Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko esikoiseni elämä nyt pilalla, kun vein hänet 11kk tarhaan?

Vierailija
26.07.2007 |

Monista ketjuista lukeneena olen nyt tullut tähän tulokseen. Järkyttävää. Onko lapsellani enää mitään toivoa?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Aina vedotaan tutkimuksiin, mutta mä en ole vielä ikinä nähnyt yhtäkään, vaikka monesti olen sellaista kysellyt. Kiinnostaisi nähdä tutkimustuloksia, minkälaisia traumoja ja psyykkeen häiriöitä on todettu päiväkotilapsilla verrattuna kotona hoidettuihin.

Ei sellaisia tutkimuksia olekaan. Ainakaan Stakesin ja STM:n asiantuntijoilla ei ole tiedossa. Mutta ainahan näissä keskusteluissa sellaisiin silti mielellään vedotaan, kun ei argumentissa ole muuten päätä eikä häntää.

Itse olen muuten kotona kaksivuotiaaksi asti hoidettu ja ehkä juuri siksi alakuloinen...

Vierailija
42/44 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mm. tästä syystä en ole halunnut omia lapsia viedä alle 2-vuotiaana hoitoon. Lisäksi mulla ollut vahva sisäinen tunne siitä että lapsemme eivät ole olleet hoitoon " valmiita" vielä vuoden iässä.

Ei tietenkään lapsi tarhaan viennistä automaattisesti häiriinny, mutta kodinomaisempi paikka yleensä pienille aina parempi (jos ei nyt hoitaja ole mikään psykopaatti :) On päiväkodeissakin eroja, suuriakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mut on viety 70-luvun alussa pienenä hoitoon, olen aina kärsinyt tietystä epävarmuudesta ja hylkäämisen pelosta (nyt tosin jo voiton puolella).

Mä kärsin ihan samoista vaikka olin äidin kanssa ne 2 ensimmäistä vuotta. Aina ei oma koti ja omat vanhemmat ole parhaat kasvattajat, vaikka itse luulevatkin.

Vierailija
44/44 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eiköhän _yleensä_ alle 2-vuotiaalle oma vanhempi ole paras vaihtoehto hoitajaksi, jos mahdollista?

Omat ratkaisuni olen tietysti tehnyt omaan kokemukseeni ja tunteisiini luottaen, mutta asiaan ovat kyllä vaikuttaneet tuttujen lastentarhanopettajienkin mielipiteet. Kukaan ei ole suositellut päiväkotia alle 2-vuotiaalle. Meillä tosin on tehty lapset " perä perää" pienellä ikäerolla, eli ei ole tarvinnut olla vuosikausia pois työelämästä, ymmärrän kyllä että elämän tietyt realiteetit työn ja talouden suhteen vaikuttavat.

t. 54

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän