Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Kuinka sairas sinun täytyisi olla että jäisit pois töistä?

Vierailija
13.10.2008 |

-ap

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tee töitä jos on kuumetta yli +37,8 tai jos tulee oksennustauti.

joskus tulee kyllä niin kova kurkkutulehdus että on hengitysvaikeuksia ja kehoa särkee niin silloin saatan myös jäädä lepoon vaikka ei olisi kuumetta.

Nuha ja pieni kurkkukipu ei haittaa.

Tänäänkin tein ihan normaalisti töitä vaikka pitikin tehdä panadolin voimalla koska kurkku on kipeä ja ääni miltei poissa... En kehtaa/voi jättää väliin näin pienestä.

Vierailija
2/15 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos on selvästi kuumetta (yli 38) sitten jään kotiin. Flunssassa tulee helposti mentyä töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli 36.8 tai kova nuha tai kurkkukipu. En halua tartuttaa muita.

Vierailija
4/15 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että töihin ei kipeänä mennä. Varsinkin jos kyseessä joku tarttuva tauti.

En minä ainakaan halua töissä ollessani että siellä on joku sairaana ja tulee tartuttamaan muita.

Teen töitä n. 20 henkilön kanssa ja asiakaskontakteja päivittäin paljon, joten ei kai se ole kenellekään hyväksi jos siellä sairaana olisin.

Vierailija
5/15 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuhan kanssa onkin välillä vaikeaa arvioida milloin jäädä kotiin. Yleensä jään kotiin siinä vaiheessa, kun nenää pitää niistää jatkuvasti. Hoidan työkseni vastasyntyneitä, joten kynnys jäädä kotiin on ehkä hiukan matalampi kuin esim. varastotyöntekijällä.

Vierailija
6/15 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sijaista ei ole saanut. Olen kaupan alalla töissä.

Vierailija
7/15 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... olen semmoisessa think tankissa toissa (tutkimusta ym).

En ole laitttanut itselleni mitaan kuumerajaa tms. Riipuu myos sen hetkisesta tilanteesta toissa: jos on kovia deadlineja niin raja kotiin jaamisesta nousee, jos on 'helpompaa' niin saatan jaada vahan helpommin kotiin.

Mutta ei todellakaan nuha, kurkkukipu, yska, tmS. siihen riita mulla...

Vierailija
8/15 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin tartuttaa vaan työkavereitaan ja toiseksi se työpanoskin jää usein aika huonoksi.

Itse jään tietysti kotiin oksotaudissa ja flunssassa, mikäli on kuumetta tai nuha täysin hervoton (tyyliin niistän kerran minuutissa). Kuumeeksi mulla riittää ihan 37.1-37.3 ja tunnen jo särkyä joka jäsenessä eli on oikeasti kuumeinen olo. Harvoin sitä enempää onkaan.

Vierailija
9/15 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sijainen saadaan tilalle, niin samoilla linjoilla kuin ap. Toisaalta olen joutunut menemään töihin kovassa kuumeessa, kun ei tilalleni saatu mistään sairaanhoitajaa joten käskettiin tulla töihin - tein sitten sen työpäivän kansliassa kuumelääkkeiden voimalla.

Vierailija
10/15 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sijainen saadaan tilalle, niin samoilla linjoilla kuin ap. Toisaalta olen joutunut menemään töihin kovassa kuumeessa, kun ei tilalleni saatu mistään sairaanhoitajaa joten käskettiin tulla töihin - tein sitten sen työpäivän kansliassa kuumelääkkeiden voimalla.

Sairaanhoitajana tiedät kyllä, että kuumeisena ei ole kovin fiksua työskennellä. Minä en olisi mennyt vaan kiikuttanut sairaslomatodistuksen pomon pöydälle.

Vierailija
11/15 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kuumerajana pidetään 37,5..

Toi 36,8 on normaalilämpö........

Vierailija
12/15 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen pienessä kaupassa ainut työn tekijä ja jos johtaja on reissussa on töihin melkein pakko tulla oli sit itse sairas tai lapset sairaana.

talvella oli tosi pahaa vatsakipua. yöt(2 yötä) meni valvoessa ja aamulla kontaten ylös, naama ja tukka työ kuntoon ja töihin.. sen jälkeen päivystykseen hakemaan apua. johtaja oli ulkomailla ja ketään muuta ei ole joka työt olisi hoitanut. se oli jo siinä rajalla mutta mulla ei antanut luonto periksi että olisin soittanut pomolle että sori kauppa ei aukea nyt muutamaan päivään..

