mun ei oo mitään järkeä lähteä töihin
jäisin ehkä noin 200¿ plussalle.
Tilanne siis on että nuorempi lapsi on 2,5v ja töihin lähtöä olen miettinyt. Vanhempi on 4v.Saan kodinhoidontuen 280¿ nettona.
Sitten jos menen töihin niin nettopalkka on ehkä noin 1200¿. Hoitomaksut on muistakseni 380¿ ja menetän kodinhoidontuen. siitä pois sitte bensat. Jos pari sataa jää plussalle niin voi hyvvee päivvee.
Kommentit (9)
Ja tuo tilannehan jatkuu enää vain puoli vuotta.
Oletko varma että saat saman työn vielä silloin vai kannattaisko mennä jo nyt ja varmistaa tulot sitten puolenkin vuoden päästä?
jo puolen vuoden päästä. Sittenhän se rahallinen ero pienenee ja lapsikin alkaa olla kavereita vailla.
Kyllä muut veronmaksajat elättää... Aina mukava ajatella tätä kun tekee töitä!
Sitä paitsi, ei ole olemassa mitään kodinhoidontukea.
Siinä taas huomaa kuinka laiskoja ovat kotiäidit!
Ja meillä on Suomessa tämä mahdollisuus. Siitä on kuulkaa päätetty ihan eduskunnassa aikoinaan, että nyt suuta soukemmalle!!!
olen just menossa töihin ansiosidonnaiselta. Jään 200 euroa plussalle ja mulle se on iso raha :)
Voi olla, että et jäisi edes sitä 200 euroa plussalle, onhan sitä työssäkäynnistä kulujaki aika paljon.
kannattaa pysyä vuosikausia kotona niin voi sit useamman vuoden päästä ihmetellä tällä samalla palstalla mikä on ku ei kukaan ota töihin...terve ruumis ei työtä kaipaa!