Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1,5 vuotias jää aina itkien päiväkotiin

Vierailija
15.08.2007 |

Hei,

Lapsi aloitti elokuussa päiväkodin. Sitä ennen kävi kokeilemassa 3 kertaa. Joka kerta on itkenyt sinne jätettäessä (hoitopäiviä noin 2-3 viikossa) mutta nyt itku on vain pahentunut. Ajattelin, että se siitä vähenisi ja helpottaisi, mutta tänään päiväkotiin sisään mentäessä lapsi heittäytyi lattialle itkemään, huusi, potki ja tärisi. Kun olin lähtemässä, niin roikkui jalassani.

Ei tällainen kyllä kivaa ole. Olen yrittänyt kysellä hoitajilta, että miten siellä on mennyt. Ovat sanoneet minulle lapsen lopettavan heti itkemisen kun katoan ovesta ja olevan oikein tyytyväinen lapsi. Kun haen lapsen pois, niin hän hymyilee minulle, tulee ehkä halaamaan, mutta jatkaa leikkejä. Kun alan kokoamaan tavaroita, niin lapsi alkaa taas huutamaan, kun luulee, että jää taas....

No siis...pelottaa taas ensiviikolla viedä lapsi hoitoon. Tässä tulee vielä viikon tauko. Alan uskoa, että tällainen osa-aiakainen hoito ei ole kyllä hyvä ratkaisu. Lapselle olisi varmaan paremoi olla hoidossa joka päivä, niin tottuisi. Mutta älytöntä olisi viedä hoitoon joka päivä jos jompikumpi vanhemmista on kuitenkin kotona.

Onko täällä päiväkodin tätejä? Tottuuko lapsi tällaisella rytmillä päiväkotiin ikinä ja sanovatko hoitajat rehellisesti jos heistä vaikuttaa siltä, että lapsi ei sopeudu?

t- surullinen äiti :(

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkaili pihalla ja tarrasi ovenpieliin...

On kuitenkin tosi tyytyväinen siellä ja kun hain, sanoi, että oli tosi kivaa.

Huomenaamulla kuitenkin todennäköisesti hangoittelee taas...

Vierailija
2/4 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja totta on, että nämä kiukkulapset ja äideissä roikkuvat, kun huomaavat että ei auttanut huuto niin lopettavat sen tosiaan sekunnissa ja menevät leikkimään. Mutta ihmettelen että miski tuon ikäinen on 3 kertana viikossa hoidossa? oletko opiskelemassa vai osa-aoka töissä? Meinna tuon ikäiselle kumminkin se paras paikka olis kotona

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua tuomita kuitenkaan.

Tyttöni aloitti aikanaan 1v3kk tarhan ja oli vaikeaa jäädä n 4v saakka.

Poika aloitti tarhan 3v2kk ja sanoo vaan että tämä on minun tarha,äiti ei saa tulla.

Poika aloittanut siis nyt elokuussa.

Tiedän että saattaa kohta huomata että tarha onkin jokapäiväistä eli ei niin kivaa...

Näin meillä.

Vierailija
4/4 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän ja olen täysin samaa mieltä. Olisin mielelläni lapsen kanssa kotona. olen kuitenkin täysipäiväisesti työssä, koska rahat eivät riitä kotiin jäämiseen. Lapsi on hoidossa vain 2-3 päivää viikossa (silloinkin lyhyitä päiviä) koska isä on lapsen kanssa.

Tuntuu vaan tosi tosi pahalta jättää se sinne. Kun toisella on niin on niin mieli. Toivon vaan todella että henkilökunta sanoo minulle jos lapsen käytös on hälyyttävää.

No ei tätä kauaa kestä...jään vuodenvaihteessa äitiyslomalle ja esikoinenkin saa taas olla kotona kyllästymiseen asti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä