~*Maalismussukat*~ Viikonloppuun! Pe-la-su
Kommentit (47)
Täälläkin vielä hengissä sinnitellään ;)... no ei pidä valittaa kun olen itse itseni tähän tilaan saattanut (vaikken ihan yksin).
Huh huh.... koko ajan oksettaa, mitään ei tule, olen ihan raatona ...
niinkuin näköjään kaikki muutkin!
Ihanan iso pino on eli paljon maalismuruja tulossa!
Sanelma: mullakin tuli verta vähän eilen (tosin seksin jälkeen ja onneksi loppui heti) mutta viime raskaudessa tuli ihan kunnolla silloin kun olisi menkkojen pitänyt alkaa. Onkos sulla nyt ne ajat? Toivotaan, että vuoto loppuu pian. Toi on hullun ahdistavaa.
Joku ihmetteli maitohappobakteerihoitoa. Mä ole kuullut moneltakin tutulta, että on kehoitettu syömään. Riippuu ilmeisesti neuvolan tädistä, koska ei mullekaan ole mitään sanottu.
Voimia pahoinvointia vastaan kaikille!
Makaava Tikruäiti rv 6+2
Pienen pieni sintti siellä kuulemma näkyi. Että kyllä tässä raskaana ollaan. Oireita ei oikein ole kuin väsymys, miettimällä niitähän kyllä saa lisää. Tupakointia olen onnistunut vähentämään reippaasti, eikä lääkärikään mun tupakointia pitänyt minään. Josko se tästä...
Hei kaikki (kylläpä onkin mukavan paljon porukkaa),
Plussasin jo viime viikon maanantaina eli melkein kaksi viikkoa sitten, mutta laskettu aika on vielä arvoitus, sillä kuukautisia ei ole ollut reiluun kolmeen ja puoleen vuoteen. Lapsia meillä ennestään on siis kaksi ja olen imettänyt reilun vuoden vanhaksi molempia, jolloin on uusi raskaus tärpännyt. Tytöt ovat siis nyt vajaa kolme vuotta ja reilun vuoden. Ensi torstaina on ultra, jossa tuo laskettu aika varmistuu, mutta itse arvelen sen osuvan maaliskuulle, joten uskaltauduin ilmoittautumaan mukaan.
Oikeastaan olin aikonut odottaa ensin torstaille, mutta taustailijana luin nuo gefilus-jutut ja piti kommentoida omaa kokemusta. Itse olen aina raskaus- ja imetysaikana juonut gefilus-mehua aamuisin lasillisen. Lapset ovat saaneet myös laimennettua gefilus-mehua aamuisin reilun vuoden vanhasta. Sattumaa tai ei, mutta mitään allergioita tytöillä ei ole. Tosin ei ole minulla, eikä miehelläkään eli mitään lääketieteellistä perustetta tälle kai ei ole (?), mutta eipä tuo haittaakaan.
Kovasti on aktiivisuutta tällä porukalla. Saa nähdä miten itse ehdin, kun vapaa-ajan ongelmia ei juuri ole. Hoidan siis tyttöjä kotona ja miehellä on aikaavievä työ. Jos tämä kolmas raskaus menee hyvin ja vauva syntyy maaliskuun tienoilla, ei sitten ainakaan ole noita vapaa-ajan ongelmia. ;-)
Nyt pitääkin ruveta laittamaan isompaa nukkumaan. Pienempi onneksi on jo unten mailla. :-)
Sirius
Voi hemmetti! Kipeeksi tulin vielä tämän huonon olon päälle. Toivottavasti en sairastele flunssia yhtä usein kuin edellisen raskauden aikana (n. viisi kertaa).
Tervetuloa uudet plussanneet! Pink71 sulla juuri rv6, miten olit laskenutkin. Mä itse oon käyttänyt Oulun raskauskiekkoa viikkojeni tarkkailuun.
Vielä en ole saanut neuvola-aikaa varattua, jotenkin hirvittää se ruljanssi mikä edessä seuraavat kuukaudet. Mulla nimittäin oli virtsatestien kanssa _joka_ kerta jotain häikkää viime raskaudessa ja nyt en jaksaisi tuota stressiä. No sen näkee sitten kun ensi viikolla saan ajan varattua... jos saan...
Olipa negatiivista asiaa, Sanelmalle tsemppiä! Edelleenkin hyviä vointeja kaikille toivottaa Semlis
Pakko alkuun udella, että onko Sanelmalla kaikki ok? Toivottavasti.
Mulla meni taas viime yö harakoille. Tai nukahdin sohvalle joskus ennen kasia ja heräsin siitä aika pian ja siirryin sänkyyn. Valvoin sit jostain 0.30-2.30, jonka jälkeen nukuin sohvalla viiteen. Sit vielä sain perheen kanssa nukuttua tunnin verran. Mut ottaa päähän tollanen katkonaisuus.
Lunalle erityisen paljon onnea raskauteen. On varmaan uskomatonta, kun noin monen vuoden jälkeen kuulee ihanan uutisen =) Onnittelut myös muille uusille plussaajille.
Mäkin Naksu pelkäsin esikoisen kohdalla tuota koira-allergiajuttua ja hyvin on sujunut. Meillä ei olla todellakaan eletty mitenkään steriilisti, joten kunnon siedätystä on alusta saakka ollut. Ja tyttökin on pääasiassa ollut melkoisen terve =) Tosin on sellaisia ihme sairauksia matkaan mahtunut, mitkä ei mitenkään koiraan liity.
Menierkin oli saanut hyviä ultrauutisia. Onnea =)
Enpä nyt osaa taas sen kummempia turista kuin että mukavaa vkonloppua kaikille.
Iglu rv5+6
Vuoto loppui eilen puolenpäivän aikaan ja jatkui taas eilen illalla. Nyt vuotaa taas hiukan. Maha on kipeä ja kramppaa ja vihloo ajoittain. Yritän ajatella positiivisesti, että onneksi vuoto ei ole runsasta, mutta silti pahat ajatukset vilahtelevat mieleen... Etenkin kun kuulin tutun keskenmenon alkaneen juuri näin, ensin pienellä vuodolla ja siitä viikon kuluttua tuli kovat kivut ja runsasta vuotoa ja oli vielä samoilla viikoilla kuin minäkin nyt!
Jos tästä selvitään eteenpäin, niin ajattelin kokeilla tuota maitohappobakteerin syömistä ja syöttämistä vauvallekin. Me vanhemmat ei olla millekään allergisia, eikä sukukaan, mutta silti meidän molemmat tytöt ovat. Esikoinen on kaikille pölyille, koiralle ja porkkanalle ja monille hedelmille ja kakkonen maidolle, kananmunalle ja soijalle. Eli jos sen allergian jotenkin voi välttää, niin kaikki eritetään ettei tarvi kohta neljässä kattilassa laittaa ruokaa...
Onnea kaikille plussanneille, toivottavasti kaikki sujuu hyvin loppuun saakka!
t. Sanelma
... vaikka odotus on vasta alussa ja kaikkea voi sattua.. :(
Ajattelin kuitenkin uskaltautua mukaanne, jos jotenkin pääsisin aina päivän eteenpäin tämän avulla.
Olen nyt rv5+5, tämä on 7.s raskauteni. Minulla on kolme alle 5v lasta, enkelityttö sekä kaksi keskenmenoa olen kokenut. Meillä on geeneissä sairaus, jonka uusiutumismahdollisuus on 25%. Istukkabiopsiaan olen menossa joskus rv11 jälkeen. Sitä ennen haluaisin käydä ultrassa varmistamassa että mahassa on elämää.
Nyt vain elän päivän eteenpäin, mitään en uskalla ajatella kauemmas.
Oireita ei ole ollut, mitä nyt ihan alussa mahajomotusta sekä karmiva väsymys. Nyt oireet ovat tiessään.
Anteeksi, tuli aika synkkä alku tänne ilmottautumiselle.
NenuLiina rv 5+5
Moro! Täällä pyörin ensimmäisen raskauteni aikana ja keskustelin viimiseen asti xD Nyt menkat ovat myöhässä 11 päivää ja maanantaina neuvolaan testille :) Kierto on vaihdellu 28-36 joten olen odotellut jos alkaisi mutta ei o kuulunu!!! ja tuntemuksia on!! kyllä sen vaan tietää kun on raskaana!! alamahaa vihloo ja päätä särkee...ja vessat on tullu tutuksi monessa paikassa xD Esikoiseni on nyt 3.v. ja tuli maailmaan vaikk asöin e-pillereitä :) ja tämä tuleva myös =) mutta en pistä vastaan!!! ihanaa on :)
rv. 6...itse laskeskelin... viimiset menkat alko 18.6.
kiitos kaksosmamma1! minulla oli tuo arvo vain hiukan koholla ja lääkärin mielestä ei ole aihetta huoleen. Ottavat varmaan tarkistuskokeita raskauden aikana vielä.
Flunssa alkaa helpottaa pikkuhiljaa on tämä kyllä kamala flunssa ollutkin. Joku muukin oli sairastunut? voimia sinne!
minäkin yleensä sairastelen flunssia vain ollessani raskaana. Keskenmenon pelko on tullut takaisin kun olo on niin surkea ollut ja aivastelut ja niistämiset käy todella kipeää alamahaan :o( makuaisti on ihan hukassa ja kaikki ruoka on iloisen mautonta :o/ tänään olis sukulaistätin 50 v juhlat ja hiukan tympii kun menee herkut hukkaan kun ei maista mitään :o) ja poiskaan ei voida olla.
Kärsiikö joku muukin kuumuuden tunteesta? musta tuntuu että olen ihan hiessä koko ajan. Yleensä olen vilukissa ja nukun peitto korvissa täydessä varustuksessa mutta nyt pystyn nukkumaan vain pelkissä pikkupöksyissä kun on niin kuuma koko ajan...
Mulla on ollut ihana mini toipumis loma kun äitini otti kaksi nuorinta lasta yöksi eilen jotta saan nukkua ja levätä kunnolla. Tänäänki heräsin vasta klo9! ja yleensä nuorin tökkii hereille jo klo 6. Isommat osaa jo hoitaa itse aamupalansa niin saan vaan olla ja aivastella :o)
Nyt suorin takaisin sänkyyn!
Niiloakseli rv 7+5
Olettekos te muuten kertoneet jo sukulaisille/ystäville raskaudesta? Tai missä vaiheessa ajattelitte sanoa? Meillä oli ajatus oottaa ainakin ekaan ultraan, mut saa nyt nähä että miten sitä malttaa olla sanomatta.. tai arvaako kaverit sitten kun en juo!
Vitsi kun minuakin jäi hämäämään tuo että monennellakohan viikolla sitä tarkalleen ollaa kun mun kierto oli vain 22 kp joten ovis ois sillon ollu aikasemmin:???eli lopetin e-pillerit 17.5.07 ja ekat menkat siitä alko heti 28-29.5 ja sit kesäkuun menkat tuli 24-25.päivä:)Mä oon ihan ullakolla näitten kanssa:Deikä jaksaisi sinne ultraan odotella:D
Nyt on olo normalisointunu mutta herranen aika tätä tissien turvotusta ja yleensäkin turvotusta.Tissit on jo nyt kipeät ja pingottuneet:DOlen tarkkaillut ja huomannut että paina aamupäivästä n.53 ja illalla joskus yheksän maissa 54,4:)mutta juttelin ystäväni kanssa joka opiskelee kätilöksi niin sanoi sen olevan normaalia kun alkuraskaudessa kertyy nesteitä ja muutenkin turvottaa:djoten ei kai mitään hätää:D
Onko teillä muilla tullut vähän kinaa itsenne kanssa?Eli siis muotojen takia?Mulla iski eilen tällänen että oon ruma ja läski kohtaus:Dvaikka onnessani olen vaavista mutta johtuu varmaan kun kroppa oli juuri tosi treenatussa kunnossa ja nyt se on pehmeämpi ja muodokas ja vaatteet ei oikein istu enää:D tälläsiä ietteitä tähän aamun:D
pahaolo meinaan :(
Aamulla ei ollut mitään ihmeellistä,normi olo kuten tähänkin asti.
