Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lähipiirissäsi yltiömaterialisteja? Ystävästäni tuli sellainen kun hän pääsi hyväpalkkaiseen työhön.

Vierailija
26.07.2007 |

Miten sellaisen kanssa kommunikoidaan? En tunne ystävääni enää.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttele shoppailuista!

Vierailija
2/12 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

piilotettu jätesäkeissä joko saunaan tai autoon, että lastenhuone näyttää siistiltä ja vähäleluiselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksa kuunnella sitä guccin laukuilla, sevenin farkuilla ja dg:n topeilla brassailua. joten harvoin enää tavataan.

Vierailija
4/12 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun appivanhemmat ovat kultaisia, mutta ärsyttää niiden nuukuus.

Esim kun ostetaan kesämökki, liiteristä löytyneet vanhat vettyneet lastulevyt kuivatetaan ja rakennetaan niistä lisää keittiökaappeja, - siksi kun on niin hienoa kun itse osataan.

Ruoka, esim. kermavaahto ja muu kesällä herkästi pilaantuva valmistetaan 32 vuotta vanhoissa muovirasioissa, jotka aikanaan ostettiin ekaan kotiin- niissä pinta naarmuilla/epähygieniset siellä mökkioloissa - en haluaisi että lapsemme syövät majoneesia yms. niistä.

Että mikä on yltiömaterialismia, ja mikä sitten ei. Anoppi pitää minua tuhlailevana, minä pidän häntä naurettavana säästäväisyyden liian pitkälle vieneenä.

Vierailija
5/12 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hemmetti että on rasittavaa kuunnella mitä osti ja paljonko makso... Varsinkin kun ite kituuttaa työttömänä... tosin en ole ikinä ollut matearilisti.

Vierailija
6/12 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lomamatka, kodin elektroniikka, auto ym. ym. niin hänen pitää saada tietää hinta. Ja minähän en kerro kun ei niillä ole merkitystä.

Vierailija
7/12 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos käyn siellä kylässä, ärsyynnyn vain ja minusta tuntuu että voi v..u miksei minulla ole varaa tällaiseen. kun lähden, huomaan olevani kateellinen. kotvan päästä tunne on mennyt ohi, ja huomaan olevani onnellinen juuri tällaisena vähävaraisena opiskelijana ja jollain tapaa sääliväni tuttavaani, joka tuntuu pönkittävän omaa heikkoa itsetuntoaan brassailemalla, ja veikkaanpa että juuri sen takia että tietää ettei meillä ole varaa ko. asioihin tällä hetkellä. ei siinä mitään että on rahaa ja muuta, mutta sillä brassailu on ehkä vähän mautonta. mitä luultavammin se, että joskus taas pääsen takaisin työelämään ja saan jopa palkkaa taas (olen opiskelemassa siis uutta ammattia) muuttaa myös omia kulutustottumuksiani, mutta toivon etten koskaan muutu yltiömaterialistiseksi.

Vierailija
8/12 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttavapariskunta elelee hyvin leveästi. Kaiken pitää olla viimeisen päälle, autona citymaasturi, käydään jossain viinimessuilla yms.

Heillä on oikeasti aika reilusti rahaa, kun mies on tosi varakas. Minua tuo meno oikeastaan huvittaa. Vierailija:

Vierailija
9/12 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut kovin paljoa mainita kavereilleni, että taas reissaan, mutta huomasin että

- koko vaatekaappi meni uusiksi, kaikki silitettävät vaatteet perukoille, ja pooloja/toppeja tilalle

- jakkupuvut tms. vaatteet uusiksi, naisellisemmiksi, sillä suomalaiset vaatteet usein säkkimäisiä

- lakanat aina pesulaan _EI OLE AIKAA pestä ja mankeloida liinavaatteita eikä jaksakaan, jos on vaativa työ

- kengät, laukut ja meikit ryhdyin ostamaan lentokentiltä. Kotona vietin aikaa miehen kanssa, ei tehnyt mieli shoppailla

-hankin siivoojaan

Työ vaati paljon palkatonta ylityötä, (halusin edetä uralla) ja sitten se matkustaminen vaati herätyksiä 06:00 ja kotiintuloa kymppiuutisten aikaan, luuhaamista lentokentillä jne.

Että ehkä kaverisi työ myös vaatii häneltä paljon, jolloin hänen käsityksensä ja kulutustottumuksensa monessa asiassa muuttuvat. Enpä tiedä, onko kotiäiti silti oikea henkilö määrittämään että joku toinen on ylitiömaterialisti.

Vierailija
10/12 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan ihmiset ostavat niin turhia tavaroita kaupoista moninkertaisissa pakkauksissa. Mainonta saa meidät uskomaan, että tarvitsemme kaikenlaista moskaa. Ennen lapsille riitti yksi lelu, nyt niitä on kymmeniä tai satoja. Ennen vaatteet käytettiin loppuun asti, nyt ostetaan vaatteita joita käytetään ehkä kerran kaksi. Ostetaan uusia tietokoneita, puhelimia ja televisioita, vaikka vanhatkin vielä toimisivat.

Kuka voi varmasti sanoa ettei ole materialisti?

Vierailija
11/12 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Enpä tiedä, onko kotiäiti silti oikea henkilö määrittämään että joku toinen on ylitiömaterialisti.

Vierailija
12/12 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina pitää olla uutta ja kiiltävää, niin asunnossa, autossa kuin mökilläkin. Ja sitten sitä haalittua omaisuutta vahdataan suurennuslasin kanssa, että lapset eivät naarmuta tai pilaa. SIksi vierailumme siellä ovat vain pakollisen lyhyitä nykyään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi