~~~~~Terhojen viikonlopputurinat~~~~~
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=10849713&p=1&tmo…
edelliset tuossa ja huomenta kaikille!
Kommentit (74)
Mä oon pahoillani et saat paskaa niskaan tuolla av:llä. Mä kävin nimimerkillä puolustamassa sua, ehkä ne alkaa sitten tutkia mun juttuja ja haukkua mua. saat ainakin olla rauhassa:)
No nyt kun ollaan näin syynissä, niin pitäiskö tosiaan tehdä sellanen suljettu kirjottelupaikka??
Osaisko joku?
myrtti-
Ja sitten piti viellä Zatulle sanomani, että siis täällä tosissaan on aika kalliita nuo hinnat. Ja mekään ei kuitenkaan olla rakentamassa kuin semmosta 100 neliöistä taloa. Mutta se onkin valmistalo paketti, jossa ei siis tule mitään työtä itelle. Senkun muuttaa sit sisään vaan :)
Ja tuohon 150 000 pitäis löytää myös tontti. Tuolta syrjemmältä se etitään, niin saattaa maksaa vaan semmoset 20 000. Jos tästä ihan kaupungista etittäis niin saattais maksaa n80 000 e...
myrtti- taas :)
mua alko ottaa toi keskustelu tosi paljon päähän. Ootte ollu aivan tosi rakkaita ja mun mielestä meillä on ollu huippuporukka, mut en mä taida enää viittiä tänne kirjotella, kun kaikki alkaa tuolla syynätä ja haukkua. Ihan samahan se tottakai on mitä tuolla sanotaan, mutta kummasti se kuitenkin häiritsee. Yahoolla on oma tammikuisten ryhmä mutta me voitas ehkä tehä esim yahoo groupsiin joku meidän porukan oma?Mä en kyllä osaa.
ja halukkaat voi kommentoida takas :)
Ei vaan...ois kiva jatkaa tätä yhteydenpitoa mut ehkä tosiaan jossain muualla kun täällä.
Tehkää meille joku paikka jossa voitais jutustella tällä porukalla, joohan...
Ei sillä, että noista jutuista silleen välittää tarvis, mutta kuitenkin tosta joteski huomaa kuinka paljon näitä täällä lueskellaan...
Et jos vaan mahdollista, niin semmonen olis kiva.
Ite voisin tehdä mutku en todellakaan osaa!
Beijaflor: älä välitä. tiedän, että ottaa päähän. Mutta älä välitä!
myrtti-
Mä oon jo ihan rauhallinen:) Hieman kyllä kiehuin kun näin ketjun. Sit vaan alko naurattaa kun haukunta siirtyi muhun:) Mä tutkin vähän sitä yahoota jos osaisinki luoda moisen
jos beijaflor viittisit katsoa jos sen osaisit tehdä...
Hyvä, ettei enää päässä keitä.. :)
myrtti-
Voi, älkää karatko täältä mihinkään ellette ota mua ja pientä poikaterhoani mukaan. Mä oon kirjoitellut tosi harvoin just sen takia että näitä juttuja voi lukea kuka tahansa. Kuitenkin mulle on ollut tärkeää käydä täällä välillä lukemassa mitä muiden vauvoille kuuluu. Mä voisin kyllä perustaakin teille suljetun Yahoo-yhteisön muutamassa minuutissa, jos kukaan muu ei osaa.
Moi,
mä voin avata meille oman yahoo-ryhmän, mutta jottei sekin joutuisi tarkkaan syyniin, niin laittakaa mulle viestiä, jotka sinne haluaa, niin liitän teidät listalle..
Osoite aitiliini78@luukku.com tai vaihtoehtoisesti siihen osoitteeseen, joka löytyy blogista.
Ja mielellään sposti sellaisesta osoitteesta, jossa näkyy teidän oma nimi ja sit nimimerkki, jolla kirjoittelette tänne.. Ettei sinne " tunkeudu" ketään luvattomia.. Osan tunnistan jo vanhoista meileistäkin, mutta varsinkin te, jotka harvemmin olette kirjoitelleet, niin mielellään omalla nimellä tulevasta sähköpostiosoitteesta..
Mutta yritän nyt värkätä sen listan.
-äitiliini78
jos vaan viitsisit sellaisen perustaa... ellei sitten beijaflor ole jo ehtinyt....
Mun mielestä samantyyppisesti vois saada salasanan sinne kun esim. blogin kanssakin??
myrtti-
Jos tarviit apua laita mulle meiliä, perusin salatun yhteisön just muutama viikko sitten joten on tuoreessa muistissa. Laitan nyt meiliä sulle.