Vierailija
13/15 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni vain tyhmät menevät töihin ihmisten keskelle sairaina, kun heillä on jokin tartuntatauti. Sairaan ihmisen työpanos on heikompi ja virheiden todennäköisyys kasvaa. Eikä sairastaminen auta puolustukseksi kun on kerran katsonut olevansa työkykyinen - vaikka mielestäni työkyky olisi aina lääkärin asia päättää, kun oireita kerran on. Jokaisen sairaan olisikin velvollisuus käydä työpaikkalääkärillä.

Kun ap kirjoittaa "En kehtaa/voi jättää väliin näin pienestä." en ymmärrä sitä kehtaamista enkä voimista. Onko kyseessä provo? Kehtaa kuitenkin ottaa riskin virheiden tekemisestä, sairas ihminenhän ei ole parhaimmillaan. Kehtaa tartuttaa muita, koska itseä ei haittaa olla kipeä. Muita voi kuitenkin haitata, mutta sillä ei liene väliä jos tekee arvioita "muiden puolesta". Täytyy olla jollain tapaa huono työntekijä, ellei pysty hyväksymään sitä että sairastuminen vaatii lepoa ja silloin työt joutuvat odottamaan tai joku muu hoitaa ne.

Jos minun työkaverini tulisi kipeänä töihin ja yrittäisi peitellä oireitaan lääkkeiden avulla, kehottaisin häntä tosissani menemään lääkärille. Ellei hän suostuisi, tekisin valituksen pomolle. Pomolla on viime kädessä vastuu kaikkien työntekijöiden hyvinvoinnista.

Eli mielipiteeni on se että kun sairastaa, on lääkärin tehtävä arvioida saako mennä töihin vai ei.

Vierailija
14/15 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitit:

"Kun ap kirjoittaa "En kehtaa/voi jättää väliin näin pienestä." en ymmärrä sitä kehtaamista enkä voimista. Onko kyseessä provo? Kehtaa kuitenkin ottaa riskin virheiden tekemisestä, sairas ihminenhän ei ole parhaimmillaan. Kehtaa tartuttaa muita, koska itseä ei haittaa olla kipeä. Muita voi kuitenkin haitata, mutta sillä ei liene väliä jos tekee arvioita "muiden puolesta". Täytyy olla jollain tapaa huono työntekijä, ellei pysty hyväksymään sitä että sairastuminen vaatii lepoa ja silloin työt joutuvat odottamaan tai joku muu hoitaa ne."

Olen perhepäivähoitaja. Jos minulla on kurkku kipeä ja voimaton olo, sitä ei kukaan muu näe. jos en ota hoitolapsia, joutuu hoitolapsien vanhemmatkin luultavasti jäämään pois töistä koska ei ole varahoitopaikkaa.

Menetän palkkaa jokaisesta sairaspäivästä 45e enkä saa mitään sairaslomakorvauksia ja vaikka olisin kuinka sairas on minun kuitenkin hoidettava kahta omaa lasta.

Siksi työt ei voi odottaa ellen ole todella kipeä.

Tässä kuussa on muutenkin tulossa tavallista vähemmän rahaa sillä hoitolapset ovat viikon lomalla enkä saa siltäkään ajalta palkkaa. Muutoinkin käteen jäävä palkka on 500e ja jostain on saatava rahaa laskuihinkin.

kaikki ei katsoppas ystäväiseni ole niin mustavalkoista.

-ap

Vierailija
15/15 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hoitolapsen itse valitut loma-ajat eivät vaikuta palkkaa. Eli jos lapseni on poissa hoidosta vaikkapa koko ensi viikon, maksan kuitenkin koko kuukaudelta pph:lle palkkaa.

Muutenhan voisin vähän väliä pitää lapsen lomalla ja maksaa vähemmän hoidosta (olen opiskelija mutta voisinhan opiskella välillä vaikka iltaisin tai öisin)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi