Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla käymään koneella, kun tytär äsken vartin välein kaipasi äitiä. Sängystä ylös kampeampinen on hankalampaa kuin odotella nyt hetki, tuleeko uusi kutsu. Äsken olin pirteä, nyt taas silmiä alkaa painaa. Rautalääke koskee vatsaan, ärsyttävää.

Mukavaa, että moni on aktivoitunut kirjoittamaan loppuvaiheessa. Nyt alkaa pinot tosiaan olla jo pitkiä. Varmaan taas parin viikon kuluttua pinot lyhenevät, kun nyyttejä alkaa tupsahdella enemmänkin.

Painoarvio mietityttää, tänäänhän saan jonkin arvion. Ei ihan pikkuiselta ja kevyeltä tunnu vauva enää. Esikoinen oli vajaa 3900g syntyessään rv 40+4 ja nyt voisi helposti mennä se 4kg, luulen itse.

Palailen myöhemmin, kun nyt taitaa olla rauha talossa minunkin nukkua.

Västis ja Taimi 36+6 (17.8)

Vierailija
2/26 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaista aamua kaikille,

taalla edelleen karvistellaan hitaiden suppareiden kanssa,kuinka kauan ne voi oikein kestaa...

No eilen saatiin edistysta asiaan,meni nimittain vedet! En ollut ihan varma etta laskinko alleni vai mita tapahtui,mutta lahdettiin sairaalaan tarkistuttamaan tilanne, ja sanoivat etta kylla,lapsivedet ovat menneet.

Mutta koska kaikki oli ok,taalla englannissahan paastetaan kotia tallaisessa tilanteessa,odottelemaan sita normaalin synnytyksen alkua,mutta jos ei nama supparit tasta kovene,niin kaynnistysaika on varattu talla perjantaille.voi hurja.

Jos jollakulla on kokemusta kaynnistamisesta,mielellani otan vinkkeja vastaan.eli toivottavasti meidan vauva syntyy nyt viikonlopun aikana,tai aikaisemmin!

en olisi kylla ikina uskonut etta tama synnytyksen alku on nain pitkaa puuhaa ja karvistelya.ja en ole oikein nukkunut sitten maanantaiyon,kun ei suvaitse pitkalleen kayda,kun tulee heti hurjia suppareita,etta olen tosi pirtsakkana sitten synnytyksessa...

Tallaisia uutisia torstai aamuun!

Ikimba,la 1.8.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on menoa sitten....

Tää täti lähtee nyytin haku reissulle ja toivottavasti palaa kotiin myös sellaisen kanssa!

Jännitys on ihan kamalaa ja silti oon liiankin tyyni..Tosi outoa! Olin varma etten yöllä nuku ollenkaan ja yllätin itseni vetelemästä kunnon yöunia varustettuna normaaleilla vessareissuilla.

Koitan jos joku kävisi ilmoittamassa tänne meidän puolesta kumpi tuli!

(ite veikkaan poikaa...eiku tyttöö...eiku poikaa...)

T Helga ja maha viimeisiä tunteja yhdessä.... =)

Vierailija
4/26 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä takana huonosti nukuttu yö.. vessassa sai ravata, kokoajan oli kamalan kuuma ja sitten yht´äkkiä paleli kamalasti ja aivan sairaasti kutittaa mahaan!! Mistähän moinen vai onko iho vain niin pinkeällä..? No tänään on vimppo neuvola lääkäri niin voin sitten totakin kysellä..

Ihan hurjan paljon oli tullut tekstiä eilisen aikana!! Ei millään muista muista mitä kaikkea piti kommentoida.. mutta:

Teresa & Wintergirl: Kiva kuulla kuulumisianne!! Hyvä että pienokaisenne kasvavat ja vahvistuvat päivä päivältä!!!!!!

Ikimba: Toivottavasti homma lähtisi nyt etenemään, ettet ihan kamalan kauaa enää joutuisi kärvistelemään!!! Mutta voimia koitokseet!!

Helga: Vielä kerran voimia sinnekkin!!!!

Aika jännät paikat alkaa ollaa!! Koskaan ei voi tietää kuka jakautuu seuraavaksi!!!!!

pönttö-örvelö rv 36+5 la 18.8

Vierailija
5/26 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootte jo kovasti saaneet pinolle pituutta tänäkin aamuna, hieno homma.

Onnea Helgalle tämänpäiväiseen koitokseen!

Mukava tosiaan oli kuulla wintergirlin ja Teresan kuulumisia. Jaksamista myös teille odottamiseen, että saatte viimein pienokaisenne kokonaan kotiin kanssanne, varmasti ottaa välillä koville.

Ikimballe suppari säteitä, lupaavalta tosiaan kuulostaa kun vedet jo menneet. Erilaisia käytäntöjä tosiaan, täällä ei varmasti ketään olis enää kotiin päästetty vesien mentyä. Toivottavasti syntyy pian!

Sitähän sitä täälläkin odotellaan, että alkaisi jo syntyä, välillä tuntuu että ei vamaan ennen joulua synny, kun ei oikein tunnu missään. Ja sitten toisinaan kun taas alkaa supistella ja vihlomaan tuonne alapäähän, niin jo toiveissa päästä nopeastikin synnyttämään, mutta siihen ne supistelut ovat aina lopahtaneet. Eilen leivoin sämpylöitä monta pellillistä pakkaseen, ajattelin, jos se sillä pystyssä olemisella ja pyörimisellä käynnistyis, mutta ei, vihlontaa vaan ja supisteluja vähäsen. No yritetään olla vielä kärsivällisiä, ei kyllä yhtään auta tilannetta, kun anoppi joka päivä soittaa tai käy kattomassa, et joko, onko oireita yms. Ei vaan aina jaksais, kun itekkin kovasti odottaa, niin jotenkin turhauttaa vielä enemmän, kun koko ajan kysellään...

Anteeksi avautumiseni...

vauva2006 rv38+5, la 4.8.

Vierailija
6/26 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onnea vaan kaikille, joilla H-hetki on käsillä. Pikaista toipumista erityisesti sektioon menijöille.

Mielenkiintoista kuulla britannianterveisiä, mekin asuttiin siellä vielä viime kesänä. Ja vauva-asioista ehdin kokea siellä yhden alkuraskauden keskenmenoineen, aika lailla juuri vuosi sitten.

Täällä ei ihmeitä, tasan neljä viikkoa laskettuun aikaan. Eilen lääkärissä todettiin, että hyvin on kiinnittynyt pää, on oikein päin ja kohdunkaulakin vähän pehmentynyt ja lyhentynyt. Sydänäänet olivat 125, kun ovat aiemmin olleen siellä 150 molemmin pulin. Toisaalta nuo neuvolat ovat olleet aamuisin, jolloin mahassa on muutenkin vipinä, kun on juuri saanut virtaa aamupalasta...

Esikoinen muutti mielensä vauvan suhteen. Aikaisemmin se on ollut ehdottomasti vauvasisko, nyt on sitten veli tulossa. No, sen näkee. Itselle aika sama, vaikka olisihan se tietysti ihan hauska kokea millaisia pikkuiset tytöt ovat (eivät niin kovin erilaisia, varmaankaan, mutta saisi ainakin ostaa mekkoja...;). Muuten vaatepuolen suhteen ei ole isompaa ongelmaa, pidän eniten kirkkaista perusväreistä, joten suurin osa pojan vaatteista on sellaisia ja nehän käyvät kummalle vaan.

No niin. Vieraita tulossa ja pitäisi siivota ja leipoa tänään. Huomenna mennään maatalousnäyttelyyn (veikkaan, että jämähdetään koneosastolle...). No, katselkoot isä ja poika niitä, minä suuntaan hevoskehään.

Vierailija
7/26 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohta niitä vauvoja alkaa oikein tupsahtamalla tupsahtaa!

minä se olin kuin laitoin että painoa on tullut alusta 5,4kg. en tiedä,ei se vaan enempää ole noussut. syön saman mitä ennen raskautta, en ole mieleltäni tyyppiä " että nyt saa syödä kun on raskaana,ja tulkoot vaan painoa vaikka 20kg" (näitäkin on). olen kyllä huomannut että vaikka sitä monet mitä tekisivät ja tuntuu ettei mitään tule oikein syötyäkään paino nousee sen 15kg helposti.

esikoisesta paino nousi 10-11kg nyt jää varmaan n.7kg.ei ole turvotusta.

karkkiakin tai jätskiä tulee syötyä joka päivä vähän (pakollinen iltaisin).

liikun ja touhutan edelleen pitkin päivää,ja poika 4v pitää liikkeessä.

nyt alkaa kyllä oma olo paukkumaan ja pinna poksahtamaan.ei ole kun vk-kaksi kun olo oli miltei kun ei olisikaan raskaana.nyt olo on kuin lehmällä. ei tunnu hyvältä olla mitenkään päin.olen aika lyhyt,ja vauva painaa sisäelimiä,kylkiä,ihan kaikkea mahdollista.

nyt on pari yötä ollut aika hankalia.kylkiin sattuu,ei auta vaikka laittaisi vähän tyynyä kyljen/masun alle.

vauva keikkuilee monet kerrat päivän/yön aikana toiselta kyljeltäni toiselle.huhhei.joten itse yritän kääntyillä samaa tahtia,ja löytää asentoa.

eilen tosiaan lääkäri sai aikaiseksi verenvuotoa kun olin viimeisessä lääkärissä.sitten nippaili ja suppaili pitkin iltaa.oli kyllä elämäni ilkein alapääntutkimis kerta,hyi olkoon.ole koskaan noin kaiveltu.

nyt vuoto on todella niukkaa ja melkein loppunut.paikat olivat auki 1,5cm ja pehmeinä.joten hyvä jos toi kaivelukin sai kuitenkin jotain aikaa,jos vaikka parin vkn kuluttua jo pääsisi synnyttämään.

ihanaa kun poika kotiutui eilen 5pvn mummulan reissulta.oli elämäni tylsimmät viisi päivää,kun niin tottunut että toinen juttelee vieressä ja menee ja puuhailee kokoajan.oli kuulemma pojallakin ollut ikävä. (eka kerran sanoi noin,vaikka on lukuisat kerrat ollut yökylissä), mutta nyt alkaa ehkä nuo tunteet saamaan merkityksen ja ajantaju tulla tutuksi.

neitiniiskunen rv36 poksuu tänään =)

Vierailija
8/26 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman tuli täälläkin valvoskeltua aamuyöstä.. Mutta heräsinkin sitten ihan äsken vasta ja tässä sitä aamukahvia juodaan..

Moni tosiaan saa varmaan ihan lähiaikoina nyytin syliin.. Miehen kanssa juuri eilen saunassa puhuttiin, että osaanko tällä kertaa lähteä ajoissa synnyttämään ja tulimme siihen tulokseen, että oikeastaan asia vasta n. kolmen viikon päästä luultavammin edessä.. Takana siis yksi syöksysynnytys, jolloin lapsi meinasi syntyä moottoritielle ja kaksi kertaa olen ollut sitten valmiiksi sairaalassa, kun synnytys käynnistynyt.. =)

Tänään olisi taas tuo neuvola.. Tulen laittamaan tietoja, kun palailen sieltä..

Piiu ja vauva rv 35+6

Vierailija
9/26 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikimballe hyviä synnytyksiä, tuntuu olevan kovinkin lähellä siun jakautuminen :o)

Helgalle samoin onnea synnytykseen ja tervetuloa pienokaiselle maailmaan !

Neuvolakuulumisia rv 38+2

Painoa + 1770g / viikko

Turvotuksia ++

RR 134/94 (lääkityksellä)

Pissa puhdas paitsi veri plussalla (ollut neljännestä raskaudesta lähtien)

HB 127 (Obsidanilla)

SF 34 cm

SÄ 120-130

Maanantaina uudelleen neuvolaan et katotaan turvotukset ja verenpaineet. Oma täti onkin jo tullut silloin lomilta ja nähtäväks jää passittaako ennen ensi perjantaita äitipolille... Ja jos passittavat niin luvataanko silloin tarkka käynnistyspäivämäärä... Tosiaan turvotuksissa löytyy ! Silmät meinaa upota päässä ja sormet sekä varpaat on melkoiset nakit :o/

Mie en enää jaksais oottaa yhtään ! Nyt alkaa kärsivällisyys olla lopussa ja kun ei tää enää mitään nautintoa ole. Josko on koko aikaan sellaista ollutkaan, mut nyt varsinkaan.

Ja muuten siihen hoito-ongelmaan : mies sai isänsä " tyttöystävän" suostuteltua tulemaan meille :o) Se on tosin sellanen " räpätäti" , mutta osaa olla lasten kanssa ! Sillä on vaan matkaa tulla sellaset 500 km että toivottavasti ehtii, mutta täytyy nyt haistella ekana mitä maanantaina sanovat tuolla neuvolassa.

Rapuäiti ja rakas Lahja 38+2

Vierailija
10/26 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh... reilun vuorokauden pois koneelta ja aikamoinen eepos luettavaa onkin sillävälin kertynyt.

Tervetuloa kaikki uudet kirjoittelijat munkin puolesta!!!

Helgalle onnea tähän päivään ja Ikimballekin tsemppiä, kun kuulostaa siellä jo melko lupaavalta... voimia sulle vaan suppareiden kanssa.

Olipa kiva kuulla Wintergirl teidän ja pikkunyytin kuulumisia. Ja Teresalle vielä voimia sairaalan ja kodin välille.

Täälläkin yöt alkavat tulla jo kovinkin vaivalloisiksi. Samoin kuin neitiniiskunen, olen melkoisen pikkuinen ja tuntuu että tällähetkellä olen pelkkää mahaa. Ja todella öiset kyljenkäännöt ja vessakäynnit alkaa vaatimaan pitkää pinnaa ja tuntuu TOSI keljulta. Kylkeä kun kääntää, niin aina sattuu mahaan ja nivusiin ja sit pitää vähän hengitellä, ennen kuin keuhkot taas toimii kunnolla, sit alkaa mahan patoaminen ja selän asettaminen oikeeseen asentoon ja lopuks vielä yritetään sietää särkeviä reisiä. Kuuma on mulla kokoajan, vaikka tääl on satanu paljon, kaikki ikkunat on auki tai happi loppuu.

Vauva ollaan tilattu tulevaks ensviikolla, saas nähdä onko ottanut meiän tilauksen vastaan =) Nyt rv 37+3

Nimiasiasta muuten vielä... meillä on nimi valmiina tytölle kuin pojallekin, vaikka poikaa ultran mukaan odotetaan. Meillä päädyttiin hieman monikansallisempaan vaihtoehtoon, kun nimen pitäis sopia sekä meitin suomalaisten ja myös afrikkalaisten sukulaisten suuhun. Ja sukunimi meillä kun ei suomalainen ole, niin tuntuis vähän hassulta antaa etunimeks vaikka Pekka (mutta sehän on vain meidän mielipide). Molemmat ollaan hyvin tyytyväisiä nimeen, toivottavasti sit sopii vauvelille.

Voimia tähänpäivään kaikille kärvisteleville ;) ja hassuahan se on, että vauvasta mahassa nauttii, vaikka se ei fyysisesti olekaan niin loistokasta enään näillä viikoilla

MamaAfrica ja masulainen 37+3

Vierailija
11/26 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimistä ollut puhetta.. Täällä myös nimet molemmille, sekä tytölle että pojalle valmiina.. Tosin ei olisi uutta, että niihin tulisi viime hetken muutoksia.. =)

Joku oli tilaillut nyyttiä ensi viikolle! Mä voisin tilata sen meidän nyytin vaikka tuonne 16.8.. Tosin taitaa olla toive ajattelua.. =)

Ähtärissä lomaillessa nähtiin eläinpuistossa haikara.. Kyselin siltä, koska joutaa meille päin.. Ei vastannut.. =)

P ja vauva rv 35+6 la 24.8

Vierailija
12/26 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, kun siirryttiin päiväpinoihin, löytyi lisää porukkaa kirjottelemaan! Teretulemast kaikki uudet ja vanhat!

Helgalle ja Titille tsempit tähän päivään, vaikkeivat enää täällä lueskekaan, vasta kun nyytin kanssa ;)

Wintergirl ja Teresa, kiva kuulla teistä, voikaa hyvin ja pienille voimia kasvamiseen!

Ikimba: voin kuvitella miltä tuntuu, esikoisesta valvoin kaksi yötä kipeiden suppareiden kanssa, ennenkuin päästiin tosi toimiin! Mutta ajattele positiivisesti: jokainen supistus on asiaa eteenpäin ja pois lopullisesta koitoksesta. Lepää niin paljon kuin pysyt ja ota vaikka muutaman minuutin torkkuja suppreiden välissä. Minä pystyin nukkumaan yöllä n. 15 min pätkissä ja yhet puolen tunnin päikkärit, ja hengissä selvisin!

Tein eilen sitten oikean urotyön: kävelin miehen kanssa asuntomessuilla 6,5 tuntia!! En ois ikinä uskonu, että jaksan niin pitkään siellä tepastella. Mutta pitkillä tauoilla ja energiatankkauksilla niin vaan mentiin. Ja tosi hyvä, että käytiin. Meillähän on nyt 2,5 vuotta aikaa rakentaa, joten asioihin pitää saada vauhtia, ja nyt on sitte omat ajatukset selvillä! Tarjouspyyntöjä vaan matkaan!

Kävely aiheutti supistuksia, muttei kuitenkaan synnytystä käynnistäny ;) Ehkä vähän kipakampia suppareita tuli illalla, muttei niillä vielä synnytetä. Nukuinkin ihan hyvin, sitte ku sain unen päästä kiinni. Huomenna on neuvola, vajaan kolmen viikon tauon jälkeen. Mielenkiintoista mennä kuulemaan miten voidaan ;) Voin siis oikein hyvin, on tietty kiva kuulla verenpaine ja hemppa(oli viimeksi laskenu) ja sydänäänet, vaikka toisaalta liikeitä tulee sen verran, ettei silläkään niin väliä.

Mulla on yksi rakaudesta kertova kirja, siinä neuvotaan yliaikaisen kohdalla käynnistelmään synnytystä rintoja stimuloimalla, eli ärsyttämällä nännejä. Mietin pitäiskö kokeilla, oisko tuolla jotain taikaa. Vauva kun imee ensimmäisiä kertoja, aiheuttaa se tosi kipakoita jälkisupistuksia, joilla kohtu palautuu, joten kaipa siinä jotain taikaa voisi ollakin. Oksitosiiniahan se taisi olla, jota erittyy...Ens viikko vois olla meille hyvä... Mies menee eka päivä töihin...

Minä en tiedä tarkkaan oman painon nousua, kun en ole varma mitä painoin kun raskaus alkoi, mutta ekan neuvolan jälkeen on painoa tullut n.5 kg. Ja saan jatkuvasti kommentteja, että olen laihtunut ja posket kaventunut. Masu vaan on iso ;) Ja olen syönyt ihan normaalisti, herkutellutkin lähes päivittäin. Mulla tietty painoa oli ennestään, joten on kyllä mistä ottaakin. Mutta en valita! Hyvä näin.

Voikaa hyvin ja suppareita niitä toivoville!! emma 37+6

Vierailija
13/26 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikimballa tosihetket käsillä, ja Helga taatusti jo tuore äiti, mahtavaa!

Yyh, ja sitten, jos tämä juuri rumban taas mahassa aloittanut vesseli vain antaisi mun kirjoittaa (pönkää tossa niin, että näppäimistö ja käsivarteni saavat koko ajan potkuja...), eli neuvolasta tuossa palailin, perkasin laatikollisen mansikoita, murskasin ne ja pakastin.

Meidän neuvolantäti oli onneksi palannut lomiltaan eikä ollut yhtään tyytyväinen (yllätys) äitipolin huolettomuuteen ja välinpitämöttömyyteen. Vaikka kaksi vaikeaa ja pitkää ja komplikaatiopitoista imukuppisynnytystä takana plus pelkokäyntini, plus nämä kääntämiset ja jokakertaiset puheeni sektiosta mahdollisen perätilan vuoksi, luki tietokoneella tiedoissani, että perätilasynnytys sujuu lääkäreistä mainiosti! Minkähän helvetin takia minun toiveitani ei ollut noteerattu, saati, ettei oikeinpäinkään tulevia ole sieltä ulos avutta saatu, eikä sitä, että lapseni ovat olleet varsin isokokoisia, mikä on aiheuttanut sitten erinäisiä ongelmia synnytyksessä ja sen jälkeen (nuo issiasvaivat ja jalan väliaikainen halvaantuminen mm.).

Ultran painoarviolle täti tuhahti vihaisesti ja sanoi, ettei luota niihin lainkaan, että ne ovat yhtä tyhjän kanssa. Nytkin on kuulemma varsin usein menty jopa kilon harhaan! Eli nlantäti oli vakuuttunut, että tämä lapsukainen on jo nyt miltei neljä kiloa. Siltä se eittämättä tuntuukin. Ja sitten hän tarkisti, mitä Alman arvio oli vuosi sitten näillä viikoilla. Tismalleen sama, hiukan alle neljä kiloa. ja lapsihan syntyi 4700g:na! Eli siinä käsikopelokin, ultrasta puhumattakaan, meni metsään. Eli jos ja kun synnytys ei ole käynnistynyt ensi keskiviikkoon mennessä, menen vielä nlaan, ja sieltä täti laittaa tympeille lääkäreille lähetteen selittäen kaiken ja pyytäen käynnistystä. Saapa nähdä! Eivät kuulemma taatusti ole tyytyväisiä, mutta mitä siitä...

Lapsi oli onneksi vaihteeksi rt:ssa, mutta pää heilui vielä ylhäällä ja liikkui muutenkin villisti, yllätys. Niinpä mua kehotettiin mahdollisen vesienmenon yhteydessä soittamaan heti ambulanssi ja makoilemaan paikoillaan, kun on napanuoran esiinluiskahdusvaara. Vaan kalvoni ovat tupanneet olemaan sitä sorttia, etteivät ole hajonneet sitten millään edes synnytyksessä, vaikka vettä on ollut (ja on nytkin) enemmän kuin runsaasti, joten tuosta tuskin huolta. Mahalleni kyllä yhdessä naureskeltiin ja sen ohjusmaista uhkeutta hämmästeltiin: Se on kuin aivan epätodellisen irrallinen etusuippo vuori sivuttain tuossa aivan edessä. Eilen itse asiassa pikkusiskoni eivät kyenneet edes katsomaan sitä paljaana, kun oli niin luonnottoman ja " pahoinvointia aiheuttavan näköinen" !!! Navastakaan he eivät edes tajunneet, että siinä todellakin on tai ainakin on joskus ollut napani! Siinä sainkin oivan tilaisuuden muistuttaa heitä ehkäisyn tarpeellisuudesta, olihan nuorempi juuri saanut viettää yön poikakaverinsa luona. Ja samalla heitin " pallon" heille: tämä on seuraavaksi heidän todellisuuttaan, meidän lapset taitavat olla tässä! Kolme heitä on, ja neljäs eittämättä kummittelee mielessä, mutta kun tästä raskaudesta en ole pystynyt oikein nauttimaan, ja sitä tahtoisi pystyä keskittymään jo näihin olemassaoleviinkin! Kolme niitä on nyt tullut peräkanaa (2004, 2006 ja nyt 2007). Katsotaan, riittävätkö rahkeet ja into joskus iltatähden tekoon. Tuntuu vain, että kun tämän trion on kunnialla saanut joskus vähän isommaksi, voi mukavuudenhalu voittaa. Ja ikääkin alkaa jo olla reilunlaisesti muutaman vuoden kuluttua. Riskit kasvavat, hedelmällisyys hupenee, ja tämä pikkuinen rintamamiestalommekin alkaa jo olla melkoisen kansoitettu. Ja kaikki vauvantavarat on tämän napukan jälkeen kyllä heivattava, sillä komerot pursuavat jo nyt kahdesta lapsesta kamaa ja kuteita. Iltatähden kanssa olisi siis kaikki jaksettava aloittaa taas aivan alusta. Joten Herran haltuun! Tällä hetkellä nämä kolme tuntuvat ihan passelilta lukumäärältä.

Kutkuttavia hetkiä elämme, iloisia uutisianne odottaen, ja loppuvaivojen rassaavuuteen yhtyen,

Vitanova rv 38+5 (la 4.8)

Vierailija
14/26 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille ja onnea vauvaansa hakemassa oleville!

Täällä ei mitään uutta eli ei merkkejä että vauva tulisi ennen laskettuaaikaa. Maalla ollaan joten joka päivä en koneelle pääse. Oma olo ok mitä nyt tahti hiukan hidastunut. Yöt alkaa olla rasittavia kun koko ajan heräilee mutta muuten ei valittamista.

Kyllästyttää kyllä jo pikkuhiljaa koko raskaus että saisi tulla ajoissa vauva niin että ei tarvitse la:n jälkeen vielä kärvistellä.

Nimiä ei meillä vielä ole kun tuntuu että ei oikein mikään miellytä.

aliisa ja ylläri rv 36+3

Vierailija
15/26 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välitän tässä Helgan uutiset:

Meille syntyi tänään suunnitellulla sektiolla klo 9.31 TYTTÖ

49,5 cm ja 3400g.

Oikein paljon onnea koko perheelle!!!

katri72

Vierailija
16/26 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi kuuma ja hiostava ilma tääl helsingissä.

helgalle ja koko perheelle onnittelut tyttövauvan johdosta.

ikimba:suppareita sinule toivon ja toivotaan et pian alkaa todella tapahtua . voimia koitokseen.

itellä viime yönä taas pitkästä aikkaa suppareita 10 min . välen tunnin verran. ja mahas oli mieletön myllerrys käynnis. kipeesti tunki tonne alas ja suolistoon. supparit tuli pääasias kun makasin kyljelläni. nälkäkin taas vaivas ja söin jugurttia. sit alkoi supparitkin rauhottumaan. jotenki tuli sellane paniikki olo et apua nytkö se sit alkaa vaik kolmas onkin jo tulossa.eilen oli ihan semmonen olo et nyt kyl ei viel jaksais synnyttään lähteä.

ens viikolle olis meilläkin tilausta laitettu, vaiks loppuvikkoon.katotaan kuin käy. kyllähän nämä masukkaat kaikki jossain vaihees rupee putkahtelemaan. pikkasen on kärsimätön fiilis jo näil viikoilla.

huomen neuvola taas. sit ens käynti onkin taas jo 1.8 ja silloin on toinen terkka kun oma lomalla.

kohta lähen lapsia viel viemään uimaan lähipuistoon.

hyviä vointeja, pyöreää oloa viel joksikin aikaa ja hyviä jakautumisia niiden äärellä jo oleville.

äippä ja masuasukas rv 37+3 la 13.8

ainiin mamaafricalle:meil taitaa olla tuo laskettuaika samana päivänä ja mullakin on sattumalta viel afrikkalainen mieskin.

Vierailija
17/26 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun meitä kirjoittajia on enemmän näin loppuaikoina.

Täällä olo alkaa olla jo aika tuskaista. Maanantaina koitettiin kääntää neitosta perätilasta, mutta eipä tuo mihkään hievahtanut ja sektio olis edessä 13.8.

Mulla on ollut sitten tiistaista lähtien todella kipeitä kipupiikkejä alavatsalla..kun kylkeä kääntää, sohvalta nousee ylös tai muuten vaan on jalkeellaan niin tonne alavatsaan koskee..en nyt sit tiedä et voisko ne olla jotain supistuksia vai olisko vaan jotain liitoskipuja..ensisynnyttäjä ku olen niin tiedä sitte miltä nuo supistukset tuntuu...mielellään otan vinkkejä vastaan, jos jollain samoja tuntemuksia ja tietää mitä mahtaa olla..

neiti kyllä liikkuu hyvin, saan " ihania" potkuja tuonne ihan alas mahaan kun jalat on sillä alhaalla.

Onko muilla kenellä vauva perätilassa, tai jossain poikittaisasennossa niin kohdunpohjankorkeus yllättävän alhaalla..mulla oli viime neuvolakäyntiin verrattuna todella matalat arvot..tai siis käyrä meni alaspäin todella paljon..melkein alakäyrän alapuolella...enkä viitsinyt sitten tuolta hoitajalta kysyä mitään koska oli joku sijainen kuka ei tajunnu mistään mitään.

No jooh..oli taas niin omanapainen juttu...

Voimia ja jaksamisia kaikille =)

enkeli-81 rv 37+1

Vierailija
18/26 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaivakerhoilua

Helgalle ja koko perheelle paljon onnitteluja! Aika hurjaa..vaikka ois kuinka suunniteltu!

Täällä päästiin nyt loppumetreillä vaivakerhoon...eli aamulla heräillessäni tajusin että oikean koiven suonikohjuissa (jotka hoitosukkien käyttämisestä on päässeet villiintymään..) mättää jokin..ja au, hullun kipeä patti sisäreidessä, ei pystynyt seisomaan tai kävelemään niin että ois laittanut yhtään painoa jalalle... joten terkkarin kautta synnärille päivystykseen..siellä menikin koko päivä ja piikitysresepti kourassa kotiin. muistaakseni en (onneks..) oo ainoo joka nyt piikittelee niitä verenohennuslääkkeitä. ainakin stella ja lumina... ja miks meillä kellään kolmella se bebe ei suostu olemaan kiltisti pää alaspäin vaan aiheuttaa lisäjännitystä?!?!?! on tää kans...

luulin että nää laskimovaivat on jotain mummojuttuja mut ehei... pääsenpähän aloittamaan toisen neljännesvuosisatani aamuverikokeella maanantaina.. tai sit mä oon vaan luullut että 25 ei ole vielä mummoikä, mutta näemmä on..

enkeli-81:llä on myös perätilavauva, onneksi olkoon! ;-) (mehän voitais melkein perustaa oma pino kun aika monta taitaa olla samassa tilanteessa!!! heh..) miten sun kohdalla päädyttiin/päädyit suunniteltuun sektioon? mä en oo vielä päättänyt suuntaan tai toiseen ja aika käy vähiin.. ens ti on sit taas pähkäilyä tiedossa äitipolilla.

enkeli, kysyit sf-mitoista. mulla se on kans tuolla alalinjoilla ollu viimeajat. pitkään mentiin ihan keskellä mutta viimeinen kuukaus on tainnut mennä loivemmin. en tiedä onko tolla perätilalla osuutta asiaan...? poikkitilallla varmaan on, luulisin.

tsemppiä loppuhikoiluihin!

KlaraMaria (38+4)

Vierailija
19/26 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helga tuskin on ihan heti lukemassa pinoja, mutta onnea silti.

Linkki päivitettyyn esittelypinoon: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10864693&p=1&tm…

Tänään kävin painoarviossa. On toistaiseksi tulossa esikoisen kokoluokkaa oleva vauva, jos menee lasketulle ajalle. Nyt painoarvio oli 3100gr ja rv 36+6. Kohdunkaulaa oli jäljellä, mutta oli onneksi pehmeä ja suu oli noin 2 senttiä auki. Lääkäri yritti ärsyttää kohdunsuuta, auts. Saa nähdä tuleeko supisteluja siitä. Käyrälle sitä ennen piirtyi jo harjoitussupistus, joka laittoi kuitenkin henkäilemään. Ja supistus ei tosiaan mennyt kovin korkealle. Saa nähdä miten ne oikeat supistukset taas laittavat kestävyyteni koetukselle. Kun siis koetan välttää noita epiduraalia ja spinaalia. Vauva voi onneksi mahassa hyvin ja kaikki arvot kunnossa, kun sitä hemppaa ei tuolla mitata.

Nyt pakko mennä flunssaista jälkikasvua hoivaamaan.

Nani, ehkä näin sinut takaapäin, kun näin osan tutustumisryhmästä takaapäin.. ;)

Västis ja Taimi 36+6

Vierailija
20/26 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olin ultrassa(nolotti,kun en tajunnut ottaa miestä mukaan,laittoi viestin mitä en kuullut,kun oli nähnyt mun ajavan korjaamomme ohi ultraan,että et sitten mua hakenut mukaan)ja kuten epäilinkin, tyttö on nyt tosiaan rt:ssa...Terkka sanoi,että on jo niin hyvänkokoinen,että tuskin enää kääntyy...Niin sanoi lääkärikin 2 viikkoa sitten...

Huomenna alkaa taas uudet viikot,tulee sit jo 39 täyteen....

Iltapäivällä olin hieronnassa ja nyt ois ihana lähteä täysin rentoa synnyttämään...Hieroja lupasi tulla tarvittaessa kotikäynnille vauvan synnyttyä,mikäli jumiudun kuten viimex,nyt imetyksessä apuna imetystyyny...

Yritin saada tän päivän masukuvaa liitetyksi tänne,mut kyl loppui taidot kesken ja laittamatta jäi...

Tänään leivoin kinkkupiirakkaa ja suklaamuffinsseja pakkaseen valmiiksi,huomenna teen vielä mustikkapiirakkaa ja sämpylöitä...

Lumina29 ja Lahja rv 38+6