Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (26)

21/26 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Helgalle pikku tyttärestä!

Ikimballe: supparituulia idästäpäin...

Västis: Mää olin se levvee perseinen :) eli mulla oli mustat caprit ja valkonen paita...mää kyllä luulen että näin sut ku kävelit synnytyssalin ohi kätilön kans...oliko sulla punanen paita päällä? :) Hienoa että olet hyvällä mielellä (tai sellasen fiiliksen sain sun viestistä) synnytykseen menossa...ja hienoa että vaavilla kaikki oli hyvin...itteäni jänskättää se ens tiistainen synnytystapa-arvionti...

( . ) Onko muilla sellanen tasasen huono olo? En tiedä mitä enteilee mutta olen tosi väsyny ja ihan pahaa tekee...ei siis okseta tms mutta tekee vaan pahaa...mahaki toimii sitte ihan kunnolla (jos se enteilis jotain..toiveajattelua)...suppareihin heräsin viime yönä ekaa kertaa...siinä viiden aikoihin tuli tunnin verran mutta loppuivat ilmeisesti ku olin nukahtanu. Lapsi kyllä varmaan voi mainiosti, vänkää sillä lailla tuolla masussa, ei enää kyllä potki vaan " kiemurtelee" ja tunkee jalkaansa kyljestäni läpi, selvästi on pitempiä aikoja hiljaa

Täytyy mennä purkamaan noi kauppakassit ku ei ne näytä itekseen tyhjentyvän tuosta lattialta kaappiin...hmm mitenköhän on mahdollista :)

Illan jatkoja ja vauvauutisia ootellen :) Palaillaan huomenna neuvolan jälkeen asiaan...

Nani76 ja Vilperi 36+5 (la 18.8)

Vierailija
22/26 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli punainen paita ja farkkuhame.. :) Kävin kätilön kanssa katsomaassa synnytyssaleja, kun salista jäi viimeeksi niin pahan maku suuhun. Nyt näin salin, enkä pyörtynyt tai saanut enää niitä ikäviä muistoja mieleen. Ihan mukavaa. Kätilö oli hyvin ymmärtäväinen. Kertoi itse, että tajuaa tunteen, kun itse meni toiseen synnytykseensä ja valmisti kaiken siltä varalta ettei takaisin tule. Sitähän minäkin olen vähän jo tehnyt.. Mm. olen nyt " pakottanut" miestä lukemaan seinäkalenteriamme, johon on merkattu kaikki esikoisen tulevat syksyn menot kerhoista ja muskarista ja laittanut liitteeksi kaikki mahdolliset yhteystiedot samaan syssyyn. Ehkä tämä viimeinen kerta hieman jo huojensi mieltä ja voi asennoitua siten, että siellä sairaalassa vain käydään. Onneksi oli tarpeeksi monta pelkokäyntiä ja aika varhaisessa vaiheessa, muuten olisin kai nähnyt enemmänkin vielä painajaisia. Nyt olen hyvällä mielellä senkin takia, kun lantiosta kuulemma mahtuu helposti tulemaan 4,5kiloinenkin. Olin itse ajatellut ennen sairaalaan menoa, että jos veikkaavat vauvaa alle 3-kiloiseksi tällä hetkellä, niin en usko. Vauvalla oli ultran mukaan pyöreät posket ja otsa rytyssä (tulee isäänsä siis otsan suhteen) ja kiinnittymässä paikoilleen rt-tilassa.

Minulla on silloin tällöin huonoja päiviä tai ihan kamalia uupumuskohtauksia ja joka paikka on kivulias, mutta sitten se olotila ei vielä ole jäänyt vallitsevaksi. Pari kurjaa yötä tytön flunssan takia syö kyllä jaksamista. Henkisestä olostani päätellen synnytys ei ole vielä ihan tällä viikolla. Jaksan liian hyvin pääkoppani puolesta tätä olotilaa.

Pitää taas lopetella. Tänään juuri ehdin päästä sairaalasta kotiin, että lapsenvahti (isäni) pääsi golfaamaan.. Ei siis osaa tulla meille kylään, yli 200km päästä ilman jotain tekemistä. Joko pitää kaataa puita meidän pihalta tai päästä golfaamaan tai tulla hoitamaan lasta tai jotain muuta. Täytyy huomiselle ehdottaa vaikka nurtsamme leikkaamista.. ;)

Västis taas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/26 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sää varmaan näit mut...istuin siellä salissa heti ovea vastapäätä sängyn vieressä ja ikkunan edessä..mää ainaki huomasin sut siinä silloin ku ohi kävelit ja heti kyllä tunnistin sut " tuntomerkeistä" mitkä annoit :)

Mulla on kans ollu jotain ihme pelkoa että jos en takas enää tuukkaan...yrittäny opettaa noille miehille kaikenlaista arkihommaa mitkä mää teen kaikki ja mitä noi ei ole koskaan tehneet (esim pyykinpesukoneen käyttö (ei hallita meillä muut))

Esikoista ootellessa kävin la:na polilla tarkastuksessa niin lääkäri teki " tarkan" arvion pojan sen hetkisestä painosta...veikkasi silloin 4,8kilosta veijaria ja sen jälkeen sormikopelolla arviohti että mahtuuko tulemaan alakautta ja ilmeisesti mahtu ku anto uuden ajan kahden viikon päähän...kyllä pelotti että mikähän jätti sieltä syntyy ku siinä vaiheessa painoa oli jo noin paljon..neljä päivää myöhemmin poika syntyi tasan 4kg " vaan" ...nyt kyllä pelottaa ku kokoarvio oli 35+3 viikolla 3kg, tosin käsikopelolla....

Mulla on kans ollu aiemmin ohimeneviä nää olotilat mutta nyt on alkanu tuntumaan että tästä ei tule loppua...täytyy kysyä huomenna neuvolassa mitä tää vois olla...mutta enpä usko että osaa sanoa mitään ku ekaa kertaa siellä on sijainen ja kuulemma aika nuori sellanen

Mun isä on just samanlainen, aina värkkäämässä jotaki ei koskaan voi olla paikoillaan...

Jaahas tulihan taas tekstiä..täytyy ruveta laittamaan ukkoporukkaa nukkumaan....

Hyviä öitä kaikille!

Nani taas

Vierailija
24/26 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas oli tullut paljon tekstiä, ihan piti poika nukuttaa ensin ja sit ruveta lueskelemaan....Jotainhan sitä piti kommentoida, mutten muista mitä.

G: Meille tämä on toinen lapsi ja haaveena ois se neljä lasta. Olen aina tykännyt lapsista ja niitä hallunnut. Ja minusta on kiva kun on sisaruksia. Toivotaan että sais vielä joskus lisää lapsia.

Ja neuvola kuulumisia:

RR:117/77

hb: 114

pissa: ok

sf:33

Ja mitäs vielä...Oli pää alaspäin.

Käsikopelolla neuvola täti sanoi, että pieni vauva on tulossa, paljon pienempi kuin meidän 4kg poika.

Onneks kaikki oli hyvin. Seuraava käynti onkin 1.8.

Mulla varmaan tuli eilen limatulppaa, istahdin pöntölle ja jotakin luiskahti heti pönttöön. Yritin tiirailla mitä sinne meni, mut ei näkyny....

Ja tänään on tullut semmoista kirkasta liisterimäistä.

Esikoisen aikaan limatulpassa oli veriviiruja pyyhkiessä, mut seuraillaan....

Muuten ei kummempia masuun, vihloo ja supistelee. Alkaa olla pikku hiljaa aika kypsä jo olo:)

Ja onnea helgalle ja toisille joilla jo aikas lähellä nyytin haku:)

Nyt nukkumaan, öitä.

Iivokki 38+6 la 3.8

Vierailija
25/26 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kovasti Helgalle ja muille jo nyyttinsä saaneille. Perässä tässä kaikki tullaan.

Piti olla kotipäivä mutta niin se vaan kylästelemään matka johti. Mukavasti menee ulkona istuskellessa kun lapset keskenään leikkii ja välillä polskii altaassa.

Yöllä heräilin lukemattomia kertoja ja olo on ollut kyllä tosi rähjäinen koko päivän. Päikkärit jäi väliin joten toivon mukaan ensi yönä edes vähän paremmin nukuttua saisi. Tyttö melskaa mahassa tosi paljon. Huomenna onkin sitten leivontapäivä kun lupasin auttaa ystävääni synttärivalmisteluissa.

Piikittelyä siirtelen nyt muutaman tunnin kerrallaan aiemmaksi jotta olisi sitten aamuhommana kun synnytys alkaa olla lähempänä. Piti laittaa puhelin muistuttamaan kun tahtoo tuo muistaminen olla hieman huonoa vähän joka asiassa. Tähän asti piikit olen tuikkinu illalla ennen nukkumaan menoa. Tällä siirrolla siis varaudutaan siihen että mahdollisesti synnärille lähtö tapahtuu illalla/yöllä eikä sulje puudutusten mahdollisuutta pois. Lähinnä omaa paniikkia helpottamaan tämä järjestely. =)

Meillä ei ole vielä nimeä valmiina. Muutamia ehdotelmia on mutta haluan nähdä tulokkaan ensin ja sitten mietitään nimiasia. Esikon antama Tähti-Taivas olisi kyllä erikoinen. =) Mutta Kyllä me taidetaan hieman tavallisempaan kallistua.

Mukavaa illan jatkoa.. Vähän aikaa loikoilua telkkarin ääressä ja unia yrittämään.

Stella ja " Tähti-Taivas" rv 36+6 la. 17.8.

Vierailija
26/26 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille jo vauvan saaneille ja myöskin niille jotka ovat parhaillaan nyyttiä hakemassa.

Vaikka on päiväpino niin ompa silti tullut päivän aikan mittaa=)

Täälä ei ole oikeen mitään oireita ollut pariin päivään vaikka aiemmin supisteli päivittäin ja samoin särki niin selkää kuin mahaakin päivittäin. Tosin nyt illan aikana tullut jo muutama harjoitus supistus mut ei sen kummempaa.

Huomena on neuvola mutta alkuviikosta on äitipolilla käynti, täytyy toivoo että siellä käynnin jälkeen alkaisi jotain jo tapahtumaan, kun ne siellä kuitenkin alapäätä ronkkii.

Nyt täytyy alkaa lähtemään jo nukkuun, viime yö meni vähän harakoille enkä päivälläkään saanut päikkäreitä nukuttua joten vähän semmonen tsombi olo on.

mutta öitä kaikille!

Jomputti rv 39 la 1.8