** ELOKUISTEN viikonloppu, la-su **
Linkki perjantaihin: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10867682&p=&mpage=1&tmode…
Uskalsin laittaa kahden päivän pinon, kun kello on kymmenen ja pinoa en löytänyt.
Ovatko kaikki nukkumassa/synnyttämässä?
No, mukavaa viikonloppua. Nyt pääsen shoppailemaan loppuja tarvikkeita. Päivitän vähän myöhemmin esittelypinoa.
Västis ja Taimi 37+1
Kommentit (37)
Täällä aamu mennyt äippäpolilla käydessä. Käyrää ottivat ja kaikki vaikutti olevan kunnossa. Vauva möyri ja melskasi välillä niin että ihan sattui. Maanantaiksi sain sitten lääkäri ajan. Nyt eivät oikein muuta sanoneet, kuin että seurataan tilannetta ja jos arvot (ne maksa arvot siis) vielä nousevat niin sitten aletaan käynnistellä synnytystä.
Ketään en halua pelotella, mutta itselläni kutina siis pelkästään mahassa (ainakin vielä toistaiseksi) eikä edes mitään kovin kovaa (ei siis tarvitse raapia koko ajan tms.). Päätin kuitenkin asiasta neuvolassa kysäistä ja ihan varmuuden vuoksi kokeisiin laittoivat ja sitten ihan yllättäen arvot olivatkin koholla!!!!! Joten kutinat kannattaa ottaa neuvolassa puheeksi!!!!!
Tulipa taas omanapaista kirjoitusta.. Mutta kun sitä on niin huoli omasta pikkuisesta, kun jotain poikkeavaa ilmenee.
Kaunista lauantaipäivää!! Hyviä vointeja ja jaksamisia kaikille!! Sekä kipakoita supistuksia niitä jo kaipaaville!!!!!!
pönttö-örvelö rv 37+0
huoooh... nyt alkaa nähtävästi jäädä mulla noi yöt aika pätkäsiks. Alkaa jo vähän painaa kun muutamaan yöhön en oo saanu kunnolla nukuttua, illat menee valvoen unen tuloa, yön aikana vessat ja kyljenkäännöt ja tänäänkin heräsin tooosi aikasin, eikä enää uni tullut. Huh, mitenköhän sitten sen pienen kanssa jaksaa valvoa!?
Kiva kuullua Pönttö-örvelö että kaikki oli masussa kunnossa. Seuraillaan tilannetta, älähän stressaa liikoja, vaikka jokainenhan meistä on masuvauvastaan varpaillaan.
Pitääkin muuten maanantaina soittaa neuvolaan ja pyytää lähete uudestaan labraan noita maksa-arvoja ajatellen. Ei muuten viimeviikolla neuvolantätikään mitenkään kysellyt kutinoista.. mut hyvä et on tullu täällä puheeks, niin saa senkin hoidettua kuntoon.
Mulla oli eilen aivan tosi stressaava päivä. Äksyilin jotenkin ihan joka asiasta ja itkukin tuli silmään monta kertaa... olin ihan puhki illalla, kun olin yrittäny pitkin päivää pidättää tunteita sisällä. Rankkaa toi kiukuttelu ;)
Meille tänään vieraita tulossa ja talo vielä levällää ja mies vaan pelaa pleikkaria =O pitää mennä vähän patistelemaan sitäkin, kun ihan kaikkea en jaksa yksin järjestää.
Viikonloppuja kaikille
MamaAfrica 37+5
Tänään on supistellut jo ihan kunnolla, välillä tekee oikein kipeetä. Jalat on turvoksissa ja niitä särkee heti aamusta. Vauvan liikkeet ovat muuttuneet oikein voimakkaiksi. Voi, kun hän päättäisi syntyä jo pian. Mulla edessä sama operaatio kuin Helgallakin ja samassa paikassa (TYKS), jos vauva ei päätä syntyä spontaanisti ennen leikkauspäivää. Voi, miten aika matelee näin lopussa. Juttelin äitini kanssa hänen synnytyksistään ja hän sanoi, että me kaikki kolme lasta ollaan synnytty viikolla 37, joten jos menis saman kaavan mukaan, niin meidän vauva syntyisi viikon kuluttua! Leikkaukseen on ainakin vielä reilut kaksi viikkoa aikaa.
Viikonloppuja!
-Omppumamma-
Hengähdys tauko tietokoneella.. =)
Innostuin pesemään mattoja.. Ihan tuossa meidän pesuhuoneessa, on kätevästi mies huutomatkan päässä, jos tarvitsee apua.. Taidan olla melkoinen mattofriikki, kun noita on joka lähtöön.. Suurin osa kyllä ihan puhtaita, kun olen niitä pessyt aina kun ovat likaantuneet.. Vein tuonne narulle.. Satakoon jos sataa.. Ja jos hieman ehtii kuivahtamaan, tuon ne tuonne katokseen jatkamaan kuivumista..
Nyt olisi kyllä kai tämän päivän urakka ohi.. Jo kuusi pesty..
Supisteluista ei tietoakaan.. Olen kyllä ihan asennoitunut siihen, ettei meidän taloon vauvaa tule ainakaan kolmeen viikkoon.
se mun sairaalakassi edelleen tekemättä.. Mutta kun sinne tulee niin monta tavaraa, joita tarvitsee vielä monen monta kertaa, ennenkuin lähtö tulee.. Kunhan nyt itse ajoissa pääsisi sinne sairaalaan.. Vauvan kassi on kyllä valmiina..
Meillä on täällä kovin hiljaista, ollaan miehen kanssa kaksin taas tämä viikonloppu.. Kohta tuleekin muutoksia tähän elämän rytmiin..
Menen nyt vakoilemaan, kuinka mies edistyy remontissa.. =)
Piiu ja vauva rv 36+1, la 24.8
Sain torstain neuvolassa " kotiarestia" - tai no ainakin vakavan suosituksen olla poistumatta tuntia kauemmas Tyksistä. Sen verran oli viime viikon lääkäristä (jossa kohdunsuu jo 2 sormelle auki; limatulppa myös jo irronnut) tilanne lisää edennyt, että neuvolatäti uskalsi vahvasti ennustaa, ettei laskettuun päivään asti pysy baby kohdussa.
Sf-mitta oli laskenut edellisestä mittauksesta 1,5 cm. Se ilmeisimmin osoitti, että vauva on jo aikas alhaalla. Terkkarikin kyllä ihmetteli moista mitan pienenemistä (onko vauva kutistunut? ;) )
Ensimmäiseni syntyi aikanaan aika rytinällä, neljässä tunnissa, ja nyt toiskertalaisena ja paikat vielä edellistä lähtötilannetta valmiimpana taitaa olla edessä nopea toimitus. Neuvolassa epäili, että voi olla tunnissa, kahdessa, ulkona, kun tästä operaatio käynnistyy. Voi hui. Sitä alkoi oikeasti miettiä, minne ja miten uskaltaa enää mennä =( Onko kellään vastaavia pikasynnytyspelkoja?
Kovasti on supistellut ja vihlonut tuolla kohdunsuulla. Toisaalta en jaksaisi tällaista puolikuntoisuutta enää kolmea viikkoa kärvistelläkään, mutta toisaalta toivon tietysti mahdollisimman " valmista" ja tervettä vauvaa. Odottavan aika on pitkä...
Tsemppiä kaikille!
- Hertzi (37 + 0)
tunnustaudun " pikasynnytys pelkoiseksi" .. =)
Toinen lapseni syntyi vauhdilla, meni kaiken kaikkiaan koko hommaan n. tunti.. Ja toiste en halua sitä kokea, enhän mä ehtinyt juttuun mukaan.. Vauva meinasi syntyä maailmaan moottoritiellä autoon.. Ja sitten sairaalan aulaan, joten ota vakavasti tuo kehoitus pysyä sairaalan lähellä.. =)
Ensimmäisenkin synnytys kesti vain kolme tuntia.. Kolmannen synnytys merkattiin korttiin kestäneeksi 7 tuntia.. Menin sairaalaan " muissa asioissa" kun kertoivat synnytyksen olevan käynnissä.. =) Itse en asiaa hokannut..
Nyt sitten mietin, osaanko mennä sinne ajoissa vai kestääkö tällä kertaa vaikka 20 tuntia kun viimeisimmän lapsen syntymästä jo kohta 8 vuotta.. =)
Heipsan!
Kävimme äsken Jumbossa ostoksilla ja kyllä mun masu keräs katseita. :-) Taitaa siis mahalla olla jo kokoa. :-D Kyllähän sen kantaminen alkaa jo tuntumaan, mutta hyvin jaksan. Torstainakin tehtiin reissu Särkänniemeen ja koko päivän jaksoin kävellä.
Mulla on koko ajan " lorahdusolo" . Valkovuoto on muuttunut erittäin nestemäiseksi ja se vähän hämää. Kaupassakin tuli tunne, että lorahtikohan lapsivettä.
Ajattelin aloittaa varsinaisen synnytyksen odottamisen vasta lasketun päivän jälkeen. Tässähän hajoo pää jos alan jo nyt odottamaan synnytystä. Tosin eihän sitä tiedä koska vauva päättää maailmaan tulla. Sairaalakassi on pakattuna.
Leppoisaa viikonloppua ja jaksamista viimeisille viikoille.
T: Ona rv 38+1 (la 10.8)
Kuopuksen kanssa kahdestaan kotona kun mies töissä ja vanhemmat lapset naapurin matkassa Korkeasaaressa. Jippii pääsinpäs tekemästä sitäkin kävelyurakkaa. Ihanan rauhallista täällä siis. Pitäisi siivota vaan ei yhtään innosta.
Aamupäivällä kun olin lasten kanssa ulkona niin alavatsassa oli usean minuutin ajan kestänyt todella voimakas kipu. Ajattelin ensin että supistaa mutta oli niin toispuoleista että jäin sitten miettimään mitä lie ollut. Tänään ei ole kutittanut mutta mainitse kyllä kutinasta ensiviikolla neuvolassa.
Sairaalakassia en ole pakannut. Saa nähdä milloin pakkaan vai pakkaanko ollenkaan. Pikasynnytystä pelkään minäkin vaikka esikoisen synnytys kesti ihan kohtuullisen kauan eli 12½h ja seuraavan 6h niin kolmas tuli 2½h ajassa maailmaan ja hyvä kun sairaalaan kerittiin. Mies veti aamuruuhkan takia vastaantulevien kaistaa kaasupohjassa ja jos ei olisi noin tehnyt niin ei oltaisi varmaan ehditty. joten nyt sitten jännittää miten ehditään ja osaanko ajoissa lähteä. Saisi kyllä vauva odottaa miehen loman alkua niin ei tarvitse jännätä sitä joudunko menemään yksin. Mies kun on koko ensi viikon reissussa työn takia. Tosin en usko että vauva kovin paljon ennen la tuleekaan kun ei ole nuo toisetkaan tulleet.
Jotain piti vielä kommentoida mutta ajatus katkesi kun kuopus tuolla ovensuussa vinkuu kanssaan ulos eli taidan lähteä uudelleen pihalle.
aliisa ja ylläri rv 36+5
Tyttö syntyi rv 38+3, painoa 3,5kg ja pituutta 50cm. 9 pistettä. Tulen myöhemmin laittamaan synnäriä... Nyt suihkuun!
Titti ja " Martta" 2 vrk
Ihanaa kun alkaa noita vauva uutisia tipahdella!!!! Kukahan on seuraavana vuorossa?
pönttö-örvelö
Elokuiset ovatkin aloitelleet heinäkuun puolella tytöillä! Onnea Titti ja mukavaa vauva-arkea! Synnytyspuolellekin voisi kai tehdä sen synnytyspinon se, joka aloittaa kertomukset vai haluatteko lukea toisten synnytyksistä näistä pinoista??
Onneksi joku teistä mainitsi, että lastentarvikeliikkeissä on alennusmyynnit myös imetysliiveistä. Ostin ensin normaalihintaiset liiviliikkeestä, kunnes muistin käydä vielä vilkaisemassa lastentarvikeliikettä. Ja sieltä sainkin sitten toiset alennuksella vähän eri kokoa, jotta olisi sitten vaihtoehtoja eri paisumusasteille.. ;) Yöksi ostin vielä saumattoman topin, kun esikoisen kanssa jouduin käyttämään liivejä yötä myöten varmaan ekat 4kk. Muuten olisi sänky ollut aina märkä maidosta. Saa nähdä miten nyt käy, kun oma tuntemus on, että rinnat eivät nyt ole kamalan isot, kuten esikoisen kanssa. Mutta liivikoko oli kyllä iso..
Nyt alkaa olla lähes kaikki hankinnat tehtynä. Vielä uurastamista löytyy kaiken paikoilleen laittamisessa, mutta pian voisi kodin puolesta vauva jo tulla.
Sairaalakassia ajattelin alkaa pakkaamaan, kun nyt noi imetysliivitkin on hommattuna. Itse ostin kaikki shampoot ym. avaamattomissa uutena, kun en kuitenkaan muuten muistaa ottaa kaikkea mukaan ympäri kämppää. Ja ne kuitenkin tulee käytettyä sitten sairaalareissun jälkeen. Jätän muutenkin liian usein mm. hammasharjan kotiin tms.
Itse en pelkää kyllä syöksysynnytystä, mutta muuten kyllä mietin, että kuinkahan kauan sitten olen sairaalassa yksin ja ehtiikö mies mukaan, kun lapsenvahtia voi joutua odottelemaan (jos lähtö on yöllä/illalla). Esikoista synnytin sen verran kauan, että itse luulisin ehtiväni sairaalaan ihan hyvin. Onneksi miehellä on vain yksi päivän työmatka edessä ja silloin taas tytön entinen pph on tuossa lähellä ja voi ottaa kyllä virka-aikana tytön hoitoon, jos kiirus tulee.
Nyt kyllä huomaa olleensa päivän kaupungilla kropasta, mutta kylläpä virkisti henkisesti. Sain nähtyä kaveria ja ilman lasta sai mm. sovittaa imetysliivejä. Viime aikoina mies on ollut liian täystyöllisetty arkipäivät ja olen joka paikassa ollut tytön kanssa ja viime päivät paljolti kotona tytön flunssan takia. Näinköhän se flunssa vielä ehtii minuunkin tarttua. Tulisi nyt, eikä lasketun ajan tienoilla. Kummaa toivoa sairastuvansa..
Nyt menee kyllä ihan turhanpäiväiseksi..
Västis ja Taimi 37+1 (hämmästyn noita viikkoja yhä)
Laho pää, mutta tässä siis se linkki uuteen esittelypinoon: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10881397&p=1&tm…
Västis
Ja miultahan saatte vielä ootella vauvauutisia :o/ Yksikään viidestä ei ole putkahtanut omilla supistuksilla ulos vaan käynnistetty on jokainen ! Tän masukkaan käynnistyspäivämäärä riippuu kohdunsuusntilanteesta, joka ei kovin kypsä olene vieläkään. Ja kun kolmatta odotin niin luulivat jo viikolla 25 et synnytän kun kanava oli hävinnyt ja kohdunsuu auki 2-3 cm, mutta niin vain yliajan mentiin että hurisi ;o)
Sit kyllä kun on käynnistetty niin synnytys etenee nopeaan ja etenkin ponnistusvaihe : viimeksi 0 minuuttia ja viidennessä synnytyksessä ½ minuuttia..... Et siinä sitten kätilölle tulee kiirus !
Nyt on sellanen olo et olkoot koko penska mahassa jos ei älyä poiskaan tulla.... Kypsyttää tää olotila ja on julmetun hiki ! Kärsin todella kuumuudesta ja mitään ei tarttee tehä kun otsalla ja tissien alla on hikikarpalot.
Sairaalakassi on vähän kuin puoliväliin pakattu ja tavarat sielläsuntäällä. Saishan tuotakin jo loppuun saatella ja vaunut sentäs tuli eilen. Kyl on hienot menopelit tällä viimeisellä ! Ostettiin Brio Kombit ja noilla kelvannee huristella pitkin kyliä ;o) Nyt ois kaik vauvalle valmiina, tulis vaan jo.....
Saan kohta eloisten kärsimättömimmän tittelin :oD
Aurinkoisen helteistä viikonloppua eloiset
Rapuäiti ja Lahja 38+4
sekä Helgalle että Titille tyttösten syntymästä!!!!
Voi maar, kun sitä tahtoisi itsekin ajatuksen voimalla saada tän lystin käyntiin, vaan onneksi päivät vilisevät näiden nappiaisten kanssa sitä tahtia, ettei sinänsä niin väliä, vaikka menisi sinne rv 42, kuten kuopus, kun sekin tuntuu olevan aivan pian! JA pikasynnytyksestä ei pelkoa: eka kesti yli 20 h, ja toinenkin yli 15 h, yhtä helevatan tuskaa joka sekunti noista tunneista. Nyt olen onnellinen, jos vaikka selviäisi 10 tunnissa.
Tänään oltiin kaupungilla ja sain tehtyä jo kauan odotettuja hankintoja, imetysliivit, kuopukselle lakanoita ja isomman tytön peitto, kun siirtymässä pian " isojen tyttöjen" sänkyyn, kun luovuttaa pinniksen tälle pikkuvelille. JA itse tulokkaalle söpö plyysiverkkariasu Henkalta ja MAukalta, jos sattuu hellettä vilpoisempi päivä kotiutuessa olemaan. Talvivauvan sitä sulloi kunnon toppavaatteisiin, mutta nyt ekan kesävauvan ollessa kyseessä ei tunnu olevan harmainta aavistusta, miten ihan vastasyntynyt tuonne ulos puetaan!
Mitäpä muuta kuin kestämistä, siskot! Unettomat yöt, itkut ja sisäänpäin vetäytyminen ovat tuttua puuhaa täälläkin.
Vitanova rv 39+0
Valon maasta, puhtahasta,
tuo pieni lapsi
terveiset tullessaan.
Enkelistään, ihanasta,
kasvoillaan kuva heijastaa.
Hän meille lahja on taivainen,
hänet rukouksiimme
liitämme kiittäen.
-Marleena Ansio-
Ihanaa lukea elokuisten vauvauutisia, ihan sydäntä lämmittää.
T: Ona rv 38+1
Täälä kärvistellään supistuksien kanssa, nautin oikeen vaikka välillä kipeetä tekeekin tietää ainakin että jotain jo tapahtuu=) Välillä tulee kipeitä välillä vaan kovettuu koko vatta...
Ensin ajattelin etten ala kestovaippatouhuun ollenkaan mutta nyt on mieli vähän tai aikalailla muuttunut... Olen netistä lukenut kestoilusta ja ajatus siihen touhuun voimistuu koko ajan. Te jotka olette jo kestoilleet niin pitääkö vaippa löysän vauvakakan hyvin vai valskaako?
Kuinka monta vaippaa+kuorta ihan pienelle vauvalle tarvitaan? Kertokaahan jotain mitä pitäisi tietää, en oikeen osaa kysyä mitään.
Oletteko ite tehny vaipat vai ostanu? Jos netistä ootte tilannu niin mistä sieltä? Minkälaisia noi markettien vaipat on?
Juu ei tässä sen kummempia, alan tähdätä itteeni sänkyyn ja nukkumaan.
Jomputti rv 39+3 la 1.8 (jos ei aiemmin oo syntynyt niin ens viikolla käynnistetään)
Titille ja koko perheelle onnea pikkuprinsessan johdosta! Ihanaa kuulla vauvauutisia!!
Ekaksi eilisiä neuvolakuulumisia..vähän myöhässä ku on tuon wlanin kans ollu vähän ongelmia..katotaan onnistuuko tää nytkään..
Paino: +/-0 g AAH! eli vielä pysytään total 17,5kg (öhöm)
Turvotus: ++
RR: 125/78
Pissa: ok
Hb: 108 tippunu...tässä vaiheessa rautaa syömään ettei ole synnytyksessä liian alhanen...kuulemma
Sf-mitta: 32,5cm tippunu 1,5cm viikossa
Rt:ssä ollaan ja eikä kyllä mihinkään liikuta ku poispäin, on kuulemma niiiiiiin alhaalla ja lujasti onki..
