~~~~~Terhojen viikonlopputurinat~~~~~
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=10849713&p=1&tmo…
edelliset tuossa ja huomenta kaikille!
Kommentit (74)
Olen taustaillut teitä raskausajoista saakka, mutta olin tuolla plussanneiden lapsettomien puolella pinoutuneena.
Meidän Tammituhinat hajosi jostain syystä, joten jatkoin teidän pinon aktiivista seuraamista. Koskaan en kehdannut kysyä, että pääsisikö virallisesti mukaan ja toinen syy taustauluuni oli se, etten jaksanut (synnytyksen jälk. masennus). Keskustelunne oli minulle oivaa vertaistukea ja oli mielenkiintoista vertailla terhojen kehittymistä meidän pojuumme.
Itse en lue muita pinoja enkä tajua, että jollakin on aikaa kahlailla näitä pinoja läpi?
Minun pitänee nyt siis aktivoitua ja laittaa Ardisialle (muistinko nickin oikein?) mailia, että voisin tulla mukaan. Toisaalta tuntuu hölmöltä " aloittaa alusta" kun olen roikkunut vuoden taustalla. No, ei voi mitään.
t. erittäin pahoillaan oleva Kurnau + poju 10.1.
kaikki pinot (odotus+vauvat) luettu mutten ole kirjoittanut. Itse olin lapsettomuuspuolella enemmän, enkä kirjoitellut sielläkään. Kuitenkin olisi kiva lukea, mitä muille tammivauvoille kuuluu. Ja kai sitten olisi osallistuttava keskusteluun, kun nämä aktiiviset terhomammat lähtee pois.
omppis ja tyttö 10.1.
Olen 13.1. syntyneen pojan äiti ja olen aika ahkerastikin lueskellut tammenterhojen pinoja. On mukava kuulla, mitä samanikäiset vauvat touhuilevat. Harmi, jos iso osa porukasta siirtyy nyt suljettuun yhteisöön, mutta toivottavasti löytyy vielä ihmisiä, jotka uskaltavat kirjoittaa tännekin. Kai sitä tosiaan täytyy itse hiukan aktivoitua ja laittaa viesti silloin tällöin. Ehkä löytyy muitakin...?
Pistä hei Aronialle mailia, meitä olis nyt sinut mukaan lukien jo neljä taustailijaa koossa.
Alla Aronian maili vielä.
T. Kurnau
Aronia72
Onko täällä siis paljon niitä joilla on tammikuun vauva mutta eivät ole aktiivisesti tai ollenkaan kirjoitelleet?
Saitko äitiliini sellaisilta viestejä? Ajattelin että jos niitä on paljonkin niin mä voisin kyllä perustaa yahoo-yhteisön uusille kirjoittajille. Jossain vaiheessa muutama kuukausi sitten keskustelupalstalle oli aloitekin, mutta se ei saanut silloin tuulta alleen eikä yksikään taustailija ilmoittanut kiinnostuksestaan suljettuun yhteisöön. Niin ja ihan oma porukkahan irtautui jo alkumetreillä kirjoittelemaan suljetussa yhteisössä. Jos siis taustailijoilla kiinnostusta löytyisi niin laittakaa postia lilah72@suomi24.fi. Jos meitä on tarpeeksi monta niin perustan yhteisön.
Toisten äitiyteen ei pitäisi kenenkään _ainakaan irvailemalla_ puuttua. Onhan se kiva Pyhänä Mariana hymistä ja höyrytä " pahalle äidille" Vierailja-statuksen takaa. Olis edes sen verran munaa noilla skandaalilehdistöläisillä, että oman puumerkkinsä näkyville laittaisivat. Raukkamaista oman egon pönkittämistä toisten palstalaisten kustannuksella! Kateelliset pysyköön lestissään, jos/kun tämän palstan hyvähenkinen porukka lähtee omiin bileisiinsä viihdyttämään vain omia klubilaisiaan.
Hieman kyllä ihmetyttää, että kuinka noin ilkeät ämmät voivat hyviä äitejä olla edes??? Muistakaahan nyt sitten tästäkin kommentista jotain suunsoittoa keksiä...
eipä tähän kannattais kai kommentoida enää mitään, mutta sanonpa sanottavani kuitenkin. Eli siis me olemme täällä tarkkailun alla, kun joku on birgitin jutusta kirjoittanut av:lle, ikävä juttu jos tää saa aikaan porukan siirtymisen muualle. Tänne on ollut niin helppo kirjoittaa, mutta tietty siirryn teidän muiden mukana sitten jatkaan juttelua. Mutta ois kyllä kiva jatkaa täälläkin jutustelua. Mua ei henk. koht. haittaa vaikka näitä juttuja joku taustailija lukee, kun en kuitenkaan kerro mitään sellaista täällä mitä ei nyt jokainen vois lukee.
Ja tähän Birgitin juttuun kommentoin nyt sen verran, että ei puolivuotias tosiaan ymmärrä kieltoja. Mä järjestin ekan lapsen kohdalla asunnon uusiksi kun hän lähti liikkeelle. Eli siis kaikki turhat tavarat pois sormien ulottuvilta siten että lapsi sai vapaasti tutkia uutta ja ihmeellistä maailmaa eikä mun tarvinnut haukkana kytätä koko ajan ja kieltää. Se oli itsellekin helpompaa niin. Tän toisen kanssa aion tehdä samoin, tosin nyt se on toisaalta vaikeempaa kun toi isompi kuljettelee lelujaan, niitä pieniäkin, jotka voi olla vaaraksi, joten nyt tarvitaan tuplavalvontaa, ettei pieni saa käsiinsä mitään mihin vois tukehtua. Tietty toi isompikin nyt jotain tajuaa, ettei anna mitään sellaista tutkittavaksi, mutta eihän siihen voi luottaa. Mun mielestä näin pieni ei todellakaan ymmärrä kieltoja, vaan lapsi täytyy nostaa pois paikasta jossa on vaaroja tai ei saa koskee. Meillä nyt ei sellaisia tilanteita vielä oo tullut vastaan kun pikkumies oppi vasta toissapäivänä ryömiin. JEE! niin ne kasvaa ja oppii uutta. Mutta äkkiähän se tuosta pääsee " pahantekoon" . Sitten ei auta muu kuin nostaa pois ja tyrkyttää jotain muuta mielenkiintosta. Ja yhtenä keinona aion käyttää matkasänkyä hyväkseni, eli poika sinne lelujen sekaan jos mulla on sellaista hommaa, etten voi koko ajan olla selän takana vahtimassa, siellä se on ainakin turvassa jonkin aikaa ja voin rauhassa laittaa esim. ruuat tai muuta sellaista. Nythän se on ollut tosiaan helppoa kun vauva pysyy siinä mihin jätät. Ehkä toi sormille näpäyttäminen on aika turhaa, enkä ole aiemmin kyllä kuullut että kukaan näin pienelle sellaista tekisi. Vähän vaan ihmettelin tuota kans että vauva laittaa jo silmät kiinni kun näpäyttää, että jotenkinhan hän kuitenkin siihen tosiaan reagoi. Aikamoisen kohun se on kyllä tosiaan saanut aikaan kuka sitten lienee aloittanutkin....
Mutta sitten muihin aiheisiin....Ariellan puolesta on paha mieli, en osaa kyllä mitään lohduttavaa sanoa. Toivotaan että tilanne selviää parhain päin ja miehesi järkiintyy. Miten sinä jaksat lasten kanssa tän kaiken keskellä? Saatko keltään apua ja pystytkö puhuun kellekään? Voimia ja jaksamista, ei muuta voi sanoa....
Nyt lyö pää ihan tyhjää, palaan selvemmillä ajatuksilla....jos tänne sitten enää kukaan kirjoittelee....
Mulla iski aamulla ihan totaalinen vi..tus päälle. Kattelin ikkunasta että vettä tulee taivaan täydeltä ja unohin illalla pyykit narulle. Esikko levitti kaiken roinan mitä irti sai pitkin olkkaria ja kämppä oli muutenki ku pommin jäljiltä. En edes muista millon oon viimeks edes imuroinu. Ukko on ollu koko viikon illat menossa ja samoin oli tiedossa että tänäänkin on koko päivän ja illan poissa. Soitin äiskälle jotta saiskos tulla, pakkasin pikaseen kamat ja täällä ollaan! Saara ymmärsi äiskän väsyn ja nukkui melkeen neljän tunnin päikkärit ja mun vanhemmat touhusi koko päivän esikon kanssa ja otti sen jopa navetalle mukaan ja saunotti joten oon keränny voimia taas arkea varten. Saa nähdä joutuuko ne pyykit tosin heittämään takas pyykkikoneeseen ku menen huomenna kotiin... Luin äsken yhen horoskoopin tälle päivää:
Hermostunut ja levoton olotila kuuluu päivän henkiseen ruokavalioon. Voit lopettaa pakkopullan heti kun oivallat mikä tai kuka sinua tosissaan rassaa. Asia on korjattavissa vain tiedostamisen kautta.
En oo vielä jaksanu tiedostaa mitään =) Mitä nyt pikkuveljen morsiamen kanssa vähän saunassa parannettiin maailmaa parin siiderin voimalla!
Evelyn: sovitaanko vaikka se tiistai? Poitsu nukkuu päikkärit vasta myöhään iltapäivällä (yleensä) joten tulkaa miten teille sopii.
IsyyskuukausiG. tuskin, ei oo pitäny yhtään isyyslomaa, kun piti viime vuodelta jääneitä vuosilomia =/. Saa nähdä jos innostuu lokakuussa, kun vanhenpainvapaa on just lokakuun loppuun. Ehkä jos peltohommat on siihen mennessä valmiit. Hoitovapaan oon jo pyytäny muistaakseni 31.8.08 asti. Kelan papruja eilen tulostelin valmiiksi. Mullehan tulee sitten yksi hoitolapsi virallisesti marraskuun alusta ens kevääseen joten siitä saan vähän extraa.
NukutusG: Päivällä parhaiten onnistuu vaunuihin/rattaisiin ja parissa minuutissa nukahtaa kun on tarpeeksi väsy. Illalla simahtaa yleensä tissille tai tissittelyn jälkeen kääntyy ja hieroo harsoa naamaan ja siihen nukahtaa. Esikkokin hieroo aina jotain peiton kulmaa nenää tai korvaa vasten ku väsyttää =)
Tavaravaara: vielä ei oo tarvinnu suuremmin varoa. Esikon leluista oon karsinu kaikki minikokoiset ja rikkinäiset lelut pois. Meillä ei oikeestaan ole saatavillakaan mitään erikoista. Esikko kun vasta täytti 2v ja kälyn likka 1v niin on tavarat siirrelty pois jo valmiiksi. Siis CD:t kirjahyllyn alatasolta =). Kukkia on kans aika matalalla mutta jospa ne ei niin kiinnostais, ei ainakaan esikkoa tarvinnu vahtia niiden takia. Keittiössä alimmat laatikot on tyhjätty tai niissä on jotain puukapustoja ja ruokaessuja, joita saa vapaasti tyhjentää. Saan itekki htyä keittiössä hommia kun tenavalla on jotain tekemistä ;)
Miekin laittelen huomenna äitiliinille postia kun pääsen kotio omalle spostille. On kylä jotku hieman hermoherkkää porukka tuolla AV palstalla =(
Joo, taidanpa mennä morjenstaan NukkuMattia...
Elin@
Täällä myös yksi joka on hyvin pahoillaan jos lähdette... Yli vuoden seurannut teidän juttuja mutta en itse ole koskaan kirjoittanut. Tosi harmi noi av:n jutut :(
T:riksi ja tyttö 9.1
6.30 on taas iloisesti herätty ja nyt poika on ensimmäisillä " päikkäreillään" . Tänään olisi tarkoitus lähteä marja-/sienimetsään, onneksi sää näyttää suosivan moista harrastusta.
Enpä vielä muistanut avata vastaukselle uutta ikkunaa, joten kirjoittelen, asioita, joista muistan täällä keskustellun... Joku oli perustamassa meille taustailijoille omaa Yahoo -ryhmää. Neljä meitä olisikin jo. Mutta kenenkäs kuulumisia siellä luetaan, jos kaikki ovat taustailijoita? :) Itse en halua nyt lähteä mihinkään suljettuun porukkaan, kun osa homman viehätystä on kuitenkin se, että kuka tahansa saa kirjoittaa. Jos esimerkiksi on jotain kysyttävää, voi joku satunnainen taustailija osata vastata kysymykseeni parhaiten.
Meillä pojan kanssa pärjättiin viikkoa vaille 6kk täysimetyksellä. Kolmas kiinteidenantoviikko on siis lopuillaan, tällä viikolla kuvioihin on tullut liha. Huomenissa aloitamme puuron syömisen. Sikäli, kun voidaan puhua syömisestä: muutama pieni lusikallinen pari kertaa päivässä uppoaa. Ehkä poika ihastuu puuroon... (toivossa on hyvä elää). Maidon voimin poika pärjää kuitenkin mainiosti. Nukkuu hyvin, on päivällä virkeä jne. Uskon, että kiinteiden syöminen alkaa sujua, kun palaset loksahtelevat kohdalleen.
Liikkkumiskuulumiset ovat sellaiset, että poika ryömii, nousee kontalleen ja heiluttelee siinä itseään. Varotoimenpiteisiin on täytynyt jo ryhtyä eli mm. laittaa portti portaisiin...
No nyt alkaakin sitten ajatus tökkimään... Toisella kertaa lisää, aktivoituminen on kuitenkin alkanut.
Aloise ja Onni (13.1.)
Joku oli perustamassa meille taustailijoille omaa Yahoo -ryhmää. Neljä meitä olisikin jo. Mutta kenenkäs kuulumisia siellä luetaan, jos kaikki ovat taustailijoita? :) Itse en halua nyt lähteä mihinkään suljettuun porukkaan, kun osa homman viehätystä on kuitenkin se, että kuka tahansa saa kirjoittaa. Jos esimerkiksi on jotain kysyttävää, voi joku satunnainen taustailija osata vastata kysymykseeni parhaiten.
Niimpä, olen samaa mieltä. Olen taustaillut ja joskus kirjoitellut raskausajoista lähtien tammenterhojen pinoja. On niin mukava kun on samanikäisistä vauveleista kyse. Ehkä juuri siksi olen vähemmän kirjoittanut, kun tietää että näitä lukee niin moni muukin joka ei ole samassa elämäntilanteessa ja käy ehkä vain satunnaisesti täällä, niin eihän semmoinen voi mitenkään tietää mitä oikeesti on menossa. Tota av-palstaa en ole koskaan aikaisemmin etes vilkaissut, eilen eka kertaa. Huhuhh, kyllä porukat uskaltaa kirjotella " vierailija" nimellä vaikka mitä ilkeyksiä.
Olispas tosi harmi jos kaikki siirtyis jonnekkin salaisille sivuille. Toisaalta tänne aktiivisesti kirjoittaneet ovat jo silleen siihen porukkaan enemmän sitoutuneita, että se heille suotakoon. Omasta puolestani siis tässä eniten surkuttelen :-(
Ei kyllä ole aikaa alkaa ettimään toista mulle juuri sopivaa pinoa, eli jos tammenterhot täältä loppuu, niin sit loppuu kyllä munkin lueskelut...Voi itkun itku...Josko kateltais ekana mitä tapahtuu kun pöly on laskeutunut ton av-palstan puolelta??
Poika nukkuu, nyt siis pitäs lopetella oma aamupala ja kipaista suihkuun.
Hyvejä vointeja meille kaikille
tarutu + poikavauveli 17.1.
Joopa joo... kaikenlaista sitä... Joka junaan riittää porukkaa ja sitä rataa...
Ei jaksa ymmärtää tuota av-osaston touhua.
Mulla käväs semmonenkin asia tossa yöllä mielessä tuosta BLOGIsta, että siellähän on odotusajalta semmosia nimimerkkejä kuvineen, jotka ei oo enää kirjoittaneet/lähettäneet kuvia tai eivät ole kuin masukuvan lähettäneet ja olleet sitten " hiljaa" , niin siitä tuli mieleen, että pitäiskö tuota blogiakin hieman " SIIVOTA" eli poistaa sieltä ne nimimerkit/kuvat, jotka ei ole enää olleet aktiivisia ja vaihtaa sitten salasana? Mitä mieltä on blogin perustaja SINDA? Mitä mieltä muut?
Ois kiva, kun vaan nää aktiiviset pääsis sinne blogiin, ni ois kivempi laitella omia kuvia sinne...
Mut toivottavasti tää porukka ei nyt ihan tosi hajoa tähän, koska ootte ihan ihanaa porukkaa kaikki ja tärkeä tuki!!!
-tau- & terhorinsessa
[color=darkviolet]Kannatan [b]Tauta[/b] eli blogia vois vähä syynätä ja vaihtaa tosiaan vaikka salasanaa, jos aihetta on.
Mä oon nyt yrittämässä (peukku keskellä kämmentä) liittymistä yahooseen. Täällä on kyllä ollu ihanan helppoo naputella, mut tympeetä on ollu se, ku on tienny ettei voi nimillä mennä. Tietää sen, ett kuka tahansa näitä lukee.
Toivon, ett kaikki vakikirjottelijat ottaa suunnan nyt " salaseen" ryhmään. Nähään siellä :)
Z ja Kossi 6kk tasan!!
Onhan tää tosi kurjaa...tämmönen että joudutaan lähteen täältä pois. Toivottavasti nyt tän kohun aloittaneet osaa olla sitten iloisia, että meistäkin päästiin. Aikuisia ihmisiä, käyttäytyy ku lapset. Huh huh...
Se on tosi ikävää, just niille, ketkä ei ole kirjoitelleet joko ollenkaan tai vaan pari kertaa. Jotka ovat kuitenkin lukeneet ahkerasti... Tosi harmi kyllä...Toivottavasti saatte oman porukan kasaan ja juttu jatkuu teillä...
Hyviä jatkoja kaikille :)
myrtti- ja Ronja s.2.2.2007
birgit2:
RuokailutapaG: Jos ei olla väsyneitä nii syödään nätisti mut jos väsyttää ni sit päristään ja peukku menee suuhun. Tosin ruokailu loppuu lyhyeen, en ala kattomaan sotkemista vaikka pieni onkin.
TEli: Ne joiden vaavit jo liikkuu ni onko tavarat vaarassa? Meillä on cd-hyllyt Jennan lelumaton vieressä (ei kovin järkevää) niin aina jotenkin, ihmeellisellä pyörinnällä ja ryömimisellä, Jennan tie vie sinne. Ottaa pienillä sormillaan yks kerrallaa levyjä pois. Sit ku komennan et EI SAA ni kattoo ja pistää silmät kiinni. Vähän aikaa menee ni jo sormet taas löytää kielletyn alueen. Silmien kiinni laittamisen on oppinut siitä ku näpsäytän (huono äiti) sormille jos menee väärään paikkaan. On tosin tuttavaperheessä niitäki jotka nostaa kaikki tavarat vauvan ulottumattomiin mut meillä ei viitsitä eikä olis ees tilaa.
Itseäni hämää suuresti, että ruoka-asiassa muija toteaa:
" en ala kattomaan sotkemista vaikka pieni on"
ja toisessa:
" Silmien kiinni laittamisen on oppinut siitä ku näpsäytän (huono äiti) sormille jos menee väärään paikkaan" .
S A I R A S T A ! !
Ja vielä myöntää olevansa HUONO ÄITI, JOTA TODELLAKIN ON!!!!!
MITÄ MUUTA KAMALAA TUOSSA PERHEESSÄ TAPAHTUU????
MITÄ NE 2 MUUTA LASTA (MINKÄ IKÄISIÄ?) JOUTUVAT KOKEMAAN????
KAIKKI LAPSET ANSAITSIVAT KODIN JOSSA ON RAKKAUTTA, HUOLENPITOA JA LÄMPÖÄ!!! JENNA JA NE 2 MUUTA TAITAVAT JÄÄDÄ TUOSTA PAITSI!!!
birgit2:
On tosin tuttavaperheessä niitäki jotka nostaa kaikki tavarat vauvan ulottumattomiin mut meillä ei viitsitä eikä olis ees tilaa.
Vaihtakaa keskustelupalstanne minne tahansa, missä saatte rauhassa jutella. Mutta älkää tehkö karhun palvelusta toisillenne ja vaietko vakavista asioista. Näpäytys ei nyt ehkä kovin vakavaa ole, mutta kyllä se tosi kummalliselta tuntuu että puolivuotiasta täytyy sormille näpäyttää. Sillä ei ole merkitystä, sattuuko se vauvaa vai ei. Hyvät ihmiset, uskaltakaa sanoa ystävällenne että niin ei saa tehdä! Se on tosiystävyyttä, eikä se, että haukutaan tuntemattomat jotka ihmettelevät tätä touhua!!!
Onko teidän aivan pakko tulla parantamaan näin maailmaa?
Ehkä ihmiset ei ole niin mulkeroita et olevat heti moralisoimassa.
Ja missään tekstissä en edes huomannut että minne on näpsäytetty!Ja miten.
Itse käytän näpsäytys temiä myös siinä etä sormen päällä hellästi taputtaa käteen.
Minkä takia te moralisoitte ihmisiä?Ehkäpä sen takia että teillä itsellä on päässä jotain vikaa!
Sindalta odottelen sitä uutta saitti minne nää idiootit ei pääse lukeen mun tekstejä!
Tänne kommentoiminen loppuu tähän.
Toivotavasti olette tyytyväsiä.
Täällä on tarkoitus olla vertaistukena! Ei moralisoijana.
t:erittän v*ttuuntunut MK
minunkin luettua muitakin tekstejä, missä tämä S80 esiintyy ja on niin provo, ettei tosikaan :) näkyy hyökkineen muidenkin silmille. ei taida etes olla äiti? voi kuinka surullista, jos netin keskustelupalstojen kautta joutuu pönkittämään omaa itsetuntoaan :(
eipähän meistä terhoista kukaan katsoisi hyvällä, jos joku OIKEASTI toisi julki, että kurittaisi lastaan.. kyllä siihen puututtaisiin, ihan meidän omalla porukalla.
Ceciliah:
eipähän meistä terhoista kukaan katsoisi hyvällä, jos joku OIKEASTI toisi julki, että kurittaisi lastaan.. kyllä siihen puututtaisiin, ihan meidän omalla porukalla.
Juu, näin oli juuri tarkoitus minullakin, että tämän jälkeen ei otettaisi enää uusia ei blogiin eikä tuonne suljetulle listalle ;)
Eli ne joilla on nyt salasana blogiin, hakevat siellä huhtikuun osasta mun spostiosoitteen ja kirjoittavat sinne halunsa liittyä sinne keskustelupalstalle ja sit pääsette mukaan.. Ja mielellään viesti juuri siitä osoitteesta, joka on myös blogissa mainittuna (voin yrittää varmistella, että oikea ihminen kirjoittelee).. Jos haluatte listalle mukaan jollain toisella spostiosoitteella, niin ilmoittakaa se, niin voin sit laittaa jonkun toisen osoitteen sinne listalle..
Näin pysyy tämä meidän aktiiviporukka kasassa ja saamme jatkaa keskustelua.
-äitiliini78