** ELOKUISTEN viikonloppu, la-su **
Linkki perjantaihin: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10867682&p=&mpage=1&tmode…
Uskalsin laittaa kahden päivän pinon, kun kello on kymmenen ja pinoa en löytänyt.
Ovatko kaikki nukkumassa/synnyttämässä?
No, mukavaa viikonloppua. Nyt pääsen shoppailemaan loppuja tarvikkeita. Päivitän vähän myöhemmin esittelypinoa.
Västis ja Taimi 37+1
Kommentit (37)
ja onnea Titin perheelle pienokaisen syntymän johdosta! Kirjoittelehan synnytys kertomusta sitten kun jaksat/haluat, etenkin käynnistämisen vaiheet kiinnostavat minua, sillä se ilmeisimmin edessä perjantaina, toivottavasti.
Itselläni alkanut myös tulla päivittäin kipeämpiäkin supistuksia ja vihlontaa/viiltelyä kohdun suulla. Eilenkin oli säännöllisiä kivuliaampia supistuksia 20-30 min, mutta menivät sitten ikävä kyllä ohitse. Minäkin jotenkin " nautin" niistä supisteluista/vihlonnoista, kun tietää että jotain ainakin tapahtuu. Toivon todellakin, että perjantaina käynnistävät synnytyksen, tietysti jos se on vauvalle paras vaihtoehto, kun vähän oli edellisellä kerralla puhetta, että saattaa olla silloin käynnistys edessä ettei vauva ennätä kasvaa liian suureksi, jolloin ei käsittääkseni mahtuisi alakautta syntymään. Sitten sen näkee ja mitä mieltä se ensi kerran lääkäri asiasta on, jää nähtäväksi.
Huomenna olis taasen neuvola ja taas ottavat verensokeri kokeet 1½ tuntia aamupalasta, kun edellisellä kerralla oli sokerit 1+ pissassa (erehdyin syömään vähän karkkia ennen neuvolaa, kun ajattelin etteivät ne enää niitä niin paljon syynää näin loppu ajasta, mutta turha kuvitella).
Minä olen saanut kohtuu hyvin nukuttua, vaikkakin vessassa joutuu ravaamaan pitkin yötä. Kyljen kääntäminen alkaa olla jo hankalaa tämän kokoisen masun kanssa.
Sairaalakassi on minulla ollut jo muutaman viikon pakattuna ja olen sitä aina muistaessani täydentänyt, jos jotain olen huomannut puuttuvan. Joten tässä vaan synnytystä odotellaan.
vauva2006 rv39+1, la 4.8.
saako sairaalassa yleensä käyttää omaa kännykkää? Etenkin PKKS:n käytäntö kiinnostaa, tiedätkö esim.Iivokki kuinka täälläpäin menetellään?
Ainakin Jorvissa " periaatteessa" ei saa sairaalan sisällä käyttää kännykkää, mutta kyllä me perhehuoneessa käytettiin sitä ja ei hoitsut mitään sanoneet vaikka näkivätkin.
Täällä supistelee päivittäin joskin ei mitään synnytyssupistuksia. Enemmänkin kun puhailee jotain niin tulee yksittäisiä, tosin kipeitäkin välillä.
Esikoinen syntyi 40+6 eli ei kait tässä ihan tällä viikolla lähdetä, vaikka toivossa on hyvä elää.
Onneksi mies puuhailee esikoisen (reilut 2-v kanssa) ja itse saan olla aika helpolla :)
kiitos, kun olit kirjoittanut lapsesi kauniin syntymäkertomuksen synnytyspuolelle! Minua jäin mietityttämään vielä, mikä oli sinun kohdun suun tilanne, silloin kun käynnistys aloiteltiin...
Onnittelut kaikille nyyttinsä hakeneille, ihanaa, jospa se omakin kohta ois kainalossa:)
Vauva2006: Joo saa omaa kännykkää käyttää, mutta ei omassa huoneessa. Minä ainakin kävin siinä kavihuoneen/vierailutilan vieressä käytävällä aina soittamassa/viestittämässä. Siinä taitaa olla seinällä ohjeetkin misssä saa soittaa.
Onneks sit jokaisella oma puhelin pöydällä huoneessa jos omat vanhemmat tai sisarukset haluaa soittaa sairaalaan.
Muistan kun mulle äiti soitti kun olin saanut pojan ja voi hyvä tavaton sitä itkun määrää, eihän siitä meinannut tulla mitän kun en itkulta saanut sanaa sanottua, ihanaa.
Mutta kasassa vielä ollaan eikä tunnukkaan siltä että tämä vielä syntyis. Eilen oltiin häissä ja olen ihan uupunut, että veikin voimat tältä mammalta.
Mutta pizza odottaa tuolla keittiössä, nälkä nälkä .....:)
Supistuksia kaikille:)
Iivokki 39+2 la 3.8
pyörällä kaupunkiin raveihin :o/ Se on toivottoman hevoshullu ja mie en ymmärrä..... Nyt sitten säälin tyttöä ja lähetään hakee se pyörineen pois..... En kyllä ainakaan polkis yli 20 km vain et pääsen raveja kattoo.
Pitäsköhän kokeille kolmee ässää : seksi, shoppailu ja siideri :o) Kuulemma seksi, sauna ja siivous auttas, ehkä, mutta en oikeen tykkää siivota ja saunassa tulee ällöolo. Siideriäkään en oikeen uskaltas ottaa, mutta ehkä lasillisen. Miulla on kyllä sellasii homeopaattisia Caulophyllum -rakeita et niitä ajattelin kuitenkin alkaa popsimaan 4 kertaa päivässä et kypsys tuo kohdunsuu.
Ja kukas kyseli KESTOVAIPOISTA ? Käyppä kurkkaa www.kestovaippainfo.fi ja sieltä saat lisää tietoa :o) Harsojen lisäksi kannattaa olla ihan noita muotoonommeltuja sisävaippoja, jotka ovat aivan kuten kertavaipat ja sit sellasii AIO -vaippoja, jotka ovat kuin kertikset, tai toimivat siten et niissä on kaikki yhdessä.
Laittelinkin listaa niistä tässä vähän aikaa sitten, mutta käykääpä kurkkaa googlettamalla IguLee ja Ronja&Roope :o) Suosikkivaippamme löytyy tuolta.
Ja googlettamalla lisää kestovaippa -hakusanalla löytää infoa mitä ja minkä verran täytyy ostella. Ja tuolta infosta löytyy myydään vaippoja -palsta, josta saa todella hyviä ja edullisia vaippoja vaikkapa vaan kokeiluun ellei tiedä mikä sopii just itselleen ;o)
No niin, nyt hakemaan tyttöä ja laittamaan 2 sinne oopperan esitykseen....
Rapuäiti ja pieni Lahjamme 38+5
...vaikka neiti pötköttääkin jo mahan ulkopuolella :) Haluan seurata loppuun saakka muiden Eloisten raskaudet, ja jos saisin vaikka kohta kavereita tuonne vauva-puolelle?
VAUVA2006: Kohdunsuun tila oli 1-2cm auki (riippui mittaajasta) ja pehmeä kun laitettiin eka murunen. Mutta tuo ei välttämättä kerro tulevasta synnytyksen pituudesta, toisessa raskaudessa tilanne oli 4 cm KIINNI ja kiinteä ja poika syntyi 3h ensimmäisestä annoksesta :) Silloin tosin lääke laitettiin kohdunsuulle, nykyän ilmeisesti mieluummin suun kautta.
Kapalosta kuuluu heräilyn merkkejä, täytyy mennä...
Titti
voih,miten se oma urakka tuntuu vielä niin toivottoman pitkältä. eikä sitä tiedä meneekö päivä, viikko, kuukausi vielä omalla kohdallani...pjuuh.
mullakun tuo lääkärin ronkkiminen on jättänyt sellaiset kestonippailut tuonne alakertaan,ja heti jos teen jotain enemmän niin alkaa menkkakivut ja eilen aamulla oikein kouri taas. ei ne suppareita ollut tai siis en oikeen tiedä.kun nämä harjotussupparit saa mahan kovaksi,mutta kun muistan esikoisesta että ne synnytyssupparit oli just tollasia kourivia menkkakipuja, en tiedä minne suuntaan se vatsa silloin meni =)
äsken ei tarvinnut kun korjata pojan leluja vähän ja aloitella vessan pesua, niin jo heti tuntui. mutta hyvä niin.
jotkut muutkin oli sanoneet että ovat kivusta ja nippailusta enemmän tyytyväisiä,sama täällä.mitä enempi sen parempi,paitsi kun sen lääkäripäivän jälkeen kärsin todella kaksi päivää ikävästä olosta ja supisteluista ja nipistelyistä, olo oli todella kypsä ja vaikea, eikä kyllä tuntunut yhtään " jee jee" -meiningiltä. sopivassa suhteessa siis.
itse nyt oletan että JOS VAIKKA tämä kahden viikon aikana syntyisi. olen tilannut syntymäpäiväksi 10.8 koska esikko on syntynyt 10.3 =) kymppipäivät molemmilla.ja jos menis kaksi viikkoa yli,mitä en kyllä ikinä kestä,niin se oiskin mun synttäripäivä.
jahas.mies ja poika lähtivät kylpylään polskimaan, itselle jäi kotihommia ja jos sitä hetken oikein lepäilisikin.
huomenna poika aloittaa kesäloman jälkeen taas päiväkodin, ainakin jossain määrin,saa itse huilia enempi,mikä onkin tervetullutta.mutta ihan kiva kun jatkaa tarhassa,ja välillä pidän hänet taas kotonakin vapaapäivillä.
neitiniiskunen rv 36+3 (la23.8)
Onnea Titti tyttösen syntymän johdosta!
Täällä ei juurikaan supistele tai muutenkaan tunnu tapahtuvan mitään synnytykseen viittaavaa. Esikoinen on keksinyt viime päivinä ruveta vastustamaan päiväunille menoa sillä seurauksella, että tänään raivosi 50 minuuttia ennenkuin tipahti. Odotan oikein innolla mitä syksy tuo tullessaan tällä rintamalla... toivottavasti ei kestäisi kovin kauaa tämä vaihe.
No mutta, hyviä vointeja kaikille!
Savon taivas + Töpö rv 37+1
Tuli taas tehtyä reissu Helsinkiin..tuo meidän ukkoporukka keksi loman aikana uuden harrastuksen...karting-ajon...onhan se ihan kiva ku porukassa ajavat ja ihan kiva kattoa siellä radan varressa ku heillä on hauskaa, mutta meinaa siinä välillä kyllä kieltämättä tylsä tulla ja ku ajoja kerrataan vielä tunteja niiden jälkeen...mitä vaan kuhan ollaan yhessä..
Tänään ei ole vielä tullu montaakaan supparia..minä olen kans nauttinu samalla ku puhallellut, ei kait sitä turhaan kärvistellä, kait ne jotain ihan oikeasti tuolla jo tekee..toivon että ne on sitte pois sieltä itse synnytyksestä (toiveajattelua)...me kokeiltiin eilen kolmea ässää illalla (siivousta) ja yöllä (ja saunaa ja sitä ihaninta ässää (pitkästä aikaa :)) (niiden suppareiden jälkeen) ku aattelin että ne supparit vois siitä vaikka jatkua tms.. mutta me saatiin ne vain loppumaan kokonaan heh heh..ennen nukahtamista kävin veskissä puoli kahen aikaan niin seuraavan kerran heräsin 10:30!!! Oli hiukka kiire vessaan :) Välillä vihloo tuonne alas niin kauhiasti että saa ihan kaksinkerroin akka mennä
Kestovaippoja täälläki ollaan hommattu, katotaan nyt miten onnistuu, aika monta satasta niihin uppos eli täytyy sitte myydä eteenpäin jos ei meinaa luonnistua..ja monenlaista ostin että löytyis se " oikea"
Eilen luin jutun, että jollekki oli povattu 4d-ultrassa poikaa mutta oliki ollu tyttö..ihan kuvanki olivat saaneet...uppista jos meillä käy samalla lailla..piti ihan kattoa tuota kuvaa jossa ihan selvät vehkeet näkyy...en kyllä niistä saa tyttöä millään...monta kertaa olen kyllä synnytysunissa tytön synnyttänyt...täytyy kysyä tiistaina että vieläkö pojan " merkit" näkyy...no ei se haittaa jos sieltä tyttö tulis, sillä en ole montaakaan sinistä vaatetta ostanu, turvakaukalo ja vaunut on aika lailla neutraalit...aika moinen ylläri se vaan ois, vaikka ollaan asennoiduttu siihen että 100% ei se 4d-ultrakaan ole! :) mutta jospa sen kohta tietää
Titti79: Saako kysyä miks ne sulla jo käynnisti 38+3 viikoilla (vai katoinko oikein..)? Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen..ku sama tilanne mulla tuolla alhaalla oli 2 viikkoa sitte..Kiitos synnytyskertomuksestasi!
