Voiko vauvaa jättää yöksi johonkin
kunnalliseen hoitopaikkaan että äiti ja isä saisivat joskus nukutuksi vauva 7 viikkoa vanha? Sukulaisia ei ole ja ystävät eivät ota. Vauva syö Tuttelia eli syöttäminen ei olisi ongelma
Kommentit (53)
kahdestaan ja tää pätee myös ulkona. En jaksa lähteä enää ulos.
Minä autan! Tutustutaan kunnolla ja meille voi tuoda lapsen aina hoitoon kun siltä tuntuu! Voimia ja jaksamisia :)
p.s ja olen tosissani, reippaasti vaan yhteyttä!
niin yritä saada vauva röyhtäisemään, sitten unikin tulee paremmin. Nostat vauvan syliisi, vauvan pää hartian korkuisella, ja tuet niskaa niin, että vauvan maha on rintasi kohdalla. sitten taputtelet takapuolelle, jahka vauva päästää röyhtäisyn. ilman kertyminen vatsaan pullosta juotettaessa on yhtä tavallista kuin liian nopea imeminen rinnasta joka aiheuttaa vatsavaivoja noin pienelle.
maidonvastikemerkin vaihtamisella voi olla apua - toiselle käy tutteli paremmin kuin toiselle, joka ei voi juoda kuin jotain muuta vastiketta.
kun laitat vauvaa nukkumaan vaunuihin, niin tue vauva kyljelleen vaikka rullalle käärityllä pyyhkeellä makuupussin ulkopuolella, niin liikkeellä ollessa pieni puklaaminen ei haittaa unia.
ulkoilemaan mukaan, kävelette vaikka taloa ympäri jahka vauva nukahtaa, ja sitten sanot miehelle että nyt menen nukkumaan, jatka ympärikävelyä siiheksi kun vauva herää. Joskus se on tämä taito opittava.
se lapsi tuskin sitä sun miestäs syö...
Minä autan! Tutustutaan kunnolla ja meille voi tuoda lapsen aina hoitoon kun siltä tuntuu! Voimia ja jaksamisia :)
p.s ja olen tosissani, reippaasti vaan yhteyttä!
Täällä on varmasti muitakin, jotka voivat auttaa. Minä voin auttaa Tampereella.
Mies vaihtoon, jollei hoida hommiaan.
Mä voin ihan tosi ottaa hänet yhdeksi yöksi, haet aamulla takaisin.
Osaan hoitaa vauvoja ja voin valvoa vaikka koko yön jos hän huutaa.
Susta tulee ihan tarpeeks hyvä äiti, kun olet vähän nukkunut. Ei väsymys tee susta huonoa äitiä, vaikka nää elukkamaiset akat täällä muuta väittää.
Sit huomenna sulla on voimia ottaa selvää siitä ensikodista, se vois tukea teitä kauemmin, että pääsette jaloillenne.
Jos saa lapsen 17-vuotiaana EI kyllä muuta kovin kauas omasta äidistään...
Itse olen "jaksanut" kaikki vuodet lasten kanssa saamatta apua, vaikka sitä joskus oisin kaivannutkin.
Mutta en loista sillä saavutuksella . Toiset jaksaa ja toiset ei. Mulla oli kanssa mies joka ei ole hoitanut ikinä ketään lasta pidempää aikaa yksin. Ei vaan kyennyt. Sillä ei kestänyt hermo ja rupesi lopulta juomaan niin, että en oisi enää antanutkaan. Erottiin kohta 2 v sitten.
Mutta ap:een ongelmaan. Onko kaupungissasi mahdollista yökylä-systeemiä?
Sinne voi jättää vauvan/lapsen turvalliseen hoitoon vuorokaudeksi.(päivähoidon alainen palvelu) Tosin ensin pitää ottaa yhteys päivähoitoon ja esim. lastensuojelu työntekijöihin.
Teillä oisi varmasti mahdollisuus myös tukiperheeseen, joka ottaisi vauvan välillä yökylään ja hoitoon vaikka vkl ajaksi.
Ensialkuun, jos tilanne on tämä mitä kerroit, käy kaikki sukulaiset ja tuttavat läpi, josko joku auttaisi. Jos ei löydy ketään ensikoti on varmin vaihtoehto. Sairaalaan ei varmaan oteta noin pieniä unikouluun? En tiedä
Neuvolassa on pakko reagoida , jos kerrot että tarvitset unta. Varmasti neuvolatäti auttaa, syyllistämättä teitä vanhempia ja auttaa ottamaan yhteyttä , tai ottaa teidän puolesta, tarvittaville tahoille.
Voimia ja löydätte kyllä ratkaisun jos apua aktiivisesti haette.
Onko ruusunpunaset lasit päässä?
Ap:n tyyli on muutenkin sellainen, josta huokuu läpi se miten joku yrittää "kuulostaa" 17-vuotiaalta bimbolta teini-äidiltä.
missäs ne vauvan isovanhemmat ovat???
tai teidän sisaret, tai vauvan kummit tai ne teidän ihqu kaverit.
Anna sen miehen hoitaa vauvaa välistä, ei se säry tai no särkyy jos ravistellaan.
Moni täälläkin varmasti auttaisi sinua, jos vähän tietäisi missä päin asut. Tiedän, miten raskasta on hypätä 17-vuotiaana äidin rooliin, ja tahtoisin auttaa nyt siinä tilanteessa olevia. Neuvolasta voi toisinaan olla hankala saada apua, kannattaa kysyä myös jostain muualta.
Onko ruusunpunaset lasit päässä?
Anna sähköpostiosoite niin annan osoitteeni. Voit tuoda vauvan meille yöksi. Laita tutteli ja pullot mukaan, kun ei noin pientä meidän taloudesta löydy.
Huomenna tulen kanssasi neuvolaan ja hankimme sinulle apua.
* Pieni vauva voi syödä jopa tunnin välein. Kyllä, TUNNIN.
* Ensikotiin saa maksusitoumuksen sossusta, jos ei ole tuloja
ota yksi olut niin saat nukuttua, jos joku teille alaikäisille keppanaa hakee. Oikeesti pyydä apua vaikka että pääsette ensikotiin sinä ja lapsi. Hoitajat hoitaa vauvaa yöt ja sinä saat nukkua.
Ap, jos et saa apua neuvolasta, niin soita sostt:lle ja kerro ongelmistasi. Ja neuvolasta pyydät apua myös. Koita nukkua päivällä silloin kun vauvakin nukkuu. Voimia! Kyllä tilanne helpottaa. Se ensikoti voisi olla teille tosi hyvä juttu.
Mä lähden menemään sinne nyt, ne lupasivat maksaa taksinkin, mutta miehelle ei ollut siellä tilaa koska se on oikeastaan osa turvakotia mutta me mennään vauvan kanssa. Kiitos teille kaikille kilteille ihmisille jotka halusitte auttaa ja autoitte.
niin pue laita vauva vaunuihin, ja sanot miehellesi että lähtee kärryttelemään vauvaa jonnekin soratielle että vaunut hytkyvät sen verran, että vauva nukahtaa.