Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä eväitä koti-Suomesta otatte Etelän-matkoille mukaan?

Vierailija
27.07.2007 |

Kahvipaketti on meillä ihan ehdoton. Yleensä olen ottanut myös pari-kolme Saarioisten tms laatikkoa pakastettuna.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo todellista..

Loma on just sitä varten, että relataan ja käydään ulkona syömässä.

En todellakaan keitä edes aamukahvia, jos huoneistohotellissa asutaan.

Aamupalalle mennään ulos.

Vierailija
22/46 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluan juoda kahvi brutalit niin juon aamuisin. Oliko tämä joka ei kahvia ilman keitintä osannut keittää provo??:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meidän tuutavapiirissä KAIKKI vievät omat kahvit ulkomaille.

ja asuitte jossain perähikiällä, vai?

Vierailija
24/46 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoa se sua jurppii vaikka raahaisimme viikon koko eväät täältä??? Vaikka olisi lomamatkaan rahaa ja ulkona syömiseenkin KAIKKI EIVÄT SITÄ HALUA TEHDÄ!! Meistä oli kivaa keitellä omassa huoneessa ensin kahvit ja syödä aampulaa (Välillä syötiin aamiainen myös ulkona) sitten lähteä kaupungille tms. En ymmärrä miski pitää AINA arvostella toisten valintoja, eikö voi vain vertailla asioita eikä tuomitä?? Emmekä TODELLA asu perähikiällä, Helsigissä asuvat tuttavmme tekevät juuri näin myös ja he sen taisivat ehdottaakin että jos haluaa Suomalaista kahvia niin viekää omat ja oli hyvä niin.

Vierailija
25/46 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoneistohotelleissa on keittimet joka huoneessa, siellä keittelimme.

Vierailija
26/46 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta senkus raahaatte niitä kahvejanne mukana, mutta älkää kamalasti mainostako sitä ympärillänne, ellette halua saada vähän juntin mainetta.... Ei pahalla :).

Vierailija
27/46 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kasvat aikuiseksi uskallat sinäkin tehdä niin kuin haluat.

Vierailija
28/46 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kukin tyylillään........

Vierailija
29/46 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on kuule ainakin ihan sama vaikka saisin minkä maineen siitä jos vien mukanani kahvia lomalle. MInähän olen kaikille sanonut ja sanon edelleen että olen vienyt ja kanntaa viedä. moni on kiitellyt vinkistä koska tuota ei välttämättä tajua. Myös vähän jauhoa, sokeria yms. olen vienyt ettei tarvi ostaa tuoksi ajaksi isoja pusseja koska niitä yleensä jää käyttämättä ja menee täten hukkaa. Pienet määrät suolaa, sokeria ja jauhoa ei kuule paljon paina kassissa. eikä ne 2 kahvipakettia. Joten mieti sä jotain muuta, en ymmärrä mitä tää sua jurppii. Ja hulluskihan sitä tulis jos miettii mitä muut musta ajattelee...

taidat olla vähän ahdistunut tyyppi, ei kai kukaan oieesti mieti tuollaisai...

Vierailija
30/46 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että vi omat KAHVIT mukanaan ei estänyt meitä maistelemasta tuon maan juomia, ruokia.

Vierailija
31/46 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekös, että kaikkiin maihin ei edes ole luvallista viedä ruoka-aineita?

41

Vierailija
32/46 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä niissä ole törmännyt sellaiseen ruokaan, jota ei koti-Suomesta saisi. Ainoastaan kamalaan kaffefilteriin ja siksi haluan aamulla juoda suomalaista kahvia. Mieheni herää aamulla aikaisin ja tekee aamukävelyn ja samalla ostaa tuoreet aamiaispurtavat, itse haluan heräillä rauhassa ja nauttia kahvin tukka pystyssä yöpaidassa. Päivällä ja illalla sitten syödään kylillä niitä uusia makuelämyksiä.

Vierailija
33/46 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Kanarialla kauppojen kahvit oli pahoja paitsi tietty siellä oli Juhlamokkaa yms maksoi vain melkein 8 euroa paketti... tässä syy. JA eipä tullattu kahvejani!! HEEHEHEHEHEHEH Uskomatonta....

Vierailija
34/46 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon, ja sitä myötä tajunnut, että niin ei tarvitse tehdä :). 39

Vierailija
35/46 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Myös vähän jauhoa, sokeria yms. olen vienyt ettei tarvi ostaa tuoksi ajaksi isoja pusseja koska niitä yleensä jää käyttämättä ja menee täten hukkaa. Pienet määrät suolaa, sokeria ja jauhoa ei kuule paljon paina kassissa. eikä ne 2 kahvipakettia.

Vierailija
36/46 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö voisi ajatella, että jättää sen vajaan sokrupussin vaikka siivoojalle tippien lisäksi loman jälkeen?

P.s. kokeileppa ensi kerralla laittaa pieneen muovipussukkaan esim. perunajauhoja, ja jemmaa se housujen taskuun. Hauska nähdä mitä tullisetä sanoo ;)

Vierailija
37/46 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

viisi pakettia suomalaista kahvia. Täällä juhlamokka maksaa 4,80. Ja en pysty juomaan espanjalaisia markettikahveja.

Vierailija
38/46 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos matka osuu pääsiäiseen niin toki mämmiropposet on mukana ja jos jouluun, niin Saarioisten lanttuloorat ja rosollit.

Juomiksi varaan yleensä sellaisen kolmen litran pänikän kotikaljaa (tosin uusien käsimatkatavararajoitusten takia tämän kuljettaminen on hankaloitunut koska tapasin kantaa sen käsipakaasissa).

Kerran rupesivat kanssamatkustajat nyrpistelemään neniään kun olin Mallorkalle matkalla ja piti oikein avata käsiveska ja nostaa esille ne kaalikääryleet todisteeksi että nämä ne tässä vaan tuoksahtelee, en ole pierassut!

Vierailija
39/46 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli alle 1-vuotiaalle veimme Tuttelit jauheena kotimaasta. Mukaan pakattiin myös kahvipaketti, koska etelänreissuilla saa vain kamalaa kahvia. Kahvit keitetään tietysti huoneistohotellin kahvinkeittimellä, jota joku ihmetteli. Mutta ei missään tapauksessa Saarioisten laatikoita matkaan - oliko tää provo??

Vierailija
40/46 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä muut suomalaiset sai haistella kun meillä paistettiin lettuja Kanarialla.