Sunnuntai-illan jatkoja!
Nani76 ja Vilperi 37+1 (la 18.8)
Elikkäs en päässyt vielä tositoimiin, kohdunsuuta oli jäljellä viikko sitten 1,5cm ja 2 cm auki. Suppareita tulee välillä enemmän välillä vähemmän, mutta ei vielä niitä kunnon tulisia. Vauva on kiinnittynyt ja painaa jokaista mahdollista hermoa nivusissa niin, että tuskin pääsen kävelemään. Onnea kaikille synnyttäneille!!!!
T:Gekko rv 37+ jotain
sellaista että onko meissä elokuisissa halukkaita mesettelemään keskenään ?
voitas laittaa ositteet tänne
Taas on viikko vierähtäny ja jokapäivä on tullu tytsyä käytyä kattomassa.
Saa nähdä joko tytsy ensiviikolla pääsisi kotiin. Toivoahan saa mut odottaa ei kannata. No n 35 milliä meillä syödään aikalailla joka ruualla nyt ja se on jo edistystä mutta 70 milliä pitäisi mennä 3 tunnin välein ja yhdessä pullossa menee tällähetkellä tuntti eli sitten jääkin kaksi tuntia aikaa ja taas syödään. mihin mahaanhan ne nuo vauvat syövät.
Minä ainakin voisin olla kiinnostunut meseilemään teidän elokuisten kanssa vaikka itse nyt tavallaan olenkin kesäkuinen. Ei oikein tiedä miten ajatella tuota tytsyn ikää kun oikeasti se on 1kk+ 4pv mutta raskausviikkojen mukaan kuitenki vasta 36+5
Juups mut eipä tässä taas muuta tälläkertaa yrittäkäähän jaksaa vielä nämä viimmemetrit
Teresa81+ Saana 1kk 4pv
Täällä sitä vielä ollaa koti koneen ääressä vaikka eilen illalla tuli vähän aikaa jo lupaavia supistuksia mutta ne loppuivat sitten.
Minä voisin ainakin alkaa tohon mesettämis hommaan, laitan vaikka jo oman osoitteeni tähän eli, holomottinen@hotmail.com.
Huominen vielä tarvis jaksaa ja sitten tiistaina onki äitipolille aika ja siellä päättävät että josko jo käynnistetään heti vai antaako aikaa toiselle päivälle. Arvatkaapa vaan kuinka paljon toivon että alkavat heti tiistaina käynnistämään vaikka mieluummin haluisinkin synnytyksen alkavan itestään. no en oo paljoo malttamaton=)
illan jatkoja
jomputti 39+4 la 1.8
lämpimät onnittelut tytöstä!
Jomputti:itse tilasin 30 harsoa(mam) ja 5 muovikuorta,osa nb,osa hiukan isompia,sit tilasin hahtuva pöksyt.Lisäksi tilasin 14 taskuvaippaa imuineen (swaddlebees)ulkomailta...Kaikki ostettiin uutena,kun toiveissa ois vielä lisääkin lapsia....lisää isompia tilaan,kun tarvetta ilmenee.
Täällä ei mikään kiire edelleenkään synnyttämään.
Vaivoja ei ole,eilen nilkat tosin turposi miehen sukujuhlassa korkokengät jalassa 6 tuntia pyöriessä.
Eilen ostettiin kolmelle koululaiselle reput ja uutta vaatetta,sekä eppuluokkalaiselle hänen mieluisia kyniä....Pitkästä aikaa tuli ostettua vaateta itselleenkin ja jopa mies innostui vaate-ostoksille,oli ostettava hiukan siistimpää sukujuhlille...
Synnytys viimex kesti 3t 45min ja ounastelen itse nyt vielä nopeampaa toimintaa....Yleensä synnytys käynnistynyt 5 min välein supistuksilla ja kalvot on joka kerran pitänyt puhkaista,kun ne ei itsestään vain puhkea...siitä on mennyt vain muutama minuutti,kun vauva onkin ollut jo sylissä...
Nyt leipomaan...
Lumina ja Lahja rv 39+2
tsemppiä kaikille,jotka pääsevät tositoimiin!