Kylläpä mein porukka on nyt nostettu esille sekä av:lla että täällä... Tuon " aihe vapaa" - palstan sais miun puolesta lopettaa kokonaan, kun siellä on vaan noita ilkeilijöitä ja sontaa sataa milloin kenenkin niskaan. En oo tuolla av:lla käynytkään, mut kävin vilasees, kun beijaflor mainitsi...
Jollain ei oo näköjään parempaakaan tekemistä sitten kuin etsiä juttuja/nikkkejä joita mollata =( ja jaksavat irvailla meidän blogiakin?
Yahoosta en tiedä, mut msn on tuttu. Tää tammenterhot on kyllä hyvä porukka, mut en oo aatellutkaan, että joku tosiaan nostelee näistä juttua sitten muuallekin...
Mut galluppeihin...
NauruG: Kysyinkin jo, mut kysäsen viel uudestaan, että onko täällä ketään muuta vauvaa, ku meiän rinsessa, joka ei vielä naura ääneen?! Kovasti on naurussa suu jatkuvasti, mutta ääntä ei vaan kuulu tai sit vaan pieni hörähdys... Jostain kuulin, että nauramattomuus ääneen voi olla merkki, että puheen oppinen viivästyis ja kirjainten ääntäminen jne... Onko ihan puppua? Tietääkö kukaan?
Pupinalle tsemppiä remppaan! Toivottavasti homma hoituu mahdollisimman nopeesti!!
Ariellalle iso halaus ja tsempitys! Todella toivon, että saisitte jotenkin puheyhteyden miehen kanssa ja asiat selviäis parhain päin!
Meillä ollut ihan ylämäki-alamäki-vuoristorataa tytön synnyttyä ja tuo mies on kans just semmonen, et asioista ei puhuta. Minuu inhottaa, kun asiat vaan lakastaan maton alle... joskushan se sieltä levähtää näkösälle...
Katskula: Mitä jos vaan ilmottasit miehelles, että meen muuten silloin ja silloin pariks tunniks käymään vaikka kaverilla, kaupalla, salilla tms missä nyt sit haluut käydä ja sanot, et ois vauvan kanssa? Mie ihan hämmästyin, kun tähän asti oon vaan puhunut, että haluisin pienen hetken aina omaakin aikaa ja on tuntunut, et seinille puhuis, mut sit ilmotin toissa viikolla, et lähen kaverin kanssa käymään kaupungilla ja mies oli lastenkaa ilman nurinoita. Hyvin olivat pärjänneet. Oon nyt pari kertaa jo käynytkin kaupunkireissun heittämässä =)
PyykkiG: Meillä just sopivasti hajos viime keskiviikkona pesukone ja uus saadaan vasta tiistaina... mut joo, pyykit pestään meillä milloin mitenkin, yhdessä ja erikseen ja hajusteettomia pesuaineita tykätään käyttää... ;D
RuokaG: Meillä tyttö syö edelleen vaan 2-4 lusikallista kerralla, sit sulkee suunsa tiukasti suppuun =o Tänään teki ihan poikkeuksen, kun annoin päärynäjogurttia, niin meni vajaa puoli purkkia =)
Mites CEC teidän Pirpanellan annoskoko, joko menee enemmän kerralla?
Pinus: Arvaa unohdinko perjantaina soittaa ne a-testien tulokset puhelintunnilla ja th ei tietenkään ota puheluita vastaan ajan ulkopuolelle. Mut ehtiihän nuo kysyä maanantainakin.
TavaraG: Ei nostella tavaroita ylemmäs, ellei ole oikeesti lapselle vaaraksi. Kielletään ja haetaan pois, jos ei tule itse. Tosin neitiä ei oo vielä tarvinnut kieltää, kun ei paljoa liikuskele.
Esikoisen alettua liikkumaan miulle just yks nainen sanoi, et " sit vaan luunappiä näpeille, et kyllä se siitä alkaa totella" ja olin ihan kauhuissani moisesta neuvosta. Mein kasvatukseen ei sovi näppäilyt ja läppäilyt tai tukistelu tms, mut jokainen tyylillään. Pieniähän nää mein vauvat kyllä vielä on, enkä oo ees kuvitellutkaan tän ikäsen ymmärtävän ei-sanaa. Ehkä sit siks, kun ei oo vielä ollut tarvetta komennella.
Mut se siitä, vähän mietityttää, et huvittaako täällä minkä verran pyöriä, kun nyt ollaan vähän silmätikkuina...
NukutusG vielä... hirmu usein nukahtaa tissille tai sitten itsekseen tutin ja rätin kanssa, kun ensin hieman silittelee ja sanoo muutaman rauhoittavan sanan tai lurauttaa jonkun tuutulaulun. Nyt kuumemmilla keleillä on kyllä joutunut rauhoittelemaan enemmän, kun on niin levoton pieni ihminen. Parhaimmillaan on noussut asunnon lämpötila 26 asteeseen, ei mitään herkkua.
Mut nyt lähen esikoiselle lukemaan iltasadun ja tyttökin kohta laittaa jo unilleen.
-tau- sekavissa tunnelmissa ;D
myrtti-:
j
Mun mielestä samantyyppisesti vois saada salasanan sinne kun esim. blogin kanssakin??myrtti-
Yahooseen jokainen tekee oman käyttäjätunnuksen ja salasanan joilla voi sitten liittyä muihinkin yhteisöihin siellä. Ne voi luoda tässä osoitteessa: https://edit.yahoo.com/config/eval_register?.intl=us&new=1&.done=http%3…
Sitten kun on sivut valmiit niin menee omilla tunnuksilla sivuille ja voi sitten vain klikata join this group nappia ja äitiliini hyväksyy tai on hyväksymättä yhteisöön. Sivuille voi luoda jokaiselle oman kuva-albumin, siellä voi tehdä äänestyksiä ja vaikka taulukon lapsen kehityksestä ja kalenterikin löytyy. Viestit saa tulemaan omaan sähköpostiosoitteeseen niin halutessaan välittömästi, tai päivän viestit yhdessä nipussa tai sitten voi käydä lukemassa ne sieltä kotisivuilta. Ja mikä parasta, sivuja ei pääse lukemaan kukaan ylimääräinen jos äitiliini on niin määrittänyt.
Mutta kun tämä nyt tuntuu, että sinnehän haluaa kohta kaikki taustailijatkin, niin sovitaanko sittenkin niin, että sinne pääsevät mukaan vain ne, jotka omaavat blogin tunnukset ja saavat sieltä spostiosoitteeni, eli ne jotka laittavat spostia siihen mun toiseen osoitteeseen, joka on blogissa, niin pääsevät mukaan..
Ettei kukaan ylimääräinen pääse..
Sorry tämä jahkaus, mutta pakkohan noi muiden asioihin puuttujat on saatava kuriin.. En minäkään meillä läpsimistä enkä muuta vastaavaa harrasta, vaan siirrän pikkuneidin pois sieltä, missä ei saa olla, mutta on toi kirjoittelu silti omituista ja ikävää birgitille, mutta tuon tarkoituskinhan on ärsyttää.. Kun kirjoitellaan vierailijana, ettei kukaan saa koskaan tietää, että kuka sen on kirjoittanut..
Mutta yritän huomenna ehtiä teitä sit liittämään sinne listalle.
-Äitiliini78
Laitan äitiliini sulle sitten siihen toiseen s-posti osotteeseen mut :)
myrtti-
Saitko äitiliini sellaisilta viestejä? Ajattelin että jos niitä on paljonkin niin mä voisin kyllä perustaa yahoo-yhteisön uusille kirjoittajille. Jossain vaiheessa muutama kuukausi sitten keskustelupalstalle oli aloitekin, mutta se ei saanut silloin tuulta alleen eikä yksikään taustailija ilmoittanut kiinnostuksestaan suljettuun yhteisöön. Niin ja ihan oma porukkahan irtautui jo alkumetreillä kirjoittelemaan suljetussa yhteisössä. Jos siis taustailijoilla kiinnostusta löytyisi niin laittakaa postia lilah72@suomi24.fi. Jos meitä on tarpeeksi monta niin perustan yhteisön.
[color=darkviolet]Oon aina tienny, ett AV-poppoo on sama ku Aivot Vapaalla ryhmää, mut voi elämän kevät sentäs ku taas vaihteeks pienestä tekemällä tekevät suurta.
Kuka ensinkään jaksaa syynätä toisten kuulumisia ja kasautumia kysynpähän vaan. Kellä sellaseen on aikaa?? Mä hyvä, ku täällä kerkeen käyä kavereitten kuulumisia lukemassa. No - toisinaan tulee palloiltua enempi, mut kummiski.
Sanonpa tän nyt täälläki ääneen, että saa joku tempasta tästä aihetta, ett nyt siellä puolustellaan kaveria. Pitääpä varsin lähtee aaveelle lukeen mitä ne on siellä saanu soppaa tosiaan aikaan.
Äitiliinille lähtee pian postia :) :) tätä porukkaa ei saa hajottaa mikään. Sen verran ihanaa populaa tänne on kasaan saatu.
että blogin käyttäjiä ei otettaisi enää uusia yhtään mukaan?? minun kuvat ja kommentoinnit voisi ainakin siinä tapauksessa poistaa, jos vielä uusia " tuntemattomia" tulee porukkaan jotka blogia pääsevät käyttämään.
tulipahan nyt sitten nähtyä myös tällaisen avoimen palstan huonot puolet. surullista ja säälittää nämä, jotka heti nimettöminä mässäilevät jollain asialla, josta eivät edes tiedä mitään. (yleistäen).
meillä on ollut mukava porukka ja toivottavasti jatketaan jossain suljetussa paikassa!
enphän enää pinoudu.. :( meni mieli koko juttuumme.
Johan täällä on turistu viikonlopun kunniaksi, meni tovi kahlata pino läpi aina tässä " sivusilmällä" !
Olin tosiaan töissä tänään, aamu 6 jälkeen lähin ku poitsu oli tissittellyt ja jäi sit isin kainaloon tuhisemaan. Sitten mies toi poitsun duuniin 10 jälkeen ja ajattelin et olis tissiä ikävä mut ei, muutamat hörpyt vetäs ja taas jatkoi matkaansa tyytyväisenä...!?
Kunnolla söi tissiä vasta klo:15 jälkeen ku olin tullut töistä ja nukutin päikkäreille (ja simahdin itekin...)! Eli aikas pitkä tauko oli, puuroa ja lounasta söi kyllä reippaat annokset, joten kaipa se vie siellä masussa tilaa....
KIINTEÄT G: meilläkin kyllä syödään tuo 5 krt/pv eli aamupuuro, lounas (liha-peruna-kasvis), välipalaks hedelmäsose, päivällinen (peruna-kasvis) ja iltapuuro. Puuron kanssa hedelmäsosetta.
Puuroa menis vaikka millä mitalla, koko syvä kulhollinen ja kysyinki neuvolassa että pitäiskö rajoittaa niin sanoi että siinä on kuiteski niin paljon nestettä että kyllä se vauva sitten ilmoittaa kun ei enään jaksa!
Kiinteätkin ruvennut taas maistumaan vaikka selvästi nuo etuhampaiden tulo tekee kipeää ;=
ISÄKUUKAUSI- meillä mies ei kauheen innoissaan oo kotiin jäämässä (ei pitänyt isyyslomaakaan) joten vastaus on ei. Ja vaihtoi just työpaikkaakin joten ei senkään takia halua jäädä kotiin.
Mulle passaa tää kotona olo mainiosti, taloudellisista syistä joudun vaan (varsinkin kun ä-loma loppuu) niin tekemään töitä silloin tällöin.
Me kun valitettavasti kuulutaan tuohon yli 200 000 ¿ asuntovelallisiin....:(
Kuten MYRTTI sanoi, täältä pääkaupunkiseudulta et löydä tai rakenna omakotitaloa paljoa sen alta! Ellei tietty saa tonttia ilmaiseksi ja rakenna kaikkea ite / sukulaisten avulla.
Broidi sai tontin ja rakennuttivat 1,5 krs omakotitalon jossa yläkerta vielä odottaa laittamista asumiskelpoisaksi niin saivat anyway rahaa palamaan melkein tuon saman verran ku meillä on lainaa....
Eivätkä siis rakentaneet mitään luksusta ja neliöitäkin on vaan 85 alakerrassa + yläkerran " vintti" .
TAVAROIDEN NOSTO-G : en aio nostella kaikkea pois, kuten moni jo sanoi että täytyyhän sitä oppia varhain että mihin saa ja mihin ei koskea! Tietty vaaralliset jutut aion nostaa/viedä pois. Nyt tosin se saa odottaa kunnes päästään takas kotiin evakosta, saas nähdä kenen tavaroita nostelen ja missä seuraavat kuukaudet...;)
Nyt poitsu rupee hermostumaan ku lelut pakenee nenän alta eikä vielä pääse ryömimään perässsä...!
Eli mukavaa illanjatkoa kaikille!
Pupina & lattian tuijotteluun kyllästynyt poitsu