Nyt on sitten meillakin edessa. Kertominen raskaudesta lapsettomalle (yrittavat kovasti) pariskunnalle. Tama rouva on erittain kateellinen ja katkera kaikille raskaana oleville ja
vauvallisille. He ovat yrittäneet pidemmän aikaa lasta kuin me, ilmeisesti yli 3 vuotta.
Me yritettiin 2 vuotta.
Pelottaa reaktio.
Kommentit (34)
Kieltämättä minä välillä ihmettelen joidenkin lapsettomien katkeruuden ja kateuden jne määrää.
Onko se joillekin niin elämän ja kuoleman asia saada se lapsi että menee se oma elämä pilalle ja pitää vielä niitäkin raastaa jotka onnistuvat saamaan oman? Onko elämässä mitään muuta kun se tavoite että vauva on saatava? Olen itse kärsinyt 6v lapsettomuudesta ja tiedän hyvinkin mitä se on. Mutta miksi olisin katkonut välejä jne niihin jotka saivat sinä aikana vauvan kun oma syli oli tyhjänä eikä ollut takeita josko siinä ikinä oliskaan joku.
Kyllä, ne uutiset tekivät usein kamalan kipeää, mutta miksi olisin mennyt kertojille reuhaamaan ja pilaamaan heidän onnensa?
Sanoin suoraan, asiat asioina. Kommentti oli että aha.
Sitten välit poikki, totaalisesti.
Surullista, mutta en jaksa koko odotusaikaa murehtia sitä. Ihan sama, jos ystävyys katkeaa niin sitten se katkeaa. Toisella osapuolella on varmasti vielä pahempi olo.
Eikä sitä varmaan mikään pehmentäminen mitenkään helpota. Että se miten toinen asian käsittelee on ihan hänen oma asiansa.
Itse ajattelisin, että kaikille olisi kivempi, kun asian kertoisi puhelimitse. Näin kertojan ei tarvi kohdata sitä toisen pettymystä ihan niin konkreettisesti. Ja kuulija pääsee itkemään tuskaansa rauhassa heti puhelun päätyttyä.
Ja jos välit pitää laittaa poikki siksi, että toinen kehtaa olla niin törkeä, että tulee raskaaksi ennen toista, niin huhjoo. Näiltä välien katkaisijoilta voisi kyllä kysyä, että ihan tosissaanko he olettavat, että kaikki tutut laittavat lapsenteon jäihin niin pitkäksi aikaa, kunnes heillä tärppää. Oikeastiko heillä siten olisi parempi fiilis.
Vierailija:
Jos ihminen on noin lapsellinen että pistää välit poikki kun joku muu reaskautuu, on jumalalla hyvä syy pitää hänet lapsettomana jatkossakin, sorry nyt vaan
jotka olisi hyvä murtaa (Mythbusterseille hommia... ;) Lapsettomuus ei ole mikään jumalan tai luonnon rangaistus mistään käytöksestä.
ei sitä myöskään voi ymmärtää. Piste.
Sellaisten ihmisten olisi syytä joko pysytellä erossa niistä lapsettomista " reuhaajista" tai hankkia empatiakyky.
Vierailija:
Mistä lie tämä oikeus peräisin.
Häneen sattui tosi kovasti siskonsa raskaus, laittoi välitkin poikki joksikin aikaa.
Vierailija
Voi jeesus, että voi naiset olla idiootteja.
Vierailija:
ei sitä myöskään voi ymmärtää. Piste.Sellaisten ihmisten olisi syytä joko pysytellä erossa niistä lapsettomista " reuhaajista" tai hankkia empatiakyky.
Mutta kyllä minusta empatiaa ja käytöstapoja voi odottaa puolin ja toisin.
25: tiedän varsin hyvin mitä se on. Sittenkään en ymmärrä kaikkien kohtalotovereiden käytöstä ja suhtautumista asiaan. Rajansa siinäkin on. Mitä lapseton siitä saa että tuhotaan ystävyyssuhteita ja eletään niinkuin maailmassa ei MITÄÄN muuta ois kun se melkein hysteerinen pakko saada lapsi?
Vierailija:
ei sitä myöskään voi ymmärtää. Piste.Sellaisten ihmisten olisi syytä joko pysytellä erossa niistä lapsettomista " reuhaajista" tai hankkia empatiakyky.
Mutta kieltämättä on yhdestä tuttavapariskunnasta tullut mieleen, että on hyvä, etteivät saaneet kuin yhden lapsen. Kun eivät sitä ainokaistakaan viitsi kasvattaa millin vertaa. Ja hoitoon vievät lomallakin. Mihin ne olis enemmän lapsia tarvinneetkaan, kun eivät tämän yhdenkään olemisesta näytä olevan kovin kiinnostuneita.
Mutta nettimaailman ulkopuolella tietysti sympatiseeraan, kun eivät toiveista huolimatta enempää saaneet.
Mutta onko kellään silti oikeutta tuomita toista ihmistä?
mun työkaverini kävi lapsettomuushoidossa. Heillä oli yksi lapsi. Hoidot eivät ottaneet onnistuakseen. Sitten minä aloin odottaa, en ollut kertonut toivovani vielä yhtä. Hän käski minun olla hiljaa, eikä puhunut enää mitään. En puhunut muutenkaan töissä paljoa raskaudestani.
Toinen tapaus taas ei tullut katsomaan vauvaa ollenkaan. Lähetti lähes puolen vuoden kuluttua onnittelukortin vauvasta.