Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole mitään silloin kun en yritä miellyttää, tehdä vaikutusta, suorittaa velvollisuutta

Vierailija
07.06.2022 |

Minä en ole kukaan. Minulla ei ole persoonaa. En tunnista tunteitani enkä erota mikä mielihalu tai tavoite on minun omani ja mikä on tullut ulkoa. Tämä tajuaminen tuli kuin märkä rätti naamalle. Miten ihmeessä tästä nyt pääsee eteenpäin?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitaasti. Alat ottaa selvää mistä pidät ja lopetat teeskentelyn itsellesi ja muille. Pysähdyt miettimään. Se oma persoona tulee esiin siinä prosessin aikana sitten. 

Vierailija
2/18 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitaasti. Alat ottaa selvää mistä pidät ja lopetat teeskentelyn itsellesi ja muille. Pysähdyt miettimään. Se oma persoona tulee esiin siinä prosessin aikana sitten. 

Komppaan tätä täysin.

Hyvin sanottu.

Ole rehellinen itsellesi, mitä haluat ja mitä et.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama.

Vierailija
4/18 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetelee viinaa ja ala riehumaan.

Itse löysin oman olemisen oikeutuksen vain äärimmäisten tunteiden, raivon, itkun ja sekopäisen naurun kautta. Vain äärimmäisyyksiin menemällä löysin yhteyden pikku hiljaa omiin tunteisiini. Mikään mietiskely tai puiden halailu ei auttanut aluksi, sen aika tuli myöhemmin.

5/18 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietä jonkin aikaa yksin (myöskin ilman somea) ja katso lopuksi mitä teit, mitä ajattelit, mistä iloitsit, mihin uppouduit niin ettet huomannut ajan kulumista, mikä kosketti jne.

Ei sinä aikana tarvitse kokonaan erakoitua, kunhan enimmäkseen ei vietä aikaa tilanteissa missä ajautuisi tekemään vaikutuksen muihin.

Vierailija
6/18 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu itsellä. Jos minulla ei ole jotakin pakollista niin sitten minulla ei ole mitään. Ei henkilökohtaisia tavoitteita, unelmia tai mitään. Olen täällä vain ilman minkäänlaista päämäärää ja omaa persoonaakaan minulla ei ole. Muuta kuin se että ihmettelen muiden ihmisten tekemisiä ja maailmanmenoa, seuraan sivusta.

Vierailija
7/18 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samaa vikaa ja tuntuu että ainoastaan silloin elämässä on jotain järkeä, kun voi jonkun muun hyväksi tehdä jotain.

Vierailija
8/18 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Vietä jonkin aikaa yksin (myöskin ilman somea) ja katso lopuksi mitä teit, mitä ajattelit, mistä iloitsit, mihin uppouduit niin ettet huomannut ajan kulumista, mikä kosketti jne.

Ei sinä aikana tarvitse kokonaan erakoitua, kunhan enimmäkseen ei vietä aikaa tilanteissa missä ajautuisi tekemään vaikutuksen muihin.

Silloin kun olen yksin niin en tee oikein mitään. Menen aivosumuun ja suoritan toimintoja robottimaisesti. Roikun netissä tai katson netflixiä.

Vierailija
9/18 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lee Jampolsky: Vapaudu riippuvuudesta

Kirjassa käsitellään riippuvuuksia laajemmin kuin on totuttu, eli kaikki onnellisuus ja tyydytys mitä haalitaan itsensä ulkopuolelta (juuri nuo otsikossa mainitsemasi suoritukset ja miellyttämiset plus tietty materian ja kunnian haaliminen, syömishäiriöt, huumeet ja kaikenlaiset muutkin riippuvuudet), on luonteeltaan usein addiktiivista. Osa kirjasta on aika ns. pehmeää puhetta, mutta ihan asiaa se noista asioiden pakonomaisesta tavoittelusta puhuu. Luulen että saisit ap vähän näkemystä motiiviesi taustoihin tuosta kirjasta.

Vierailija
10/18 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lee Jampolsky: Vapaudu riippuvuudesta

Kirjassa käsitellään riippuvuuksia laajemmin kuin on totuttu, eli kaikki onnellisuus ja tyydytys mitä haalitaan itsensä ulkopuolelta (juuri nuo otsikossa mainitsemasi suoritukset ja miellyttämiset plus tietty materian ja kunnian haaliminen, syömishäiriöt, huumeet ja kaikenlaiset muutkin riippuvuudet), on luonteeltaan usein addiktiivista. Osa kirjasta on aika ns. pehmeää puhetta, mutta ihan asiaa se noista asioiden pakonomaisesta tavoittelusta puhuu. Luulen että saisit ap vähän näkemystä motiiviesi taustoihin tuosta kirjasta.

Täytyypä tutustua!

Vierailija
11/18 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tarttuisin tohon kuinka sä et ole mitään ilman, tarvis olla, ilman ei ole itsetuntoa.

Mä olen esim, muusikko, kuvataiteilija ja isä, tekee kaiken paljon keveämmäks kun oikeasti jotain ja hyvä siinä.

Välttelisin naisten harrasteluja, jos esim päädyt tekeen koruja niin se on sitten metallia, ja pätsiä ja valamista eikä mitään muovinappuloiden liimailua.

Vierailija
12/18 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tarttuisin tohon kuinka sä et ole mitään ilman, tarvis olla, ilman ei ole itsetuntoa.

Mä olen esim, muusikko, kuvataiteilija ja isä, tekee kaiken paljon keveämmäks kun oikeasti jotain ja hyvä siinä.

Välttelisin naisten harrasteluja, jos esim päädyt tekeen koruja niin se on sitten metallia, ja pätsiä ja valamista eikä mitään muovinappuloiden liimailua.

Harrastuksilla tai harrasteluilla ei ole sukupuolta. Musiikki ja kuvataide eivät ole miesten harrastuksia. Muovi ei ole naisten materiaali.

Vierailija
13/18 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuollainen on edes mahdollista?

En minä ainakaan saa aivoja mitenkään pois päältä, ajatuksia ja mielipiteitä tulee niin paljon ettei yöllä tahdo saada nukuttua. Enkä ymmärrä sitä, että miten kaikki voi tulla ulkopuolelta, sieltähän tulee kaikkia mahdollista maan ja taivaan välillä, kyllä niistä pitää valita aina itse.

Vierailija
14/18 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin samaa. 

Olen joko ylikuormittunut muiden palvelusta ja haluan olla yksin - tai yksin ja tylsistynyt, kun ei tule sisäistä impulssia ryhtyä mihinkään.

Vierailija
15/18 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan saa aivoja mitenkään pois päältä, ajatuksia ja mielipiteitä tulee niin paljon ettei yöllä tahdo saada nukuttua. Enkä ymmärrä sitä, että miten kaikki voi tulla ulkopuolelta, sieltähän tulee kaikkia mahdollista maan ja taivaan välillä, kyllä niistä pitää valita aina itse.

On se jännä kun on erilaisia ihmisiä Oi että. En minä vaan!

Vierailija
16/18 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole itsellesi armollinen.  Pois siitä pitää ja pakko muudista.

Olla vain. Hiljaisuudessa alkaa muodostua ne omat ajatukset, olemalla ensin itsesi kanssa.

Kuka sä olet, mitä haluat, arvostat itseäsi ensin, mitä toivot itsellesi.

Siitä se lähtee pikkuhiljaa rakentumaan.

Luota!

Vierailija
17/18 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, on erilaisia ihmisiä. Ihmisiä jotka ajattelevat eri tavalla asioista, tai eivät ajattele joitain asioita ollenkaan, mutta ajattelevat silti jotain. Ja kun ajattelee, tulee väistämättä jonkinlainen tykkään- en tykkää- mielipide, ja se taas on osa ihmisen persoonaa, ei ihminen voi olla persoonaton tai olla täysin ajattelematta mitään.

Vierailija
18/18 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, on erilaisia ihmisiä. Ihmisiä jotka ajattelevat eri tavalla asioista, tai eivät ajattele joitain asioita ollenkaan, mutta ajattelevat silti jotain. Ja kun ajattelee, tulee väistämättä jonkinlainen tykkään- en tykkää- mielipide, ja se taas on osa ihmisen persoonaa, ei ihminen voi olla persoonaton tai olla täysin ajattelematta mitään.

Jos selviytymiskeinona on lapsuudessa ollut kiltteys ja miellyttäminen, on kaiken tehnyt niin kuin toiset ovat toivoneet. Siksi todennäköisesti on myöhemminkin vaikea tunnistaa oma halu siitä, mitä muut itseltä haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme