Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HEINÄKUISET!!!! Kuulumisia!

26.07.2007 |

Eli olen ollut nettipimennossa piiiitkän aikaa.

Tyttäreni syntyi 26.6 sektiolla. 25pv jo käynnistettiin, mutta kuuden tunnin aikana oli jumalattomat supistukset, eikä auennut kuin 2cm.. lopulta päätettiin leikata.

Tuo kuusituntinen oli todella kamala.. Minulta meni kolme kertaa taju ja oksensin litratolkulla.. Leikkauspää-tös oli todella tervetullut.

Sairaalassa olin 4pv, ja paraneminen alkoi ok.. mutta sitten haava repesi auki, ja tulehtui todella pahasti ja sain antibioottikuurin. Nyt jo parempi, mutta pelästyin todella, kun uhkasivat ottaa osastolle tiputukseen.

Imetys ei onnistunut ollenkaan, tosin alussa meni todella hyvin.. Mutta antibiootti jonka sain, ei sopinut vauvalle, joten se siitä sitten.. Yritin pumppailla pahaa maitoa pois, mutta yhtäkkiä maidontulo pumppuun loppui..

Mutta en ota siitä stressiä, sillä pikkuinen sai edes VÄHÄN äidinmaitoa elämssään...

Nyt on kaikki mennyt hyvin, vauva syö 150ml kerralla aina ruokaillessaan. Yötkin menevät mukavasti, tyttö syö klo 1 ja sitten aamulla kuuden aikaan. Mies hoitaa tuon klo 1 syötön, joten saan hienosti nukuttua :0).

VOisiko joku/jotkut laittaa päällisinpuolin heinäkuisten kuulumisia tähän pinoon? Mitä kaikkea on ehtinyt tapahtua??

Heather, neiti-nessukka kohta 2v ja Rianna 1kk

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pörri nukkuu/ähisee=) meidän sängyllä ja isosisko piirtelee niin pikaseen tulin lukasemaan kuulumisia!

Vaipanvaihto: täällä vaihdan vielä molemmilla yösyötöillä: illalla puhdas 20-22 riippuen kuin syö, sitten sillon puol2-puol3syötöllä (yleensä silloin on kakka vaipassa) ja aamulla puol5-puol7 syötöllä. kolmessa tunnissa kerkee aika paljon tota pissaa liruuttelemaan =) Ja melkeinpä joka vaipassa tolla kakkaa!

Eilen käytiin vähän shoppailemassa niin pörri viihtyi tosi hyvin kaukalossaan koko ajan(melkein 3h)! Tuskin varmaan kauheen suositeltavaa pitää siinnä niin kauan, mutta nukkui niin makeasti ja autolla oltiin liikenteessä niin annettiiin siinä kölliä!kollaritakkia yritin pienelle löytää, mutta kaikissa on se pirun huppu! Ei tarvis noin pienelle kaikissa malleissa olla sitä, se on vaan tiellä!

Liinailua harjoittelin eilen =) Aika kätsä vehje! Sain Kimberin liinan tulevalta kummitädiltä lahjaksi! Isosisko ihastui siihen selkäreppusidontaan..saa siinnä matkustaa varmaan ensi tiistaina neukkaan, vaavi saa olla rattaissa?!? Kehtosidonta vaaville hakusessa, sitä edelleen harjoiteltava!

jälkivuoto on aika minimaalista ollut jo kohta viikon verran! Tiputtelee ehkä jonkun pikkishousunsuojan verran päivässä, aika turhauttavaa!!

Kylvetetty pörriä on muutaman kerran, ootettiin et napatynkä irtoo vaikka ois saanu aiemminkin kylpyyn viedä! mutta napis irtosi viikon ikäisenä niin ei tarvinnut kauan odotella! Vähän se vielä tihkuttaa vuotaa(napis) mutta terkka sanoi että se pohja ei ole kuivunut? kunnolla niin vuotaa sen takia, tarvii vaan kerran pvässä enää pyyhkiä pumpulipuikolla et saa rauhassa parantua.

D-vitamiineja ei olla vielä aloitettu, ei ole kuulema ihan hengenhätä kerkee kolme viikoisenakin, tänään käyn ostamassa jekovitit ja aloitetaan niillä huomenissa vai testaisko vaan noita devitoleja?? Jospa ne ei aiheuttais kipruja masussa!?!

Jeps, Mutta OIKEIN IHANAA PÄIVÄÄ KAIKILLE!

tirppis ja pörri+isosisko2,5v<3<3

Vierailija
22/37 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tyttö on nyt 9pvä " vanha" ja ihan hyvin on alkanut taas vauva-arki sujumaan. 3.5v on esikoinen joten paljon on ehtinyt unohtaa tuossa ajassa!

Abby syö ja nukkuu hyvin. Miten muilla on tuon navan kanssa menny, onko vuotanut verta? Meillä tulee joka puhdistuksen yhteydessä vähän verta, olen septidinillä pyöräyttänyt. Hajua ei ole ollut joten ei varmaan ole sen kummempaa..

Minulla todettiin viikko synnytyksen jälken alkava kohtutulehdus. Nyt syön kahta antibioottia yhtäaikaa ja särkylääkkeillä pysyn pystyssä. kivut oli aivan kauheat, nyt alkaa jo antibiootitkin vähän vaikuttaa eikä tarvi särkylääkettä niin paljon. Noiden antibioottien kanssa meinasi tulla päänvaivaa kun toisissa luki ettei saa käyttää imetyksen aikana ja olin hyvin selvästi sanonut lääkärille että imetän. Soittelin kolmeen eri paikkaan, viimeisenä osastolle jossa oltiin vauvan kanssa synnytyksen jälkeen ja sieltä kätilö sanoi että käyttävät samaa lääkettä siellä osastolla joten sitten uskalsin lääkekuurin aloittaa. Hyvin on tyttö imenyt vaikka maidon maku onkin saattanut muuttua.

Kuinka nopeasti muille tuli hoitaja tekemään kotikäynnin synnytksen jälkeen? Meille tulee vasta ensi ma joten silloin jo päivää vaille 2vko synnytksestä.

Olisi mukava tosiaan kuulla toistenkin vauva-arki kuulumisia. Alkaakos täällä pyörimään heiniksien pino nyt odotuspuolen jälkeen?

emmilee ja abby 9pvä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki aiempaan helistimien pinoon.... http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=10837089&p=4&tmo…

Täälläkin on arki lähtenyt hyvin rullaamaan pojan kanssa. Auttaa varmaan asiaa, että isä on kans ollu syntymästä lähtien kotona ja on vielä seuraavat 4 vko vuosilomilla.

Tänään käytiin neuvolassa. Pikku Kaverilla on ikää nyt tasan 2 vko. Tissimaitoo tulee hyvin, välistä liikaaki. Oli nimittäin viikossa tullu painoo kaverille 250g eli tosi hyvin. Aikasen rauhallinen kaveri on. Yrittää kyllä välistä seurustella ja kärvistellä hereillä. Syödään yleensä 2-3 h välien ympäri vuorokauden. Yölläkii yleensä nukahtaa heti syötyään. Vähän tahtoo sitä ilmaa tulla pikku masuun kun sitä maitoo tulee niin reippaasti. Mut onneks kaveri kyllä aika hyvin osaa röyhtästä aina syönnin päälle ja vähän välissäkii.

Meilläkii navasta vähän tulee verta, mutta johtuu varmaan siitä, et vaippa vähän sitä ärsyttää. Terveydenhoitaja ainaski sano, et se on normaalia. Muuteski helppo on kaveria hoitaa kun iho on tosi hyvä, ilmat lämpimät ja ruokaa riittää. Eli kyllä kesävauvassa on omat hyvät puolensa ;o)

Huomenna sitten lähetään pitkälle matkalle Itä-Suomeen (n.450km). Pitää viiä pieni näytille isovanhemmillekii. Siellä sit pietään ristiäisetkin. Nimikin alkaa kenties hahmottuu.... Miska on tällä hetkellä se jonka molemmat on hyväksyny. Sellasta meijjän elämään....

:o) Sonteri ja juniori tasan 2 vko

Vierailija
24/37 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vauva-arkea harjoitellaan edelleen. :o) Meidän rinsessalla tulee tänään täyteen 2 vkoa ja 2 päivää.

Keskiviikkona oli ensimmäinen lapsineuvola (kotikäynti oli kyllä jo edellisellä viikolla, jolloin tyttö oli 6 pvää vanha), jolloin typy oli tasan 2 vkoa vanha. Painoa oli tullut rutkasti lisää syntymäpaino 3500g, kotiutuspaino taisi olla 3320g ja nyt ke huimat 3680g. Syntymäpituus, 48cm, oli mitattu alakanttiin tytön venkoillessa ja jalkojen ollessa vielä " perätilan kippurassa" kuten epäilinkin... oikeampi lienee ollut 50cm. Nyt pituutta oli jo 52 cm. Kaikki ok. Navassa tosin pienen pieni sieni, joka hoituu septidinillä... miehen kanssa ei mokomaa oltu huomatta eikä oltaisi kyllä edes tunnistettu sieneksi. Kuulemma " napasieni" on yleinen ja voi olla isokin.

Lisää navasta... Napatyngästä päästiin eroon keskiviikkoaamuna! :) Meillä oli napatyngän puhdistuksen kanssa ongelmia ei oikein tiedetty miten puhtaaksi piti ottaa, kun verta kuivi... mutta kyselemällähän tuo selvisi.

Rintamaidolla ollaan nyt pärjätty ja sitä tuntuu tulevan suhteellisen sopivasti... siinä ei uida, mutta nälkä lähtee. Saa nyt nähdä lisääntyykö maidon määrä sitten kysynnän kasvaessa. Tyttö on tyytyväistä sorttia... itkee luonnollisesti nälästä, seuran puutteesta, vatsan väänteistä ja väsymyksestä... niin kuin mies sanoopi ei varmaankaan vaikeimmasta päästä *koputtaa puuta, jotta asia näin säilysikin*. Meillä kanssa nuo syöttövälit tuollaista 2-3 tuntia ympäri vuorokauden, joten yöllä tulee 2 ruokailua plus aamukuuden-seitsemän välillä yksi... Tuo ihan ok, mikäli neiti ei halua syöttöjen ohessa seurustella yöllä... jolloin ollaan ihan poikki aamulla. Ilmaa menee masuun jonkin verran ja röyhtäytys ei aina onnistu... eli puklua on puserossa.

Miten kauan teillä menee yhdessä rintaruokinnassa? Meillä syödään välillä tosi hartaasti jopa 40-50 minuuttia kerralla, välillä riittää 5-10 minuuttia.

Meillä hikataan joka päivä... yleensä useammankin kerran. Niin tehtiin jo masussakin. Entäs muilla... onko hikkailu jatkunut masun ulkopuolella?

Vierailija
25/37 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikki heinäkuiset!

Meillä tuli myös navasta hieman verta, sen jälkeen kun navantynkä irtosi. NEuvolassa sanoivat että on normaalia. Ja huomasivat neuvolassa että oli vähän " napasientä" ja laittoivat siellä kerran " lapis-kynää" napaan. JA sillä tuli kuntoon. Ja kotona puhdistin vedellä tai septidinillä sekä laitoin Bacibact-haavapulveria napaan tai metylensineä. Sillä tuli kuntoon. JA nyt napa on jo täysin ok (vauva nyt 3vko). Silti vielä puhdistan navan päivittäin septidinillä ja kuivaan.

MEillä oli ongelmia maidon tulon kanssa - maitoa ei vaan tule rintoihin tarpeeksi. Joten vauva on saanut noin viikon ikäisestä asti pääosin korviketta (Nan 1). Annan silti rintaa joka päivä ja yritän pumpatakin hieman pulloon rinnoista. Mutta ei niistä juuri mitään tule : ( Harmi juttu, mutta ei voi mitään. Neuvolasta sanoivat, että voi olla että maito vielä nousee rintoihin. Toinen täti taas neuvolasta sanoi minulle, että tokkopa nousee, kun ei ole vieläkään noussut. Joten tiedä sitten miten asia on....

Korvike laittaa pojun masun kovalle ja hain muutama pv sitten apteekista REla-tippoja. Ne ovat hieman auttaneet vatsaa löystymään, mutta välillä kakka on silti niin kovaa että vauvaa " sattuu puskea" sitä ulos. Eli jos nuo Relat eivät nyt muutamassa päivässä auta, haen mallasuutetta. Mallasuute vaan voi tehdä ilmaa pojun vatsaan ja sitten kovan vatsan sijaan vääntelehtii ilmavaivoista. Joten en tiedä onko sitten yhtään parempi juttu...

Itse voin oikein hyvin. Vauvan kantamisesta hartiat ovat hieman jännittyneet ja päätä särkee - onneksi huomenna on hieroja : ) Kävin jo viime viikonloppuna hierojalla, se auttaa kyllä hyvin hartioihin! Minulle tuli noin 1,5 vko lapsen syntymän jälkeen kauhea rintalihaskramppi (tuntui sydänkohtaukselta, ja sen pelossa jouduttiin ambulanssikin kutsumaan!). Nyt yritän hieroa rintalihasten kiinnityskohtaa (solisluun alapuolella) päivittäin sekä venyttää rintalihaksia, ettei tuo järkyttävä kramppi uusisi. Hieroja myös hieroi noita rintalihasten kiinnityskohtia viime viikolla. Eli vinkiksi kaikille imettäville/lasta kantaville - kannattaa venytellä rintalihaksia. Ja jos tulee tuollainen kramppi, ei kannata säikähtää! Todellakin tuntuu aivan kuin saisi sydänkohtauksen, kesti minulla 45 minuuttia. Luulin silloin kuolevani siihen - koskaan ei ole ollut mitään vastaavaa.

Olen yrittänyt jumpata lantionpohjalihaksia. Mutta en kyllä pysty pitämään lihaksia jännittyineinä " 10 laskemisen ajan" . Ehdin laskea noin kahteen, kauempaa en saa niitä pidettyä jännitettyinä. Onko muilla samoja " ongelmia" ? En kyllä ole ennen synnytystäkään saanut niitä pidettyä tuon kauempaa jännittyneinä. Ehkä harjoitus tekee mestarin...

Nyt yritän ehtiä imuroimaan kun vauva nukkuu hetken. Päivisin kun vaan lähinnä katselee ja seurustelee. Ei juuri päivällä nuku puolta tuntia pidempiä unia. Ja sitten päivisin syö " koko ajan" . JA poika mielestäni kasvaa aivan silmissä. Öisin onneksi nukkuu kolme noin kolmen tunnin pituista jaksoa. Silloin saan itsekin nukuttua.

Kaikille jaksamista pienten kääröjen kanssa. Ainakin itsellä näin ensimmäisen lapsen ollessa kyseessä tämä uusi " elämäntapa" vie kaiken energian. Ei paljoa jaksa ylimääräisiä touhuta lapsen/kodinhoidon ohella.

T:" koiruudet" (äiti turun suunnalta, vauva 3vko ja koirat)

Vierailija
26/37 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskohan minäkin jotain laittaisin ;)

Meillä napatynkä irtosi tiistai-aamuna, ja vieläkin sieltä verta tulee, ja kuulemma ihan normaalia! septidinillä pyyhin muutamaan kertaan päivässä!

Poika on juuri päikkiksillä vaunuissa!Mitä te muuten laitatte vauvoillenne päälle ulos? Minä laitoin bodyn ja potkarit, tumput käteen ja pipon päähän sekä makuupussiin (joka vähän auki), nukkuu varjon puolella! Olen ihan pihalla tän kesävaavin kanssa, aiemmat syntyneet talvella...

tumput kaverilla on melkein koko ajan, kun sillä sen verta pitkät kynnet et raapisi muuten itsensä!

Viime yö meni taas ihanasti; söi 22, nukkui puol3 valvoskeltiin tunnin verran ja aamulla söi seuraavan kerran vaille 8, jatkoi vielä uniaan puol11! itse heräsin sillo vaille8 tytön kanssa aamutoimille! Ihana kun jatkuisikin noin 2lla yösyötöllä!!

Mites teillä mammeleilla on paino lähtenyt laskuun?? Mulla pudonnut sellaset 9kg ja 7 ois jäljellä lähtöpainoon! Ja sittenpä oiskin se parikytä sinne unelma painooni =/

Mies on tänään töissä niin olen saanut toistamiseen totutella tähän normi rytmiin, miehen lomahan loppuu viikonpäästä...

Millos teillä on ristiäiset? Ja joko nimi päätetty? Meidän poika saa nimen 15.9 ja nimi on ollut selvillä jo kauan =) Kummitkin on tiedossa ja toista pariskuntaa ollaan jo kysyttykin toista kysytään jahka seuraavan kerran nähdään!

Nyt menen siivoilemaan kun molemmat pienet nukkuvat!

Jaksuja kaikille tasapuolisesti!

halauksin: Tirppis ja pörri 10vrk

Vierailija
27/37 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tulee siis viikko meidän pikkuhurmurin syntymästä. Mukavasti on mennyt - aika rauhallinen poika ja haluaa selkeästi katsella ympärilleen ja tarkkailla puuhiamme (ääniämme - ei kai ne vauvat vielä kovin pitkälle nähneet...). Isosisko 3 v. ja isoveli 2 v. on siinä mielessä mukavasti hoidossa mukana, että viihdyttävät vauvaa tarvittaessa. Jos vauva itkee, hakevat isiä ja äitiä heti. :)

Vauvan rytmi: näyttäisi tällä hetkellä olevan niin, että aamusella herää noin klo 8 tai 9, on hetken hereillä (puoli tuntia tai tunnin). Sitten joku torkahdus vielä aamusella ja varsinaiset päiväunet suunnilleen välillä klo 11-17 tai 12-18. Tosin tuossa välissä yksi syöttö ja jatkaa uniaan. Iltasella jaksaa olla kohtuullisesti hereillä. Yöuni alkanee noin klo 21 tai 22. Eka pätkän nukkuu olohuoneessa kaukalossa meidän kanssa, kun katsellaan telkkaria. Syöttö kun mennään itse nukkumaan ja sitten klo 3-4 syöttö ja klo 6-8 syöttö (suunnilleen). Yöt on nukkunut tosi hyvin - syötön jälkeen siis jatkaa uniaan.

Mulla maitoa tulee paljon - on aina tullut. Luovutin maitoa ekasta ja nyt kolmannesta lapsesta luovutan taas. Poikamme syö hyvin, mutta joudun pumppailemaan kolmesti päivässä toisen rinnan tyhjäksi.

Haluaisimme pitää ristiäiset elokuun viimeisellä viikolla. Täytyy käydä seurakunnassa katsomassa onko silloin aikaa ja käykö sukulaisille! Nimi oli päätetty jo keväällä - tosin nyt mies on jotakin muutakin vaihtoehtoa mietiskellyt - ei kuitenkaan ole ajatuksiaan minulle kertonut... Kummit on vielä kadoksissa - ei oikein olla päästy yhteisymmärrykseen vielä linjauksesta. Minä kun haluaisin kummeiksi henkilöitä, joiden kanssa voisi vauvasta keskustella. Mieheni taas haluaisi yhdeksi kummiksi pikkuveljensä, mutta siinä tapauksessa ei kyllä saa sellaista " kasvatuksellista" keskustelua aikaiseksi. Muutenkaan en tykkää, että sukulaiset miinoitetaan lapsen ympärille kummeiksi! Sukulaiset kun on ympärillämme koko ajan muutenkin!

- Nalle-Kirahvi ja poitsu 1 vko

Eka neuvola vasta ensi torstaita ja sekin vielä äitiysneuvolan puolella. Poika silloin jo kaksiviikkoinen ja yleensähän siinä iässä ollaan jo ekalla käynnillä lastenneuvolan puolella...

Vierailija
28/37 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

EMMILEE: pakko kysästä: Meillä sama päivä synnytyksissä =) Mutta sattuko sulla olemaan viikot 38+6?? Luinko ihan väärin??

Itsellä nimittäin tolloin 17.7.07 viikot 38+6 ;) aika hauska sattuma jos näin samoilla mentiin =)

Vierailija
29/37 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koiruudet: Mitäs koiria teillä on? Meillä viilettää täällä 7 vuotias isovillakoira, 2vuotias collie ja 5kk ikäinen collie.

newbie: meillä imetyksen kesto vaihtelee hirveesti. välillä sen 10min ja välillä hyvinkin tunnin voi olla rinnalla. Mutta nämä tunnin mittaist syötöt sijoittuu iltaan kun tankkaa yötä varten. Ja muutoinkin ennen pidempiä unia.

tirppis:

-meillä samanlainen asustus kun menee vaunuihin, mutta kun olin kävelyllä niin tumput riisuin matkalla pois ja avasin pussia lisää kun rupes olemaan niin kuuma, meillä tosin ei hirveeti olla vaunuissa oltu vielä.

-mulla paino oli 80kg loppu raskaudessa, laski sairaalassa 69kg(varmaan vuodon vuoksi noin alas)nousi sitten 76,5kg:hen ja nyt olen saanut laskettua 72,2 kiloon. 68,5kg painoin ennen raskautta ja siitäkin pitäs alas vielä tulla.ainakin 5 kiloa tahtoisin pois siitä. vyötärön ympärys oli 84,5 kun mittasin tänään ja alle 80 olisi suositeltava jotenka vähän siitä pitää saada pois ja toki lähteekin..vielä on tuota löysää nahkaa.

-ristiäiset on varattu 11.8 pidettäviksi ja nimi on ollut nyt jo pari kuukautta valmiina, kummitkin jotenkin valmiit...

Meillä vaavin rytmit on vaihdellut hirveesti tai mitään rytmiä ei kai ole. Yöllä nukutaan noin 2h putkeen, mutta vaihtelevasti. välillä menee yöunille vasta klo 01, mutta pääsääntöisesti klo 23. mutta hyvin tää tyttö minusta nukkuu, tykkää vaan nukkua mielumin aamulla.

Kävin tuossa vaavi koiramme kanssa taas pihalla harjoittelemassa tokoa niin ei jää ihna tuon ihmisvaavin varjoo. nyt tuo koira onkin taas reipastunut ja iloinen kun masentui vähän tuosta vauvasta, mutta rupeaa jo sopeutumaan.

kiva kun täälläkin puolella rupeaa nyt aktiivisempaa olla niin saa kuulla muiden kuulumisia.

Liipe ja prinsessa 13päivää melkeen

Vierailija
30/37 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on siis 3 koiraa: 9-vuotias vinttikoira, 4-vuotias dobermanni ja 3-vuotias sekarotuinen kääpiömäyräkoira. Ovat suhtautuneet vauvaan todella hyvin, ei ole ollut mustasukkaisuutta. Olen antanut hauvojen haistella ja pusutellakin vaavia. Valvomatta en tietenkään jätä lasta hauvojen kanssa. Hauvat kun innostuessaan eivät välttämättä osaa varoa.

Minkä tyyppistä jumppaa voisi alkaa harrastamaan nyt jo (3vko synnytyksen jälkeen)? Onko aerobic esim kielletty? Mites on kuntosaliharjoittelu, siinähän ei tule hyppyjä/juoksemista? Onko Turussa/Turun lähellä jotain äiti-vauva-jumppaa? Tietääkö joku? Ja millaista tuommoinen yhteis-jumppa on? Saako siinä hien pintaan? Vai onko enemmän " leikkiä ja yhdessäoloa" ? Osaisikos joku neuvoa?

Vierailija
31/37 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että juoksua ja hyppyjä ei tulisi tehdä 3 kuukauteen synnytyksen jälkeen, mutt minusta aika pitkä aika. lähinnä oman tuntemusten mukaan.

Vierailija
32/37 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

TIRPPIS> on menty samoilla :) eli la olis ollu 25. ja mulla on aivan sama ongelma tämän kesävauvan kans (esikoinen tammikuun tyttö), eli mitä päälle ulos? vähän ollaan vasta oltu ulkona sen minun kohtutulehduksen takia, mutta parina kuumana päivänä on käyty ja silloin laitoin vain vaunuun sisävaatteissa ja peiton päälle. lakki oli tosin päässä.

painoa on pudonnut nyt 9kg ja lähtöpainoon olisi vielä 6kg. ja siitä toivoisin vielä muutaman kg alaspäin.

ristiäisiä meillä ei pidetäkkään ja nimiäiset jäi esikoiseltakin pitämättä. saas nähdä miten nyt. nimi on ollut käytössä heti laitokselta ja sukulaisille on lähetetty " syntymä/nimikortit" .

meillä päivrytmiä ei oikeastaan ole :) rinnalla ollaan ihan koko ajan, sille ainakin tuntuu. yöllä kuitenkin unet on ollut 3-4h, viime yönä eka kertaa 5h!!!

välillä tuntuu että maito loppuu, mutta korviketta ei ole vielä tarvinnut antaa. yöt kun menee hyvin. jatkuvalla päiväimetyksellä ei paljon kauppoja ym lähdetä kiertämään mutta onneksi mies on hoitanut ne hommat. kävi jopa mulle imetyspaitoja ostamassa :) saas nähdä miten pärjätään kun se lähtee pe takas töihin, on taas sen n.4viikkoisen reissussa. eli paluu " yh-arkeen" taas edessä.

jumppaa minäkin olen mietiskellyt. pitäydyn varmaan kävelylenkeissä ja kotijumpassa :) niitä kun voi tehdä näiden tyttöjenkin kanssa eikä tarvi aina etsiä lapsenvahtia.

-emmilee ja tytöt 12pvä ja 3.5v

Vierailija
33/37 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hikkaa meilläkin aika usein, varsinkin puklun jälkeen saattaapi ilmestyä!

Jumpat kiinnostais jo muakin, mutta pitäydyn minäkin kotijumpassa ja lenkeissä toistaiseksi! Masussa hirveä röllykkä edelleen vaikka jo 10kg on paino pudonnut ;( Mutta jospa se siitä pienenis...

Pörri söi 3h välein viime yönä, ois väsyttäny ihan sikana kun toinen ähisi syömistä! hommattiin eilen rela-tippoja kun taitaa masu vaivata pientä, jos ne ei tuo helpotusta niin vaihdan cuplatoniin!Onko teillä kokemusta reloista??

Hyvää alkanutta viikkoa! Ja onnea uusille nyytin saaneille!!

tirppis ja pörri 13vrk

huomenna neuvolaan =) Saa nähdä kuin pieni kasvanut=)Taidan samalla punnauttaa itseni niin näen paljon neukun vaa´an mukaan paino pudonnut!!

Vierailija
34/37 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla taitaa olla niin kiirus pienten kanssa ettei ehdi koneilemaan!?

Minäkin vaan pikaseen: Pörrin uudet mitat 4120g ja 54cm =)(3680g/51cm)

Ja ikää tasan 2viikkoa<3<3<3<3

Vierailija
35/37 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntymästä. Nopsaa kyllä vauvat kasvaa ja saavat " lihaa luiden ympärille" . Meillä oli kanssa tullut painoa pelkällä rintamaidolla 700g 10 päivässä. Tuntuukin, että poitsu tankkailee kyllä niin tiheään, että ihme olisi jos paino ei nousisi :).

Yöt meillä menee aika paljon syödessä, eli 2h on maksimiaika, joka on putkeen nukuttu. Itse olen todennut, että paras on nukkua vauvan vieressä ja työntää tissi suuhun kun herättelee. Sit nukahdan kyllä usein itsekin saman tien. Aamupäivästä noustaankin sit vasta 11-12 maissa ylös, onneksi saa noin pitkään vetelehtiä sängyssä.

Jälkivuotoa tulee vieläkin, vaikka 3 vkoa mennyt synnytyksestä. Mites teillä muilla? Itse en muista, että kahden edellisen jälkeen olisi näin kauaa tullut.

Ostin myös sen hug a bub liinan Kampista. Olen kyllä tykännyt käyttää sitä. Onko muilla kantoliinoja? Millaisissa tilanteissa käytätte itse kantoliinaa? Itse en ole vielä lähtenyt pelkän kantoliinan kanssa esim. kaupoille, vaan olen vielä ottanut vaunut " varalta" mukaan. Oppia ikä kaikki, eli varmaan pian uskallan jo lähteä pelkän liinan kanssa. Kaupassa kerrottiin myös imetyksen olevan mahdollista liinassa, mutta sitäkin pitäisi varmaan harjoitella jotta onnistuisi.

Vaihteletteko vaippaa yöaikaan? Itse laitan puhtaan kun mennään nukkumaan 23-24 maissa, ja sit vaihdan kerran joskus aamuyöstä.

Palaillaan taas!! Tsemppiä kaikille !!

Vierailija
36/37 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika juu hurahtaa. meijänkin tyttö jo reilu 2 viikkoa vanha. tää pikku vauva aika on niiiiin lyhyt. yritänkin nauttia siitä täysin siemauksin.

sushi:

-meillä kans tankataan usein ja nukutaan niitä kahen tunnin pätkiä korkeintaa nykyisin.

- mulla jälkivuoto kesti esikoisen kanssa 5, tokan kanssa 3 ja tän kanssa siis edelleen jatkuu.

-meillä kans kantoliina. nyt huggi myös käytössä nyt, kaapista löytyy myös baby, käytän sitä kaupoissa ja lenkillä metsässä ja missä vain jos ei viihdy muuten. imetystä en nyt ole kokeillut. kakkosen kanssa yritin mutta ei oikein sujunut. tykkään kantaa ennemmin kenguru asennos kun kehto asennos ja kengurus ei voi imettää

- meil ei vaihdeta yöl vaippaa jollei vuoda ,mut oikean kokoisen vaipan pitäs kestää kun menemme myös noin klo 23 nukkumaan ja vaihto silloin.

nyt pitää mennä halimaan isommat lapset kun ne menee nukkumaan.

liipe ja prinsessa 16vrk

Vierailija
37/37 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kotiudutiin 3 pv joten tyttö nyt 6pv vanha.

Meillä tyttö vähän huono syömään nukkuu enemmän, herätän hänet joka 3h syömään ja syö silloin noin ½-1 h ja rupee taas nukkumaan.

Tyttön alku paino oli 3870g ja samana päivänä kun lähettiin kotiin hän painoi 3710g ja tänään kun neuvolan täti kävi kotona oli painoa 3700g joten ei oo paljon paino tippunu onneksi. Niin annan muuten tuttelia myös tyttölle ja rintamaitoa kun ei tunnu oma maito riittävän. Annateko te korviketta vauvalle?

Vauvan napa on kohta tippumassa onks muilla tippunu 1vko ikäisenä?

Oleteko te kylvettäny vauvaa ennenkuin napa on tippunu mä en oo vielä uskaltanu?

Joku puhui kantoliinasta mulla vauva on liinassa nyt kun oon koneella alkoi sängyssä itkemään joten nukahti liinaan.

Tyttö nukkui tänään 3h unet ulkona vaunussa oleteko te nukkutanu jo vauvan ulkona?

Nyt vauva sänkyyn jos ennätäis käydä suihkussa.

Sanna ja vilma 6pv