~~~~~Terhojen viikonlopputurinat~~~~~
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=10849713&p=1&tmo…
edelliset tuossa ja huomenta kaikille!
Kommentit (74)
aikamoista käydä pitkästä aikaa juttuja lueskelemassa ja huomata tämä " härdelli" täällä:(:( Tosi kurjaa kaikinpuolin..
Mutta oletteko terhot kaikki ihan oikeasti siirtymässä johonkin suljetuille sivuille? Miuta ei kyllä häiritsisi täällä pinoutua jatkossakaan, kyllähän se on ihan tiedossa että näitä voi ny lukea kuka vaan (eri asia kellä on siihen aikaa???!!) ja sen mukaan voi sitten itse miettiä mitä haluaa itsestään täällä jakaa. Pelkään, että jos siirrytään tästä pois voi ainakin miun kirjoittelu jäädä vähäiseksi (no, melko vähäistä se muutenkin viime aikoina ollut..). Tänne on vaan niin helppo ja nopsa tulla. Ja epäilen, ettei näitä meidän höpinöitä ihan järjestelmällisesti kukaan jaksa seurata kuhan tämä kohu nyt tästä laantuu..
Blogin suhteen olen samaa mieltä, ettei sinne enää uusia tarvitsisi ottaa ja voishan sitä " siivotakin" .
Sen verran kommentoin tuota Birgitin kohua herättänyttä kirjoitusta että henkilökohtaisesti en minkään ikäisellä lapsella käyttäisi fyysistä rangaistusta keinona lopettaa ei-toivottu käyttäytyminen ja 1/2-vuotiaan kieltäminen on aikalailla " turhaa" , koska eiväthän nämä vielä kielloista ymmärrä;);) Helpointa on ottaa vauva pois ja/tai siirtää tavarat muualle vähäksi aikaa.
tikru
musta_kissa:
Minkä takia te moralisoitte ihmisiä?Ehkäpä sen takia että teillä itsellä on päässä jotain vikaa!
t:erittän v*ttuuntunut MK
tämä on avoin keskustelupalsta, ja kaikki kiinnostuneet saavat lukea kaikkia keskusteluja täällä. Myös teidän tammenterhojen ketjuja, vaikka oma vauva ei siihen joukkoon kuuluisikaan.
Keskusteluja saa myös kommentoida, vaikka muut osalliset eivät siitä tykkäisikään. Moralisointi ja vauvan sormille näpäyttäminen on kaksi eri asiaa. Miksi ihmeessä pitää olla hiljaa eikä saa sanoa ettei niin saa kertakaikkiaan tehdä? Jokainen aikuinen ihminen tajuaa, miten turhaa on puolivuotiasta koittaa opettaa olemaan koskematta johonkin kiellettyyn asiaan. Eikä missään nimessä lasta saa näpäyttää sormille. Ei vauvaa eikä isompaakaan.
Miksi teidän yhteisö ei kestä tätä kommenttia ja totuutta? Olisi kiva kuulla syy siihen.
No olipa täällä soppa syntynyt!
En ole käynyt palstalla pariin päivään ,kun oon ollu kiireinen hää juttujen kanssa...
[b]Yahoosta:[/b] Minä en nyt ainakaan toistaiseksi pistä anomusta sisään, uskon että tomu laskeentuu ja elo jatkuu..
Tämä on tosiaan helppo ja nopea käyttää ja tiedän ,että tätä saa lukea kuka tykkää,silti olen koenut ämän olevan terapeuttinen paikka purkaa elämän paskojakin juttuja..you know...
Vertaistuki on ollut tässä poppoossa aivan ihana,joten minä olen ja pysyn toistaiseksi täällä...
[b]Blogista:[/b] Sain jo yhden poisto pyynnön blogin kuvien suhteen,joka teinkin äsken.
En usko,että sinne kuitenkaan ulkopuoliset pääsee,ellei joku omasta porukasta ole antanut salasanaa eteenpäin. Mielestäni salasanaa ei ole saanut liian helposti(??)
Salasana toki voitais vaihtaa.
Siivotakkin toki vois,mutta on vaikeaa olla" herra iso herra" joka päättää kuka lähtee ja kuka jää...