Metrossa sitten ku salama kirkkaalta taivaalta ellotusaalto vyöry ylitse ja päässä alkoi suhisemaan. Kaiken energian sain keskittää että päästiin kamppiin asti.Santeri vieressä ihmettelee että pelottaako äitiä vai miksi näyttää tuolta...Kampissa kun päästiin metrosta ulos,kaikki tuoksut ja hajut lävähti naamalle sai tosissaan nieleskellä..... Eihän siinä mitään mutta oltii luvattu viedä lapset mäkkäriin...urheasti pidin lupauksesta kiinni ja join megaison fantan jäillä,se onneksi helpotti oloa ja kotimatka selvittiin ananaslimun turvin.
rv 5+2
Kirjoittaudun ekaa kertaa tänne puolelle (esittely on kyllä käyty asianmukaisesti tekemässä). Olen nyt raskausviikon 7 alussa ja epämääräinen kuvotus on täälläkin alkanut. Kovin myös väsyttää ja nälättää. Mä vielä osittaisimetän esikoispoikani (1.5v), joten sekin varmaan lisää tuota näläntunnetta. Syönhän tavallaan " kolmen puolesta" .
Sen verran kommentoin allergia-asioita, että minä olen kuullut maitohappobakteerien syönnin hyvistä vaikutuksista myös. Mielestäni se menee niin, että äiti syö niitä loppuraskaudesta ja vauva myös heti (esim. Rela-tippoina) syntymänsä jälkeen. Yleensä se, että kotona on vauvan syntyessä koira tai kissa käsittääkseni paremminkin ehkäisee vauvan allergioita kyseisille eläimille. Hankalampi tilanne on niin päin, että vauva syntyy eläimettömään kotiin ja sitten jonkin ajan kuluttua perheeseen hankitaan kotieläin. Meillä oli esikoispojan syntyessä 2 kissaa, eikä pojalla ole eläinallergioita. Jonkinlainen orastava lehmänmaitoallergia oli ja siksi olen siis imettänyt näin pitkään häntä. Ja se onkin tuottanut tulosta eli allergia on kadonnut kokonaan ja nyt hän voi juoda ihan tavallista kaupan luomumaitoa ja syödä muitakin maitotuotteita. Imetys onkin tarkoitus nyt suht piakkoin lopetella kokonaan. Yksityinen allergialääkäri tosiaan aikoinaan suositteli minulle pitkää imetystä, kun vauvan iho oli niin huonossa kunnossa.
Hyviä vointeja kaikille!
snowflake: Minulla samoja mietteitä kuin sinulla kropan suhteen. Juuri vuoden verran treenasin ja laihdutin reilut 20 kiloa niin jotenki enempi harmittaa kun näin äkkiä " rupsahti" . Jostain kuulin että maha pysyisi piilossa kauemmin jos on hyvät vatsalihakset mutta ainakaan minulla ei pidä paikkaansa vaan olen jo mahakas vaikka vasta rv7+5 menossa. Kaksi lisä kiloakin olen jo saanut mutta se johtuu siitä kun koko ajan pitää syödä ettei tule hirveä olo...
Me ollaan jo kerrottu sukulaisille kun se toista tietä levisi äitini tietoon niin nyt tietää kaikki. Tänäänkin sukujuhlissa kerroimme lasten isomummulle niin kommentti oli vain " vai niinkö" :o/ siinä sitten ajattelin että joo no me kuitenkin ollaan iloisia...