Terkka meinas että tarttetkohan ens viikon aikaa...??? on kuulemma niin lähtövalmiina Vilperi...(joopa joo, otin ajan uhastaki)
Rh-veret: ok
Mutta, mutta...nyt on kyllä eilen illalla ja tänä iltana tullu sellaset supistukset että ei enää sellasia " harjoitus" suppareita ollu, eli tehoa tuntuu tulevan lisää ja niitä tulee muutaman minuutin välein ja ne kestää väh minuutin...parin tunnin jälkeen ne kuitenki lopahtaa eli ovat kuitenki vielä harjoitussuppareita...mutta kylläpä laittaa puhaltamaan jo huh huh! Toivottavasti tuo kohtu nyt ei viikkotolkulla enää tollai harjottele, menee kyllä rouvasta puhti...lapsikaan ei ole liikkunu enää ku iltajätskin voimalla, koko päivän oli ihan hissukseen ja laitto äitin huolesta mutkalle..
Syöksysynnytyspelosta..esikoinen syntyi 5h päästä supistusten alusta...kotona oltiin niin, että sairaalassa ehdittiin puhkaista kalvot ja ponnistaa, eli noin 0,5h...kyllä tuntu pahalta ajaa sairaalaan ku jo ponnistutti ja sairaalassa vähättelivät ku kuulivat että ekaa ollaan hakemassa, mies ja kätilö juttelivat vartin sisäänkirjautumisessa ja mää tuskailin kauheiden suppareiden kans käytävällä...kätilö tuumas vaan ku mun luo tuli että katotaanpas nyt mikä tilanne on ja kauhistui ku 9cm auki jo oltiin..(oli kirjoitettu myös neuvolakorttiin synnytysosioon) olin muuten melkonen näyttelyesine tuon johdosta...mutta tästä siis on 12,5v ja 8v on sektiosta eli en osaa ollenkaan sanoa miten tän kans nyt mennään ja sehän mua vähän hirvitää eli avautuuko yhtä nopsaa vai viekö enemmän aikaa vaiko vähemmän?? Ois helpompaa jos vedet tai limatulppa menis..
Hankinnoista...voih mää sain jossain vaiheessa melkein kaikki hommattua mutta siihen se on sitte jääny eli vauvalta uupuu vielä pinnis (joutuu nukkumaan ilmeisesti aluksi tuossa laatikossa), hoitopöydän alusta(täytyy vaihtaa vaipat ilm sängyllämme), itkuhälytin, sitteri, tökötit ja pesuaineet...siis mää olen ihan vaiheessa, osaakohan mies hommata noita sillä välin ku olen osastolla?? varmaan :)
Täytyy alkaa repimään tuota ukkoporukkaa taas tuolta tietokoneelta pois...ois aika mennä nukkumaan...ja tulihan tuota tekstiä taas..
Hyviä öitä ja kohduille töitä (=suppareita)
Nani76 ja Vilperi 37+0 (me päästiin kuin päästiinki täysaikaseksi!!)
Ai, kun ihanaa tuo nukkuminen! Nautin ihan täysillä ihmeellisistä Karibia- ja actionunista!
Itselläkin hieman masu on kutissut, mutta mielestäni siihen vaikuttaa, mitä on päällä. Täytyy tiistaina neuvolassa kuitenkin mainita.
Sairaalakassia varten en ole pakannut kuin " hygieniapussia" ja tosiaan sieltäkin nappailen käyttöön tavaraa aina tarpeen mukaan. Pitäisköhän loputkin kasata jo?
Viiden lapsen synnyttänyt pikkuserkkuni just sanoi, etteivät synnytykset välttämättä mene niin, että olisivat sitä nopeampia, mitä useampi synnytys on edellä. Hänellä pisin ja vaikein synnytys oli viidennen lapsen kohdalla. Täytynee siis asennoitua siihenkin, että homma voi kestää (esikoisen kanssa vesien menosta synnytykseen meni 17 h ja jatkuvasti oltiin " synnytyksen alkuvaiheessa" !). Itse menen kyllä mieluummin kärvistelemään sairaalaan, kuin hermoilen täällä kotona mahdollisimman pitkään. Katsotaan nyt sitten...
Eilen olimme Lintsillä ja hyvin jaksoin raahautua, kun ei yhtämittaista kävelyä ollut. Esikoinen (2,5 v.) aivan hämmästytti reippaudellaan ja meni jopa yksin laitteisiin. Viime kesänä oli hieman eri meininki. Hauskaa vaihtelua, vaikken lempparilaitteisiini tällä kertaa päässytkään :)
Meillä kyllä mies tekee niin paljon kotihommia tällä hetkellä, että ihan säälittää. Ikinä ei valita, vaan vääntää ruokia, imuroi ja on (aina ollut) ihanasti esikoisemme kanssa ym. En voi valittaa. Huomenna kyllä hänellä jatkuvat työt, mutta onneksi äitini ei asu kaukana, jos apua tarvitaan.
Kuten joku muukin kirjoitti, niin minäkin jotenkin nautin kipeämmistä supistuksista ja vihlaisuista. Tuntuu, että jotain sentään tapahtuu.
Kyllä olemme paljolta säästyneet ilmojen suhteen! Kovat hellejaksot eivät ole osuneet tälle kesälle, joten saadaan olla kiitollisia! Itse nautin viileämmistä päivistä ja kuljen kevyissä vaatteissa, kun tosiaan koko ajan on tarpeeksi kuuma muutenkin...
Vieläkös näillä viikoilla joku käy muuten meressä/järvessä uimassa?
Jaahas, taidan ryhtyä aamupalahommiin.
Onnellista heinäkuun loppua kaikille!
Hannele9 rv 38+4
Nani, kuulostaa kyllä, että pian pääset tosi toimiin. Eiköhän se mies osaa ostaa tarvittavat ostokset ja pääsethän sinäkin sitten pinnistä valitsemaan, jos laatikko on jo valmiina. Imetysliivit ja siteet ovat miehelle ehkä ne vaikeimmat ostokset tehdä. Itse en viitsi etukäteen edes ostaa apteekkitavaraa. Miehen kanssa voi synnärillä miettiä, mitä just tämä vauva tarvitsee. Tsemppiä supistusten kanssa!
Jomputillekin tsemppiä supistuksiin! Jokohan jotain on jo tapahtunut? Itse olen ystävien suosituksesta tilaillut netistä kestoja, vielä en siis niitä ole käyttänyt. Ostin harsoiksi ruskovillan harsoja, ihan eri tuntuisia kuin äp:n. Ja olen ostanut pari eri merkkistä taskuvaippaa kokeilukäyttöön, kokoa S. parit Imsen kuoret, kokoa s. Meiltä löytyy myös äp:n kestovaippa, johon ostin yhden imun lisää ja yksi nb-koon bumby-kuori. Sisävaippoja on yksi nb (eemukka), yksi s (ronja) ja joku muu. Ja sitten lisäimuja on mm. taiteltavaa flanelia ja pari muotoon ommeltua eri materiaalista (mm. flaneli, frotee, bambu) kokeiltavana. Katson, mitkä ovat sitten meille hyviä ja hommaan sellaisia sitten lisää. Nauhavaippoja en ole ostanut ja mietinkin juuri, että ehkä pitäisi. Ne voisivat auttaa sinapin pysymisen vaipassa, jos muuten ei pysy.
Hannele, en ole uimassa käynyt koko kesänä. On ollut liian viileää vettä minulle ja usein olen ollut rannalla kahdestaan tytön kanssa, joten en ole oikein päässytkään.
Rapuäidille jaksamista. Teillä taisi eilen olla hellettä.. Täällä päin ei. Tosin yöllä on aina kuuma nukkua..
Mukavaa sunnuntaita ja supistuksia niitä toivoville!
Västis ja Taimi 37+2
tällä ainaksin imurointu ja siivoiltu.
kummallisia rytmihäiriöitä ollu koko aamun.
neuvolassa viimeks oli syke 120 kun otettiin verenpaine.
sanoin silloin sille terkalle et välillä on rytmiksii , se sanoi vaan et lääkäriin jos jatkuu.
mut kun on sillointällöin on satunnaisesti niin eihän ne lääkärissä mitään vois tehdä.
täällä sataa kohta vettä. taidan lähteä hakemaan peittoja sisään...
mukavaa päivää kaikille