[b]Sinda[/b] mitä sanot,kui edetään??
ne,jotka haluu itse itsensä poistettavan,asiasta huikatkoon :)
Harmittaa vaan niin lujaa,jos tää porukka hajoaa :(
No joo,asiasta kukkaruukkuun..
kamala väsy,oli siten _pakko_ valvoa ja odottaa ukko kotiin polttareista, hieman karehdin,oli päässyt esim. semmosella pallolla pyöriin laskettelurinnettä alas (oli muuten kallista!)
Isäntäkin oli päässyt myynti hommiin,oli saanut 60-luvun kuteet ja salkullisen kortsuja (klassista!). Oli ollu lappo salkus:" poikamies päivät ohi,varaston tyhjennys myynti"
Jere tekee hampaita,hinkkaa ikeniä ihan kauheesti..
Oon ollu ihan hermona noiden poikien juhlavaatteiden kanssa,ei löydy täältäpäin millään vaatetta!
Jerelle tein 120cm liivistä sopivan,rakoin saumat ja leikkasin kokoon 74 :) kauhee homma,kun en oo mikää mestari ompelia,mutta ok tuli,samoin olis vielä paidan ja housujen tuunaus edessä Jerelle,housut lyhentää ja kauluspaita tehä kauluksellisesta bodysta(pitkähihainen),pitää siis hihat lyhentää..
Leipoa pitääs yms,mutta eikö tää tästä..
Huomenna olis kiire päivä: koekampaus,puvun sovitus(pitää lyhentää tämmösellä hukkapätkälle)illalla kokoustetaan keittiö työläästen kans ja koemeikki tullaan tekeen illalla kotiin..huh huh..
no joo,nyt mattojen pesuun,kun tua yks viä nukkuu (ja isäntä kans..hih.)
Maria & Jere ♥
Kyllä kommentoida saa mutta esim tuon s80? Alotella nyt topickeja ympäri saittia? Minusta menee tuo kommentointi hiukkasen överiks!!
Ja tässä(kin) asiassa on tehty kärpäsestä härkänen.
Ja suosittelisin lukemaan vauva-lehdestä artikkeli tästä äitien kissatappelusta.(Vauva 08/2006 s.32)
Niin ja asiasta saa sanoa mutta onko oikein tämmönen yleinen repostelu ym?
Itse en ole edes ikinä käynyt tällä AV puolella enkä kyllä menekään koska riittää että täällä jo pahoitin mieleni vaikka itseeni ei millään tavalla kohdistunutkaan.
Onpas täällä ollut, hmm.. keskustelua ja pohdintaa. Olin illalla niin väsynyt, etten jaksanut enää alkaa kirjoittelemaan.
Tämä taitaa jäädä mun osalta viimeiseksi kirjoitukseksi tällä palstalla. Tämä ratkaisu ei liity oikeestaan mitenkään Birgitin juttuun, vaikka saikin mun silmät aukeemaan. Ratkaisuni johtuu ihan siitä, että mun on vaikea jatkaa keskustelua kun tiedän että mua täällä " vakoillaan" (heh, kuulostaa hassulta ;) useeltakin taholta. Tiedän hyvin, ettei tämmöisissä nettikeskusteluissa kovin avoin sais olla, mutta olen ollut hyvin sinisilmäinen ja ajatellut ettei nämä keskustelut kiinnosta muita kuin samanikäisten vauvojen perheitä. Väärässä olin, ilmeisesti mut on ollut helppo tunnistaa kun olen asuinpakkani maininnut jne..
Mutta siis. Jatketaan keskustelua Yahoossa. Miksi te muuten kirjoitatte, että tänne on helpompi kirjoittaa ja poiketa sisään? Mulla ainakin on Terhojen sivu koko ajan päällä, ei tarvitse edes kirjautua sisään joka kerta.
Voikaa hyvin kaikki ja toivottavasti mahdollisimman moni Terho tulee mukaan tuonne Yahooseen, olette olleet aivan ihana tuki ja turva monessa tilanteessa <3
/A
Miten tää nyt tämmöiseksi meni tää keskustelu. On se vaan niin, että joka lause kantsii netissä miettiiä aika tarkkaan. Itse en ainakaan vielä kannata ns. suljettua keskustelupalstaa, kun tänne tosiaan on niin helppo tulla ja samalla tulee seurattua muitakin aiheita. Eiköhän anneta nyt pölyn laskeutua, ja jatketaan jutustelua niin kuin ennenkin??!! :-))
MARYlle piti vielä rannekanavajutuista. Minulla ei niinkään ole käsivartta särkenyt, vaan ennemmin ranteita ja kämmeniä. Sinuna hakeutuisin kyllä käsikirurgin vastaanotolle. Saisithan sitten ainakin asiantuntijan lausunnon. Tää rannekanavahommahan on = hermopinne. Eli kun kovan rasituksen tai muun takia kudokset turpoavat, ja sitten ne alkaa puristaa hermoa. Hermo voi lopulta ihan " kuoleentuakin" , mutta yleensä paraneminen käy " yhdessä yössä" , kun paine hermon ympäriltä poistetaan. Tyypillisin vaiva on just tuo peukalon, etusormen ja keskisormen puutuminen ja/tai kipu varsinkin levossa. Korostan vielä, että tää on minun maallikkosepustus, en ole lääkäri. Muistan kyllä käsikirurgin maininneen, että jos pikkurilli ja nimetön puutuu, kyse on jonkun muun hermon pinnetilasta (muistaakseni kyynärpäässä olevan).
TAVAROIDENSIIRTÄMIS-G: Jotain on ollut pakko siirtää, esim. iso vehka pois, kun poika meinas katkasta sen varren :-). Tytön aikaan ei tarvinnut siirtää mitään, mut tää poika on ihan eri maata. Ja kun on vielä niin nuori, ymmärtää puhetta jotenkin ihan eri tavalla kun tyttö ymmärsi. Ja tyttö ei ollut niin liikkuvainen ja vahva, kun poika nyt on. No, tytölle tuli vauhtia sitten 1 v. jälkeen, ja sitä tuntuu riittävän edelleen... Yritän kyllä siirrellä mahdollisimman vähän, ettei tuu niitä turhia vahinkoja. Nyt ei auta, kun siirtää poika muihin hommiin välillä.
En nyt muista muuta, joten palataan myöhemmin.
-pinus-
Ardisia: Kyl oon tiennyt et kaikki näitä lukee mut pitää ittekkii vissii vaihtaa nimimerkkiä jos ei pöly laskeudu.
HUOM. ULKOPUOLISET; Tsekatkaa nyt kaikki meidän viestit tarkkaan että huomaatte jos vaihdan nimimerkkiä. Ei jää sit mikään meidän tammikuisten perhe-elämään kuuluva asia teiltä huomaamatta.
Ja sit oon kyl myös laittanut uuden ketjun ni saatte käydä kommentoimassa ni ei sotkeennu tää palsta kokonaan.
Mie laittelin Jennasta Sindalle kuvia, toivottavasti tulivat ku en pienentänyt niitä yhtään.
Isoin muksu tuli just kaverilta ja isi on keskimmäisen kans elokuvissa. Jenna on nukkumassa ni saan OLLA RAUHASSA KONEELLA. HEH HEH! Joku kommentoi tuostakin aiemmin ku istun koneella vaik tyttö on heräämässä.
Mut joo, nyt lopettelen. Mie kirjoittelen sit tästä lähin meidän kuulumisia harvaseltaan.Ni ei tuu mitään epäselvyyksiä enkä sotke miun " tunnustuksilla" kokonaan tätä palstaa. Luen kyl joka päivä ja jos tän alueen immeiset on järjestämässä uutta tapaamista (ed. en päässy ku olin töissä) ni ilmoitelkaa vaik s.postin kautta ni saan varmimmin tiedon. Toivottavasti olen terv.tullut viel teidän tapaamisiin???
T: Birgit ja Jenna
Mikäs show täällä on meneillään? Mammat taas vauhdissa... voi ei.
Mitenkäs, jos täältä aktiivisimmat siirtyvät kirjoittamaan suljettuun ryhmään, niin kuihtuvatko nämä Tammenterhojen pinot sitten kokonaan? Olisi ollut ihan kiva kirjoitella, mutta en nyt tiedä, kuulunko tähän vakkariporukkaan vai en. Minun puolestani voisi kyllä jatkaa täällä, kun en kuitenkaan mitään sen kummempia salaisuuksia kirjoittele.
Meillä on vihdoinkin nukuttu kunnolla -just kun pääsin valittamasta yöheräämisiä. Yhtenä iltana venyi nukkumaanmeno myöhäiseksi, ja se kai siirsi rytmin taas parempaan suuntaan. Toivottavasti säilyy sellaisena. Tänään vedettiin koko perhe vielä jättiläispäikkärit mökillä raikkaassa maalaisilmassa :), joten nyt on levännyt olo.
Tavaroita ei meilläkään ole vielä siirrelty. En tiedä, mihin kummaan niitä siirtäisinkään, kun ei tuota tilaa niin ole.
Puuru ja Pintxo s.21.1.
jo toinen viesti multa.
:ardisia:
Ratkaisuni johtuu ihan siitä, että mun on vaikea jatkaa keskustelua kun tiedän että mua täällä " vakoillaan" (heh, kuulostaa hassulta ;) useeltakin taholta. Tiedän hyvin, ettei tämmöisissä nettikeskusteluissa kovin avoin sais olla, mutta olen ollut hyvin sinisilmäinen ja ajatellut ettei nämä keskustelut kiinnosta muita kuin samanikäisten vauvojen perheitä. Väärässä olin, ilmeisesti mut on ollut helppo tunnistaa kun olen asuinpakkani maininnut jne..Tuo on nimittäin enemmän kuin totta. Olen siis lukenut kaikki pinot läpi ja aina ihmetellyt, miten henkilökohtaisia asioita täällä kerrotte. Sukulaisista, perheestä.. Ihan varmasti tunnistettavia juttuja. Mielestäni ko. henkilöitä kohtaan ei ole kivaa (veljen ero, ystävän sairas lapsi, oma ero, kuoleet läheiset (yksikin vasta vauva), parisuhdeongelmat jne.). Tuollaisista asioista olisikin parasta jutella suljetuilla palstoilla. Voitte ihan tietämättänne tehdä karhunpalveluksen läheisillenne. Minä olen täältä tunnistanut ihmisiä ja lukenut asioita, joita en olisi halunnut tietää. Ja kyllä, luen ystäväni kuulumiset täältä, hänen tietämättään, koska hän ei minulle asioista puhu..
Tämä kun on kaikille vapaata tekstiä. Ja minusta on enemmän kuin kiva lukea, mitä muut samanikäiset vauvat osaavat, miten arki sujuu, ruokailut, sisarusjutut jne.
Tällaista pohdintaa minulta. Saatan tietysti olla väärässä, mutta...
syystä x mun teksti on myös kursiivilla ;)
Tuli vain mieleen, että jos myö terhot kokonaan lopetetaan kirjoittelu täällä niin sehän on tavallaan työvoitto kaikille " riidankylväjille" . Osa heistä saattaa esim. olla kateellisia tälle hyvälle hengelle mikä tässä porukassa on. Vissiin aika harvinaista täällä??!!
Omppis: Toki itsekunkin täytyy miettiä, miten paljon yksityiselämästään kirjoittaa kuitenkin loppupeleissä " tuntemattomille" ihmisille. Itse en halua mennä kovin paljoa " pintaa syvemmälle" , koska haluan sellaiset asiat käsitellä muualla ja läheisten ihmisten kanssa. En myöskään halua paljastaa itsestäni kauheasti " faktoja" , koska en todellakaan toivo että minut tunnistetaan. Okei, luulen kyllä että sen verran olen paljastanut että hyvinkin miut on tunnistettu. Senpä vuoksi en kirjoittelekaan kuin sellaisia miulle " turvallisia" asioita, joita voisin lähes tulkoon kenen tahansa tutun kanssa jutella. Eli jutut liittyy yleensä vauvaan tai tähän normaaliarkeen ja mielelläni täällä jatkaisin kirjoittelua (ainakin yrittäisin kaiken muun tohinan keskellä!!!) samalla linjalla. Ja aina kun kirjoitan pidän mielessäni, että tämänkin tekstin voi lukea ihan kuka vaan. Suljettu yhteisö on varmasti tavallaan turvallisempi niille, jotka haluavat mennä pintaa syvemmälle. Mutta riskitön ei sekään ole, tämä nettikeskustelu on aina vähän " vaarallista" . Tarkennan vielä, ettei miulla ole sitä vastaan mitään, jos toiset täällä palstalla haluavat kirjoitella myös henkilökohtaisimmista asioista:)
Mutta omppis; sitä en ihan ymmärrä miksi käyt lukemassa ystäväsi kuulumiset täällä? Oletko miettinyt, että ehkä ystävälläsi on jokin syy miksi hän ei halua asioistaan puhua?
tikru
Luen ystäväni asiat täältä, koska ei kenellekään niistä puhu. Enkä halua tunkeilla kysymällä. Kertoo sitten, kun kertomisen aika on. Tiedän, että sen tekee.
Mutta mina kyllä suuttuisin, jos mieheni jollekin palstalle kirjoittaisi meidän parisuhdeasioita. Vaikkakin anonyymisti, mutta valitettavan tunnistettavaa on.. täällä esim paikkakunta, ikä, lapsen syntymäaika ja nimi, muut lapset auttavat tietämään, kuka kyseessä.
Ehkä olen outo, mutta minulle perheasiat ovat perheasioita.
No, huh huh mitä sopaa täällä on! Tulin mökiltä ja avasin koneen, " 76 viestiä" tässä pinossa. Aattelin et mitä nyt on tapahtunut, jotain kauheaa...? Ja p*skat, kamala haloo noussut Birgitin viestistä.
Taidan minäkin pitää vähän taukoa tänne kirjoittelusta, katsotaan pölyn laskeudettua uudelleen. Suljettuun ketjuun täytyy nyt sit kirjoittaa, plaah. Niin turhaa! Kyllä minäkin tiedän, että mua on täällä vakoilee kaksi tyyppia, ainakin, molemmat Mareja. Musta se on heidän häpeänsä, jos on pakko vaklata salaa. Terkkuja vain sinne!
Katsku
Ekaks:KUMMITÄTI ku sie nyt tänne intoonnuit kirjoittelemaa. EN JÄTÄ lasta ilman ruokaa, ei saa vaan vahvaa ruokaa ja nostetaan pois pöydästä. Saa sit velliä pullosta. Ei minusta ole mitään järkeä syöttää väkisin väsynyttä lasta joka sylkee 80% ruuasta ulos. Mieluummin annan pullosta velliä/maitoa. Maitohan on NYKYSÄÄNNÖSTEN mukaan vielä puol vuotiaan ravinto. Mut meillä syödään puurot ja muutkin soseet et keksikää viel siitä valittamista (te ulkopuoliset).
Sit joillekin kyselijöille: edelliset lapset on kohta toisella kymmenellä ja ovat kasvaneet isoiksi ilman ongelmia. Eivät tee rikoksia (mitä usein pahoinpidellyt lapset tekee) eivätkä polta tupakkaa yms. Selvennykseksi ettei tietenkään kaikki tee, siitähän te kohta mainitsette. Sen verran omaa tuntoa ja rakkautta lapsia kohtaan on et jos en pystyis hoitamaan ilman pahoinpitelyä lapsiani niin menisin kyl ihan vapaaehtoisesti hoitoon!
SIT NÄÄ YSTÄVÄT (todelliset) TÄÄL PALSTALLA: En oo käyny av palstalla katsomassa mitä on kirjoiteltu. Pahoittelen takaspäin jos jotkut meistä on saanu miun kirjoitusten takia paskaa niskaansa. Ei todellakaan ollut tarkoitus. Salattu keskustelupalsta olis ehkä tarpeen, ei tosin minun takia tarvii, mie en välitä tuosta paskanjauhamisesta. Mut jos muutkin on joutunu loan kohteeksi ni ei oo mukavaa.
Mie laitan kuvia Jennasta mein blogiin, eivät pääse ulkopuoliset mainitsemaan niistäki jotain!!!
T:birgit ja Jenna