(.) oksettaa ja olo on huono :o( alkaa olla voimat jo ihan loppu kun ei ole hetkeäkään päivässä ettei olisi huono olo. Aina vaan oksettaa ja väsyttää ja kiukuttaa.... onneksi tämä on ohimenevää eikä kestä enää kovin kauaa. voimia kaikille pöntön halaajille!!
Joku mietti niitä viikkoja, en muista kuka. Käyppä tekayn sivuilla niin siellä voi laskea nuo viikot ja samalla näkee mitä sillä viikolla masussa tapahtuu.
niiloakseli
Niiloakseli:Juu ei täälläkään tämä masu piilossa ole pysynyt.tai itse kun katsoo niin näyttää rantapallolta kun taas äitini sanoi että hoikka likka sä oot vieläkin:Dukko sano että iltasin se masu on turvonnut<3:Dniin koska ilmaa masussa niin perhanasti...:Dostin nyt luumuja ja yritän vedellä gefilus tuotteita että vatsa pysyis tasapainossa...ja sali multa kiellettiin jo muutenkin kun selkä reistaillu...niin kiva kiva..pitäsköhän jotain mamma joogaa ja uintia sitten...nyt lenkkeilen kevyesti kun sellasia ikävän tuntuisia vihlasuja tulee munasarjojen kohalle=/
Mulla on tajuton lihan himo iskenyt:Dhaluisin kokoajan kunnon pihvin ja tulista ruokaa:Dmutta tulista en syö kun muutenkin ilmaa masussa ja turvotuttaa:Dja vetäsinpä sitten ison vesimelonin puolikkaan iltapalaksi...auttaa mulla tähän ilta pahoinvointiin:Dmutta nyt menen lepäilemään ja katsomaan mitä töllöstä tulee ...mukavaa illanjatkoa kaikille!
eikä saa oikein selvyyttä tuolla tekayn sivulla=(se näyttä että tänään ois 16.päivä heinäkuuta:(eli laskee ihan peffalleen ...ja sit kun kummiskin kokeilin nin oisin vasta viikolla 3+1 mikä ei mahollista ole:D
kävin laskemassa tekayn sivuilla ja minusta näytti sulle viikkoja 5+5.
Laskin 22pv kierrolla ja laitoin menkkojen alkamispäiväksi 24.6
niiloakseli vaihteeksi hyvillä mielin masu täynnä ranskanperunoita :o)
En ymmärrä miksi mun koneella se kalenteri on tiltissä=/Mutta niin minäkin olin laskevinani että olisi 5+ jotain:Dkiitos vielä kerran:)
Tänään mut herätti kamala tupakin himo:(lopetin tupakan polton vähän aikaa sitten ja että siitä ei meinaa päästä eroon:(Onko täällä muuten muita jotka polttaa tai lopettivat saatuan plussan tikkuun?Mulla on nyt sitten syöminen senkin takia tuplaantunut mutta popsin lähinnä porkkanaa ja hedelmiä:Dsitten pitäisi just keksiä kokoaan jotain tekemistä että se tupakka unohtuu:DMutta en muuten sortunut tupakkaan vaan suihkuun ja sitten koneelle ja sit syön samalla vanilja jugurttia:D
Johtuisiko sitten siitä, että meillä ei kummallakaan ole suvussa yhtään mitään allergioita. Meillä myös koira, ja olisi se aika kamalaa, jos lapsi olisi sille allerginen.
Mietin tossa, että mahtaakohan tuo koira jossain vaiheessa vaistota tämän raskauden. Sitten, kun maha kasvaa tai jotain.
Oletteko muut alkaneet kiinnittämään erityistä huomiota ruokavalioon? Mä olen tavallisesti aika kova herkuttelemaan, mutta nyt alkaa tulla huono omatunto herkuista. Tänään join kahvin sijasta tuoremehun, ja jätin suklaapatukan syömättä.
Luna.
Pink71, tervetuloa joukkoon. Mulla alkoi edelliset kuukautiset 22.6 ja siitä laskettuna huomenna alkaisi rv5. En kyllä tiedä olenko laskenut oikein.