Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko vauvaa jättää yöksi johonkin

Vierailija
13.10.2008 |

kunnalliseen hoitopaikkaan että äiti ja isä saisivat joskus nukutuksi vauva 7 viikkoa vanha? Sukulaisia ei ole ja ystävät eivät ota. Vauva syö Tuttelia eli syöttäminen ei olisi ongelma

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen 17, just muuttanut vauvan kanssa kundikaverin kanssa aika pahan matkan päähän kunnan asuntoon ja tässä pitäis miekkosen käydä kouluakin ja mun pitää tätä läävää pystysssä. Nukkunun en oo siitä lähtien kun 5 viikkoo sitten tähän muutettiin mun äidin luota.

Siis pliis, oikeesti, onko jotain oaikkaa mihin ton sais edes yhdeksi yöksi pois? Sekoan kohta.

Vierailija
2/53 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on valvonut 2 vuotta nukkumatta yhtäkään yötä paria tuntia pidempään tai saamatta lasta koskaan kellekään hetkeksikään hoitoon, niin sitten se väsymys alkaa jo tuntumaan... ;) 5vk ei vielä ole pitkäkään aika...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottavat unikouluun sairaalaan jos tosiaan olet yliväsynyt ja pitäisi saada levätä. Ei se ole lapsenkaan etu että äiti on yliväsynyt. Hermot menee ja kaikki muukin. kysy neuvolasta!

Vierailija
4/53 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanoi että olisi pitänyt käydä vielä koulua pari vuotta eikä jättää ehkäisemättä. Vaan minkäs teit kun kumi pasahti ja jälkiehkäisy ei toiminut. Mitään apuja ei neuvola luvannut.

Vierailija
5/53 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja menevät sitten vuoroöin vaikkapa hotelliin yöksi lepäämään. Niin helppoa se on. Tai jos hotelli on liian kallis, niin voisitko mennä jonkun ystävän luo yöksi? Ensikotiin?

Vierailija
6/53 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei täällä niin vaan nukuta kun vauva huutaa.

Vierailija
7/53 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies ei uskalla jäädä vauvan kanssa kaksisteen ja mä en saa unta jos vauva yhtään pitää ääntä. Mies saa jonkun verran nukuttua, mä en. Silti mun pitää olla aina sen vauvan kanssa, sen mielestä. Saako ensikotiin jättää vauvan ja tulla itse pois?

Vierailija
8/53 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai siis milloin tahansa viikonloppuna, miehesi voi laittaa syötetyn vauvan vaunuihin, ja työnnellä kärriä ympäriinsä pari tuntia, ja sinä voit nukkua kotona hiljaisuudessa. Kun vauva herää, he tulevat hoitotoimiin sisälle.

Vierailija
9/53 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et nyt ymmärrä yhtä asiaa: vauvaa ei voi antaa "pois", edes hetkeksi. Hän on nyt perheenne jäsen. Ensikodissa jos asutte, teillä on oma huone ja asutte useampien perheiden kanssa samassa talossa. Yhteiset keittiö, vessatilat ym. Opettelette siellä rytmiä, lapsen kanssa olemista ja pärjäämistä muutenkin.

Vierailija
10/53 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä te nyt avun tarpeessa olette. ette varmaan osanneet varautua siihen, että vauva voi huutaa?? Eikö vauvalle kelpaa rinta lainkaan? etkö saisi rauhoitettua vaikka vieressä nukuttamalla?

Kysäisepäs heti huomenna neuvolasta apuja. kyllä heillä on reservissä jos mitä apukeinoa ja osoitetta josta apua pyytää jos tilanne on oikein paha. tarvitset lepoa nyt ennenkaikkea, jotta maailma alkaa näyttää jälleen valoisammalta. ikävä jos on tuollaisia ystäviä, eivät taida olla lapsiperheitä? jos olet tampereelta niin tuo meille vauva pariksi yöksi, täällä menee kolmen oman kanssa taatusti ja saatte nukkua.

Voimia! koettakaa jaksaa.

Vierailija
11/53 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä saatte muutenkin apua elämänhallintaan ja vauvanhoitoon. On tarkoitettu juuri nuorille perheille, joilla ei muuta tukea löydy.

Vierailija
12/53 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi ikinä uskonut kirjoittavani tänne tällaista kommenttia mutta nyt on ihan pakko!

Se on just tätä kun lapset tekee lapsia!

Vierailija
13/53 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo nyt ensihätään mulle yöksi se vauva.

Vierailija
14/53 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mies osaa hoitaa lasta ihan siinä missä äitikin. Varmuus kasvaa vain lapsen kanssa kahden ollessa.

Vierailija
15/53 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti huomenna soitat joko omaan neuvolaasi tai alueesi sosiaalityöntekijälle. Molemmissa paikoissa on lisäinfoa juuri esim. lähimmästä ensikodista.

Olette molemmat tulleet kovin nuorina vanhemmiksi ja taatusti vauvaperheen arki voi yllättää rankastikin.

Vierailija
16/53 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnalliseen hoitopaikkaan että äiti ja isä saisivat joskus nukutuksi vauva 7 viikkoa vanha? Sukulaisia ei ole ja ystävät eivät ota. Vauva syö Tuttelia eli syöttäminen ei olisi ongelma

Miks sen vauvan hommasitte jos ette huolta jaksa pitää....

Vierailija
17/53 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten ole edes täysiikäinen enkä osaa hoitaa vauvaa ja imettäminen sattuu ja loppui hyhyeeseen rintatulehdukseen. Mutta oonkä mä sun mielestä niin huono äiti että olisi abortti pitänyt tehdä niinkuin mun vanhemmat oli mieltä. Jos sellainen ensikoti on niin miksei se neuvolan eukko siitä sitten sanonut ja miten mä siellä sen paremmin nukuttua saan.

Vierailija
18/53 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olet koneella? jos nukkuu, niin mene nukkumaan. jos on ulkoilemassa miehesi kanssa, mene nukkumaan.

Vierailija
19/53 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mä itken tässä koneella

Vierailija
20/53 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haista vittu-asenteella liinkenteessä siellä neuvolassa kuin olet täällä?

Voipi olla et jos muutat tota teini kielenkäyttöä vähän aikuismaisempaan suuntaan niin ehkä sinut ja avuntarpeesi otettaisiin vakavammin.

Ei millään pahalla mutta niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.Vaikka neuvolassa pitäsi olla asiantuntevaa porukkaa töissä,voi sitä EUKKOA ottaa päähän asennevika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme