Voiko vauvaa jättää yöksi johonkin
kunnalliseen hoitopaikkaan että äiti ja isä saisivat joskus nukutuksi vauva 7 viikkoa vanha? Sukulaisia ei ole ja ystävät eivät ota. Vauva syö Tuttelia eli syöttäminen ei olisi ongelma
Kommentit (53)
että saivat 17-vuotiasta lapsiäitiä haukkua ja "valistaa", onneksi todellisiakin ohjeita tuli, ja onneksi hän löysi niistä tarvittavansa. Joku vielä kun vääntäisi nämä vahingoniloiset ja katkerat ja silti muka paremmat norsunveet suoraksi, niin maailma olisi parempi paikka elää kaikille.
Jollain mammalla on varmaan helvetin tylsää, kun pitää yrittää provoilla teininä esiintyen. Voi raukkaa!
kaikki eivät ole kotoisin Perseestä, Porvoosta tai Hanurista.
Vaikka tämä olisikin provo, niin minusta on hyvä että tällaisia asioita otetaan esille. Joku voi oikeasti hyötyä hyvistä vastauksista! :)
t.sossu-opiskelija
Voiko joku edes ajatella "antavansa" lapsensa pois, vaikka nyt edes yhdeksi yöksi?!?!! olisit onnellinen kun olet lapsen saanut ja nauti nyt vauva-ajasta, se on nimittäin lapsesi ainoa. nukkua kerkeät kyllä ja piristystä voi keksiä muillakin keinoin, yhdssä vauvan kanssa. ja kai miehesikin olisi aika opetella hoitamaan vauvaa itsekseen, edes hetken aikaa. sitä se vauva-arki on, get used to it!
turha teidän on enää valittaa että miksi noin nuorena lapsen sait jne. ei se enää auta. neuvokaa mieluummin miten oppii nauttimaan vauvan kanssa olemisesta. ärsyttää nuo kommentit jotka ovat pelkkää valitusta, miksi edes vaivaudutte... aatelkaa omalle kohalle, jos ootte huonossa jamassa niin miten käy toiset morkkaa vaan...
hieno homma ap, kun pääsitte turvakotiin. eiköhän se elämä ala kirkastuun! minä myös sain lapseni saman ikäisenä kun sinä, olihan se alku vähän kankea, mutta hetkeäkään en vaihtais pois. vaikeuksien kautta voittoon, niinhän sitä sanotaan.
ensi- ja turvakotien ylläpitämä lasten yökylä paikka. Se on avoinna n. joka toinen viikonloppu ja sinne voi viedä lapsensa yökylään. Ja tuo kerrankin yönyli nukkuminen tai puolison kanssa laatuajan viettäminen ovat ihan riittäviä perusteita yöhoidolle.
Toiminta on aloitettu siitä syystä, että monien isovanhemmat ja muu suku asuvat kaukana tai niitä ei ole ollenkaan ja lasta on vaikea saada yön yli hoitoon. Myös yksnholtajat saavat näin joskus hengähdystauon.
"Ei sua sitten kunnolla väsytä, jollet pysty nukkumaan."
Itse kun olin superväsynyt esikoisen vauva-aikana, en saanut unta koska kävin niin ylikierroksilla etten enää pystynyt rauhoittumaan kun pääsin sänkyyn. Koko ajan vaan tuijotin kellosta, että enää tunti, puli , vvartti, ennenkuin vauva herää, stressin takia ei enää uni tullut vaikka pää oli aivan sekaisin väsymyksestä.
Tuo kommentoija ei taida itse koskaan ollut yliväsynyt.
heijatkaa sitä sylissä, saa läheisyyttä, sitterissä vain, jos on ihan pakko tehdä hetki jotain muuta, ja siinä ohessa heiluttelee sitteriä
työntekijöiltä voi pyytää apua.
tosin eihän ne kaikille sitä anna.
en usko että sieltä kukaan tulee yöllä lasta katsomaan mutta päivä aikaan voivat käydä auttamassa.
itsellä poika 2v eikä vieläkään nuku kunnolla. en silti jo 7viikon ikäisenä hänelle jo apua tarvinnut(tai siis itselleni)
tuo olisi pitänyt ottaa huomioon jo lasta suunnitellessa. ne kun ei aina vaan satu nukkumaan kun itse haluais.
En olisi ikinä uskonut kirjoittavani tänne tällaista kommenttia mutta nyt on ihan pakko!
Se on just tätä kun lapset tekee lapsia!
Itse olin 35v kun sain hartaasti toivomamme esikoisen, ja vaikka periaatteessa "tiesi" yhtä ja toista etukäteen, niin kyllä se vauvan hoidon rankkuus ja oma univaje silti yllätti ja otti koville!!!
Ap, pyydä apua neuvolasta. Ja lohdutukseksi voin vakuuttaa, että parin kuukauden päästä helpottaa.
Kun on tarpeeksi väsynyt, ei enää pysty nukkumaan.
Et saa illalla unta, heräilet yöllä koska odotat milloin vauva herää.
Ja kun vauva on syönyt, et saa taaskaan unta vaikka väsyttää.
Yhtenäkään aamuna et tunne itseäni virkeäksi ja levänneeksi, vaan väsymys tuntuu vain pahenevan.
[i
Itse kun olin superväsynyt esikoisen vauva-aikana, en saanut unta koska kävin niin ylikierroksilla etten enää pystynyt rauhoittumaan kun pääsin sänkyyn. Koko ajan vaan tuijotin kellosta, että enää tunti, puli , vvartti, ennenkuin vauva herää, stressin takia ei enää uni tullut vaikka pää oli aivan sekaisin väsymyksestä.
Tuo kommentoija ei taida itse koskaan ollut yliväsynyt.
[/quote]
unikouluun voit viedä noin 6 kk iässä sairaalaan
ps tilaa mll:n oitaja yöksi- 10 e tunti kulukorvauksineen