä ja vedän pulttia vähän turhankin helposti, vaikka pienistä asioista kyse. Oon vaan aika tarkka monista asioista ja siittä miten tietyt asiat pitäisi tehdä. Vaikka varmasti mies monesti parhaansa yrittää.
Kyllä ne uhmat ja kiukut joskus helpottaa, tosin tilalle tulee uusia juttuja, joiden kanssa saamme painia vielä monesti. Ainakin meillä. Välillä semmoista tahtojen taistelua käydään ja " minä muutan yksin..." . MOnesti on kyllä aika voimia vieviä keskusteluja neidin kanssa.
Manna, kaveri perheen kesken vaihto on oikein hyvä idea.
Kivat synttärit takana. Paljon näki tuttuja, joita näkee vain harvoin.
Taidan mennä jo pehkuihin sudokun kera, tykkään niitä ennen nukkumaan menoa tehdä, joskin ajatus luistaa kyllä aika heikosti monesti.
Huomiseen ja uuteen pinoon :)
Kauniita unia kaikille!
Toivoo Hilda